Gå til innhold

Foto

nå i sommer!! Hvor bør jeg reise?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
10 svar til dette emnet

tormoj

tormoj

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 Innlegg:

Heisann
Jeg reiser til Thailand om ikke mange dagene.
Blir noen dager i Bangkok og en uke i Chiang Mai.
Deretter reiser jeg sydover, men vet ikke helt hvor det er ok å reise på denne tiden av året.
Jeg reiser alene, og ønsker å treffe folk...både thailandske og turister.
Det er jo lavesesong i Thailand nå, og det kan være ganske rolig enkelte steder.

Spørsmålet er:
Hvor er det brukbart med folk og liv i juli i Thailand på denne tiden?
Fortrinnsvis sør for Bangkok.
TJ

thomasjojo

thomasjojo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 932 Innlegg:
Chaweng beach, Koh Samui.

Eller er det vel liv å røre på Phuket også.

www.sawadee.com

god tur
01110100011010000110111101101101011000010111001101101010011011110110101001101111010000000110011101 space 10110101100001011010010110110000101110011000110110111101101101

ToreTrygve

ToreTrygve

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 29 Innlegg:
Chaweng beach på Koh Samui er vel det travleste turistområdet i denne delen av Thailand. Det er flott hvis du bare vil ha beach, natteliv, shopping og masse restauranter. Hvis du vil ha avslapping, finn en annen plass.

Guest__*

Guest__*
  • Guests
jeg har tenkt meg nedover i september (Pattaya, Phuket). Hvordan er været i denne perioden? Noen erfaringer?

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:
Phuket kan jo være tildels litt ''rufset'' ennå i september, men det værste drittværet er jo forbi.
Pattis vil jeg tro er ganske fint i denne tiden....

p.s. bedre å komme littegrann før..(slutten av august) .... :lol:

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 471 Innlegg:
Enig med t_t.
Jeg var på Koh Samui i september for tre år siden, og det høljet ned i ett z en hel uke. Permanent oversvømmelse på Chaweng.
Da orket jeg ikke mere og fløy til Pattaya. Nesten ikke en regnbyge, sol og behagelig luftfuktighet. Sabai Sabai
When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

Guest__*

Guest__*
  • Guests
Hva med Koh Chang på denne tiden frem til oktober ? Noen erfaringer ?

tavarish

tavarish

Medlem

• Medlemmer
  • 5 599 Innlegg:

ting_tong
Jeg søkte på ''thailand i juni og juli''
Og dette var det som kom opp:
http://www.bangkok.n...hp?mode=results

Skjønner at du fikk mange rare svar da, for du hadde ikke lest bruksanvisningen for søkefunksjonen og benyttet mulighetene. Men dette er noe de fleste ikke gjør så du er ikke alene :-).

Før du skriver inn søkestrengen så står det en tekst som er relativt vesentlig i forhold til utførelsen av søket:

"Søk etter stikkord: Du kan benytte AND for å spesificere ord som skal gi treff, OR for å spesifisere ord som kan gi treff og NOT for å spesifisere ord som ikke skal gi treff. Bruk * som wildcard for å søke etter deler av ord."

Så prøv å skriv inn søkestrengen "thailand AND juni AND juli", da får du opp et betraktelig lavere antall treff. Og treffene er forhåpentligvis mer relevant for hva du vil ha treff om. Legg også merke til muligheten for bruk av OR, NOT og *. Men siden de ikke var nødvendige for søket du prøvde å foreta kan du og andre sjekke det ut en annen gang selv.

Ellers tror jeg kanskje det kunne være smart av Jan Ove å legge en melding om hvordan søk skal foretas for å best mulig resultat et eller annet sted her. Kanskje den burde være prioritert i alle forumene. For jeg tror 98% av de som søker gjør det feil, blir frustrert og starter nytt tema.

Det er lite heldig å starte mange tråder med det samme temeat da det kan bli vanskelig å orientere seg etterhvert. Så jeg synes det er bedre å gjøre som Sangthip foreslår. Søk først (på riktig måte) og se om det ligger en tråd ute allerede, er den gammel eller mangler noe informasjon så legg til et nytt spørsmål i tråden.

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8 875 Innlegg:
:D Dette var faktisk meget nyttig info, og ja, jeg er nok heller ikke av de mest tålmodige når det gjelder å lese hva som står før jeg knatrer i vei.
Jeg mener som deg, at en forklaring på hvordan man best oppnår rett treff bør ha blitt lagt ut som ´´prior´´ under hvert forum, og foreslår herved at ditt innlegg, blir gjort ´´sticky´´ under hvert forum, for dette var faktisk veldig god info... :D

Jan Ove

Jan Ove

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 572 Innlegg:
Hei,

Takk for tilbakemelding og tips på hvordan man kan informere mer om søkemuligheten. Det er en flott idé å legge ut info om dette under alle forumene.

:)
Vennlig hilsen Jan Ove
www.janovebrenden.no

Mr. Phing

Mr. Phing

Medlem

• Medlemmer
  • 18 002 Innlegg:
Det eneste svaret jeg hare er: Kjop Lonly Planet. Der staar alt du trenger aa vite om Thailand.
Der kan du faa ideer om hvor du kan reise osv.
Bestem deg for et sted - og reis dit.
Vet ikke hvor lang tid du har tenkt aa vaere i Thailand - men har du tenkt aa bli her en liten stund blir det ofte ikke slik du hadde planlagt paa forhaand, om du ikke har planlagt aa vaere paa det stedet du velger hele perioden.
Haaper du ogsaa kan faa noen gode tips paa bangkok.no.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere