Gå til innhold

Foto

SIM-kort for turister

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Hei!

Noen som har kjennskap til dette? Jeg forsøkte å kjøpe et SIM-kort hos dtac, men når det ble satt inn i min norske mobil så måtte jeg låse opp nettverket(?) med et passord. Jeg har ikke noe slikt passord og det funket ikke med pin. Damen kunne da ikke hjelpe meg...

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

Hei!

Noen som har kjennskap til dette? Jeg forsøkte å kjøpe et SIM-kort hos dtac, men når det ble satt inn i min norske mobil så måtte jeg låse opp nettverket(?) med et passord. Jeg har ikke noe slikt passord og det funket ikke med pin. Damen kunne da ikke hjelpe meg...

Kan det være at din norske mobil er låst til ditt norske mobil abonnement?

Sent from my E5823 using Tapatalk

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:
Jeg trodde ikke det, men har allerede sendt en forespørsel til operatøren. De er jo ikke på jobb på noen timer, men antagelig må jeg bare smøre meg med en god dose tålomdighet så lenge :)

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:

Mener at det går an på minside hos operatøren å låse opp en mobil i vert fall hos Telenor.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 332 Innlegg:

Dtact sim fungere godt i "norske" mobil. Eneste som kan være en utfordring er oppsett av mobil nett da den krever litt tukling. Men Dtact har en "min side" som du kan bruke, den siden er både på thai/eng.

Det er nok selve mobilen som er låst til den norske operatøren. Som sagt om du har Telenor kan du nok sjekke på "min side". 

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:
Ja, har nå funnet ut av at det er selve mobilen som har regionsperre. Har vært i kontakt med Samsung for hjelp, men det er en omstendelig prosess. De sier at jeg må ha vært på mobilnettverk med mitt norske sim-kort i minst 48 timer (Det har jeg jo hjemme) og må ta minimum 2 samtaler på minst 10 minutter hver. Da skal der visst låse seg opp av seg selv. Høres merkelig ut. De kunne også sende saken til Samsung sitt hovedkontor, men det ville ta 3-4 uker. Håpløst opplegg i grunn.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 926 Innlegg:

Ja, har nå funnet ut av at det er selve mobilen som har regionsperre. Har vært i kontakt med Samsung for hjelp, men det er en omstendelig prosess. De sier at jeg må ha vært på mobilnettverk med mitt norske sim-kort i minst 48 timer (Det har jeg jo hjemme) og må ta minimum 2 samtaler på minst 10 minutter hver. Da skal der visst låse seg opp av seg selv. Høres merkelig ut. De kunne også sende saken til Samsung sitt hovedkontor, men det ville ta 3-4 uker. Håpløst opplegg i grunn.

Aldri hørt om en Samsung tlf med regionsperre..jeg har selv en samsung s 9., hadde ingen problemer ang dette verken i thailand eller hjemme..uansett bruker jeg mitt norske sim i thailand pga innlogging til bankid mm..men bruker mitt thaisim til å ringe lokalt i thailand..regner med at du har duo-sim..dvs bruke 2 simkort samtidig i telefonen,slik at du kan velge hvilket simkort du bruker

bad weather at work.jpg

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 863 Innlegg:

Aldri hørt om en Samsung tlf med regionsperre..jeg har selv en samsung s 9., hadde ingen problemer ang dette verken i thailand eller hjemme..uansett bruker jeg mitt norske sim i thailand pga innlogging til bankid mm..men bruker mitt thaisim til å ringe lokalt i thailand..regner med at du har duo-sim..dvs bruke 2 simkort samtidig i telefonen,slik at du kan velge hvilket simkort du bruker

Selv om du aldri har hørt om det så er det tydeligvis et problem for endel samsung eiere https://www.techadvi...ocking-3590401/

Sent from my E5823 using Tapatalk

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere