Gå til innhold

Foto

Turismen i Thailand.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
99 svar til dette emnet

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 377 Innlegg:

Nå åpner Saudi-Arabia opp for turister. I først omgang er det 49 land som kan søke om turistvisum.

https://www.vg.no/re...m_content=row-7

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Nå åpner Saudi-Arabia opp for turister. I først omgang er det 49 land som kan søke om turistvisum.

https://www.vg.no/re...m_content=row-7

Er det et land jeg ikke vil besøke, så er det Saudi-Arabia. Deres holdninger overfor kvinner tilhører steinalderen. For øvrig er det et land uten noe respekt for menneskerettigheter. Da tror jeg nesten at Iran er hakket bedre selv om de også står langt tilbake i forhold til hva en bør forvente av en nasjon i 2019.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Ser at thailand påstår de vil ha MINST 40 millioner turister neste år.De ser i glasskulen og tror og tror.Statsministeren sier at thailand vil være et high so land om 17 år.

Kona sa idag at de også påstår at thaierne er blitt mye rikere og lykkeligere i år enn tidligere.Ren å skjer bullshit iflg henne.Debatten foregår på twittter og instagram der folk er lei disse løgnene fra regjeringen.Statsministeren sier også at thaierne IKKE trenger å lære seg engelsk,det holder med thai da de om noen år er så mektig at de ikke trenger å lære andre språkJeg får assioasjoner til tidligere statsledere i afrika når jeg hører dette.Retningen landet går imot.liker jeg meget dårlig.

Så på new york times et videoklipp der en student begynte å rope slagord mot statsministeren under en tale i FN,han ble fort geleidet ut.Jeg håper verdenssamfunnet begynner å innse hva som skjer i thailand.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Ser at thailand påstår de vil ha MINST 40 millioner turister neste år.De ser i glasskulen og tror og tror.Statsministeren sier at thailand vil være et high so land om 17 år.

Kona sa idag at de også påstår at thaierne er blitt mye rikere og lykkeligere i år enn tidligere.Ren å skjer bullshit iflg henne.Debatten foregår på twittter og instagram der folk er lei disse løgnene fra regjeringen.Statsministeren sier også at thaierne IKKE trenger å lære seg engelsk,det holder med thai da de om noen år er så mektig at de ikke trenger å lære andre språkJeg får assioasjoner til tidligere statsledere i afrika når jeg hører dette.Retningen landet går imot.liker jeg meget dårlig.

Så på new york times et videoklipp der en student begynte å rope slagord mot statsministeren under en tale i FN,han ble fort geleidet ut.Jeg håper verdenssamfunnet begynner å innse hva som skjer i thailand.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Donald Tusk med en klar oppfordring til Mr.Trump om å slutte å flørte med regimer og diktatorer.Håper noen føler seg truffet.

Men Trump har jo godtatt invitasjonen til et statsbesøk til thailand,selv om jeg neppe tror han drar dit.Et lite ubetydelig land har ingen interesse såfremt de ikke har oljeressurser.NASJONALISMEN er farlig spesielt når statsledere tror de er messias og prøver å overbevise folket om at alt går så j...a bra.De eneste som har det bedre er de selv og deres nærmeste.

Dette innlegget har blitt redigert av stigar: 29 september 2019 - 01:39

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Turismen i Vietnam ØKTE med 19,9% i 2018.Er spent på årets tall.Regner med enda mere økning og et enda større fall i thailand.

Nå vil jo TAT at thaierne skal feriere mere i sitt hjemland fremover.Ergo er de gått fra "garantert"økning av rike amerikanere,europeere,kinesere,indere,etc etc til nå plutselig bestemt seg for å satse på egne innbyggere.

bad weather at work.jpg

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 899 Innlegg:

Kona jobber for tiden på en restaurant i Pattaya, og har ikke vært i Pattaya på flere år. Vi har bolig sør for Nakhon Ratchasima, og min kone kjenner nesten utelukkende til området der de siste årene.

Ingen endringer der, men i Pattaya ble hun lettere sjokkert. Det var stille som en ørken mange steder, sa hun, og såpass få faranger rundt i byen nå, at mange thaier har reist hjem til sine respektive hjemsted, fordi det er umulig å få endene til å møtes i Pattaya. Det som en gang var god business for mange thaier, har nå blitt veldig dødt.

Rimer godt med hva jeg leser for tiden også. Disse tallene som stadig kommer fram, og alle løgnene om de gode tidene i Thailand, vet vi er tull fra ende til annen.

Dette innlegget har blitt redigert av Thaibreak: 10 oktober 2019 - 10:06

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Kanskje de ikke gidder å sitte på en barkrakk "hele" tiden og har begynt å røre på seg rundt i landet ?

Rublene er ikke så sterk Russere har ikke råd lengre ?

THB er sterk i forhold til de fleste valutaer folk har ikke råd lengre ?

Flyskam det tar lengre tid å komme fram til "Pattaya" ?

Barjentene har fått seg "ny" jobb andre steder ?

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Kona jobber for tiden på en restaurant i Pattaya, og har ikke vært i Pattaya på flere år. Vi har bolig sør for Nakhon Ratchasima, og min kone kjenner nesten utelukkende til området der de siste årene.

Ingen endringer der, men i Pattaya ble hun lettere sjokkert. Det var stille som en ørken mange steder, sa hun, og såpass få faranger rundt i byen nå, at mange thaier har reist hjem til sine respektive hjemsted, fordi det er umulig å få endene til å møtes i Pattaya. Det som en gang var god business for mange thaier, har nå blitt veldig dødt.

Rimer godt med hva jeg leser for tiden også. Disse tallene som stadig kommer fram, og alle løgnene om de gode tidene i Thailand, vet vi er tull fra ende til annen.

Thailand med en rett i fleisen idag ang økonomien.Verdensbanken har nedjustert troen angøkningen i BNP fra 3,5% til 2,7% i 2019.Videre nedjustert deres fantasier fra 3,5% til 2,9% i 2020.

Her grunnene verdensbanken peker  på:

1.Tørken.

2.Stimulajonspakkene virker IKKE

3.HØY THAIBATH

4.Lavt offisiell budsjett for investeringer

5.USTABIL REGJERING

6.Handelskrigen

7.Liten tro fra investorene(de stoler ikke på thailand)

8.MEGET lav eksport

9.Utsatte prosjekter i thailand(bla ny jernbane

Dette innlegget har blitt redigert av stigar: 10 oktober 2019 - 11:42

bad weather at work.jpg

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 340 Innlegg:

Det blir uansett spennende i år, å se hvor mange turister som ankommer Thailand.  Det har kommet færre europeere så langt i år, men vi vet ikke noe sikkert før året er over.

A.H.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Noen nøkkeltall pr dd.

UTENLANDSGJELD: 166790,88 MILLIONER US DOLLAR(flere tusen milliarder kr)

TURISTER:34,664 millioner

bad weather at work.jpg

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 340 Innlegg:

Noen nøkkeltall pr dd.

Hva mente du med tallene vedrørende turister?  Var det 34,664 mennesker, eller 34,664 millioner kroner eller baht?

A.H.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Hva mente du med tallene vedrørende turister?  Var det 34,664 mennesker, eller 34,664 millioner kroner eller baht?

A.H.

34,664 millioner mennesker så langt.

bad weather at work.jpg

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

34,664 millioner mennesker så langt.

Stemmer ikke,

Innreiser vel eg har 5 av de så da er vi allerede nede i 34,660 millioner.

Antar der er en del Visa run også ?

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 899 Innlegg:

Antar der er en del Visa run også ?

Dette er et godt poeng. Thailand teller vel turister som antall innreiser, og vi vet at i land som Thailand bestemmer visumreglene mye. Det er veldig mange som har multiple innreiser i året, fordi visumreglene tvinger dem ut og inn, og da handler jo tallene ikke om et reelt antall turister, siden de samme menneskene kan okkupere 1-6 innreiser i året.

Det sagt, det er vel slik det telles overalt, men da skjuler det seg mye bak tallene. Det er jo også viden forskjell på en pensjonist som kanskje har èn innreise, men er boende hele året, og en "turist" som bare kommer for en ukes tid eller noen dager. De telles vel da likt i denne sammenhengen.

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 333 Innlegg:

Noen nøkkeltall pr dd.

Du må nok finne frem kalkulatoren. 166790,88 millioner usd blir ikke flere tusen milliarder kroner, men ca. 1500 milliarder kroner:)

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Du må nok finne frem kalkulatoren. 166790,88 millioner usd blir ikke flere tusen milliarder kroner, men ca. 1500 milliarder kroner:)

he-he..mye allikevel.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

Europeiske turister har droppet 2% pga den høye thaibathen.Iflg thaivisa.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 923 Innlegg:

bad weather at work.jpg

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Trodde det var mye høyere %

Blir nok handlet mye mindre en 2 % i vertfall.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere