Gå til innhold

Foto

i desember/januar

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
22 svar til dette emnet

nemko

nemko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:

Hepp, jeg og samboeren vimser til thailand lille julaften for å være der i én mnd. Har aldri vært der før, vi er begge sånn moderat til godt reisevant.
Vi har til nå kun kjøpt reisen t/r, og mangler resten. Det som hadde vært greit er vel å ha på det rene hvor man skal sove de 2-3 første nettene.
Er det noen som har tips til et rimelig hotell hvor taxiankomst er enkel?
Ikke altfor rimelig, aircondition, rent og pent samt sittedo er å foretrekke.
Rundt 1000 bath bør være mulig, eller?
Takker også for tips ellers.

PS: jada, jeg har lest i forumet og søkt en del, men ingenting er som å starte sin egen tråd :)
Look to my coming at first light on the fifth day. At dawn, look to the East.

Dodraugen

Dodraugen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 6 Innlegg:
Jeg syns hotell crown på sukhumvit soi 27 eller 25 tror jeg det er...er veldig bra. Rundt 500 baht for rom med dobbeltseng, aircondition, og toalett og badekar. Det er også en swimmingpool der.

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Hepp, jeg og samboeren vimser til thailand lille julaften for å være der i én mnd. Har aldri vært der før, vi er begge sånn moderat til godt reisevant.
Vi har til nå kun kjøpt reisen t/r, og mangler resten. Det som hadde vært greit er vel å ha på det rene hvor man skal sove de 2-3 første nettene.
Er det noen som har tips til et rimelig hotell hvor taxiankomst er enkel?
Ikke altfor rimelig, aircondition, rent og pent samt sittedo er å foretrekke.
Rundt 1000 bath bør være mulig, eller?
Takker også for tips ellers.

PS: jada, jeg har lest i forumet og søkt en del, men ingenting er som å starte sin egen tråd :)

Stable Lodge i Sukhumit Rd. Soi 8 har vært ok tidligere. Ok rom og hyggelig hage med svømmebasseng. Men nå i sommer var det visst noe byggearbeider like ved. Om det kan forstyrre, vet jeg ikke. Hotellet drives av en danske.

Her er en lenke:

http://www.stablelodge.com
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:
Hvor har dere kjøpt billettene?
De fleste reisebyrå kan tilby såkalt "startpakke" til bkk, der de første 2-3 nettene på hotell er gratis.
Og det er vel ingenting som er bedre enn å få det gratis?

nemko

nemko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:
tingtong: kjøpte billettene på restplass.no
Jul er jo aller dyrest hva thailand angår, men det er da vi har tid i og med at frøkena går skole. Ja, vet om de der med hotell med i prisen og vi fikk et tilbud fra et reisebyrå på 11200 med 2 netter.
På restplass ble det i overkant av 9k pr pers. 600 bath natta og enda er vi under det de skulle ha
+ at det er moro å fikse selv :)

lowa

lowa

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 134 Innlegg:
Heisan..

1 mnd. i Thailand tilsier jo at dere har anledning til å bevege dere litt, uten at en sitter igjen med at reisen har vært stressende. Det aller viktigste er å finne ut hva dere er interessert i å oppleve.

Rolig romantisk ferie på et eksotisk sted?
Byferie i Bangkok?
Masse turister på et typisk overbefolket turisttsed med masse liv og røre?
Natur og kultur i Nord?
Litt av alt?
Dykking?

nemko

nemko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:
Ja takk begge deler sa ole brumm :)

Nord-Thailand snakker frøkena om, og jeg har lyst til litt av hvert når jeg først er der nede. Dykking hadde vært megabra, dog jeg tenkte vi skulle starte med litt snorkling da min bedre 9/10 har en tanke overrespekt for vann. Jeg tror nok likevel det går fint, har hørt at flere med skikkelig vannskrekk har vært med på dykking liksom.
Tenkte selvsagt både på phi phi, koh samui og bangkok.
Må vi innom phuket? Eller er det pes med tanke på stappfullt osv?
Kom gjerne med flere tips, dette er topp :)

Jada, vi gleder oss helt rått, det blir lenge til jul dette året.
Mulig vi må stikke ned til en eller annen kanariholme på høsten via pansersjansebillett som vi har gjort i 3 år nå, bare for å slukke tørsten etter sol, varme, bad og kalde halve ved poolen

nemko

nemko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:
som jeg trodde. Da flytter vi prioritering lengre ned når det gjelder de to stedene.
Nord hadde vært knall, tror jeg. Vi får se

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
http://bangkok.no/fo...topic.php?t=727
<p>For et drittforum dette er blitt.

nemko

nemko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 Innlegg:
flott :)

Sjathrik

Sjathrik

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 012 Innlegg:
Jeg synes dere skal ta en tur til Pattaya/Jomtien også, har liksom ikke vært i th. før du har vært der.
Elefantridning i Chang Mai eller Chang Rai er fint. Ta tog eller buss istedefor fly, da får dere se og oppleve mere.

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:
fant nettopp en link til rimelig hotell... http://www.tuptimb-b.com/

janste1

janste1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 342 Innlegg:
Ingeting kan måle seg med Udon Thani i jula :D mener nå jeg , og jeg sier sjelden noe ,hvis jeg ikke vet jeg har rett :oops: . Akkurat passe varmt 8) ,plenty og se bl a Phu falom Steinparken v Nong khai rester ettet Khmer folket :shock: ,da ikke de røde :? . Fantastisk overnatting med swimmingpool hos thomas Udonthaihouse.com 8) ps hils fra Oy og jan :wink: Pris ca 500 bath døgnet ,resorten er ikke mer en 1 år gammel + mange hyggelige folk og god mat både thai og falang +at Udon er meget billiger en f.eks Pattaya o.l.! :roll:
OH`HILDRAND DU,FOR ETT LIV !

SPIFF

SPIFF

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 76 Innlegg:
Hei, gled dere til en spesiell jul- og nyttårsfeiring. Jeg elsker (vanligvis) å være i Thailand på denne tiden av året men som andre har nevnt er det mye folk i Thailand på denne tiden. Dere bør derfor tenke litt på hvor dere vil tilbringe nyttårsfeiringen. Jeg har selv opplevd å ikke planlegge dette godt nok, å komme til bl.a. Koh Samui og bruke veldig mye tid på å få hotell. Det kan derfor kanskje være en ide å booke rom for akkurat de dagene i god tid. Ellers er det også litt vanskeligere å reise rundt omkring akkurat på denne tiden. Du kan oppleve at det er fullt på båt, buss, eller fly dit du vil og må bli lengre enn planlagt. Jeg vil derfor anbefale dere å planlegge uken rundt nyttårsaften godt og booke i god tid, og bruke resten av tiden til det dere måtte føle for. Dere treffer garanter mange mennesker som kan fortelle hvor dere må/bør dra. Jeg har aldri opplevd at jeg har hatt for få steder å velge mellom i Thailand.

Spiff
SPIFF

walkman

walkman

Medlem

• Medlemmer
  • 13 171 Innlegg:

Ingeting kan måle seg med Udon Thani i jula :D mener nå jeg , og jeg sier sjelden noe ,hvis jeg ikke vet jeg har rett :oops: . Akkurat passe varmt 8) ,plenty og se bl a Phu falom Steinparken v Nong khai rester ettet Khmer folket :shock: ,da ikke de røde :? . Fantastisk overnatting med swimmingpool hos thomas Udonthaihouse.com 8) ps hils fra Oy og jan :wink: Pris ca 500 bath døgnet ,resorten er ikke mer en 1 år gammel + mange hyggelige folk og god mat både thai og falang +at Udon er meget billiger en f.eks Pattaya o.l.! :roll:

Har også vært i Udon i romjula. Thaiene frøs og pakket seg inn i jakker og håndklær. Selv ruslet jeg rundt i shorts og t- skjorte... :?
mvh
walkman

"Erfaring er ikke hva som hender oss, men hva vi gjør med det som hender oss"

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Heia "janste1" :D Jeg er i Udon Thani mellom 3 desember 2004 og 4 februar 2005,kanskje vi ses?Flott innlegg, finnes ikke bedre sted å være i desember-januar-februar.Men et bra starthotell er riktig nok Stable Lodge i Bangkok, kan så absolutt anbefales Etter hva jeg kjenner til så ligger Crown Hotel mellom Soi 6 og 8, men det kan jo tenkes at det finnes flere steder som heter Crown.Nye delen av Dynasty Inn vis a' vis Nana Hotel(Soi 4) er etter min mening et meget bra alternativ men hotellet har ikke svømmebasseng.Nana City Inn er bra og småkoselig.Mellom Soi 1-33 og 2-40 finner man mer enn 100 fine hoteller i den prisklasse du ser etter.Unngå for all del Phuket som nevnt ovenfor(MPR?), da er Jomtien ved Pattaya et langt bedre alternativ.Hvis du trykker diskusjonsforum når du er på forsiden av bangkok.no så får du opp en rekke alternativer.Velg Thailandforum og bla deg nedover på de 5 sidene som ligger der, du finner masse info om nettopp ditt tema.God tur og velkommen innom mitt hus utenfor Udon Thani dersom du har veien forbi. :D

janste1

janste1

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 342 Innlegg:
tUSEN TAKK, SANGTHIP . Dessuten viss du bor på Dynesty både i Bangkok og i Pattaya kjører de deg ned til Pattaya +andre bonuser .
OH`HILDRAND DU,FOR ETT LIV !

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Har adskillige netter på Dynasty Inn og er kjent med ordningen om transport til "filialen" i Pattaya.Et utmerket og rimelig hotell med bra og billig mat, alt etter smak og behag.Hvis man vil bade så er det bare å gå til Rajah Hotel som ligger litt lengre inn i Soi 4 bak Nana Hotel, bare bestill en øl eller 2 så får du bruke svømmebassenget.Stille og fredelig sted men med litt søvnig personell, man må gå inn i resepsjonen hver gang man ønsker noe mer.Ha en fortrefflig reise nedover, ikke prøv å besøke mest mulig steder på så kort tid, da blir ferien bare stress.Kommer dere til Udon Thani så skal jeg gjerne vise dere litt rundt, bl.a kan vi besøke mitt "hemmelige" kosested ved bredden av Mekong i byen Nong Khai.Etterpå kan vi dra "hjem" til meg å grille et eller annet spiselig :?: I den landsbyen hvor min kone og meg har hus spiser mange innebyggere all slags rare dyr og dere kan få lov å smake på noen av "lekkerhetene". :lol: Eller så kan vi dra inn til Udon Thani og spise på Isaan's beste restaurant, meget populært blandt thaiere og ikke en "farang" å se. :D

Triste Gufas

Triste Gufas

Medlem

• Medlemmer
  • 13 661 Innlegg:

Jeg har vært der flere ganger i året siden 2000 som var det året jeg var i Thailand for første gang. :wink:
Mye svensker ja, men heller som Strømstad. :lol: :lol:
Ellers satte jeg mindre pris på alle de amerikanske marinegastene som alt for ofte går i land i Patong. :?

vi var i patong i 99 etter et flåtebesøk....da var det enormt mange jenter hjemme å telte penger sa de som var igjen...har vært i pattis under flåtebesøk....det er greit nok syns jeg..du er en tanke usa rasistisk tormod.. :wink: :lol: :lol:

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Klart man vil ha sex etter mange måneder på et hangarskip, det skulle bare mangle. :lol:

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere