Gå til innhold

Foto

Turismen i Thailand.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
99 svar til dette emnet

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 340 Innlegg:

34,664 millioner mennesker så langt.

Regner med det er til og med hele september, da vi bare så vidt har startet på oktober.  

Det blir hele 3.851.555 mennesker i måneden.  Da kan tallet bli mye høyere en TAT forventet dette året, og muligens med hele 46.218.666 turister hele dette året.  

En kraftig økning med hele 7941360 neste 8 millioner flere turister i år, enn de 38277300 turistene som kom i fjor.

Da kan man vel ikke si det er tomt for turister som så mange skriver.

A.H.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Regner med det er til og med hele september, da vi bare så vidt har startet på oktober.  

Det blir hele 3.851.555 mennesker i måneden.  Da kan tallet bli mye høyere en TAT forventet dette året, og muligens med hele 46.218.666 turister hele dette året.  

En kraftig økning med hele 7941360 neste 8 millioner flere turister i år, enn de 38277300 turistene som kom i fjor.

Da kan man vel ikke si det er tomt for turister som så mange skriver

Vi får bare vente å se.Nå kommer jo TAT garantert til å smøre tykt på som vanlig.Når andre land i regionen øker med opptil 20% flere turister er det en grunn til det.Nå innrømmer jo BOT at turismen faller og at de følger nøyer med utviklingen av thaibathen.MEN de skal visstnok bruke noen mnd på det før de gjør noe.De har det ikke travelt ser det tut som selv om eksportindustrien sliter.

Dette innlegget har blitt redigert av stigar: 11 oktober 2019 - 12:23

bad weather at work.jpg

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

A.H.

Det er all grunn til å stille spørsmål ved tallene som ToT oppgir. Mange antyder at tallene framkommer ved tellinger på flyplasser. Da er sannsynligheten stor for at en og samme person blir talt flere ganger.

Et bedre bilde enn tellinger på flyplasser er å se på beleggene på turisthotellene. For de som har frekventert de store turiststedene i landet er det vel åpenbart at belegget er til tider svært dårlig.

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 11 oktober 2019 - 17:10

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

A.H.

Jeg synes å huske jeg skrev til deg for noen år siden.

Du kom til Thailand noen år før meg men jeg skrev at vi kunne kjøpe Gull 1 B for 6900. Nå er det vel 22000 Thai B og vi fikk 6200 Thai B for 1000 Kr.

De som sitter med makta i Thailand nå, kjører Thailand i grøfta hvis ikke folket evner å stoppe dem.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 11 oktober 2019 - 17:35

En gang var jeg på samme plass to ganger...

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Det er all grunn til å stille spørsmål ved tallene som ToT oppgir. Mange antyder at tallene framkommer ved tellinger på flyplasser. Da er sannsynligheten stor for at en og samme person blir talt flere ganger.

Et bedre bilde enn tellinger på flyplasser er å se på beleggene på turisthotellene. For de som har frekventert de store turiststedene i landet er det vel åpenbart at belegget er til tider svært dårlig.

De som lever av turismen melder om fall på 40-50%.De taler for døve ører.Her er det TAT sine tall som gjelder.Mange businesser er gått konkurs der de lever av turismen.

bad weather at work.jpg

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 377 Innlegg:

Jeg synes å huske jeg skrev til deg for noen år siden.

Du kom til Thailand noen år før meg men jeg skrev at vi kunne kjøpe Gull 1 B for 6900. Nå er det vel 22000 Thai B og vi fikk 6200 Thai B for 1000 Kr.

De som sitter med makta i Thailand nå, kjører Thailand i grøfta hvis ikke folket evner å stoppe dem.

Jeg kjøpte hus i 2007 det kostet 7,7 mill.Baht. Betalte i norske 1,25 mill Nok. Betalte i 3 avdrag , start , midtveis og ferdigstilt. Gjennomsnitts kurs 6,16 Bath for krona.

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 441 Innlegg:

Det blir hele 3.851.555 mennesker i måneden. Da kan tallet bli mye høyere en TAT forventet dette året, og muligens med hele 46.218.666 turister hele dette året.

A.H.

Jeg har vært i Thailand mange ganger i år, men sånn som jeg opplevde Pattaya nå, har jeg aldri sett før.
Kanskje fordi det var sept og det muligens er dårligste mnd.?
Men var helt tragisk lite turister spør du meg.
Stort sett bare indere og kinesere.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Jeg kjøpte hus i 2007 det kostet 7,7 mill.Baht. Betalte i norske 1,25 mill Nok. Betalte i 3 avdrag , start , midtveis og ferdigstilt. Gjennomsnitts kurs 6,16 Bath for krona.

Bygde hus  i Surin samme året.Kostet meg ca 320.000 bath.Regner med det 3 dobbelte idag i kroner.Gikk an å leve billig i thailand den tiden.NÅ er det dobbelt så dyrt.Håper dollar svekker seg mye mot thaibath.DA først innser de alvoret av en idiotisk økonomisk politikk.Når turistinntektene faller dramatisk er det allerede for sent tror jeg.De kjører hele landet i grøfta.USA og Kina drøfter en valuta-avtale i disse dager.HVIS dollar og kinesisk valuta svekker seg mye mot thaibath er landet snart bankerott.

Dette innlegget har blitt redigert av stigar: 11 oktober 2019 - 18:51

bad weather at work.jpg

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Antar en del innreiser er mellomlanding, de tar "en" overnatting i Bangkok.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Bygde hus  i Surin samme året.Kostet meg ca 320.000 bath.Regner med det 3 dobbelte idag i kroner.Gikk an å leve billig i thailand den tiden.NÅ er det dobbelt så dyrt.Håper dollar svekker seg mye mot thaibath.DA først innser de alvoret av en idiotisk økonomisk politikk.Når turistinntektene faller dramatisk er det allerede for sent tror jeg.De kjører hele landet i grøfta.USA og Kina drøfter en valuta-avtale i disse dager.HVIS dollar og kinesisk valuta svekker seg mye mot thaibath er landet snart bankerott.

Har selv hus iSurin.

Hvis jeg ikke husker helt feil så skylder Thailand 16000 milliarder Nok i utenlands gjeld.

Devaluering av Thai B burde gjøre jobben.

The country’s central bank could give in to pressure and cut rates to curb the rising baht, economists say.

″(The) strong currency is worsening the (Thai) economy’s plight by hurting exports further,” Prakash Sakpal, Asia economist at Dutch bank ING, tells CNBC.

The Thai baht has soared against the U.S. dollar this year, significantly more than many other emerging market currencies.

That strength, however, is sparking concerns as the country’s domestic economy weakens, analysts said.

Since the beginning of this year, Thailand’s currency has jumped more than 5% against the dollar. On a year-over-year basis, it has bounded even higher — nearly 8%.

https://www.cnbc.com...my-slowing.html

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 12 oktober 2019 - 05:33

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Søkte på Norwegian til Thailand. Pris 48000 Nok??? fant denne....https://www.flyreise...hp?id=102895714

Takk for din bestillling!

Her på "Mine bestillinger" finner du viktig informasjon om reisen og du kan også ta del av unike tilbud! Her finner du reisedokumentet med billettnummer, observer at dette oppdateres 24 timer etter bestillingen. Husk å skrive ut og ta med reisedokumentet på reisen!

Ingen bestillingsbekreftelse? Sjekk spamfilteret ditt. De er uvanlig glupske akkurat nå og svelger gjerne posten din, uansett om du bruker Hotmail, Live, Gmail eller noen annen tjeneste.

Du kan alltid komme tilbake til denne siden. Du finner en lenke hit i bestillingsbekreftelsen og logger enkelt inn med ordrenummeret via fanen "Mine bestillinger" på hjemmesiden vår.

God tur!

Bookingnummer Stavanger-Bangkok CQDRIL
Bookingnummer Bangkok-Stavanger CQDRIL

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 12 oktober 2019 - 05:52

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Hvis jeg ikke husker helt feil så skylder Thailand 16000 milliarder Nok i utenlands gjeld.

Devaluering av Thai B burde gjøre jobben.

Det er vel bedre de betaler gjelden sin nå når THB er så sterk ?

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Det er vel bedre de betaler gjelden sin nå når THB er så sterk ?Nå kan dem

Det er det jeg mener. Betal gjelden og devaluer etter.....

Da vil de se at Thailand blir til det landet meg og Arild kom til for mange år siden. da var folket i Thailand lykkelige.

Bhumibol Adulyadej
Tidligere konge av Thailand.

Hva har de nå...Trenger ikke legge til mer her....

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Tror ikke man skal legge skylden på "enkelt mennesker" (det skal flere til for å danse tango) ;-)

Virker på meg som det er mange som sliter nå både ledere og mannskapet.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Det er vel bedre de betaler gjelden sin nå når THB er så sterk ?

Det er jo det de ikke gjør.Hvis dollaren faller ytterligere har de et MEGET STORT problem.Igår kveld ble USA og Kina enige om å kutte tollsatser og skal fortsette med å utforme en valuta-avtale.

I tillegg har den kinesiske ambassadøren i BKK kritisert og advart thailand mot å blande seg inn i hva som skjer i hong-kong.Dette vil få negative konsekvenser i forholdet thailand-kina sier ambassadøren.Virker som om dette er starten på slutten.

bad weather at work.jpg

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 377 Innlegg:

Søkte på Norwegian til Thailand. Pris 48000 Nok??? fant denne....https://www.flyreise...hp?id=102895714

Takk for din bestillling!

Her på "Mine bestillinger" finner du viktig informasjon om reisen og du kan også ta del av unike tilbud! Her finner du reisedokumentet med billettnummer, observer at dette oppdateres 24 timer etter bestillingen. Husk å skrive ut og ta med reisedokumentet på reisen!

Ingen bestillingsbekreftelse? Sjekk spamfilteret ditt. De er uvanlig glupske akkurat nå og svelger gjerne posten din, uansett om du bruker Hotmail, Live, Gmail eller noen annen tjeneste.

Du kan alltid komme tilbake til denne siden. Du finner en lenke hit i bestillingsbekreftelsen og logger enkelt inn med ordrenummeret via fanen "Mine bestillinger" på hjemmesiden vår.

God tur!

Bookingnummer Stavanger-Bangkok CQDRIL
Bookingnummer Bangkok-Stavanger CQDRIL

Når en søker så langt frem i tid bruker det å være horrible priser med Norwegian til Thailand.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Mener jeg skrev til en på forumet (Arild) for mange år siden (rett før 2000 tallet). Thailand devaluerte sin THB med 50%.

Hva skjedde.

Alle i Thailand ble lykkelig og landet bar frukter av det... Juntaen kan ikke styre landet, det er min mening. Kona (Thai) er enig med meg..

De er fortvilet selv.....

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Mener jeg skrev til en på forumet (Arild) for mange år siden (rett før 2000 tallet). Thailand devaluerte sin THB med 50%.

Hva skjedde.

Alle i Thailand ble lykkelig og landet bar frukter av det... Juntaen kan ikke styre landet, det er min mening. Kona (Thai) er enig med meg..

De er fortvilet selv.....

Klarer ikke å se helheten i det.

Det må vel være bra for de som importerer varer til Thailand samt "fremmedarbeiderene, dumt ikke Atle lever lengre som tjente sine penger i THB.

Savner hans innlegg selv om eg ikke var helt enig i alt.

Han hadde jo svar på "alt" i Thai business på sitt beste :-)

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Klarer ikke å se helheten i det.

Det må vel være bra for de som importerer varer til Thailand samt "fremmedarbeiderene, dumt ikke Atle lever lengre som tjente sine penger i THB.

Savner hans innlegg selv om eg ikke var helt enig i alt.

Han hadde jo svar på "alt" i Thai business på sitt beste :smile:

Atle og jeg vokste opp i sammen. Kvernevik i Stavanger. Ja vi hadde gode stunder i sammen.

Har mange videosnutter, men jeg velger ikke å legge dem ut på Asiaforum.....

Han fikk problemer med kona i Thailand.

Rett...ikke vet jeg, og dette blir bare mellom oss, men jeg snakket med Atle kvelden før han ble funne død. Det som jeg vet, fordi jeg snakket med ham pr tlf. var at var trøtt og var redd på hva kona Dukk kunne finne på.

PM fra Atle til meg.

"Skal tenke over det Kurt, for her er det til tider texas.. Snakkes senere"

Tråd Asiaforum: Barnehjem for hiv-smittede i Yasothon,Thailand

http://suthasinee.org/

Facebook-gruppe for barnehjemmet

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 12 oktober 2019 - 07:27

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 202 Innlegg:

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere