Gå til innhold

Foto

Reiseforsikring - sannhetens øyeblikk

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
83 svar til dette emnet

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 968 Innlegg:

Glemre å nevne at de nar kjevespesialisrer som sjekker deg om din behandlinh kan gjøresMim behandling kunne ikke fortdetts før infeksjonene i tannkjøttet var oDette tok dagerNår de endelig var ferdig kunne jeg smile som normalt ten å  skjemmes.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 968 Innlegg:

Glemre å nevne at de nar kjevespesialisrer som sjekker deg om din behandlinh kan gjøresMim behandling kunne ikke fortdetts før infeksjonene i tannkjøttet var oDette tok dagerNår de endelig var ferdig kunne jeg smile som normalt ten å  skjemmes.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 968 Innlegg:

Det jeg mente å nevne var at de bruker extern kjeveortoped som sjekker om kjeven din tåler behandlingen før de setter i gang.

Det eneste som gjorde litt vondt var når de fikset tannkjøttet.Var ei dame fra Porsgrunn der som hadde vært hos tannlege i tyrkia,thailand,ungarn uten at de hadde klart å fixe hennes problem.Etter konsultasjonene måtte de bare si til henne at de ikke kunne hjelpe henne fordi hennes tannjournaler sa at dette var et genetisk problem som hennes mor også hadde.HUN ble fly forbanna og skjønte at hun var blitt lurt hos de andre tannlegene hun hadde vært hos.Betalt over 200.000 kr uten nytte.

Man kan også betale pr mnd til EUROMED.Flere som betalte litt kontant og resten over 6 mnd.Når jeg hadde gjort opp betalingen sa de at jeg hadde betalt 600 kr for mye.Dette kunne de overføre tilbake til meg eller ha det inne på klientkto.Min tannlege var gravid så jeg ga henne disse som fødselsgave til hennes datter.Hun ble så rørt at hun begynte å gråte.

bad weather at work.jpg

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 284 Innlegg:

Endelig svar fra DnB Forsikring, eller Fremtind som de kaller seg etter vielsen til Sparebank 1 Skadeforsikring.

7 telefoniske purringer og omtrent tilsvarende lovnader om tilbakemelding.

Først avslag på dekning av endret flybillett som jeg klagde på i slutten av juni

I dag fikk telefon (etter gårsdagen purring med beskjed om at jeg nå ville ta det via "morbanken") av en senior saksbehandler

(antar det er mennesker med egen vurderings- og beslutningsevne) om at de utbetaler refusjon av biletten med kr. 3.800,-

Men da jeg spurte henne om tannlegen for å ordne ny tann fikk beskjed om at det hadde eget saksnummer.

Der var ikke kommet tilstrekkelige dokumenter...

Sa jeg hadde sendt det 12 juli men ingen hadde til nå opplyst meg om at tannskaden hadde eget skadenummer.

Så ved nærmere sjekk i dokumentasjonen viste deg seg at nødvendig løsningsforslag fra tannlegen lå sammen med billettrefusjonen og ganske riktig kommet pr 12.7.

Så hadde tidligere saksbehandler, til tross for at han visste at det hele dreiet seg og om tannreparasjon, og sett dokumentet, gitt blaffen i å legge det over til saksnummeret for tannlege og prosessen sto på stedet hvil.

Heldigvis grep dagens handlingskraftige ansatte fatt i det hele, fikk overført dokumentet, gitt beskjed om at tannlegebiten også måtte ferdigstilles.

10 minutter etterpå ny telefon om at tannbehandling er godkjent dekket.

Dessverre drar vi til LOS og 2 uker, så det betyr at det ikke kan gjøres noe før retur i slutt av november....typisk :-)

Av skade blir man klok (innimellom) :-)

Håper det blir 31 år til neste møte med forsikringsbransjen :-)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere