Gå til innhold

Foto

Turismen i Thailand.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
105 svar til dette emnet

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 970 Innlegg:

Iflg flere reiseoperatører i Europa er thailand dyrere å feriere i enn spania,hellas og mange andre destinasjoner i europa.De har priset seg ut pga den høye thaibathen.

Vietnam er nevnt som et MYE billigere land i feriere i enn thailand.

bad weather at work.jpg

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 72 Innlegg:
Foruten kjøtt, ost og vin, så er det ikke mye billigere å feriere i Spania. Har nå bestilt 3 sterners hotel på spanias solkyst 300 meter fra stranda, midt i den travleste julestria, og det kom på 25 000 baht for 11 dager. Sammenligner man med hvilken som helst badeby med tilsvarende standard rundt 11000,- baht. Man får mye god mat på 11 dager for 14 000,- baht.

Prisene på fly er heller ikke så langt unna hverandre, så hva skal man si? Ikke mye å hente totalt sett, for maten er meget dyrere på Spanske restauranter enn i Thailand på de gjennomsnittelige stedene sånn midt i midten.

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 900 Innlegg:

Det man får med Spania er kortere reisevei først og fremst. Det er nok årsaken til at Spania og øyene rundt er og vil bli mer populære enn Thailand for nordmenn flest. Å ta med seg familie på en 12 timers flytur eller mer, er ganske slitsomt.

Men for de av oss som ikke lar reisetiden avgjøre, er jeg ikke i tvil om hvor jeg ville ha lagt juleferien, eller en utvidet sådan. Det eksotiske ved Thailands beste kystområder eller øyer, kan ikke erstattes i Spania etter mitt syn.

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 72 Innlegg:

Det man får med Spania er kortere reisevei først og fremst. Det er nok årsaken til at Spania og øyene rundt er og vil bli mer populære enn Thailand for nordmenn flest. Å ta med seg familie på en 12 timers flytur eller mer, er ganske slitsomt.

Men for de av oss som ikke lar reisetiden avgjøre, er jeg ikke i tvil om hvor jeg ville ha lagt juleferien, eller en utvidet sådan. Det eksotiske ved Thailands beste kystområder eller øyer, kan ikke erstattes i Spania etter mitt syn.

Trenger jo ikke oppholdstillatelse i det minste i Spania, og nå kommer jeg fra Thailand via Norge til Spania for å feire med familien der. Så skulle helst hatt familien hit da men, men gamle folk på lange flyreiser er ikke så greit alltid, så det blir at jeg besøker de enn så lenge.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 970 Innlegg:

Vurderer en langhelg til Varna i bulgaria.MEGET billig land.Liker storbyer,strandlivet er ikke noe for meg.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 970 Innlegg:

Pattaya business holder på å gå dunken.En massiv nedtur i turister.Deres siste håp er nå indere sier de.Kineserne og sør-koreanere ferierer nå heller i vietnam.TAT sier fremdeles at turismen øker.Eksporten har falt dramatisk.Thailand får ikke solgt varene sine.Eksporten har gått ned med 4,54%.Dette er dramatisk.Eksporten til kina gått ned med 4,2%.Thailand skylder selvfølgelig på andre land som grunnen til dette.

bad weather at work.jpg

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere