Gå til innhold

Foto

Saksbehandlingstid for statsborgerskap

- - - - - Indonesia

• Vennligst logg inn for å svare
2 svar til dette emnet

tronderasiat

tronderasiat

Nytt Medlem

• Nye medlemmer
  • 2 Innlegg:

Hei

Da har jeg endelig gjort ærendet med å søke for norsk statsborgerskap, og ut i fra politibetjenten som tok imot søknaden skal saken min være en grei og uproblematisk. Det jeg lurer på er hva er egentlig saksbehandlingstiden egentlig på, er det noen som har erfaring med dette? Det står på nettsiden til UDI at normalt vil man få svar etter 12 måneder, men jeg har hørt at det har tatt kortere tid for noen. 

Noen som har tanker rundt dette? Må jeg faktisk vente i 12 måneder, eller kan jeg være så heldig at det kan ta kortere tid?

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 73 Innlegg:

Andre jeg kjenner med totalt ukompliserte saker, dvs gått veien via oppholdstillatelser, er i fast godt lønnet arbeide, rent rulleblad etc etc, har dessverre likefullt måttet forholde seg til saksbehandlingstiden de fikk oppgitt ved innlevering av søknaden og tilhørende dokumenter.

Dette innlegget har blitt redigert av Kongen av Pattaya: 16 januar 2020 - 15:17

Birk72

Birk72

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 12 Innlegg:
Min kone har også søkt Statsborgerskap i november. Der var det også oppgitt 12 mnd hos UDI.no, men da vi leverte så hun at hvis vi ikke hadde hørt noe innen april måtte vi fornye oppholdskortet. Dette sagt på en slik måte at de regner med kortere behandlingstid.

Hører thai venninner har søkt permanent opphold og fått innvilget etter 3-4 mnd.

Lever i spenning.

Sent fra min J9210 via Tapatalk

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Indonesia

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere