Gå til innhold

Foto

Frp-politiker råder norske menn å hente seg asiatiske koner

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
116 svar til dette emnet

gekko

gekko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 372 Innlegg:

Man bør vel ikke glemme at også endel norske kvinner velger å være hjemme med barna, fullstendig klar over hvilke konsekvenser dette har for familiens totaløkonomi.

Min personlige mening - og kun basert på et meget lite antall -er at det virker som om de som velger å være hjemme er lykkeligere enn der begge er i jobb. Kanskje fordi de forstår at en god økonomi ikke er en garanti for lykke, men også fordi de har forstått at man må tilpasse inntekt og utgifter iht hva man faktisk har, og sette pris på tingene deretter. Kanskje er jaget etter statussymboler kjernefamiliens værste fiende?
mvh
gekko

"Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad"

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:
Jeg syntes bare det er flott at noen ønkset å gifte seg med en fra FRP jeg :mrgreen: Samme for meg om han giftet seg med en norsk eller asiatisk kvinne så lenge han koser seg, å er fornøyd med livet.

Men om det ene er bedere enn det andre det kommer vell ann på øye som ser. Jeg personlig kan mene at de som ikke ønsker en norsk kvinne er de som er kontrollsyke, som ønsker å bli dullet med som et barn, de som ikke får seg noe annet, de som tenner på jenter som ser ut som småjenter osv. Men jeg sier ikke det, rett og slett av respekt for andre. Jeg sier heller ikke at det jeg skrev over er det jeg mener, men jeg forstår ikke hvorfor så mange på forumet her så glad i å påpeke hva som er best av norsk og asiatisk :twisted: Har ikke kjærlighet med mye mer enn hvilket land man kommer fra å gjøre!!!
Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will.

:rose:

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:

Blir nå jammen meg litt provosert av dere jeg nå !

Hva er Norske menns definisjon av en norsk Kvinne ?

Og hvorfor skjære alle norske kvinner under samme kniv ?

Er det oss Norske kvinner som er blitt for selvstendige og viljesterke?

Og dette skremmer enkelte Norske menn vekk i fra å velge seg Norske kvinner.

Eller er det den Norske kvinnen som rett og slett ikke velger seg dere Norske menn nettopp for de dere ikke er sterke nok i meninger , holdninger , Osv.

Er det egentlig noe galt i at vi kvinner velger oss karrieren og fordelen med å kunne forsørge seg selv, fremfor Mann og Barn ?

Selv er jeg gift med herr fomle og har fire barn, men har alltid jobbet og Bidratt økonomisk til familiens budsjett .

Kunne aldrig i verden fallt meg inn å gått hjemme og latt mannen min forsørge meg !

Men allikevel har vi ett godt samhold innad i familien, sundt kosthold, og ingen her hos oss er SJEFEN. ( IKKE ER VI OVERVEKTIGE ELLER )
Vi er da pokker meg en familie, etter min mening bør da ingen være mer Sjef enn andre.
En Mann som omtaler sin kone/samboer/elskerinne osv
for sjef ! ? Eller En kone som kaller seg sjef ! ? Huff a Meg.

Da bør dere slå opp i ett leksikon under ordene Familie Ekteskap Samhold ,samarbeid. Å få svaret på Betydningen.

Dette tok nok litt av :idea:

Men jeg kommer aldrig til å føle meg utkonkurrert av Asiatiske Kvinner.
Jeg pynter meg også.. for mannen min, men dog like mye for å føle meg vel.

Med Hilsen fra Fru Fomle

Helt enig, hadde jeg funnet good posting ikonet så skulle jeg satt det her.
Missing someone gets easier everyday because even though you are one day further from the last time you saw them, you are one day closer to the next time you will.

Fru Fomle

Fru Fomle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:
Du turde å skrive det jeg hadde lyst til å skrive.
:-D

Jeg syntes bare det er flott at noen ønkset å gifte seg med en fra FRP jeg :mrgreen: Samme for meg om han giftet seg med en norsk eller asiatisk kvinne så lenge han koser seg, å er fornøyd med livet.

Men om det ene er bedere enn det andre det kommer vell ann på øye som ser. Jeg personlig kan mene at de som ikke ønsker en norsk kvinne er de som er kontrollsyke, som ønsker å bli dullet med som et barn, de som ikke får seg noe annet, de som tenner på jenter som ser ut som småjenter osv. Men jeg sier ikke det, rett og slett av respekt for andre. Jeg sier heller ikke at det jeg skrev over er det jeg mener, men jeg forstår ikke hvorfor så mange på forumet her så glad i å påpeke hva som er best av norsk og asiatisk :twisted: Har ikke kjærlighet med mye mer enn hvilket land man kommer fra å gjøre!!!

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

men jeg forstår ikke hvorfor så mange på forumet her så glad i å påpeke hva som er best av norsk og asiatisk

Akkurat det har jeg lurt på mere enn en gang, og har vel i bunn og grunn kommet frem til at grunnen til dette er vel at de må rettferdiggjøre overfor seg selv at fordommene mot thailandske damer i norge ikke gjelder deres forhold, eller deres kone/kjæreste. Det er alltid enklere å løfte seg selv høyere om man har noen å slå ned på samtidig :-D

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
gjeeeesp....agurktiden er over oss.... 8)
<p>For et drittforum dette er blitt.

ChangJai

ChangJai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 20 Innlegg:
Jeg er glad og stolt over at jeg er gift med ei flott og selvstendig dame som er fra Thailand jeg. Heldigvis er hun like opptatt av karriere som sine norske søstre. Hvis jeg måtte leve med ei tuppe som bare hadde mann, barn og hjem som sitt mål i livet, hadde jeg heller levd alene.

Northai

Northai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 234 Innlegg:
Uansett mening om "hva som er best", er det jo her helt fra starten av blitt tatt utgangspunkt i og sammenlignet en norsk jente...med en "asiatisk" jente....Jaja...Asia er stort...Norge er lite.

På helt generellt grunnlag, ikke fortell meg at en jente fra f.eks. Thailand..har samme "egenskap/holdning" som ei fra Korea. Eller Hi-Tec landet Japan...for ikke å snakke om ei fra Singapore - sistnevnte land med ca. likt antall innbyggere som Norge også.
Singapore-damer har IKKE akkurat en underdanig holdning eller er "snillere" i forhold til norske.

Å sammenlige norske og "asiatiske" damer blir feil på mange måter...

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
thaidamer har vel ikke noe "værehjemmeåpassebarnaogvaskehusetholdning" mer enn norske...damer kommer i alle nyanser fra alle kontinenter..
<p>For et drittforum dette er blitt.

gekko

gekko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 372 Innlegg:

thaidamer har vel ikke noe "værehjemmeåpassebarnaogvaskehusetholdning" mer enn norske...damer kommer i alle nyanser fra alle kontinenter..

heldigvis. 8)
mvh
gekko

"Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad"

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:
E-posten sendte kommunepolitikeren etter å ha sett nyheten om at internasjonale forskere foreslår lavere skatt for kvinner for å få flere ut i arbeidslivet. for han var dette det siste av en rekke drypp som ikke handler om likestilling, men om å gi kvinner ekstra rettigheter. Og det skal de selvsagt ikke ha. Finnes nok av andre steder i verden det er viktigere å stimulere til at kvinner skal bli mer akseptert som selvstendige individer enn Norge, men koblingen her i forhold til å gifte seg asiatisk forstår jeg ikke helt. Han må være en smule blendet av det gode livet han lever nå. Her er også en journalist med en agenda, og middelet for å lage sak er Rødde som med sin mail egentlig la seg selv på skinnene foran toget han visste måtte komme. Til alt overmål er han lokalpolitiker for FrP, sett med journalistiske øyne kunne dette ikke blitt bedre.

Det blir snever journalistikk å gjøre dette til kun et utspill i en slags kjønnskamp, og for snevert å tolke den produserte artikkel dit også. Å adressere all skyld til norske kvinner blir i tillegg direkte feil. Oppfatter egentlig Rødde's mail som en kritikk mot samfunnsutviklingen i den vestlige verden. Det er mange år siden en vanlig norsk familie greide seg på en inntekt, spesielt dersom man er rimelig nyetablert. Den gammeldagse kjernefamilien opphørte for egen del en gang i slutten av 70-tallet da mor ble yrkesaktiv og jeg måtte både passe på lillebror og huske på å få satt på potetkjelen klokka kvart på tre hver ettermiddag.

Når kvinner så finner veien til arbeidsmarkedet så ønsker vi vel at de skal være der på like premisser som oss menn, vi gjør vel det? Ergo så må de likestilles, vi skal ha de samme kravene til dem som vi har til oss selv og de skal ha de samme mulighetene til å forfylle dem. Etterhvert forsvinner en del av de gamle forskjellene, vi får mer og mer det samme grunnlaget å vurdere ting utfra. Vi blir faktisk likere.

Så lenge mye vil ha mer, mer, mer så blir det nødt til å være slik, vi trenger begge i arbeid for å holde unna. Det kalles utvikling, enten man liker den eller ikke. At noen av oss har et annet syn på saken, da vi egentlig har vært noen år tilbake i tid og funnet oss kone, enten som en planlagt sak eller bare rett og slett ble forelsket, og i tillegg har økonomi til å bære lasset alene en stund, forandrer egentlig ikke så mye på helheten. Men...det gjør stor forskjell for oss det gjelder. Jeg har hatt norske damer jeg var fornøyd med, nå er det en thai jeg er forøyd med, min beste livsledsager til nå selvsagt, men ikke alt av det gamle norske var dårlig heller. Det er tross alt et selvstendig menneske med sine egne meninger, håp, tro og planer for fremtiden jeg er gift med. Jeg skal la henne få gjøre de valgene selv, at hun pga sin bakgrunn kan velge andre veier enn det ei norsk ei ville gjort, skal både jeg og andre respektere.

Ingen tvil om at mailen Rødde sendte var et personlig utspill, han er fornøyd med sitt valg av kone og det er forhåpentlig ikke så mange i hans omgangskrets som plages med akkurat det. Jeg skal også la min kompis som giftet seg med ei norsk ei forrige helg være fornøyd med henne, og han lar meg være fornøyd med min thai. Vi omgås som før, respekterer hverandre og lager ikke noe big deal av om noen av oss er fra Årnes, Brandbu, Elverum eller SiSaket. Den diskusjonen ville vi alle tape på uansett, her i lyckliga gatan.

phil

phil

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 652 Innlegg:
Norske kvinnfolk skriker etter likestilling, men før de kan gjøre det, så bør de kunne prestere på samme nivå som en mann, og ikke bli kvotert inn både her og der.

Norske kvinner er så udugelige av det er lovbestemt at fra 2008 at (norske) kvinner skal bli kvotert inn i norske styrer på alle ASA selskaper og utgjøre minst 40%. Dette kan da ikke være av andre årsaker enn at kvinner ikke er i stand til å klare noe selv.

Styrene i AS selskaper må vært år skrive under på at styret har prøvd å søke likestilling mellom kjønnene ved ansettelse (les; kvotert inn kvinner)

Kvinnene skal ha lavere skatt

Kvinner er oftere borte fra jobb pga ”sykdom”.

Osv, osv, osv.

Jeg mener at kvinnene må gjøre noe med dette før de kan komme å kreve likestilling og inntil da hører de hjemmet til, så all honør til Per Bjørnar Rødde som turte å stå frem offentlig

Det finnes selvfølgelig unntakene også, men det er langt mellom dem.

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:
Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen,mannfolka tapte kampen den dagen kvinnfolka fikk stemmerett,likestilling,lik lønn og førekort,og nå skal de jaggu i tillegg ha fortrinnsrett.
Det er snart på tide vi får en "Araber" på tinget :mrgreen:
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Darnia

Darnia

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 307 Innlegg:

Norske kvinnfolk skriker etter likestilling, men før de kan gjøre det, så bør de kunne prestere på samme nivå som en mann, og ikke bli kvotert inn både her og der.

Norske kvinner er så udugelige av det er lovbestemt at fra 2008 at (norske) kvinner skal bli kvotert inn i norske styrer på alle ASA selskaper og utgjøre minst 40%. Dette kan da ikke være av andre årsaker enn at kvinner ikke er i stand til å klare noe selv.

Styrene i AS selskaper må vært år skrive under på at styret har prøvd å søke likestilling mellom kjønnene ved ansettelse (les; kvotert inn kvinner)

Kvinnene skal ha lavere skatt

Kvinner er oftere borte fra jobb pga ”sykdom”.

Osv, osv, osv.

Jeg mener at kvinnene må gjøre noe med dette før de kan komme å kreve likestilling og inntil da hører de hjemmet til, så all honør til Per Bjørnar Rødde som turte å stå frem offentlig

Det finnes selvfølgelig unntakene også, men det er langt mellom dem.

Dagens samfunn er lagt opp slik at det trengs to inntekter. Det er ikke mange menn som tjener nok til å forsørge en hel familie i Norge slik at konen kan gå hjemme.

Kvinner blir kvotert, men det er rett og slett fordi det finnes menn med dine holdninger, som føler seg truet av at de ikke strekker til lenger.
Kvinner mer borte pga sykdom, er du sikker på at det er kvinners sykdom som gjør det? Eller er det pga barns sykdom? Hvor mange menn tar seg fri for å være hjemme med sykt barn?
Gjelder kvoteringen bare norske kvinner i Norge?, eller er det også feks asiatiske kvinner i Norge? Blir ikke menn kvotert inn på feks sykepleier stillinger?
Er det ikke bevist gjennom statestikk at kvinner får de beste karakterene, oftere fullfører høyere utdaning? Og ender med de dårligst betalte jobbene? Krever vi mer enn lik lønn for likt arbeid uavhengig av kjønn?

Heldigvis for oss kvinner så er det vi som bestemmer hvor vi hører til! :twisted: og ikke menn som bestemmer for oss.

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

Kvinner blir kvotert, men det er rett og slett fordi det finnes menn med dine holdninger, som føler seg truet av at de ikke strekker til lenger.

Så kvinner blir kvotert inn i toppstillinger fordi menn føler seg truet?
For ikke lenge siden var det en undersøkelse som viste at en veldig høy andel av de kvinnene som ble kvotert inn i styresverv gikk av etter kort tid av egen fri vilje grunnet for mye jobb, for høyt tempo og stress som en følge av dette. Vil det bidra til økt verdiskapning i norsk næringsliv å ha toppledere som blir byttet ut kun etter kort tid gang på gang? Er det i denne saken kvinners "rettigheter" som blir frempushet, eller faktisk muligheten til å styrke norsk næringsliv? Blir norsk næringsliv styrket ved å "tvinge" 40% kvinner inn i styreverv, eller er dette rett og slett en egotripp fremtvunget av kvinnesaksdamer?

[Dessuten har du forandret innlegget ditt to ganger nå, så det blir vanskelig å følge opp,hehe]

dinamic

dinamic

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 371 Innlegg:

For en idiot. Det er slikt tull som som gir folk et daarlig rykte kun fordi de har en kone fra Asia. FrP ... hvorfor er ikke det en overraskelse?

Tror ikke at Norske kvinner boer bekymre seg over at norske menn finner seg Asiatiske kvinner, de er vel heller lykkelige over at gjengen med tapere paa markedet blir mindre og gjoer det lettere og finne en normal mann. Ikke det at normale menn ikke forelsker seg i damer fra utlandet, men det er jammen en del som rett og slett ikke klarer et forhold med, eller i det hele tatt faa seg, en dame i Norge.

Må bare si at jeg syns det var en konge utttallelse. Selvfølgelig en populistisk, men også tydelig engasjert. Jeg smilte godt i lunsjen over min daglige VG.
Dette er et spark i lysken til Norske kvinner og det er tydelig at mange vil føle seg litt truffet også. Forhåpentligvis vil noen stoppe opp å tenke litt på det før de går rett i forsvarsposisjon. Misforstå meg rett. Norske kvinner er verdens beste på mange områder men kanskje ikke på kritikk som dette?
Uansett så er ikke jeg en taper. Det at jeg har valgt ut 1 Thai fra 10 talls Norske har med kjemi å gjøre. Vi passer sammen som hånd og hanske. Hadde hun vært fra sverige så hadde det blitt henne uansett.

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Det mr. Rødde nevner om forholdet til barna; trygghet og omsorg osv. har han utvilsomt rett i - men måten han legger meningene frem på avspeiler dem som ganske anakronistiske.
Vi lever ikke i 50-årene nå, og han "glemmer" å nevne at i dagens samfunn bør det være like mye mannens ansvar å ta del i barneoppdragelse og husstell.
Det han faktisk sier med dette er at mannen bør ha rollen som hovedforsørger for familien - mens kvinnen bør nedprioritere utdannelse og realisering av egne ønsker og behov, for å offre seg for mann og barn.

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 902 Innlegg:
Den superfeminine, omsorgsfulle, temperementsfulle, vakre, sexy kvinnen jeg giftet meg med for 19 år siden er fortsatt det! Men hun er også karrierekvinne og tjener 650 000 i året. Aldri har jeg følt meg truet, aldri har kjærligheten sviktet og aldri har jeg gjort noe annet enn å støtte hennes valg. Vi har det strålende sammen.

En dag skal jeg sitte på Norge Bar og fortelle Røddes likemenn at;

"Hun sender penger hver måned. Jeg bare forteller om at air conditionen er røket og så sender hun enda mer.. :-D- Selv har jeg pensjonert meg, men hun jiobber offshore i Norge. Gode penger - ihvertfall nok til å forsørge oss to."

Vi ler begge to av denne motsetningen til alle med "Stickmanangst."

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

"Hun sender penger hver måned. Jeg bare forteller om at air conditionen er røket og så sender hun enda mer.. :-D- Selv har jeg pensjonert meg, men hun jiobber offshore i Norge. Gode penger - ihvertfall nok til å forsørge oss to."

Ganske mange av de "asiatiske" dameme i norge tjener langt mindre enn 650 lapper i året. Å fortelle hvordan man selv har det er selvsagt intressant, men i denne sammenhengen langt mindre generelt enn hva tråden ellers søker seg til.

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

Vi ler begge to av denne motsetningen til alle med "Stickmanangst."

Enhver familie med en inntekt på litt over 6 mill thb burde ledd litt der :D

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere