Gå til innhold

Foto

Transsibirske Jernbane

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
84 svar til dette emnet

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:

noen som har reist med den :?: sitter å spekulerer på hvor jeg skal ta den lange turen til neste år. blir selvfølgeligt et par turer til thailand, men må en annen plass å...... sitter å lurer på hva det skal bli... noen andre forslag... :?:
snart :fly:

SabaiSabai

SabaiSabai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 471 Innlegg:
Jeg har ikke tatt turen selv, men sjekket det inngående i sin tid.

For det første bør en slik tur tas midt på vinteren - da får du opplevelsen.

Du bør ikke ta transsibirske, men transmongolske istedet
- da havner du i Beijing, Kina og ikke Vladivostok, Russia.
Hopp av etpar dager i Ulan Bator - eksotisk :wink:

Sørg også for å reise med et kinesisk tog og ikke et russisk (de har avganger på forskjellige ukedager).
Da får du best komfort og best service.

Etter turen gjennom isødet kan du jo fly fra Beijing til Bangkok 8) [/u][/i]
When the going gets tough, the tough get going.
When the going gets rough, the tough get rough.

gekko

gekko

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 372 Innlegg:
Satt 16timer på tog i Sakhalin (Russland, rett nord for Japan) for en mnd tid siden, og kan bekrefte at russiske tog er svært punktlige.... (de går da heller ikke spesielt fort ....) Toget generelt var langt bedre enn forventet, selv om dette ikke var luskusvarianten.
mvh
gekko

"Den største glede man kan ha, er å gjøre andre glad"

macc

macc

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 97 Innlegg:
Noen som har undersøkt/prøvd å ta tog fra Norge til Thailand? Jeg har lurt på dette bare for å oppleve en skikkelig lang reise engang.

Guest_hamar_*

Guest_hamar_*
  • Guests

Noen som har undersøkt/prøvd å ta tog fra Norge til Thailand? Jeg har lurt på dette bare for å oppleve en skikkelig lang reise engang.

dt går ann å ta goget fra norge til thailand men dt kommer til koste penger franorge til kina den som koster men fra kina til thailand ikke så mye penger

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
jupp da er de første forbredelser og undersøkelser begynt, håper å kunne reise vinteren 08... sender jærringa med fly til thailand så tar jeg toget selv :mrgreen:

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

jupp da er de første forbredelser og undersøkelser begynt, håper å kunne reise vinteren 08... sender jærringa med fly til thailand så tar jeg toget selv :mrgreen:

god tur da!

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 777 Innlegg:

Hvor lang tid tar det?

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Hvor lang tid tar det?

fra oslo øst til Hulamungpong i bangkok. inkl diverse overgangs busser,
tar det nok 2-3 måneder,
om man holder seg frisk :-D

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
det er litt opp til en selv, selve turen tar ikke mange dagene... men man annbefaler ca 20 dager...
selv vil jeg hoppe av noen plasser og bli noen dager spes i mongolia.
jeg legger det opp slik at jeg tar fly til moskva og fly fra bejing til bangkok...

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
her kan man se forskjellige reiser fra 8 dager og oppover...

http://www.kinareise...rske_jernbanen/

AIRBUSFAN

AIRBUSFAN

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 444 Innlegg:
Har jeg vært deg så hadde jeg trent litt på Trønderbanen i noen dager først he he :-D

mikalben

mikalben

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 61 Innlegg:

Har jeg vært deg så hadde jeg trent litt på Trønderbanen i noen dager først he he :-D

Haha... LOOL!

pax_corpus

pax_corpus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 34 Innlegg:

Hvordan går planlegginga? Kommet noe videre? Jeg tar turen i desember.
Planen er å ta buss, tog og båt fra Kristinsand - Oslo - Stockholm - Helsinki - Moskva. Reiser fra Moskva 2 desember. Regner med å være fremme i Bangkok rundt juletider '08.

Sjekk ut The Man in Seat Sixty-One...
(genial side hvor det står alt du trenger å vite om togreiser over hele verden)

Vil også anbefale å bestille billetter via russisk byrå, da det er mye billigere enn norske byråer.

Dette innlegget har blitt redigert av pax_corpus: 25 mai 2008 - 13:17

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:

Planen er å ta buss, tog og båt fra Kristinsand - Oslo - Stockholm - Helsinki - Moskva. Reiser fra Moskva 2 desember. Regner med å være fremme i Bangkok rundt juletider '08.

Vil også anbefale å bestille billetter via russisk byrå, da det er mye billigere enn norske byråer.

det er lagt litt på is igjen :( kona fikk det for seg at vi skulle bygge hus så nå skal vi det........ ( i norge)

neida, ikke så ille......... men vi skal bygge og kontrakt er undertegnet, så da blir det noe utsatt... men ønsker gjerne å høre fra deg om hvordan det gikk og hvordan du la opp turen............

pax_corpus

pax_corpus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 34 Innlegg:
Husbygging, ja. Planen min var også å bygge i år, men fant ut a jeg må ha en langtur før jeg slår meg til ro. Skal gi dere tilbakemeldinger når turen er i gang.

zurdo

zurdo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 Innlegg:

Takk for tipset når det gjelder hjemmesiden for "The Man in Seat Sixty - One"!
Dette er en av de aller beste sidene som jeg noen gang har sett i denne sjangeren på Internett, - og jeg skal garantere at det er ikke få!
Anbefaler absolutt alle å ta en titt på denne siden!

Hilsen Zurdo:Norge 3:

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
Ting tar litt tid, men nå er det booket :)

geiro

geiro

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 873 Innlegg:
Kanskje man kan flytte denne ifra loungen og til reisebrev etc... Så kan jeg skrive litt om turen underveis...

bangkok.no

bangkok.no

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 57 Innlegg:
i 1988 tok jeg den Transsibirske jernbanen fra Moskva til Irkutsk og det var en reise på 3 dager. Arttig opplevelse og synes 3 dager på tog var nok den gangen. Standarden er kanskje bedre i dag i forhold til mat osv. var mye sild på talerken og noen fete supper. Hang en del i vinduet for å kunne ta bilder av møtende tog ol. Dette var før østblokken ble løst opp og det var en del restriksjoner.

www.facebook.com/bangkoknorway

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Asean

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere