Gå til innhold

Foto

Reiseforsikring - sannhetens øyeblikk

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
83 svar til dette emnet

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 220 Innlegg:

Vedlagt fil  1555661490605-240x320.jpg   26,49K   13 Antall nedlastinger
Vedlagt fil  1555837867867-277x370.jpg   17,15K   12 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  1555666269176-277x370.jpg   19,84K   13 Antall nedlastinger

Nevnte for noen dager siden at skulle berette om min personlige opplevelse med reiseforsikringsbransjen, til skrekk og advarsel :-)
Konkretisert Dnb (arbeidsgiver gjennon 41 år) "Reiseforsikring Best.
Den de skryter av skal være siste års testvinner.......
Vel, historien er som følger :
Vi skulle returnere norge fra buriram onsdag 18 april avgang hjem 0600
Mandag 16 songran og om kvelden ville phen til underholdning tempel med mor, datter og barnebarn.
Jeg sa god tur, så fjernsyn og køyet ca kl 23.00.
Merket om morgen etter phen ikke kommet men tenkte overnattet hos moren, hele 100 skritt fra vår inngangsdør.
Men da ikke kom til 0730 gikk bort og der lå hun, jfr bilde 1.
Etter retur fra tempel sittet ute på trappen m familie, lekt litt.
Antar vått, skled og falt ned 3 trinn til betondekke under.
Typisk thai, kom ikke hentet meg, da jeg sov....
Dette dagen før avreise neste morgen og så at kun skrubbsår pluss manko tann.
Men de svir og verket i munnen og jeg forsto kunne ikke reise 24 timer slik.
Jeg måtte hjem grunnet reiseforsikring, visumlengde og levere selvang 30.4.
Så booke om klm, de kunne bare kontaktes på noe som het "whatts app".
Fikk lastet ned den og etter lenge endelig endret hennes billett til 9 mai.
Total kost nye billetter buriram-stavanger kr 3.800,-
På vegen til norge fikk jeg den geniale ide at dette måtte vel dekkes av min "super reiseforsikring.
Det er 31 år siden forrige gang :-)
Dette var påske og hjemme fyllte ut søknaden på nett og lastet opp bildene.
Tirsdag morgen ringte dnb skadeforsikring.
De måtte ha en uttalelse fra lege, på engelsk, om hvilke skader hun hadde og at ikke var i stand til reise.
Spurte om damen hadde sett bildene og at det ikke var helt enkelt finne lege som var engelskkyndig.
Vel, phen dro da hun var litt bedre 6.5 mil til buriram.
Legen sa han kunne skrive hvordan så ut nå, men visste ikke om reisedagen...
Fikk nå svar fra dnb at siden ikke ringt FØR jeg endret billettene, får ingenting.

Og jeg ble sur........
Főrst og fremst fordi jeg føler meg lurt.
Jeg har i jobbsammenheng solgt hundrevis av denne forsikringen til mine kunder, fordi den skulle være den beste.
Vi har hatt besøk av folk fra dnb forsikring i banken som har fortalt om "suksesshistorier" om kunders gode erfaringer.
Og når selv forsøker, etter 31 års trofaste innbetalenget, NJET !!
Og begrunnelsen at ikke ringte dem før klm.
Og at jeg ikke sparket phen 6.5 mil og 2 timers ventetid til en lege på tirsdagen.
Tydelig at saksbehandleren ikke var ansatt der for å tenke.
Kr 3.800 er ikke så stort beløp, så det er greitt, det er mer kundebehandlingen.
Men, skal gjøre ny innsats når tilbake i norge i slutten av måneden :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 064 Innlegg:

Siden du nevner en negativ erfaring med DnB reiseforsikring kan jeg fortelle om det motsatte. Har en venn med reiseforsikring i DnB. Han satt ute og irriterte seg over noe naboungdommene gjorde. Da han reiste seg fra stolen falt han og brakk lårhalsen. Havnet på Khon Kaen Ram der jeg stilte opp sammen med han. Vi ringte oppgitt nummer på forsikringen og ble møtt av en svært hyggelig danske (tror de har internasjonal telefonsentral). Det var overhode ingen problemer knyttet til operasjonen. Han ble fulgt opp med spørsmål om ytterligere behov som f.eks. rullestol og lignende. Ny flybillett hjem ble dekket. Fikk tilbud om business-class, men avslo siden bare han og ikke kona fikk dette tilbudet. I det hele tatt en utmerket oppfølging av selskapet som er med på å rangere dem blant verdens beste!

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 220 Innlegg:
Ja, bommerten jeg gjorde var nok at jeg ikke ringte dem før flybilletten.
Selv om det mest vesentlige burde være om det var forsikringstilfelle eller ikke, så burde faktorenes orden være likegyldig. Som nevnt var dette dagen før hjemreisen.
Har ikke ennå hørt noe ang tannlege, har vært hos spesialist som gjør implantater i egersund og hun har sendt inn noen skjema.
Så tiden vil vise.
Men "cluet" er nok: ring selskapet med en gang, før gjør noe som helst....

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 713 Innlegg:

Jeg har "europesisk super"via IF.Grunnen til at jeg valgte dem er tilbakemld bla etter tsunamien i thailand.DE stilte opp med flere millioner bath i sekker for å hjelpe folk i nød.Dette selv om de hadde forsikring i et annet selskap hjalp de alle som trengte hjelp.

Under askeskyen fra island fikk de som trengte hjelp for å komme seg hjem meget rask respons med busser fra fex spania.De som hadde reiseforsikring via kredittkortet ble sittende fast.At de har et kontor i BKK før nødhjelp er også meget viktig hvis man er ranet etc etc.Jeg har alle mine forsikringer i IF.Alle forsikringer som er mulig med "super dekning".Jeg har også ulykkesforsikret mine barn i tilfelle noe skjer med dem.Opptil 2 millioner kr hvis de kommer ut for en ulykke og de blir erklært minimum 50% invalid.Denne har jeg selv også.Man vet aldri om man blir påkjørt på en tur til butikken etc.Finnes sikkert de som har dårlig erfaring med IF,uansett så valgte jeg dem etter en totalvurdering.

bad weather at work.jpg

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 220 Innlegg:
I min enfoldighet trodde jeg at bildet sa nok ang evne til reise dagen etter eller ikke.
(Det er jo noe med bilde og 1000 ord :-) )
Men har inntrykk av at mange "papirflyttere" idag har mistet evne til selvstendig tenking eller ta egne beslutninger.
Da er d lettere å holde seg slavisk til et regelverk.
Da kan man vanskelig bli "tatt" for noe :-)

Asiagirl

Asiagirl

Medlem

• Medlemmer
  • 1 805 Innlegg:
Leit at dere ikke fikk hjelp. Men jeg har også Dnb best reiseforsikring.
Den ble brukt flittig etter mitt 1 årige opphold i Thailand. En uke etter ankomst kom jeg på sykehus med opphovnet ben pga myggstikk. Blodforgiftning. Selvfølgelig god hjelp. En del ganger innom sykehuset pga av bronkitt og bihulene.

Sønnen måtte trekke en tann, som sto i veien for en ny. Kontaktet ikke forsikringen, da beløpet var så lite. Men senere så falt han og fikk et hakk i en fortann. Ny tur til tannlegen og ordne. Kostet lite, så gjorde ingenting. Ringte forsikringen etter at vi kom hjem, flere måneder senere. Men da fordi tannlegen sa vi burde registrere det, slik at hvis det ble problemer i ettertid, så skal det bli dekket av skoletannlegen (inntil fylte 18 år) og at vi har gitt beskjed om hvor og når det skjedde.

I fjor på ferie, innom sykehuset for å få kortisonsprøyte pga en tennisalbue som bare ble verre og verre. Kontaktet forsikringen, når jeg kom hjem fra ferie. Fikk dekket alt, inkludert reise til og fra sykehus.

Men jeg var jo innom sykehus, så lettere å få hjelp da tydeligvis.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 203 Innlegg:

For en del år siden var  vi på en utflukt på Bohol på Filippinene hvor vi først besøkte disse Chocolate Hills. Deretter en

båttur på en større elv.

Her gikk alt galt. Båten var på en viss størrelse .Den hadde en motor bak som skulle styre alt. Vi hadde ikke før kommet ut på

elven så sviktet motoren. Resultatet var at båten drev sidelengs uten styring og smalt flere ganger inn mot breddene. Sto med

datteren min i armene klar til å slenge henne til lands hvis det skulle gå riktig galt.

Etter en halv times tid dukket det op en annen båt med en ny motor og som overtok styringen. 

Hele dette styringsopplegget er det verste jeg noen gang har opplevd.

Men dette var litt avsporing. På dekket hadde det stått mat, bl a smørbrød og godgjort seg flere timer i sterk sol.

Dum som jeg var, spiste jeg en del av dette.

Ved tilbakekomsten til Cebu samme dag begynte jeg å føle meg uvel. Det endte med oppkast og flere toalettbesøk.

Utallige mavetømminger som resulterte i at jeg knapt nok klarte å reise meg opp.

Det endte med sykebil, båre og rett fra hotellet og til Chong Hua hospital.

Der ble jeg omgående tatt hånd om. Like etterpå kom en dame fra administrasjonen løpende og stoppet arbeidet. Hun ville

vite hvilken reiseforsikring jeg hadde, og jeg ga henne den fra Gjensidige.

Lege og sykepleier fikk beskjed om ikke gjøre noe før hun kom tilbake. Etter en stund viste hun seg igjen og sa at forsikringen 

var ugyldig. Hun hadde vært i kontakt med et kontor i Manila som hevdet at det selskapet som skulle utbetale sykehusoppholdet

og som lå i København var svartelistet. Jeg måtte derfor få en bekreftele fra Gjensidige før jeg kunne behandles.

Jeg var svært syk på det tidsrommet, og jeg måtte senere få 4 1/2 liter intravenøst pga dehydrering.

"Har du noen kontanter ?", spurte hun. Jeg hadde nok til at behandlingen kunne gjenopptas, pluss kona tok ut nok penger slik  at

jeg kunne betale for hele oppholdet.

I to dager ringte og ringte vi til Gjensidige, men alltid opptatt. Andre dagen kom jeg gjennom, ikke til nødhjelp, men til

Bilskadekontoret, hvor de tok i mot meldingen. Men fikk aldri tilsendt noen bekreftelse derifra så jeg betalte alt selv.

Selv opplegget på sykehuset var bra. Jeg fikk eget rom, ble tatt meget godt vare på, pluss at kone og datter også fikk

sove på rommet uten at dette kostet noe ekstra. Etter 4, muligens 5 døgn, var jeg såpass bra at jeg kunne utskrives,

men mått fortsatt ta antibiotika noen dager.

Vel hjemme igjen tok jeg affære. Jeg var lyn forbannet ! Denne pengekranglingen kunne, hvis jeg ikke hadde hatt kontanter,

kostet meg livet.

Sendte først et innlegg i VG. Der ble det,oversett. Tydeligvis mye viktigere de reklameinntektene de kunne få fra selskapet.

Må også holde seg på god fot med de store gutta, så lille jeg telte nok ikke.

Tok så kontakt med FBI (Ikke de amerikanske :smile: ), men med Forbrukerinspektørene i NRK, som høflig svarte at saken ikke

hadde nok almen interesse for dem, men anbefalte meg å ta kontakt med Forsikringsklagekontoret.

Jeg gjorde det, fikk senere melding om at de hadde tatt det opp med Gjensidige. Desverre hadde de ingen myndighet til å foreta

seg noe annet.

Jeg dro så direkte ned på hovedkontoret i Oslo. De skulle ikke få slippe så lett !

Som jeg hadde gjort ved tidligere anledninger hadde jeg med meg alle papiren fra Chong Hua hospital, og lurte på hvorfor

hvorfor det ikke lot seg gjøre å komme igjennom på øyeblikkelig nødtelefon og at jeg etter to dager ble satt over til

Bilskadekontoret. Jeg kunne også dokumentere at jeg hadde ringt rett telefonnummer. (Dette skjedde midt i juli, i ferietiden,

men det er jo vanligvis da at det størst pågang).

Hun vred på seg, men kunne ikke gi meg noe fullgodt svar, men overførte minne utlegg til kontoen min mens jeg satt der.

Deretter sa jeg høyrøstet og i temmelige klare ordelag hva jeg mente samtidig som jeg sa opp reiseforsikringen.

Hun satt i et slags kontorlandskap så det var nok mange spisse  ører som mulgte med. Ble nok diskutert etterpå,

men jeg hadde mtt på det tørre.

Tok så kontakt med Europeiske, men de var atskillig dyrere. Da det viste seg at de også benyttet det samme selskap i

København, tegnet jeg heller ingen forsikring der.

I ettertid viste de seg at det hadde vært en krangel om størrelsen på sykhusregninger mellom det danske selskapet

som sto for utbetalinger og filippiske sykehus som på det tidspunktet forårsaket det problemet jeg havnet i.

Slikt kan derfor hende igjen.

Mitt råd er derfor: SØRG ALLTID FOR Å HA TILSTREKKELIG MIDLER TILGJENGELIG TIL SELV Å KUNNE TAKLE

EN SLIK SITUASJON.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 713 Innlegg:

For en del år siden var  vi på en utflukt på Bohol på Filippinene hvor vi først besøkte disse Chocolate Hills. Deretter en

båttur på en større elv.

Her gikk alt galt. Båten var på en viss størrelse .Den hadde en motor bak som skulle styre alt. Vi hadde ikke før kommet ut på

elven så sviktet motoren. Resultatet var at båten drev sidelengs uten styring og smalt flere ganger inn mot breddene. Sto med

datteren min i armene klar til å slenge henne til lands hvis det skulle gå riktig galt.

Etter en halv times tid dukket det op en annen båt med en ny motor og som overtok styringen. 

Hele dette styringsopplegget er det verste jeg noen gang har opplevd.

Men dette var litt avsporing. På dekket hadde det stått mat, bl a smørbrød og godgjort seg flere timer i sterk sol.

Dum som jeg var, spiste jeg en del av dette.

Ved tilbakekomsten til Cebu samme dag begynte jeg å føle meg uvel. Det endte med oppkast og flere toalettbesøk.

Utallige mavetømminger som resulterte i at jeg knapt nok klarte å reise meg opp.

Det endte med sykebil, båre og rett fra hotellet og til Chong Hua hospital.

Der ble jeg omgående tatt hånd om. Like etterpå kom en dame fra administrasjonen løpende og stoppet arbeidet. Hun ville

vite hvilken reiseforsikring jeg hadde, og jeg ga henne den fra Gjensidige.

Lege og sykepleier fikk beskjed om ikke gjøre noe før hun kom tilbake. Etter en stund viste hun seg igjen og sa at forsikringen 

var ugyldig. Hun hadde vært i kontakt med et kontor i Manila som hevdet at det selskapet som skulle utbetale sykehusoppholdet

og som lå i København var svartelistet. Jeg måtte derfor få en bekreftele fra Gjensidige før jeg kunne behandles.

Jeg var svært syk på det tidsrommet, og jeg måtte senere få 4 1/2 liter intravenøst pga dehydrering.

"Har du noen kontanter ?", spurte hun. Jeg hadde nok til at behandlingen kunne gjenopptas, pluss kona tok ut nok penger slik  at

jeg kunne betale for hele oppholdet.

I to dager ringte og ringte vi til Gjensidige, men alltid opptatt. Andre dagen kom jeg gjennom, ikke til nødhjelp, men til

Bilskadekontoret, hvor de tok i mot meldingen. Men fikk aldri tilsendt noen bekreftelse derifra så jeg betalte alt selv.

Selv opplegget på sykehuset var bra. Jeg fikk eget rom, ble tatt meget godt vare på, pluss at kone og datter også fikk

sove på rommet uten at dette kostet noe ekstra. Etter 4, muligens 5 døgn, var jeg såpass bra at jeg kunne utskrives,

men mått fortsatt ta antibiotika noen dager.

Vel hjemme igjen tok jeg affære. Jeg var lyn forbannet ! Denne pengekranglingen kunne, hvis jeg ikke hadde hatt kontanter,

kostet meg livet.

Sendte først et innlegg i VG. Der ble det,oversett. Tydeligvis mye viktigere de reklameinntektene de kunne få fra selskapet.

Må også holde seg på god fot med de store gutta, så lille jeg telte nok ikke.

Tok så kontakt med FBI (Ikke de amerikanske :smile: ), men med Forbrukerinspektørene i NRK, som høflig svarte at saken ikke

hadde nok almen interesse for dem, men anbefalte meg å ta kontakt med Forsikringsklagekontoret.

Jeg gjorde det, fikk senere melding om at de hadde tatt det opp med Gjensidige. Desverre hadde de ingen myndighet til å foreta

seg noe annet.

Jeg dro så direkte ned på hovedkontoret i Oslo. De skulle ikke få slippe så lett !

Som jeg hadde gjort ved tidligere anledninger hadde jeg med meg alle papiren fra Chong Hua hospital, og lurte på hvorfor

hvorfor det ikke lot seg gjøre å komme igjennom på øyeblikkelig nødtelefon og at jeg etter to dager ble satt over til

Bilskadekontoret. Jeg kunne også dokumentere at jeg hadde ringt rett telefonnummer. (Dette skjedde midt i juli, i ferietiden,

men det er jo vanligvis da at det størst pågang).

Hun vred på seg, men kunne ikke gi meg noe fullgodt svar, men overførte minne utlegg til kontoen min mens jeg satt der.

Deretter sa jeg høyrøstet og i temmelige klare ordelag hva jeg mente samtidig som jeg sa opp reiseforsikringen.

Hun satt i et slags kontorlandskap så det var nok mange spisse  ører som mulgte med. Ble nok diskutert etterpå,

men jeg hadde mtt på det tørre.

Tok så kontakt med Europeiske, men de var atskillig dyrere. Da det viste seg at de også benyttet det samme selskap i

København, tegnet jeg heller ingen forsikring der.

I ettertid viste de seg at det hadde vært en krangel om størrelsen på sykhusregninger mellom det danske selskapet

som sto for utbetalinger og filippiske sykehus som på det tidspunktet forårsaket det problemet jeg havnet i.

Slikt kan derfor hende igjen.

Mitt råd er derfor: SØRG ALLTID FOR Å HA TILSTREKKELIG MIDLER TILGJENGELIG TIL SELV Å KUNNE TAKLE

EN SLIK SITUASJON.

Det du siterer til er der danske nummeret for nødhjelp,har ingenting annet enn å bekrefte at du er forsikret via et forsikringsselskap.Og at de garanterer for behandlingen.Nå er Gjensidige på toppen av listen ang klager inn til finansklagenemda,deretter TRYG.Det jeg heller anbefaler at man IKKE tror at man er reiseforsikret via kredittkortet.Det er så mye restriksjoner at man ender i et økonomisk h......Tegn heller en reiseforsikring i et selskap i norge.Hvis man får medhold i finansklagenemda er det selskapet som må betale hele rettsaken.Slike saker ender som ofte i et forlik.En advokat i retten koster ca 70.000 kr pr dag.Derfor gambler ikke forsikringsselskapet da hvis de taper blir det meget dyrt.Jeg har via adv gitt et tilbud til TRYG på 600.000,hvis de ikke godtar dette blir det mye dyrere.

Erstatningen øker 90.000 kr pluss saksomkostnader etc...

Dette innlegget har blitt redigert av stigar: 21 juni 2019 - 20:42

bad weather at work.jpg

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 405 Innlegg:

Enig med Gunners av flere grunder du nevner, men også fordi sykehusene gjør seg vanskelig når du ønsker å benytte forsikringen isteden for å legge ut selv. Det er ganske greit å legge ut selv og ikke så mye arbeid å få tilbake pengene så lenge kviteringene er tatt vare på. Sykehuset lar deg vente leeeeeenge etter behandlingen hvis det er småting og du ønsker å bruke forsikringen. Jeg har fått mye erfaring de siste årene pga tre småbarn som ALLTID blir syke på thailandreisen. Tror flyreisen er såpass stor påkjenning på små kropper at imunforsvaret reduseres. Så det har blitt flere sykehusbesøk med barna, to for meg med vondt kne og matforgiftning. Noen ganger har det vært så billig at jeg ikke har brydd meg om å kreve tilbake pengene. De siste årene har jeg reist endel rundt i asia og sjekker altid om det er sykehus i nærheten. I india spiste jeg bare mat jeg var trygg på når jeg var der i jula, og klarte meg bra. Men jeg ønsket jo å smake på alt jeg så, bare så synd at da er det stor sjangs for å bli syk. Eropeiske super gjennom if har jeg brukt i mange år. 2000kr for alle fem.

Beon

Beon

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 14 Innlegg:
70 000,- kr pr dag i retten for en advokat? Hvor får du disse tallene fra?

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 713 Innlegg:

70 000,- kr pr dag i retten for en advokat? Hvor får du disse tallene fra?

fikk dette fra advokaten min

bad weather at work.jpg

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 220 Innlegg:
Hørtes jo litt friskt ut :-)
Men mulig de skriver med gaffel om motparten er offentlig eller forsikringsselskap og muligheten for seier vurderes god :-)
Men nedsiden også ikke betydelig ved eventuelt tap :-)

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

For en del år siden var  vi på en utflukt på Bohol på Filippinene
EN SLIK SITUASJON.

Og når sånn ca var dette ?

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 203 Innlegg:
Sånn ca 13 år siden.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Sånn ca 13 år siden.

Aha ! Tretten er jo et ulykkestall. Forklarer jo en del. Vet ikke helt hva jeg skal tro
om Gjensidige. Vet de hadde litt dårlig rykte før. Ble kalt Gjenstridige. Har de fleste forsikringer
der, men har aldri hat problemer med dem.

Gunners

Gunners

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 203 Innlegg:

Aha ! Tretten er jo et ulykkestall. Forklarer jo en del. Vet ikke helt hva jeg skal tro
om Gjensidige. Vet de hadde litt dårlig rykte før. Ble kalt Gjenstridige. Har de fleste forsikringer
der, men har aldri hat problemer med dem.

Ja, de har nok skjerpet seg siden den gang, vil jeg tro. Kan for ordens skyld nevne at jeg etter å ha

sondert litt gikk tilbake til selskapet.Da jeg hadde en del andre forsikringer der falt dette rimeligst

ut.

Har ikke siden vært i en situasjon hvor noen av min familie har behøvd å bruke den.

Benyttet dog Gjensidige i forb med en uenighet med byggherre da jeg kjøpte hus.

Den kom jeg meget godt ut av, jeg fikk fullt medhold i forlik, og mine utlegg til advokat og

takstmann, som var over kr 70.000, ble, minus en liten egenandel, fullt ut dekket av Gjensidige.

Ingen problemer med selskapet i den forbindelse.

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 318 Innlegg:

Tryg er mitt favorittselskap, men de nekter å forsikre bilen og hytta. De har dårlig erfaring med meg:)

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 713 Innlegg:

Tryg er mitt favorittselskap, men de nekter å forsikre bilen og hytta. De har dårlig erfaring med meg:)

TRYG er blitt et sant "h......."etter at de fikk danske eiere.Dette iflg min advokat.

De taper sak etter sak i finansklagenemda og i rettsaker.Jeg var forsikret i TRYG via arbeidsgiver.

Etter MYE om og men fikk jeg først 603.000 kr etter en godkjent yrkesskade som gjorde at jeg fikk erstatning for "loss of licence"som sjømann.Måtte stevne de for retten før de ga seg.Deretter tok kravet om yrkesskadeerstatning laaaaaang tid før de ga seg.Men fikk dette til slutt.Tilsammen ca 3,2 millioner kr.JEG har krevet 690.000 kr til fordi TRYG sin lege mener at jeg har en restarbeidsevne på 30%.Etter avtale med dem  ble vi enige om at hvis jeg ble erklært 100% ufør av NAV skulle de betale resterende beløp.NÅ  tilbyr meg 319.000 kr.Vi tok da saken til finansklagenemda som er enig med meg.Venter spent på hva deres neste trekk er.

bad weather at work.jpg

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 220 Innlegg:

Skrev mandag formiddag mail til DnB Skadeforsikring og klaget på avslaget for dekning av endret flybillett.

Henviste til at avslaget kun var gjort på grunnlag at ikke snakket med dem først, ikke om skaden var kvalifisert til erstatning eller ikke.

Samt tidsaspektet, flybilletten med KLM bør endres innen 24 timer før avreise og jeg hadde 4 timer til rådighet.

Billetten måtte splittes i 2, og de ville (selvfølgelig:-) ) kun bli kontaktet via en app som jeg ikke ennå hadde lastet ned … :-)

Fikk automatisk kvittering med "takk for henvendelsen".

Ikke ennå hørt noe :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 064 Innlegg:

TRYG er blitt et sant "h......."etter at de fikk danske eiere.Dette iflg min advokat.

De taper sak etter sak i finansklagenemda og i rettsaker.Jeg var forsikret i TRYG via arbeidsgiver.

Etter MYE om og men fikk jeg først 603.000 kr etter en godkjent yrkesskade som gjorde at jeg fikk erstatning for "loss of licence"som sjømann.Måtte stevne de for retten før de ga seg.Deretter tok kravet om yrkesskadeerstatning laaaaaang tid før de ga seg.Men fikk dette til slutt.Tilsammen ca 3,2 millioner kr.JEG har krevet 690.000 kr til fordi TRYG sin lege mener at jeg har en restarbeidsevne på 30%.Etter avtale med dem  ble vi enige om at hvis jeg ble erklært 100% ufør av NAV skulle de betale resterende beløp.NÅ  tilbyr meg 319.000 kr.Vi tok da saken til finansklagenemda som er enig med meg.Venter spent på hva deres neste trekk er.

Er det rart forsikringer blir dyre? Synes det opereres med helt hinsides erstatningssummer her. Regner med at uføretrygd ved yrkesskade skal gi rimelig god trygd. Når det da i tillegg kommer erstatningsbeløp i millionklassen så faller jeg av. Men det er vel slik det er blitt, dessverre!

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere