Gå til innhold

Foto

Frp-politiker råder norske menn å hente seg asiatiske koner

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
116 svar til dette emnet

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

Når det kommer til sjalusi kan jeg ikke annet enn å ta av meg hatten for dere menn som velger dere norske koner, asiatiske , amerikanske eller afrikanske.
Det er da for søren meg et valg dere selv har tatt, og da er dere vel fornøyd med det ! Men for pokker la da norske jenter/kvinner få være som de er uten at vi skal bli plassert på nederste hylle av den grunn,

De eneste som er plassert på nederste hylle i denne tråden er vel gubbene som har thailandske damer. Synes melba var flink som greidde å få plass til det i diskusjonen, og du enda flinkere som greidde å vri det dithen at det var norske kvinner som ble plassert på nederste hylle. Les tråden en gang til kjære. :D

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:

hehe... heftig debatt som ikke fører noen steder.
.... men får vel hive ett par pinner på bålet.
Det er nok mange av gutta her fra "nederste hylle", som også ikke liker
å date og som ikke har de sosiale antennene som normale har, men som ofte er verdens snilleste. Noen har rett og slett ikke hellet med seg, og
blir skuffet gang på gang på gang av norske "slemme kvinner".
Og hva i huleste skal nå ei norsk oppegående dame med en kar med litt skavanker?
Derfor tror jeg mye av det negative som kommer ut her, er mest frustrasjoner fra tidligere erfaringer. Mange her er sikkert ikke å betrakte som "vakre" eller "kjekke", men som er og kan være nummer 1 ...ett annet sted. Det at mange finner den store kjærigheten i Asia, til tross, gjør vel at noen føler at de asiatiske kvinnene er bedere. Og da er de det da.
Hva stor aldersforskjell angår, så er det oftest en holdning i asia om
stabilitet, trygghet, og erfarenhet som er hoved faktoren.

ok, det var nå mine tanker om det.

Jeg vill bare kommentere dette litt. Mange norske jenter, asiatiske jenter, afrikanske jenter, jenter fra hvor som helst er sammen med menn med litt "skavanker" eller sjarm om du vill kalle det det. Mange jenter er heller ikke prototypen på dagens skjønnhetsideal, så også vi blir avist fordi vi ikke er blonde nok, lange nok, brystfagre nok, kvinnelige nok, osv. Jeg velger å tro, mulig (jeg er naiv) at de fleste velger partner etter parameterene stabilitet og trygghet. Jeg personlig går hvertfall ikke etter den kjekkeste (i denne sammenheng det reklamebransjen har påstått er det kjekkeste) mannen som bruker flere timer enn meg på badet. Er det nå så mange som jager ette denne?

Jeg valgte min mann fordi han er en stabil kjernekar og han gir meg trygghet. I tilegg har han en fantastisk humor og et hjerte av gull.At han tjener godt har ingenting med saken å gjøre, vi nøttes unge så inntekten har kommet underveis. Alle jenter også har opplevd å blitt avist, eller gjort narr av fordi vi ikke er skjønnhetsidealet. Jeg feks er bare 157 cm lang, hvor mange ganger har ikke jeg måttet tåle å høre hvor kort jeg er i forhold til at jeg er norsk? Jeg har mørkt hår. Skjønnhetsidealet i Norge er nå slik at kvinnen skal være lang og blond, ikke liten å mørk. Men det jeg prøver å si at jenter også møter mange fordommer fra gutter. Så vi bærer nok også på litt frusterasjon. Men ingen liker å bli generalisert, det finnes "mange slemme folk" i hele verden

Og jeg har sagt det før det som er best kommer ann på øyet som ser, og i bunn og grunn spiller det ingen rolle så lenge mann er lykkelig å har et fint liv.
Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will.

:rose:

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:

De eneste som er plassert på nederste hylle i denne tråden er vel gubbene som har thailandske damer.

Dersom noen her har ment at mennene med alle andre enn norske damer er på nederste hylle så har det gått meg hus forbi. Ingen er vell verken øverst eller nederst, tror dere ikke vi flyter på midten alle sammen da? :P
Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will.

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Tror ikke noen avviser noen pga at diverse skavanker, og ikke i første omgang, økonmi og trygghet heller...er man ikke forelka så er man ikke det.

Som mann har man vel ikke noen plikt til å være sammen med ei, dersom hun skulle være interesert, og du ikke er det, fordi du ikke syns hun er atraktiv nok.

Og hadde det vært høye, blonde damer med store pupper vi ville ha, så hadde vi vel ikke dratt til asia og funnet oss ei med ravnsort hår, brune øyne, med en gjennomsnittshøyde på sånnn ca halvannen meter...

Fru Fomle

Fru Fomle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:
Det var vel ikke bare det som er skrevet i denne tråden jeg tenkte på når jeg skrev at mennesker ble sortert i nederste hylle, den hadde også en sammenheng med tråden, Hvorfor kritisere kvinner i annenhver tråd, burde vel kanskje ha delt svaret mitt i to en hit og en dit.
Men slik ble det nå ikke da.

Dere får bare være overbærende med Budeia fra dalom, som noen kanskje har problemer med å forstå.

Men det har gått meg hus forbi at Menn med koner fra Asia blir sortert til nederste hylle,i denne tråden.
Så Jeg må nok begynne å lese bedre

Godt å bli påminnet om sine feil engang i blandt, kunne jo ende med at jeg med mine 168 cm i værste fall ble Høy på Pæra

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Muligens ikke direkte i denne tråden, men det har forekommet på forumet flere ganger, uten jeg gidder å bruke tid på å lete fram eksempler. Også er det jo nok av andre fora på nett, på i Norge og utlandet hvor dette forekommer daglig.

At du lever i din egen verden, og som kvinne ikke har vært borti det er ikke din feil.
Her kan jeg selvsagt ta feil, er jo mulig du er sammen med en kjekkas fra ett eller anna land det blir uglesett at norske berter, eller til og med budeier fra dalom finner seg en i fra. Og dermed vet litt om hvordan det kjennes.

Men som tidligere sagt, jeg driter i slike trangsynte tullinger. Men det er trist å støte borti slikt, og vet ikke om jeg kommer til å ta med kona hjem til stuttum landet. Hjemme i Thailand får hun riktignok også høre det, men der har hun i alle fall noen flere enn meg å støtte seg til når det sjer...

MTN

MTN

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
Ser ut som om FrP mannen har tatt feil, det er ikke i Asia man skal finne ei god kone som tar vare på barn og ektefelle, det er i Pakistan.

http://www.aftenpost...icle1896135.ece

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Og Pakistan ligger hvor?

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:

Ser ut som om FrP mannen har tatt feil, det er ikke i Asia man skal finne ei god kone som tar vare på barn og ektefelle, det er i Pakistan.

http://www.aftenpost...icle1896135.ece

Leste artikkelen og det var jo hyggelig at myten om at norske menn tvinger sine asiatiske koner til å slave ved kjøkkenbenken og ellers drive barnepass blir skutt i stykker:

"Kvinner fra Filippinene jobber nesten like mye som norske kvinner. Også thailandske og kinesiske kvinner er i stor grad i jobb."

Går ut fra at andelen av disse kvinnene som foretrekker å være husmor, er omtrent like stor som hos norske kvinner. Og at siden andelen av de som jobber er litt mindre, dreier det seg da for det meste om de som ikke har lang nok fartstid i landet til å enten kunne skaffe seg en utdannelese som gir jobb, eller som ikke har rukket å skaffe seg språkkunskapene som kreves enda.

Ellers er det jo naturlig for mange nygifte å sette i gang med neste skritt i familielivet, få barn. Og da er det jo heller ikke lett å ta utdannelse og enda verre å skaffe seg jobb mens man går gravid.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
det virker som om du forventer et jævlig pes fra nordmenn når du kommer til norge med kona gimbo...slapp av, jeg opplevde ikke noe slikt i det hele tatt....heller tvert i mot..
<p>For et drittforum dette er blitt.

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Nei egentlig ikke. Folk er stort sett for feige til å si sånt rett i trynet på folk. Sånt lar de ligge til de er i selskap med folk som tenker i samme baner, eller aller helst i anonyme nettfora.

Og hva jeg har fått av reaksjoner hitil fra venner og familie har jo bare vært positive. Så for min egen del er jeg ikke redd.

Og jeg var så heldig å finne ei på min egen alder, så jeg slipper jo stigmaet med høy aldersforsjell...

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:

Nei egentlig ikke. Folk er stort sett for feige til å si sånt rett i trynet på folk. Sånt lar de ligge til de er i selskap med folk som tenker i samme baner, eller aller helst i anonyme nettfora.
...

Jeg forstår ærlig talt ikke hvor du vill med kommentarer som dette?

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Vil og vil,

Det jeg sier er at folk flest er for feige til å ytre seg negativt om andre mennesker slik at disse hører det. De venter til de er blant mennesker som enten selv er for feige til å ta til motmæle, eller de ytrer seg kun når de kan være anonyme, slik som i internett forum på nettet.

Dette handler ikke spesifikt om DETTE forumet, men om folk generelt.

Derfor tror jeg svært sjeldent at jeg og Nan vil oppleve at noen snakker nedsettende eller negativt om oss slik at vi vil føle noe ubehag ved det. Og skulle det skje ville jeg nok bare overse idioten. Men holdningen i det norske samfunnet er der likevell.

Og det gjør at jeg får mindre lyst til, og gleder meg mindre til å vise henne landet mitt, enn jeg ellers ville gjort.

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:
Det er ikke bare frp mannen som ønsker kvinnene hjemme, også næringslivstoppene satser på en hjemmeværende kone, og konene har hoppet av arbeidslivet for å dyrke familielivet og sine interesser.

Les artiklen her Hjemme best fra Dagens næringsliv http://www.dn.no/for...l=article_title

Noen smakebiter fra artiklen Hjemme best

Vi har valgt å kalle dem hjemmefruer. De golfer, rir, trener og dyrker sine kunstinteresser. De administrerer hytter, eiendommer i utlandet og ansatte hushjelper. Den harde kjernen bor vest i Oslo, men hjemmefruene finnes også andre steder. Som i Marbella. Og i Bergen.

Karen har hatt sine kvaler. Hun er engstelig for hva tidligere kolleger og medstudenter fra BI vil si når hun står frem som hjemmeværende. Men hun har bestemt seg for å hoppe i det.

Livet som hjemmefrue er ikke en livssituasjon det snakkes høyt om. Derfor er mange av kvinnene i denne artikkelen navnløse

Alt til sitt bruk. Akkurat nå er dette luksus for oss. Å kunne leve som vi gjør. Gi barna mulighetene de fortjener.

Jeg er langt nede på listen over Norges rikeste. Likevel har vi mulighet til å prioritere. I stedet for å investere i materielle goder, stadig større biler og yachter, bruker vi penger til å gjøre ting sammen som en familie. Det mener vi er viktig.

Det å lage en barndom som folk hadde før, et hjem hvor kona lager mat og holder orden i huset, det regnes som umoderne. Men det er jo kjerneverdiene for en familie, og langt bedre enn å utstyre barna med nøkkel rundt halsen og mobiltelefonen som sin beste venn. I dag tør man ikke si høyt at man lever som vi gjør. Det synes jeg er trist.

Som en motvekt til dette er det annen artikel. Ber kaksekonene klappe igjen

Det er naturlig at kvinnen er hjemme, sa en rederfrue til DN fredag. Nå ber KKs sjefredaktør Bente E. Engesland rike hjemmefruer holde kjeft.

At toppledere i næringslivet har hjemmeværende koner er i seg selv ingen nyhet. Men de nye hjemmefruene skiller seg radikalt fra den gamle husmoren. De har høy utdanning og gir avkall på sin egen karriere til fordel for å stå bak mannen og administrere familien, sier hun til kk.no.

Fruene er den nye overklassen; som golfer, rir, trener, bruker mye tid og penger i skjønnhetssalonger og administrerer barn som blir dyrket med drømmen om å bli enere. De har gjerne også opptil flere hushjelper, fortsetter Engesland.

Mest reagerer hun på signalene fra topplederne i næringslivet:

- Budskapet er at det ikke går an å ha lederjobber uten hjemmeværende koner, og at kvinner selv bør holde seg langt unna toppjobber i næringslivet.

Denne er også fra Dagens næringsliv hentet her http://www.dn.no/for...l=article_title

Og enda litt mer fra Frp. Siv Jensen støtter hjemmefruene

Også fra Dagens næringsliv http://www.dn.no/for...l=article_title

Siv Jensen reagerer på Ap-politikerne Karin Yrvin og Gunvor Eldegard, som i gårsdagens DN gikk hardt ut mot det de mener er medienes ukritiske dekning av kvinner som velger bort jobben.

Jensen reagerer på at Yrvin og Eldegard sier de er bekymret over valget disse kvinnene tar.

- Jeg vil ikke være en politiker som setter seg til doms over enkeltpersoners avgjørelser. Jeg har stor respekt for kvinner som velger å tilbringe tid med barna, hvis de har økonomi til det. Jeg er sikker på at flere kunne ønske seg mer tid til barna sine. Vi må ikke fremstille disse kvinnene som idioter som ikke skjønner konsekvensene av de valgene de tar, sier Jensen til DN.

Gimbo

Gimbo

Inaktiv

• Inaktive brukere
  • 1 775 Innlegg:
Ja der er jeg enig med Siv Jensen.

Om folk trives med å gå hjemme, og har muligheten til det, så la de gjøre det.

MTN

MTN

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
Joda, for all del gå hjemme hvis dere ønsker det. Derimot så står det liten respekt av slike holdninger som dette:

"Hun viser til investor Jens Ulltveit-Moes uttalelse til DN: "Jeg må bare si at hadde det vært en vanlig arbeidsdag, hadde jeg ikke fulgt datteren min til legen. Jeg setter pris på å bli fremstilt som en god far, men jeg er ingen Mor Teresa. Det får da være måte på!"."

Mor Teresa for å følge ungen din til legen på en arbeidsdag?

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:

Joda, for all del gå hjemme hvis dere ønsker det. Derimot så står det liten respekt av slike holdninger som dette:

"Hun viser til investor Jens Ulltveit-Moes uttalelse til DN: "Jeg må bare si at hadde det vært en vanlig arbeidsdag, hadde jeg ikke fulgt datteren min til legen. Jeg setter pris på å bli fremstilt som en god far, men jeg er ingen Mor Teresa. Det får da være måte på!"."

Mor Teresa for å følge ungen din til legen på en arbeidsdag?

Du leser nå innlegg og sitat som faen sjøl spiser wienerbrød også da.
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere