Gå til innhold

Foto

Hvor mye alkohol er det lov å ta med til Thailand?

- - - - -

• Please log in to reply
22 replies to this topic

Tira

Tira

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:

Vi skal være en måned i Thailand, og ble tipset om at det ikke er så lett å finne god vin i Thailand. Ingen av oss drikker noe annen form for alkohol enn vin, så det hadde vært greit å få vite hvor mye vin vi kan ha med inn i landet.

På forhånd takk :-D

bricks

bricks

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3.569 Innlegg:
1 liter sprit eller 1 liter vin

ting_tong

ting_tong

Medlem

• Medlemmer
  • 8.838 Innlegg:
Hei.

Først må jeg få si at det også i Thailand finnes plasser hvor man får handlet utsøkte viner og andre former for spiritusser.
Bare på spritutsalget på en hvilken som helst Lotusbutikk har de vel en 50-100 forskjellige sorter lokale/-og importerte viner å velge mellom, i tillegg finnes det også egne butikker som har spesialisert seg på vin.

Tollregler som gjelder inn til thailand:
Man kan ikke ta med mere enn:
-200 sigaretter eller 250 gram tobakk.
-1 liter sprit.

Om vin kommer inn under dette er jeg noe usikker på.

Tira

Tira

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:
:) Tusen takk for svar!

En liter vin er ikke mye, hadde håpet at vi kunne (sammen) ta med en treliter...

Godt å høre at vi kan finne vin der da :wink:

(min kilde har ikke vært i Thailand på 10 år)

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:
Velkommen til forumet Tira. Du har allerede fått flere svar på spørsmålet sitt av kunnskapsrike medlemmer, noe som er veldig bra. Jeg følger opp med ett par tips om hvor i Bangkok du kan få tak i god vin.

På Sukhumvit Road (veldig sentral gate i Bangkok) er det et fint kjøpesenter som heter Emporium. Det er et kjøpesenter hvor man selger en del merkeklær med annet så prisen er ikke av de laveste. I femte etasje her er det iallefall en liten vinbutikk med et greit utvalg av viner.

Ellers kan du kjøpe vinen din fra Festive Wine. De har en nettside med oppdatert produktliste hvor også prisene kommer frem - http://www.festivewi...log/default.php. For å få vinen du plukker ut kan du enten ta deg en tur i butikken deres sentralt i Bangkok eller få levert vinen på hotellet ditt (om du bor noenlunde sentralt).

Håper dere får et flott opphold i Thailand :-).

Tira

Tira

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:
Takk for velkomsthilsen.

Vi skal nok en tur til Bangkok, men har hovedbase i Phuket på et lite "tettsted" som heter Surin Beach. Regner med at det er svært begrenset utvalg akkurat der, og det var derfor vi tenkte vi kunne ta med vin.

Tror vi tar sjansen på å ta med oss en 3 liter, og så håper vi at ingen reagerer på det :)

Vet du forøvrig om det er lov å ta med seg litt spekemat til Thailand? Det er ikke godt å vite i disse tider...

tavarish

tavarish

Administrator

• Administratorer
  • 4.926 Innlegg:

Vi skal nok en tur til Bangkok, men har hovedbase i Phuket på et lite "tettsted" som heter Surin Beach. Regner med at det er svært begrenset utvalg akkurat der, og det var derfor vi tenkte vi kunne ta med vin.

Tror vi tar sjansen på å ta med oss en 3 liter, og så håper vi at ingen reagerer på det :)

Vet du forøvrig om det er lov å ta med seg litt spekemat til Thailand? Det er ikke godt å vite i disse tider...

Surin Beach er et flott lite sted ja, har nå bodd på Phuket noen måneder (har bodd i Thailand i noe over 4 år nå men første gang jeg er på Phuket over en så lang periode) og det er generelt veldig greit her nå.

Sjansen for at dere kommer velberget gjennom med 3 liter vin og noe spekemat tror jeg er tilsted. I forhold til spekemat så tror jeg ikke det er noen restriksjoner der, jeg får jevnlig forsyninger ned med spekemat og det har gått knirkefritt.

Det er forresten veldig hyggelig om du etter oppholdet i Thailand tar deg tid til å skrive en liten rapport på forumet, erfaring viser at veldig mange besøkende og medlemmer her plukker opp mange tips fra de som har reist før og skrevet en kort liten rapport :-).

Tira

Tira

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:

Surin Beach er et flott lite sted ja, har nå bodd på Phuket noen måneder (har bodd i Thailand i noe over 4 år nå men første gang jeg er på Phuket over en så lang periode) og det er generelt veldig greit her nå.

Sjansen for at dere kommer velberget gjennom med 3 liter vin og noe spekemat tror jeg er tilsted. I forhold til spekemat så tror jeg ikke det er noen restriksjoner der, jeg får jevnlig forsyninger ned med spekemat og det har gått knirkefritt.

Det er forresten veldig hyggelig om du etter oppholdet i Thailand tar deg tid til å skrive en liten rapport på forumet, erfaring viser at veldig mange besøkende og medlemmer her plukker opp mange tips fra de som har reist før og skrevet en kort liten rapport :-).

Rapport skal bli :wink:

Vi skal forsøke å reise litt rundt, men tar det alt etter hva vi orker og hva ungene vil. Vi skal reise charter, noe vi forøvrig ikke er så glad i, men det ble så denne gangen.
:-?

Spennende blir det også å feire jul i et annet land!

Min mann blir forøvrig glad når han får høre at spekematen er sikret :-D

Tusen takk igjen.

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:
Ta med sig vin fra det dyreste landet i världen till Thailand är väl som att ta med sig kaffe till Brasilien

Låter som en Norske Vits.......

suriyo

suriyo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5.696 Innlegg:

Ta med sig vin fra det dyreste landet i världen till Thailand är väl som att ta med sig kaffe till Brasilien

:mrgreen: Velkommen til asiaforum Billy Boy :!:

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

forstår at du ikke er helt informert,vin kjøpt på polet i Norge er faktisk 4ganger så dyr i Thailand,tror ikke svenskevin som blir produsert på Isaanbygda er blitt så særlig mye billigere den heller etter jeg prøvesmakte den,kanskje er det noen som drikker "den beste"hemma på køkbordet (hvet ikke om det er liv i gutta engang):wink: Husker veldig godt jeg drakk sør afrikansk(billig) rødvin til 1600 baht flaska under tidlige tokt til phuket hvor man skulle være "big shot fallang"og imponere(importere)den bevisste dama :wink:
Postet bildePostet bildePostet bilde
last ned phitoo´s thai.norske minparlør ;)
http://www.o12a.com/...hitoos_mini.pdf

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:
DA er det best att man köper lite med sig da när man drar till Thailand

Jag som tyckte att vin var så dyrt i Norge

No offence......

svenhogda

svenhogda

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 180 Innlegg:
I Norge er jo alt dyrt for svensker

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:

Men det er morsamt og trevligt att komma dit o jobbe o ta med sig lit fine Norske Olje pengar hjem till Sverige :-D

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

Men det er morsamt og trevligt att komma dit o jobbe o ta med sig lit fine Norske Olje pengar hjem till Sverige :-D

Å JASSÅ, DET ER DER OLJEPENGA FORSVINNER :evil: :wink:

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:
YES

O sen spenderar Svenske dom i Bangkok o Pattis :-D

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:
Eftersom inte Nordman får noe av Oljepengar så må Svenske ta dom :evil:

Ngiap

Ngiap

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1.378 Innlegg:

Eftersom inte Nordman får noe av Oljepengar så må Svenske ta dom :evil:

Pøh............. Det er feilslått U-hjelp å sende penger til Sverige.

Billy Boy

Billy Boy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 13 Innlegg:
Ni trenger ikke o sende , Vi kommer og henter själv

phitoo

phitoo

Medlemmer

• Medlemmer
  • 12.425 Innlegg:

Ni trenger ikke o sende , Vi kommer og henter själv

Værsågod å forsyn dere med Jamtland og Herjedalen,olje,17mai,norske kjerringer og norske kroner,det er bare en ting jeg vil ha i fred og det er ræva mi og min egenimporterte fru :wink:

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere