Gå til innhold

Foto

Thailand Immigrasjon Apper og Online Løsninger

Thailand

• Vennligst logg inn for å svare
38 svar til dette emnet

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 90 Innlegg:

Så lenge du er her på turistvisa trenger du IKKE melde fra.HVA ER PROBLEMET.

Hvor har du det fra? Er bare hvis du bor på hotell eller hos noen som melder fra du ikke trenger melde fra selv.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 235 Innlegg:
Det står hvertfall klart at det kun gjelder når man er her LENGER enn 90 dager..:-)
Takk og pris.
Men på flyplassen i bangkok fikk beskjed at måtte gå immigration buriram innen 24 timer, selv om skal være her mindre enn 90 dager.
Så må tydeligvis ikke ta alt fra immigration for "god fisk" :-)

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 858 Innlegg:

Det står hvertfall klart at det kun gjelder når man er her LENGER enn 90 dager..:-)
Takk og pris.
Men på flyplassen i bangkok fikk beskjed at måtte gå immigration buriram innen 24 timer, selv om skal være her mindre enn 90 dager.
Så må tydeligvis ikke ta alt fra immigration for "god fisk" :-)

Det er bare å følge rådet fra Stigar og når du får problemer så regner jeg med at han får noen av kameratene sine til å trylle vekk problemet.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk

apekatt1

apekatt1

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:

Jeg var i Thailand 60 dager forrige vinter. Jeg reiste inn på "visumfri" lappen vi fyller ut på flyet. Etter en uke gikk vi på imigration for å få extension, jeg fikk 60 dager utvidelse fordi jeg er thai-gift. Kona fikk beskjed om at hun skulle meldt ifra at jeg var i huset vårt inne 24 timer når vi ankom uken før, men hun fikk ikke noe bot. Til meg sa de ingeting...

Så på mitt imigration så må vi melde ifra også når jeg er på turist visum under 90 dager.

Mvh

apekatt1

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 768 Innlegg:

Problemet er at det er ingen som vet hva som er praksisen, selv om det står svart på hvitt.

Det er jeg enig med deg.Selv om landlorden registrerte at jeg kom til leiligheten fikk jeg besøk av immigrasjon igår. Ble litt skremt når de ankom.Ville se passet mitt.Etter 5 miutter dro de.ALT OK.Uansett heter det at vi på turistvisum IKKE trenger å melde fra om vi reiser rundt omkring. Hoteller etc er pålagt å melde fra hvem som overnatter.Hvor jeg bor i BKK ble ca 500 utlendinger tatt i år for oversatt.
bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 768 Innlegg:

Det er bare å følge rådet fra Stigar og når du får problemer så regner jeg med at han får noen av kameratene sine til å trylle vekk problemet.
He-he..morrocuutt.Jeg kan ikke hjelpe noen.MEN..hvis problem ang tull å tøys fra immigrasjon skal jeg selvfølgelig stille opp. Bare kontakt meg så skal jeg gjøre det jeg kan.GRATIS.

Sent from my JKM-LX2 using Tapatalk

bad weather at work.jpg

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 27 Innlegg:

Det er jeg enig med deg.Selv om landlorden registrerte at jeg kom til leiligheten fikk jeg besøk av immigrasjon igår. Ble litt skremt når de ankom.Ville se passet mitt.Etter 5 miutter dro de.ALT OK.Uansett heter det at vi på turistvisum IKKE trenger å melde fra om vi reiser rundt omkring. Hoteller etc er pålagt å melde fra hvem som overnatter.Hvor jeg bor i BKK ble ca 500 utlendinger tatt i år for oversatt.

Tilfeldig sjekk, eller kom de kun for å sjekke deg?

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 768 Innlegg:

Tilfeldig sjekk, eller kom de kun for å sjekke deg?

Tilfeldig sjekk av alle i komplekset.
bad weather at work.jpg

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 90 Innlegg:

Ellers så er det trasig at appen til TM30 som Piggen la ut ikke lar seg laste ned uten videre. For meg er det iOS som gjelder, og da henter jeg appene fra Apple Store. Problemet er at våre tilknytninger til Apple Store bestemmes av hvilket land du er tilknyttet. Jeg hadde iPhone lenge før jeg flyttet til Thailand og har derfor alle mine apper lastet ned fra Apple Store Norge. Appen til TM30 ligger bare på Apple Store Thailand. For å kunne laste den ned må en altså knytte seg til Apple Store Thailand, med den konsekvens at alle apper lastet ned fra Apple Store Norge forsvinner. Dette er selvsagt ikke noe alternativ for noen. Så da blir denne appen enn så lenge utilgjengelig for oss.

Seriøst? Er ditt iOS så gammelt at du ikke kan installere apper fra andre Land?

Hvor har du det fra at de appene du allerede har installert fra Norge blir borte om du bytter til Thailand for å installere noen apper derfra? Kjenner mange som har installert disse appene selv og det fungerte helt fint å bytte mellom land for å installere apper uten at de som er installert fra før av blir borte.

How to change your local iTunes Store and App Store country
  1. Launch Settings from your Home screen.
  2. Tap on iTunes & App Store.
  3. Tap on Apple ID.
  4. Authenticate with Password or Touch ID, if required.
  5. Tap on Country/Region.
  6. Tap on Change Country or Region.
  7. Choose a new country or region.
  8. Tap on Next.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Seriøst? Er ditt iOS så gammelt at du ikke kan installere apper fra andre Land?

Seriøst? Klart! Hvis jeg klikker på en app som f.eks. ligger på en annen Apple Store enn Norge, så får jeg beskjed om at jeg vil bli omdirigert til Apple Store Norge. Finnes appen der, så kan jeg laste den ned.
Når det gjelder TM30-appen, så var beskjeden at den appen ikke er tilgjengelig i min Apple Store. Derimot var det ikke noe problem å laste ned appen fot 90-dager.

Så til spørsmålet om ting forsvinner eller ikke. Tror jeg har erfart det tidligere. Mine kjøp er jo registrert i den norske Apple Store. Skifter jeg til Apple Store Thailand, så er det jo ingen informasjon der om apper jeg har kjøpt i Apple Store Norge. Da er det et logisk resonnement at disse appene forsvinner. Skulle det likevel være slik at de ikke automatisk forsvinner, hva da med apper som finnes i Apple Store Norge, men ikke i Apple Store Thailand? 
Er mange uklarheter her som jeg ikke vil utforske. Ikke for å fornærme, men i denne sammenhengen stoler jeg ikke på hva du eller andre utenfor Apple måtte mene. En klar forsikring fra Apple ville derimot fått meg til å vurdere skifte. Aller helst burde det selvsagt være slik at de ikke spiller noen rolle hvilken Apple Store du er registrert. Skjønner egentlig ikke poenget med slik oppsplitting.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Denne infoen tilsier at det ikke er bare bare å skifte land/region i Apple Store:

https://support.appl.../no-no/HT201389

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 355 Innlegg:

Får håpe at regjeringen lytter til denne mannen.

https://www.bangkokp...0SzVUhUkevCiTs4

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Får håpe at regjeringen lytter til denne mannen.

https://www.bangkokp...0SzVUhUkevCiTs4

Et meget saklig innlegg, men vil dagens regjering forstå? Er usikker på det, dessverre. Dette er ikke første gang tilsvarende argumenter har blitt ført til torgs, åpenbart til døve ører.

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 90 Innlegg:

Er mange uklarheter her som jeg ikke vil utforske. Ikke for å fornærme, men i denne sammenhengen stoler jeg ikke på hva du eller andre utenfor Apple måtte mene. En klar forsikring fra Apple ville derimot fått meg til å vurdere skifte. Aller helst burde det selvsagt være slik at de ikke spiller noen rolle hvilken Apple Store du er registrert. Skjønner egentlig ikke poenget med slik oppsplitting.

Nei Apple er dessverre ikke så enkle å ha med å gjøre, de vil jo helst ha forskjellige regioner for å kunne tjene mer penger. Og jo mer man har kjøpt fra dem og har av tjenester jo verre blir det og komme seg bort fra dem :)

Men er du ikke så teknisk er kanskje dette den enkleste løsningen for deg:

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 768 Innlegg:
Holder meg til Samsung.Enkel i bruk selv om jeg stadig blir forbløffet over ting på tlf jeg ikke ante jeg har.
bad weather at work.jpg

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 355 Innlegg:

Kan se ut som det jobbes med TM.30 . Hentet fra ThaiVisa

https://forum.thaivi...eRdcktByUZiIBi8

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 333 Innlegg:
TM6 fungerer OK el?
Tenke å bruke den appen nå til uka.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Nei Apple er dessverre ikke så enkle å ha med å gjøre, de vil jo helst ha forskjellige regioner for å kunne tjene mer penger. Og jo mer man har kjøpt fra dem og har av tjenester jo verre blir det og komme seg bort fra dem :)

Men er du ikke så teknisk er kanskje dette den enkleste løsningen for deg

Ser jo enkelt ut. visste ikke at en kunne ha to ulike kontoer på samme telefon. Skal prøve den løsningen dersom det ikke skulle komme ny informasjon som fjerner alt maset om TM30/TM28.

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 15 september 2019 - 08:02

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 080 Innlegg:

Ser jo enkelt ut. visste ikke at en kunne ha to ulike kontoer på samme telefon. Skal prøve den løsningen dersom det ikke skulle komme ny informasjon som fjerner alt maset om TM30/TM28.

Testet ut, men fungerer ikke. Selv om jeg logger av Apple Store/iTunes så kommer samme melding om at appen ikke er tilgjengelig i det landet jeg er i (dvs har konto i). 

Trolig har dette sammenheng med at jeg også bruker iCloud. 

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere