Gå til innhold

Foto

Hva skjer med Norwegian?

- - - - -

  • Vennligst logg inn for å svare
33 svar til dette emnet

#21
LN FOC

LN FOC

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 337 Innlegg:


Ringte til Norwegian nå. Prøvde å få en forklaring på denne prisoppgangen. Svaret var at det nesten var utsolgt. altså få billetter igjen.
Noe som sef ikke stemmer. Søke på en helt vilkårlig dag i juni. ( se bilde).
1 billett igjen på lowfare til 10000kr
Synd at de ikke kan fortelle hva som egentlig skjer. ingen som absolutt ikke må ned til sin kjære betaler 10000kr for en vei.
planen var å reise ned i februar men pga jobb som dukket opp, så tenkte jeg starten av april. men når prisen blir 15500kr så gidder jeg ikke.


Sjekket med ExpertFlyer, ikke en eneste sete er booket på det flyet fra BKK til CPH. Ikke en. Tenker snart så opplyser de at Norwegian ikke flyer til Bangkok sommeren 2020, det er jo en indikasjon på ny ledelse og endret reisevaner.

Vedlagt fil  bkk.JPG   102,33K   4 Antall nedlastinger

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 17 november 2019 - 13:36


#22
Lucifer

Lucifer

    Medlem

  • Medlemmer
  • 1 478 Innlegg:

Ringte til Norwegian nå. Prøvde å få en forklaring på denne prisoppgangen. Svaret var at det nesten var utsolgt. altså få billetter igjen.
Noe som sef ikke stemmer. Søke på en helt vilkårlig dag i juni. ( se bilde).
1 billett igjen på lowfare til 10000kr
Synd at de ikke kan fortelle hva som egentlig skjer. ingen som absolutt ikke må ned til sin kjære betaler 10000kr for en vei.
planen var å reise ned i februar men pga jobb som dukket opp, så tenkte jeg starten av april. men når prisen blir 15500kr så gidder jeg ikke.

Flyet er visstnok fullt, men ingen har booket setereservasjon.( retur fra bkk-København) 12 juli.

Vedlagt(e) fil(er)



#23
Lucifer

Lucifer

    Medlem

  • Medlemmer
  • 1 478 Innlegg:

Sjekket med ExpertFlyer, ikke en eneste sete er booket på det flyet fra BKK til CPH. Ikke en. Tenker snart så opplyser de at Norwegian ikke flyer til Bangkok sommeren 2020, det er jo en indikasjon på ny ledelse og endret reisevaner.

attachicon.gifbkk.JPG


Tja, syns det høres rart ut, går ikke disse rutene med rimelig bra belegg da.? Stort sett fullt hver gang jeg flyr med norwegian. Og jeg flyr til alle åretstider.
Tipper på en ny forretningsstrategi, de vil vel prøve å lure flere til å bestille dyre billetter.

#24
Lucifer

Lucifer

    Medlem

  • Medlemmer
  • 1 478 Innlegg:
https://e24.no/boers...m-og-koebenhavn

Da har det skjedd. Norwegian legger ned ruten fra Stockholm og København
Fra Oslo legges «sommerruten» ned 2020. For vintersesongen er det ennå ikke tatt noen avgjørelse.
Triste nyheter.

#25
Arild Holtet

Arild Holtet

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 24 425 Innlegg:

Mulighet for at direkteruta til Thailand droppes fra Danmark og Sverige.

 

https://e24.no/boers...m-og-koebenhavn

 

A.H.


Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 27 november 2019 - 12:09


#26
LN FOC

LN FOC

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 337 Innlegg:

https://e24.no/boers...m-og-koebenhavn

Da har det skjedd. Norwegian legger ned ruten fra Stockholm og København
Fra Oslo legges «sommerruten» ned 2020. For vintersesongen er det ennå ikke tatt noen avgjørelse.
Triste nyheter.

 

Konklusjonen min er at Norwegian har tapt "kampen", satsingen på langdistanse ble et mareritt og førte de ut i et uføre som de kanskje aldri kommer seg igjennom.  B737-Max og B787-9 RR problemene har spent ben for Kjos sitt prosjekt. 

 

Siden de ikke har overflygning rettigheter over Russland har nok de kommet til erkjennelsen at Asia marked er tapt. Konkurransen til Bangkok er steinhard og som kjent ga SAS seg også på ruta til BKK, som de fløy til i en mannsalder. 

 

Vi får håpe at Thai ikke legger ned sitt direkterute fra Oslo også. De sliter jo også.



#27
LN FOC

LN FOC

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 337 Innlegg:

https://aksjelive.e2...trument/NAS.OSE

 

Norwegian aksjer har mistet 60% av verdien sin på 1 år. 


Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 27 november 2019 - 13:34


#28
Lucifer

Lucifer

    Medlem

  • Medlemmer
  • 1 478 Innlegg:

Konklusjonen min er at Norwegian har tapt "kampen", satsingen på langdistanse ble et mareritt og førte de ut i et uføre som de kanskje aldri kommer seg igjennom. B737-Max og B787-9 RR problemene har spent ben for Kjos sitt prosjekt.

Siden de ikke har overflygning rettigheter over Russland har nok de kommet til erkjennelsen at Asia marked er tapt. Konkurransen til Bangkok er steinhard og som kjent ga SAS seg også på ruta til BKK, som de fløy til i en mannsalder.

Vi får håpe at Thai ikke legger ned sitt direkterute fra Oslo også. De sliter jo også.


Du har sikkert rett i dine antagelser ang årsak. Det var vel mulig de skulle se an vintersesongen, men er ikke veldig optimistisk.
Får håpe at thai air som nå vil etterhvert operere aleine med direkte flyvninger får en «boost» og velger å frede den ruten foreløpig.

#29
Gunners

Gunners

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 2 246 Innlegg:

Ikke bare Norwegian som har økonomiske problemer.

 

Thai Airways leverte i tredje kvartal et nettounderskudd på 4,7 milliarder baht (1,43 milliarder kroner).

 

Underskuddet er større enn samme periode i fjor, da selskapet tapte 1,12 milliarder kroner.



#30
negah53

negah53

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 571 Innlegg:

Færre tilbydere =  færre lavprisbilletter.   Så da vil de resterende  få litt mere i "kassa".  



#31
janet

janet

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 3 461 Innlegg:

Konklusjonen min er at Norwegian har tapt "kampen", satsingen på langdistanse ble et mareritt og førte de ut i et uføre som de kanskje aldri kommer seg igjennom.  B737-Max og B787-9 RR problemene har spent ben for Kjos sitt prosjekt. 

 

Siden de ikke har overflygning rettigheter over Russland har nok de kommet til erkjennelsen at Asia marked er tapt. Konkurransen til Bangkok er steinhard og som kjent ga SAS seg også på ruta til BKK, som de fløy til i en mannsalder. 

 

Vi får håpe at Thai ikke legger ned sitt direkterute fra Oslo også. De sliter jo også.

 

dersom Thai legger ned så er det jo fortsatt to ørken selskaper som flyr

Qatar og Emirates

riktignok med en stans her og der, men de kommer frem

 

Finnair kommer KJAPT frem, må riktignok stanse for en øl i Helsinki,

men det går unna med AY

Finnair har også meget kundevennlige bagasjeordninger



#32
Luyou

Luyou

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 1 082 Innlegg:

dersom Thai legger ned så er det jo fortsatt to ørken selskaper som flyr
Qatar og Emirates
riktignok med en stans her og der, men de kommer frem

Finnair kommer KJAPT frem, må riktignok stanse for en øl i Helsinki,
men det går unna med AY
Finnair har også meget kundevennlige bagasjeordninger


Reiste med Finnair til HKG i sommer og det var helt greit, men en kan jo ikke forvente extra service med bussen heller. Presis, grei sete plass, ok mat og effektiv - hva mer kan en forlange «bak i bussen».

——-
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

#33
Beon

Beon

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 72 Innlegg:
Ser ut som London kan bli nytt knutepunkt, samt Moskva men det siste gjenstår å se!

Er nok en del strategiske valg som blir tatt fremover

#34
janet

janet

    Registrert Medlem

  • Medlemmer
  • 3 461 Innlegg:

Ser ut som London kan bli nytt knutepunkt, samt Moskva men det siste gjenstår å se!

Er nok en del strategiske valg som blir tatt fremover

 

Moskva? Hmmm. Billig ja, kjapt ja om kort ventetid i Moskva. Øl og Whisky nei.

 

Store byer som London, Frankfurt, Amsterdam, Paris har ofte, for ikke å si daglig,

meget gode priser til/fra Bangkok, konk. er hard - så derfor.

Men man skal til/fra Oslo/Norge og en av de store byene også.







Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere