Gå til innhold

Foto

Hva skjer med Norwegian?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
22 svar til dette emnet

mhansen

mhansen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 7 744 Innlegg:

Normalt legges de rimelige Norwegian-billettene ut ca. ti måneder i forveien. Men etter 1. april er det kun dyre billetter, til over 7000 kroner en vei, tilgjengelig til Bangkok fra de tre skandinaviske hovedstedene.

https://www.thailand...bei0DcIr1yKvQvM

Jeg har vært i dialog med Norwegian flere angående dette, men de ser ut til å gi faen. Jeg tror det snart er kroken på døra for Norwegian.

Dette innlegget har blitt redigert av mhansen: 09 november 2019 - 14:09

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 380 Innlegg:

Normalt legges de rimelige Norwegian-billettene ut ca. ti måneder i forveien. Men etter 1. april er det kun dyre billetter, til over 7000 kroner en vei, tilgjengelig til Bangkok fra de tre skandinaviske hovedstedene.

Jeg har vært i dialog med Norwegian flere angående dette, men de ser ut til å gi faen. Jeg tror det snart er kroken på døra for Norwegian.

Mulig kineserne har et ord med i laget.

https://e24.no/boers...y-med-norwegian

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Kjøpte billett 10 måneder før for 3 voksne. Norwegian 39000. Thai 19000....

En gang var jeg på samme plass to ganger...

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 942 Innlegg:

Mulig kineserne har et ord med i laget.

https://e24.no/boers...y-med-norwegian

kina overtar sikkert thai airways også snart.I ettertid kan idiotene som styrer thailand bare innse at hele landet går i dass.

bad weather at work.jpg

Stein19

Stein19

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 665 Innlegg:

kina overtar sikkert thai airways også snart.I ettertid kan idiotene som styrer thailand bare innse at hele landet går i dass.

Tja... Kineserne er vel sterkt inne i den thailanske populasjonen. Ca 10 prosent har jeg lest. Konas barn er halvt etnisk kinesisk.

Landsbyleder i nabolandsbyen er inngift Bangkok kineser. Forøvrig en rolig og tilbakeholden mann som har livnært seg som byggeleder på små og større byggeprosjekt i omeng.Kineserne er driftige folk,enten de er i Thailand eller Norge.....

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 942 Innlegg:

Tja... Kineserne er vel sterkt inne i den thailanske populasjonen. Ca 10 prosent har jeg lest. Konas barn er halvt etnisk kinesisk.

Landsbyleder i nabolandsbyen er inngift Bangkok kineser. Forøvrig en rolig og tilbakeholden mann som har livnært seg som byggeleder på små og større byggeprosjekt i omeng.Kineserne er driftige folk,enten de er i Thailand eller Norge.....

Når jeg bodde i surin kjøpte kineserne opp det meste av land som er nær hovedveien pga den nye jernbanen.De er driftige med tilgang til kapital.

bad weather at work.jpg

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:

Tok opp dette for ca 1mnd siden, og hvis du har kontaktet de, uten å få et skikkelig svar så ser det ikke bra ut.
Skal de operere med de prisene blir det vesentlig færre turer på meg.
Men, det har jo vært sykt billig å reise dit ned. Så blir ikke overrasket om det stemmer.😞😒😟☹️😢😭

Vedlagt(e) fil(er)

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 332 Innlegg:
Vedlagt fil  Capture.PNG   60,64K   3 Antall nedlastinger

Tror nok at de har rotet med hjemme siden deres. Går man inn på andre steder ser man at det finnes andre billetter hos Norwegian.

Snodig nok finner jeg heller ikke disse rimligere prisene hos Momondo.no heller så da lurer jeg på hva de driver med. Har de tenkt å kutta ut ruta?

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 10 november 2019 - 08:32

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:
https://www.thailand...ter-etter-april

Legger ved en link fra thailands tidene.
Blir spennende å følge med på norwegian fremover. De har mye gjeld, og mange fly på bakken.

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 332 Innlegg:

https://www.thailand...ter-etter-april

Legger ved en link fra thailands tidene.
Blir spennende å følge med på norwegian fremover. De har mye gjeld, og mange fly på bakken.

Tenker at dette er kroken på døra for Bangkok og Norwegian, iallefall sommeren 2020. De har jo manko på B787 fly så Bangkok blir nok strøket fra sommer sesongen. Da rår Thai alene på direkte ruta og de har som kjent mye utfordringer de også.

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 10 november 2019 - 18:48

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:

Tenker at dette er kroken på døra for Bangkok og Norwegian, iallefall sommeren 2020. De har jo manko på B787 fly så Bangkok blir nok strøket fra sommer sesongen. Da rår Thai alene på direkte ruta og de har som kjent mye utfordringer de også.

Det vil tiden vise, men er ikke spesielt optimistisk. Begge selskaper sliter, nå veit jeg ikke om bkk ruta er ulønnsom for thai air? De frakter vel mye «gods» også. fisk ned og grønnsaker/frukt opp? eller tar jeg feil.
At prisene vil stige tror jeg, nye avgifter dukker opp.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 270 Innlegg:
La merke til det når vi kjøpte billetter med klm.
Ned ca 25 jan og tilb ca 20 april.
Tidligere betalt ca 14 for 2 fra stavanger, men denne gang 18.
Antar flypriser settes i usd, og så er d denne kronekursen da :-)
Men, men, pengene skal jo sirkulere :-)

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 12 november 2019 - 09:45

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 357 Innlegg:

Ikke akurat Norwegian, men en artig 60 år gammel flyhistorie som kanskje ikke så mange vet om.  Det var og 40 år før jeg reiste til Thailand og bosatte meg i Thailand.

Det har vært mye snakk om konkurs for Thai Air.  For 60 år siden i år og i august september, så hjalp Nordmenn i SAS å bygge opp Thai Air.  Thaiene gikk og på skoler i Norge for å lære om dette emnet.  De håpet at Thailand alt i slutten av 1959 kunne drive sitt eget flyselskap.  Thailand skulle og få overta noen av SAS sine DC-6-fly.  Disse skulle tas ut av trafikken til SAS, da de satset da på nye jetfly.  Bildet fra Filmavisen i sin tid.

A.H.

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 13 november 2019 - 16:36

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:

Ikke akurat Norwegian, men en artig 60 år gammel flyhistorie som kanskje ikke så mange vet om. Det var og 40 år før jeg reiste til Thailand og bosatte meg i Thailand.

Det har vært mye snakk om konkurs for Thai Air. For 60 år siden i år og i august september, så hjalp Nordmenn i SAS å bygge opp Thai Air. Thaiene gikk og på skoler i Norge for å lære om dette emnet. De håpet at Thailand alt i slutten av 1959 kunne drive sitt eget flyselskap. Thailand skulle og få overta noen av SAS sine DC-6-fly. Disse skulle tas ut av trafikken til SAS, da de satset da på nye jetfly. Bildet fra Filmavisen i sin tid.

A.H.

SAS gikk ut som deleiere av thai air i 1977.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 357 Innlegg:

SAS gikk ut som deleiere av thai air i 1977.

Det stemmer, men uten SAS så hadde det kanskje ikke vært noe Thai Air.

A.H.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:
Ringte til Norwegian nå. Prøvde å få en forklaring på denne prisoppgangen. Svaret var at det nesten var utsolgt. altså få billetter igjen.
Noe som sef ikke stemmer. Søke på en helt vilkårlig dag i juni. ( se bilde).
1 billett igjen på lowfare til 10000kr
Synd at de ikke kan fortelle hva som egentlig skjer. ingen som absolutt ikke må ned til sin kjære betaler 10000kr for en vei.
planen var å reise ned i februar men pga jobb som dukket opp, så tenkte jeg starten av april. men når prisen blir 15500kr så gidder jeg ikke.

Vedlagt(e) fil(er)

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

Ringte til Norwegian nå. Prøvde å få en forklaring på denne prisoppgangen. Svaret var at det nesten var utsolgt. altså få billetter igjen.
Noe som sef ikke stemmer. Søke på en helt vilkårlig dag i juni. ( se bilde).
1 billett igjen på lowfare til 10000kr
Synd at de ikke kan fortelle hva som egentlig skjer. ingen som absolutt ikke må ned til sin kjære betaler 10000kr for en vei.
planen var å reise ned i februar men pga jobb som dukket opp, så tenkte jeg starten av april. men når prisen blir 15500kr så gidder jeg ikke.

Du vet at Norwegian ikke er det eneste flyselskapet som flyr til Thailand ;-)

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 451 Innlegg:

Du vet at Norwegian ikke er det eneste flyselskapet som flyr til Thailand ;-)

Sent from my SM-N975F using Tapatalk

Helt klart.Har flydd med thai, KLM og Finnair + Norwegian så langt i år.
Og ned til Jul flyr vi Norwegian.
Mulig det blir Qatar i april hvis det blir tur.
Synes bare det e greit å bruke norwegian. Og liker helst å fly direkte.
Men tipper prisene kommer til å falle nærmere avreise på de nevnte dyre billettene.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

Helt klart.Har flydd med thai, KLM og Finnair + Norwegian så langt i år.
Og ned til Jul flyr vi Norwegian.
Mulig det blir Qatar i april hvis det blir tur.
Synes bare det e greit å bruke norwegian. Og liker helst å fly direkte.
Men tipper prisene kommer til å falle nærmere avreise på de nevnte dyre billettene.

Jeg har gamblet og kjøpt enveis billett med Norwegian nå i desember forhåpentligvis så går prisene ned når jeg skal hjem igjen i april, men jeg er ikke sikker på at det kommer til å skje da jeg har en vond mistanke om at Norwegian planlegger å kun fly til Thailand på vinteren og det er grunnen til at det er så høye priser etter 29 mars og hvis noen er så dum å kjøpe til de prisene de har på nettsidene nå så greier vel Norwegian å få de hjem til Norge med et annet selskap.

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 68 Innlegg:

Jeg har gamblet og kjøpt enveis billett med Norwegian nå i desember forhåpentligvis så går prisene ned når jeg skal hjem igjen i april, men jeg er ikke sikker på at det kommer til å skje da jeg har en vond mistanke om at Norwegian planlegger å kun fly til Thailand på vinteren og det er grunnen til at det er så høye priser etter 29 mars og hvis noen er så dum å kjøpe til de prisene de har på nettsidene nå så greier vel Norwegian å få de hjem til Norge med et annet selskap.

fullt fly ida nesten! Så tror Norwegian består enn så lenge, og det var det når jeg føy opp for to måneder siden også.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere