Gå til innhold

Foto

Tips til overnatting mellom Bangkok og Koh Samui?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
17 svar til dette emnet

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Hei!

Vi har halvannet døgn på oss til å komme oss fra Bangkok Suvarnabhumi til Koh Samui og har tenkt til å bruke tid (buss, bil, tog, båt etc). Litt fordi flyprisene til Koh Samui er såpass stive og fordi vi faktisk har god tid.

Er det noen som har tips til overnatting langs ruten, ca halvveis kanskje? Hua Hin har vi vært før så kunne tenke oss å prøve noe annet hvis det er noe sted som er verdt en overnatting.

Tar også tips til transportmiddel/firma om noen har.

På forhånd takk for hjelpen.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 615 Innlegg:

Jeg ville vurdert å heller ta fly fra Bangkok til Surat Thani. Da kan du ta buss/taxi til ferge som går til Koh Samui. Kanskje greit med en overnatting i Surat Thani for å unngå stress. Flybillett tur/retur koster ca NOK 500 per pers med Lion Thai Air eller Air Asia. Begge helt greie flyselskaper. Besparelse i forhold til fly direkte til Koh Samui vil jeg anslå til NOK 2000 - 2500 per person. 

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 852 Innlegg:

Jeg ville vurdert å heller ta fly fra Bangkok til Surat Thani. Da kan du ta buss/taxi til ferge som går til Koh Samui. Kanskje greit med en overnatting i Surat Thani for å unngå stress. Flybillett tur/retur koster ca NOK 500 per pers med Lion Thai Air eller Air Asia. Begge helt greie flyselskaper. Besparelse i forhold til fly direkte til Koh Samui vil jeg anslå til NOK 2000 - 2500 per person.

Air Asia og Nok Air selger billetter til Samui, dette er billetter som inkludere ferge og buss, stort sett så går disse flyene fra Surath Thani men det hender også at de går via Nakhon Si Thammarat.

Sent from my E5823 using Tapatalk

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Takk for tips. Om vi skulle gå for dette alternativet. Er det noe å se/gjøre i Surat Thani hvis vi velger å ta en overnatting der?

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 615 Innlegg:

Air Asia og Nok Air selger billetter til Samui, dette er billetter som inkludere ferge og buss, stort sett så går disse flyene fra Surath Thani men det hender også at de går via Nakhon Si Thammarat.

Det visste jeg ikke, så takk for opplysningen. Tror kanskje jeg holder en ørliten knapp på Air Asia selv om Nok Air har usedvanlig festlige fly: 

Nok-Air-500x300.jpg

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 615 Innlegg:

Takk for tips. Om vi skulle gå for dette alternativet. Er det noe å se/gjøre i Surat Thani hvis vi velger å ta en overnatting der?

Ikke vært der, men prøvde å orientere meg litt her om dagen. Ser ikke ut til å være all verdens å foreta seg bortsett fra dagsturer som neppe er aktuelt. Det igjen betyr at man får seg noe mat og en øl og når det er fortært bestiller man en øl til. Og så videre. :)

Luyou

Luyou

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 074 Innlegg:
Fra 2014, men ...

Landeveien Bangkok - Dolphn Bay - Chumpon - Tao - Samui

http://www.asiaforum...ui/#entry620102

...
¨¨¨\-/¨¨¨ Lǚyóu ¨¨¨\-/¨¨¨

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 852 Innlegg:

Jeg tror ikke at du får mulighet til å stoppe hvis du bestiller billett med Air Asia eller Nok Air fra Samui.

Det er ikke så veldig mye å se i Surat Thani så jeg ville ikke ha stoppet der, hvis jeg skulle ha stoppet så hadde jeg stoppet i Khanom hvor dere f.eks kan ta en tur og se på de rosa delfinene

Jeg personlig hadde tatt flyet fra Nakhon Si Thammarat, da kan dere f.eks. stoppe og overnatte her https://www.facebook...a.Beach.Resort/ eller her https://www.facebook.../beachwalkhome/

Disse 2 plassene ligger ca midt mellom ferga og flyplassen i Nakhon Si Thammarat

Her er Orkide sin beskrivelse av den siste linken https://www.orkide.n...chwalk-homestay

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 207 Innlegg:

Ta buss eller tog til Chumphon, en overnatting der og ferge/hurtigbåt til Samui. Hvis dere har vært i Thailand før er det ingenting i Surat Thani som vil begeistre dere...

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:
Har vært endel i Thailand og har tidligere kjørt tog fra Hua Hun til Surat Thani og videre med buss og ferge til Koh Samui. Tenkte om det var noen små perler langs ruten at det passet med et stopp. Takker for tips og lenker så langt👌

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:
Falt skikkelig for https://www.facebook.../beachwalkhome/ 👌

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 852 Innlegg:

Falt skikkelig for https://www.facebook.../beachwalkhome/ 👌

Er en veldig fin plass eid av en veldig hyggelig bergenser, den andre plassen jeg linket til er eid av en veldig hyggelig Kiwi.

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Er en veldig fin plass eid av en veldig hyggelig bergenser, den andre plassen jeg linket til er eid av en veldig hyggelig Kiwi.

Har booket her nå og gleder meg veldig :) Takker så mye for tips! Satser på fly til Nakhon. Eneste som er dumt er at man må bytte flyplass i BKK. Det tar jo litt tid, men når det ikke er så bra flyforbindelse fra Suvarnabhumi så får det bli sånn.

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 852 Innlegg:

Har booket her nå og gleder meg veldig :) Takker så mye for tips! Satser på fly til Nakhon. Eneste som er dumt er at man må bytte flyplass i BKK. Det tar jo litt tid, men når det ikke er så bra flyforbindelse fra Suvarnabhumi så får det bli sånn.

Regner med at du vet at det er gratis shuttle buss fra Suvarnabhumi til Don Muang, den tar ca 1 time og går hvert 20 minutt.

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Regner med at du vet at det er gratis shuttle buss fra Suvarnabhumi til Don Muang, den tar ca 1 time og går hvert 20 minutt.

Hei! Ja, jeg vet. Takk :) Men må jo beregne god tid, det kan fort være endel trafikk slik at det tar mer enn 1 time også.

diddis

diddis

Medlem

• Medlemmer
  • 41 Innlegg:

Fly tur/retur Bangkok Don Muang - Nakhon SI Thammarat for 2 pers inkludert sete, 20 kg og måltid = THB 6185,80  :smile:

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 339 Innlegg:

Fly tur/retur Bangkok Don Muang - Nakhon SI Thammarat for 2 pers inkludert sete, 20 kg og måltid = THB 6185,80  :smile:

ca 1700 norske KR det var meget Billig.. ;-) ..

Livet seglar fort forbi

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 852 Innlegg:

Fly tur/retur Bangkok Don Muang - Nakhon SI Thammarat for 2 pers inkludert sete, 20 kg og måltid = THB 6185,80

Slik er det å fly til en plass som ikke er turistifisert, men regner med at du var heldig å traff på en kampanje på air asia. Vi hadde besøk av rosa delfiner på stranda i dag.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere