Gå til innhold

Foto

Frp-politiker råder norske menn å hente seg asiatiske koner

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
116 svar til dette emnet

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:

Frp-politikeren Per Bjørnar Rødde (38 ) går ut mot den selvopptatte norske karrierekvinnen og sier mange norske menn velger asiatiske koner, fordi de er reserverte og ansvarsfulle.

- Mange menn savner den gode, gamle kjerringa som visste hvordan hun skulle holde familien sammen. Og da mener jeg «kjerring» i en positiv betydning av ordet, sier Per Bjørnar Rødde, som er politiker i Hitra som til høsten kan bli Frp-styrt.

Rødde mener asiatiske husmødre kan redde kjernefamilien, øke fødselstallene, gjøre barna tryggere - og sørge for et bedre kosthold.

Han er selv gift med Dias (38 ) fra Indonesia.

- Jeg råder menn som vet hva de går til å finne seg ektefeller i Asia. Samfunnet vårt trenger reserverte og høflige kvinner som ser en verdi i å ta seg av hjemmet og holde familien samlet, sier Rødde.

Skipsoffiseren fra Hitra i Sør-Trøndelag presenterer seg som «ingen gammel gris», men en relativt ung mann med høy utdanning.

Han mener at:

- Likestillingen har gått så langt at vi snart ender som intetkjønn.

- Mødre er best egnet til å oppdra barn fra naturens side.

- Selvopptatte karrierekvinner gjør Norge til et kaldt land fullt av frossenpizza og overvektige unger med dårlig nettverk.

Rødde mener at dette er en utbredt oppfatning - men for politisk ukorrekt til at folk vil si det.

Og han trodde ikke VG ville viderebringe disse synspunktene fra en rasende e-post han sendte til redaksjonen.

E-posten sendte kommunepolitikeren etter å ha sett nyheten om at internasjonale forskere foreslår lavere skatt for kvinner for å få flere ut i arbeidslivet.

http://www.vg.no/pub...bs?artid=150944

nonsuwan

nonsuwan

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 569 Innlegg:
:lol: :lol: TAKK FOR DET.ENDELIG NOEN SOM HAR FORSTÅTT AT AKKURAT DET ER RIKITG.. :mrgreen: :mrgreen:

Frp-politikeren Per Bjørnar Rødde (38 ) går ut mot den selvopptatte norske karrierekvinnen og sier mange norske menn velger asiatiske koner, fordi de er reserverte og ansvarsfulle.

- Mange menn savner den gode, gamle kjerringa som visste hvordan hun skulle holde familien sammen. Og da mener jeg «kjerring» i en positiv betydning av ordet, sier Per Bjørnar Rødde, som er politiker i Hitra som til høsten kan bli Frp-styrt.

Rødde mener asiatiske husmødre kan redde kjernefamilien, øke fødselstallene, gjøre barna tryggere - og sørge for et bedre kosthold.

Han er selv gift med Dias (38 ) fra Indonesia.

- Jeg råder menn som vet hva de går til å finne seg ektefeller i Asia. Samfunnet vårt trenger reserverte og høflige kvinner som ser en verdi i å ta seg av hjemmet og holde familien samlet, sier Rødde.

Skipsoffiseren fra Hitra i Sør-Trøndelag presenterer seg som «ingen gammel gris», men en relativt ung mann med høy utdanning.

Han mener at:

- Likestillingen har gått så langt at vi snart ender som intetkjønn.

- Mødre er best egnet til å oppdra barn fra naturens side.

- Selvopptatte karrierekvinner gjør Norge til et kaldt land fullt av frossenpizza og overvektige unger med dårlig nettverk.

Rødde mener at dette er en utbredt oppfatning - men for politisk ukorrekt til at folk vil si det.

Og han trodde ikke VG ville viderebringe disse synspunktene fra en rasende e-post han sendte til redaksjonen.

E-posten sendte kommunepolitikeren etter å ha sett nyheten om at internasjonale forskere foreslår lavere skatt for kvinner for å få flere ut i arbeidslivet.

http://www.vg.no/pub...bs?artid=150944

Nonsuwan

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12 427 Innlegg:
A. Den norske, frigjorte:

- Hun ligner etter hvert på Tårnfrid-karikaturen til Otto Jespersen. Hun er oversminket og vakler mellom kaffe latte-møtene med høyhælte støvletter, moteveske og designerbriller for å vise at hun er kvinne. Og hun har gjerne en solid bilring rundt midjen fordi hun spiser og drikker som en mann.

B. Den asiatiske, tradisjonelle:

- Hun er høflig, kler seg pent for å være attraktiv for mannen sin, og hun er sjefen hjemme. Jeg tror mange norske kvinner ville hatt den rollen om vi hadde gitt den status, mener Per Bjørnar Rødde.

Du har gått en god skole du Per Bjørnar,en annen ting er at jeg faktisk ser et nytt lys i tunnelen og også øyner håp for Norsk politikk med dine absolutt korrekte og saklige uttalser,hadde det enda vært flere som deg.
Du har min stemme :wink:
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

olek

olek

Registrert Medlem

• Banned
  • 3 563 Innlegg:
Det er mye riktig i det han sier her. Siv Jensen er vel selv i den kategorien av norske kvinner som beskrives i artikkelen og at hun velger å ikke kommentere utspillet er ikke særlig overraskende. Dette vil jeg tro er brennhett tema for mange og skal diskuteres godt, ikke minst innad i FrP. Det er tross alt ikke så lenge siden de proklamerte en årlig innvandringskvote på 1000 personer inklusive de som kommer på familiegjenforening.

Dette er nok et personlig utspill som kommer rett fra hjertet :bankendehjerte:

roysv

roysv

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 422 Innlegg:

Det er mye riktig i det han sier her. Siv Jensen er vel selv i den kategorien av norske kvinner som beskrives i artikkelen og at hun velger å ikke kommentere utspillet er ikke særlig overraskende. Dette vil jeg tro er brennhett tema for mange og skal diskuteres godt, ikke minst innad i FrP. Det er tross alt ikke så lenge siden de proklamerte en årlig innvandringskvote på 1000 personer inklusive de som kommer på familiegjenforening.

Dette er nok et personlig utspill som kommer rett fra hjertet :bankendehjerte:

Fikk de samme tankene som deg, et paradoks er at det er samme parti som altid står frem i slike settinger uansett om det er for eller i mot :)

Når det er sagt så er min hypotese at du må være mer mann enn kvinne får å stå støtt i FRP ;)
__

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:
Hadde akkurat i tankene det samme som du skriver olek!

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 602 Innlegg:
Enig med olek.
Har som mange andre vert på ambassaden i Bangkok for noen uker siden, og sett den 30meter lange køen av visum søkende i gangen der.
Mange av dem nygifte,andre gifteklare.
Innrykket er allerede på vei ,Ambassaden er ikke klar,Asiaforum.no må gjør seg klar,og Norske damer må belage seg på konkuranse :mrgreen:

MTN

MTN

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
For en idiot. Det er slikt tull som som gir folk et daarlig rykte kun fordi de har en kone fra Asia. FrP ... hvorfor er ikke det en overraskelse?

Tror ikke at Norske kvinner boer bekymre seg over at norske menn finner seg Asiatiske kvinner, de er vel heller lykkelige over at gjengen med tapere paa markedet blir mindre og gjoer det lettere og finne en normal mann. Ikke det at normale menn ikke forelsker seg i damer fra utlandet, men det er jammen en del som rett og slett ikke klarer et forhold med, eller i det hele tatt faa seg, en dame i Norge.

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 602 Innlegg:
http://www.vg.no/pub...bs?artid=150967

Røddes koneutspill slaktes av eget parti

Det er vel snart klart for utkasting ifra FRP og innmelding i Demokratene for Rødde :mrgreen:

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:
Han er et geni! Nå har politikerne fått noe viktig å tenke på i sin lange sommerferie! :hoho:

Sintu

Sintu

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 297 Innlegg:

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=150967

Røddes koneutspill slaktes av eget parti

Det er vel snart klart for utkasting ifra FRP og innmelding i Demokratene for Rødde :mrgreen:

I alle fall har journalisten Mina Bristøl en agenda!

Hun visste meget godt og lenge før saken lå på desken at:

Sitat: "Familiepolitisk talsmann i Frp, mener Per Bjørnar Røddes (38.) utspill om at norske karrierekvinner er selvopptatte, er et personlig utspill som ikke har noe med partiets politikk å gjøre".

Hun visste videre at konsistensen i FRP`s innvandringspolitikk er noe ullen.

Og som mange journalister, særlig sommervikarer, glemmer de at de har med mennesker å gjøre. Trønderen ute på Hitra kan trøste seg med at han ble et verktøy for å vise kanskje lite konsistens i et bestemt partis politikk. Saken dreier seg om kvinners stilling i samfunnet, innvandring og kjærlighet (kanskje mer): En herlig smørje! For en tid tilbake var det en forsker Runar Døving som tråkket litt i baret med sin mannskamp! Ingen har hørt mer fra ham og det mye fordi media kjører sine prosesser. Media kveler diskusjoner ved å bruke sine medarbeideres intelekter på en noe feil måte.

Jeg er redd det skjer denne gangen også!

Og politisk tror jeg FRP ikke tar tak i den overmodne diskusjonen i eget parti. De har bestemt seg!

Leve Tårnfrid og stopp innvandringen ("litt satt på spissen").

Nok politikk, men mer om saken!

Journalisten koser seg storligen ved å hovedsak på nettutgaven til VG med oppfølgere.

Jeg tror det er grunn til Hitraværingen til å dra ut til Mausund og fiske og gi generelt f.... :) La bladfykene i Akersgata drikke så mange kaffe LATTE de vil!

phil

phil

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 652 Innlegg:
Jeg er helt enig med Per Bjørnar Rødde :-D :-D

Anak

Anak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 431 Innlegg:
Mannen vet i hvertfall hva han snakker om, da han selv er asiatisk gift. I motsettning til "bladsmørerne" i Akersgata som bare "synser". Enda en fra Frp som tør si det folk flest mener. Godt det går mot valg nå.

"Frossenpizza og overvektige unger". Ja, jeg hadde besøk fra USA i fjor. Det første de sa var: "Du verden hvor feite ungene er i Norge", og de kom fra USA :shocked:

MTN

MTN

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
Har greie på det bare fordi han er sammen med en asiatisk dame? Greie på hva da? At kvinnfolk skal gå hjemme som på 50 tallet?

Det største antall feite unger jeg har sett har vært i Thailand. Fra ris til hamburger meny på en generasjon ser ikke ut tilå være heldig. Tror kvinnen fra Akersgaten har et greit innblikk fremfor denne karen som tydligvis ikke klarer et normalt sammliv uten å ha en kone som duller men som en liten unge.

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
nå, han har vell ikke vært gift noe lenge med thailandsk kvinne denne mannen da vell :mrgreen:

synes utspillet er idioti, norske kvinner er vell ikke noe verre å leve med de en asiatiske..
har et langt forhold med en norsk jente med bra utdannelse, kjempejente...
selv om hun jeg er gift med nå selvfølgelig er bedre, men vi er vell ikke noe mere selvoptatte vi menn en kvinner tror jeg....
snart :fly:

Anak

Anak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 431 Innlegg:

Har greie på det bare fordi han er sammen med en asiatisk dame? Greie på hva da?

Greie på å leve sammen med en asiatisk kvinne, kontra en norsk. Etter som hun passet hans barn når han var borte på utdannelse (ikke gikk hjemme og ble dullet med som en liten unge), har han også vært norsk gift tidligere.

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:

Det største antall feite unger jeg har sett har vært i Thailand

er enig i det du sier, men hvor har du dette fra??

jeg har vært utrolig mye i thailand men ser meget lite feite barn i forhold til i norge og spesielt usa....... men at det er overvektige barn der. ja seff...........

ta deg en tur i grunnskolen i norge å så titter du in i en i thailand, ser du ikke forskjell der er du blind..
snart :fly:

torasap

torasap

Medlem

• Medlemmer
  • 16 783 Innlegg:
At en FrP-politiker bidrar til at gamle fordommer bekreftes er vel forsaavidt ikke noe nytt. Men det er en interessant vinkling, og jeg har ventet paa at dette skulle skje. Det var riktig saa fornoeyelig lesning.

synes utspillet er idioti, norske kvinner er vell ikke noe verre å leve med de en asiatiske..

Naa kjenner ikke jeg samtlige norske kvinner, ei heller alle asiatiske, saa jeg kan hverken bekrefte eller avkrefte det geiro skrev ovenfor. Men at utspillet er idioti, kan jeg vaere enig med ham i, siden uttalelsen er basert paa et saerdeles tynt og tildels uriktig grunnlag.

Tror ikke at Norske kvinner boer bekymre seg over at norske menn finner seg Asiatiske kvinner, de er vel heller lykkelige over at gjengen med tapere paa markedet blir mindre og gjoer det lettere og finne en normal mann.

Om du definerer normal paa samme maate som jeg ville definert middelmaadig, er jeg langt paa vei enig. Men hvem skal definere "gjengen med tapere" som tapere? Jeg er gift thai, og anser meg selv for aa vaere vinneren i verdens stoerste lotteri. Det er som aa kjoere Mercedes Benz i et land fullt av Volvo'er. Kall meg gjerne en taper hvis fordi jeg ikke bryr meg med en Volvo naar jeg har bedre alternativer :wink:

For øvrig mener jeg at Kartago bør ødelegges

01110100 01101111 01110010 01100001 01110011 01100001 01110000

Fru Fomle

Fru Fomle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:
Blir nå jammen meg litt provosert av dere jeg nå !

Hva er Norske menns definisjon av en norsk Kvinne ?

Og hvorfor skjære alle norske kvinner under samme kniv ?

Er det oss Norske kvinner som er blitt for selvstendige og viljesterke?

Og dette skremmer enkelte Norske menn vekk i fra å velge seg Norske kvinner.

Eller er det den Norske kvinnen som rett og slett ikke velger seg dere Norske menn nettopp for de dere ikke er sterke nok i meninger , holdninger , Osv.

Er det egentlig noe galt i at vi kvinner velger oss karrieren og fordelen med å kunne forsørge seg selv, fremfor Mann og Barn ?

Selv er jeg gift med herr fomle og har fire barn, men har alltid jobbet og Bidratt økonomisk til familiens budsjett .

Kunne aldrig i verden fallt meg inn å gått hjemme og latt mannen min forsørge meg !

Men allikevel har vi ett godt samhold innad i familien, sundt kosthold, og ingen her hos oss er SJEFEN. ( IKKE ER VI OVERVEKTIGE ELLER )
Vi er da pokker meg en familie, etter min mening bør da ingen være mer Sjef enn andre.
En Mann som omtaler sin kone/samboer/elskerinne osv
for sjef ! ? Eller En kone som kaller seg sjef ! ? Huff a Meg.

Da bør dere slå opp i ett leksikon under ordene Familie Ekteskap Samhold ,samarbeid. Å få svaret på Betydningen.

Dette tok nok litt av :idea:

Men jeg kommer aldrig til å føle meg utkonkurrert av Asiatiske Kvinner.
Jeg pynter meg også.. for mannen min, men dog like mye for å føle meg vel.

Med Hilsen fra Fru Fomle

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:

Men at utspillet er idioti, kan jeg vaere enig med ham i, siden uttalelsen er basert paa et saerdeles tynt og tildels uriktig grunnlag.

Det var ingen uttalelse. Hele artikkelen er basert på en e-post en person fra Hitra sendte inn som tilsvar på en annen reportasje i samme tabloid blekke. Om mannen er Frp politiker, rørlegger eller fotballspiller spiller egentlig liten rolle, da han ikke uttalte seg på vegne a sitt parti, men som en privatperson. At en publikumskåt reporter greier å lage en reportasje av dette sier mere om nivået reporterne i den nevnte blekka ligger på enn noe annet.

Det blir omtrent daglig skrevet poster på asiaforum med tildels akkurat det samme innhold som det som stod i mannens e-post uten at man så mye som leer på et øyenbryn. Men i agurktider prøver man jo selvsagt å smi mest mulig av så lite som mulig for å få til en fengende reportasje.
Om noen er idiotisk i denne saken må det være reporteren som greidde å smøre sammen, og faktisk publisere denne artikkelen.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere