Gå til innhold

Foto

i jula

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
18 svar til dette emnet

ztig

ztig

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 Innlegg:

Jeg og en kompis har tenkt å reise til Thailand i jula.

Vi kjøper flybillett til BKK og reiser rundt, men kan det bli vanskelig å finne hotell/overnatting? Bruker å overnatte på steder som koster 200-500 THB. M.a.o. ikke av den sorten som du kan booke via websites...

Noen som har erfaring med rundreise i julehøytiden?
-har kun vært der i lav- og mellomsesong før!

Stig

wirelessroad

wirelessroad

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:
var i BKK og Pattaya for fire år siden og da var det ikke problemer å få seg rom ved juletider. I den prisklassen har de mange rom i Kasanroad (backpackergata) alt fra en tier og oppover, dog da med felles dusj/wc.
Dette er kanskje litt utenfor din økonomiske rekkevidde, men dersom du har penger til det anbefaler jeg en natt på Peninsula Hotel på andre siden av Chao Praia. Dette luksushotellet er rått og luksusen grenser seg nesten til det perverse.... Prisen er faktisk ikke så aller verst. Ca 1300,- for dobbeltrom.

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Du finner fine rom med dusj/WC til THB 500 over hele Thailand selv når det er høysesong,et unntak kan være Phuket.Noe særlig under den døgnprisen bør du ikke gå hvis du ønsker noelunde bra standard uten at det går ut over ditt ønske om eget bad,støy og hygiene.Spør alltid om å få se rommet før du bestemmer deg,det kan nemlig gi deg ubehagelige overraskelser hvis du ikke gjør det.Som et eksempel kan jeg nevne at jeg våknet mitt på natten på et hotellrom på Koh Samui for 4 år siden og oppdaget at jeg hadde besøk av ca.50 kakkerlakker.Er det kakkerlakker på rommet ditt så er det ensbetydende med at det er skittent og dårlig vasket og du kan være sikker på at også hotellets kjøkken er okkupert av disse skapningene.Hendelsen har medført at jeg i ettertid konsekvent ber om å få se rommet før jeg booker og sjekker inn.Mange rom har vegg til vegg tepper og her bør du være spesielt oppmerksom.Har du først sjekket inn så har du ofte også betalt forskudd og det kan være svært vanskelig å få tilbake pengene i Thailand ved en eventuell reklamasjon.I Bangkok kan jeg anbefale Meechai Mansion i Ratchadapisek(THB 500/døgn)som er et meget hyggelig sted å overnatte på.Skal du være der over lengre tid så lønner det seg ofte å betale månedsleie som er på THB 5000.Rommene er store og har bad med badekar og dusj,TV og telefon.Internett og safe tilgang finnes i resepsjonen og mat finner du på gårdsplassen i form av mobilt motorsykkelkjøkken.Stedet har restaurant(ikke bra),minimart og svømmebasseng.Du finner hotellet ved kinesiske ambassaden bak Fortune Hotel.

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Kan jo nevne noen hoteller idet jeg ser at det er snakk om en rundreise selv om jeg ikke vet hvor det bærer avsted;

Chiang Rai;Wiang Inn Hotel Tlf.+6653711533
Sukhothai;River View Hotel +6655611656
Chiang Mai;Diamond Riverside Hotel +6653270080
Nakorn Ratchasima;K.S.Pavilion Hotel +6644261943
Udon Thani;Ban Chiang Hotel +6642327911
Ayutthaya;Ayutthaya Hotel +6635232855
Phitsanulok;La Paloma Hotel +6655217930
Nakorn Sawan;Pimarn Hotel +6656312222
Phuket;Phuket Palace Patong +6676344154
Pattaya;Pattaya Visas House +6638427676

ztig

ztig

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 Innlegg:
Takk for gode svar.

Tenker at det blir Lamai på Koh Samui.
Det er mitt paradis :D, har vært der to ganger før.
Flott strand, passe stort og en del uteliv og mange gode restauranter.

Har bodd på Suan Tale Resort. Rom koster 375 THB pr. døgn (i fjor) for rom med vifte og kaldt vann. Rene fine rom som rengjøres hver dag, nye handklær annen hver, sentralt, hyggelig betjening og restaurant med innholdsrik meny - dog litt for nær gata! Ikke støyfulle rom ca. 50 meter fra stranda. Anbefales hvis noen skal dit.

Ztig

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Du mener vel ikke at du skal på rundreise på Koh Samui?????????? :shock: Øya er vel litt liten for en rundreise.

ztig

ztig

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 8 Innlegg:
He, he neida da blir det "standby" på Lamai

Ztig

ToreTrygve

ToreTrygve

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 29 Innlegg:
Er du den Ztig jeg tror du er?

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Hei, landet på Koh Samui 1. januar i år og det var tilnærmet umulig å finne rom der. Gatene var overfulle av turister (mer svensker og nordmenn enn her hjemme) og over alt traff jeg andre som jaktet på en bra plass å sove. Endte opp med et rom med en seng og tv på veggen og delte bad med ganske mange andre rom. Prisen var ikke avskrekkende, rundt 3-500 bath men det er samme sum som jeg betalte 5 mnd. tidligere for en super bungalow på stranden.

Dette var andre gangen jeg var i dette området rundt jule/nyttårstider og reiser ALDRI tilbake i høysesongen. Det var faktisk så ille der at jeg lengtet hjem til Norge. Følte meg som en idiot der..reiser til andre siden av jorden når jeg i steden kunne ha flydd til syden. Samui i høysesongen er så Harry som det kan bli! Vanligvis ville jeg bare forlatt øyen og funnet en annen plass men det var fullt på fly, båter, tog etc.. som sagt..ALDRI Koh Samui i høysesongen for meg igjen!

Spiff

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Hei, landet på Koh Samui 1. januar i år og det var tilnærmet umulig å finne rom der. Gatene var overfulle av turister (mer svensker og nordmenn enn her hjemme) og over alt traff jeg andre som jaktet på en bra plass å sove. Endte opp med et rom med en seng og tv på veggen og delte bad med ganske mange andre rom. Prisen var ikke avskrekkende, rundt 3-500 bath men det er samme sum som jeg betalte 5 mnd. tidligere for en super bungalow på stranden.

Dette var andre gangen jeg var i dette området rundt jule/nyttårstider og reiser ALDRI tilbake i høysesongen. Det var faktisk så ille der at jeg lengtet hjem til Norge. Følte meg som en idiot der..reiser til andre siden av jorden når jeg i steden kunne ha flydd til syden. Samui i høysesongen er så Harry som det kan bli! Vanligvis ville jeg bare forlatt øyen og funnet en annen plass men det var fullt på fly, båter, tog etc.. som sagt..ALDRI Koh Samui i høysesongen for meg igjen!

Spiff

vi var der fra ca 20 januar...da var det lite folk og ingen problemer med noe...
<p>For et drittforum dette er blitt.

Sjathrik

Sjathrik

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 012 Innlegg:
... og jeg var der 1. mars og ingen problemer.

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
...og jeg fra ca 1. mai, og overhodet ingen problemer.

Fra 10-15 desember til over nyttår er det vel "peak-season" på de fleste turiststeder i Thailand. Så de som ikke er overbegeistret for horder av turister, får vurdere å være hjemme i Norge og nyte ribba og pinnekjøttet i stedet.

Pidea

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
kan anbefale pinnekjøttet til erik på scandibar forøvrig...like godt som mors!!! han kan virkelig lage til festmåltid julaften og nyttårsaften...
<p>For et drittforum dette er blitt.

Mekong

Mekong

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 363 Innlegg:
Tråden startet i september 2003. Jeg vil tro at ztig er ferdig med både Thailandsturen og julefeiringa 8)

Guest__*

Guest__*
  • Guests

Tråden startet i september 2003. Jeg vil tro at ztig er ferdig med både Thailandsturen og julefeiringa

..Godt poeng :oops: Det så jeg faktisk ikke, trodde det var et nytt innlegg. Kanskje noen andre som vurderer å dra til neste jul, leser dette til skrekk og advarsel.

Nå må det sies at dersom du bestiler rom i god tid og faktisk liker deg i lag med utelukkende turister så trenger ikke Samui å være så ille på denne tiden, og som andre skriver så blir det bedre straks en kommer litt ut i januar.

Spiff

Thomas

Thomas

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 959 Innlegg:
Bare fortsett denne tråden. Vi reiser heje familien nedover til Jul. Kho Samet i 3 uker etter 2 dager i BKK, har med unger på 3 og 6 år.

henrik

henrik

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 9 Innlegg:
Ja for all del!! Fortsett tråden.. Jeg reiser ned til Koh Samui den 15. des. og skal være der frem t.o.m. 30 des...Er det så ille der på denne tiden da? Eller kommer det an på hvor man bor på øya? Vil tippe Lamai og Chaweng er rimelig tettpakket med turister, men hva med strendene og områdene utenfor?
Slik som Big Buddha o.l.

"Det er bedre å tisse på stolen enn å stole på tissen"

Henrik

Thomas

Thomas

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 959 Innlegg:
Det er jo regntid der i Julen. Forøvrig spiller det liten rolle da det er greit å reise uansett. Big Budda er jo et supermarked. Tett med småboder på utsidej sperringene. Fint å traske opp alle trappene og nyte utsikten.

Ellers tror jeg det er stappa fullt i Julen.

Reiser du med SAS fra CPH på kvelden eller ??? Det gjør nemlig vi.

2 netter i BKK først så Kho Samet

janste1

janste1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 342 Innlegg:
KJerringa til Svei Erik på LA bella casa lager en fantastisk lutefisk , i Udon Thani vil jeg heller anbefale thomas resort ,Udon thai house.com til 500 bath .
OH`HILDRAND DU,FOR ETT LIV !

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere