Gå til innhold

Foto

bruktbok butikker i Ubon eller Det Udom

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
15 svar til dette emnet

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

Er det noen som vet om det finnes butikker med brukte bøker (engelsk) i Ubon

eller Det Udom?

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

prøver en gang til om noen vet om der finnes brukt bok butikker (engelsk) Ubon/Det Udom området 

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Abfefaler KHON KAEN

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Abfefaler KHON KAEN

bad weather at work.jpg

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

Det blir noe langt å kjøre. Rundt 5 timer+. Du misforstår sikkert min plass med Udon.

Dette innlegget har blitt redigert av fleksnes: 23 juli 2019 - 07:21

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Det blir noe langt å kjøre. Rundt 5 timer+. Du misforstår sikkert min plass med Udon.

Hvis du googler finnes det et par bokhandlere i Ubon.

bad weather at work.jpg

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 818 Innlegg:

Hvis du googler finnes det et par bokhandlere i Ubon.

bad weather at work.jpg

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 249 Innlegg:

Hvorfor ikke kjøpe på internet.

Har selv kjøpt fra Abe books i usa og blir levert pr post i Buriram etter 2.3 uker.

De forskjellige bøkene er også godt beskrevet med kvalitet og kort omtale, så det funker bra :-)

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

har kjøpt flere ganger ifra usa og med free shipping, Betterworldbooks.com. Velger da ut bøker som er i "good quality" (brukt bøker) og de koster koster som regel rundt $3 per stykk og er etter min mening i perfekt stand. Hver gang har det tatt opp imot 2 1/2 mnd, men det gjør ikkeno.

Er likevel greit om en hadde en butikk i "nærheten" som jeg hadde i Hua Hin.

Skal forsøke å google litt mer etter butikker i nærheten

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 114 Innlegg:

Skjønner at det er bruktbøker du er ute etter. Selv har jeg kjøpt masse bøker på AsiaBooks (de selger engelske bøker), men de er jo nye da.

Selv har jeg gått til anskaffelse av Kindle (kan også bruke app på nettbrett) og kjøper engelske bøker fra Amazon. Da har du bøken få minutter etter at du har kjøpt den. Kan også kjøpe ebøker fra norske forlag og sendt via Kindle.

Vet ikke hvorfor du absolutt vil ha brukte bøker siden ebøker ikke koster all verden. 

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 249 Innlegg:

Du vet det er jo kjekt å ha noe å bla i da :-)

Det er litt det samme som strømmet musikk i forhold til de gamle lp-platene hvor man kan kose seg med lese coveret med diverse informasjon, noen ganger sangtekster og bilder.

Men, det er ofte jeg sitter igjen etter skrevet noe som dette med en følelse av at begynner bli "gammel" :-) :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 114 Innlegg:

Du vet det er jo kjekt å ha noe å bla i da :smile:

Det er litt det samme som strømmet musikk i forhold til de gamle lp-platene hvor man kan kose seg med lese coveret med diverse informasjon, noen ganger sangtekster og bilder.

Men, det er ofte jeg sitter igjen etter skrevet noe som dette med en følelse av at begynner bli "gammel" :smile: :smile:

Ja, har forståelse for alt det der, bortsett fra å bla i brukte bøker da. Vi har hatt et byttesystem av bøker i Khon Kaen, men jeg har avholdt meg fra å ta noen med hjem. Dette fordi min lesning i stor grad foregår på senga, og der vil jeg ikke ha en brukt bok med synlige og usynlige sport etter tidlige brukeres avfallsstoffer. Derfor leser jeg utelukkende bøker som er nye fra butikken. En Kindle er omtrent som å lese i en bok, vel du kan ikke bla om på samme måte og holde i papiret, men det er ikke så viktig. Da er jeg mer på linje når det gjelder lp-plater vs strømming. Dessverre har min grammofon tatt kvelden, så jeg er på jakt etter ny. selv ikke et CD-cover kan måle seg med et plateomslag :).

fleksnes

fleksnes

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 350 Innlegg:

Tenker/har tenkt det samme som Olav Seglem. Kjekt med en fysisk bok (som avis).

Har kjøpt endel bøker ifra Asiabooks, men de kan være ganske så dyre med tanke på min "lese iver" e.g må ha en bok.

Hadde en masse bøker (serier), men de brant opp i januar  og hadde tenkt å plassere de i en bokhylle og det vil bli dyrt å erstatte alle i ny utgave. Min erfaring med "betterworldbooks" er at de fleste av bøkene ser nesten ubrukt ut.

Har tenkt mye på kindle og det blir vel at jeg "kryper til korset" og kjøper meg en slik en jeg også. Samtidig så vil jeg erstatte mine favoritt forfattere etter hvert.

Jag leser bøkene igjen etter 2 til 3 års tid så det er kjekt med en egen bokhylle. Vet ikke med kindle om en har kjøpt en bok kan en da lese samme boka 3 år etter eller må en kjøpe den igjen?

Aaahhh vinylplater. Har en liten samling i Norge og de vil etterhvert bli sendt hit ilag med platespilleren samt en marantz forsterker.

Dette innlegget har blitt redigert av fleksnes: 27 juli 2019 - 07:37

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 114 Innlegg:

Tenker/har tenkt det samme som Olav Seglem. Kjekt med en fysisk bok (som avis).

Har kjøpt endel bøker ifra Asiabooks, men de kan være ganske så dyre med tanke på min "lese iver" e.g må ha en bok.

Hadde en masse bøker (serier), men de brant opp i januar  og hadde tenkt å plassere de i en bokhylle og det vil bli dyrt å erstatte alle i ny utgave. Min erfaring med "betterworldbooks" er at de fleste av bøkene ser nesten ubrukt ut.

Har tenkt mye på kindle og det blir vel at jeg "kryper til korset" og kjøper meg en slik en jeg også. Samtidig så vil jeg erstatte mine favoritt forfattere etter hvert.

Jag leser bøkene igjen etter 2 til 3 års tid så det er kjekt med en egen bokhylle. Vet ikke med kindle om en har kjøpt en bok kan en da lese samme boka 3 år etter eller må en kjøpe den igjen?

Aaahhh vinylplater. Har en liten samling i Norge og de vil etterhvert bli sendt hit ilag med platespilleren samt en marantz forsterker.

Min Kindle Whitepaper har 8GB lagring og det gir plass til et helt bibliotek av bøker. Ellers kan en jo i tillegg bruke en Kindle-App på PC/Mac og laste ned kjøpene der. Bøker du har kjøpt er dine i all evighet (vel, så lenge du er del av evigheten). Sletter du på Kindle antar jeg at du kan leste ned på nytt om du ønsker. Begrensningen er at du ikke kan dele bøkene med andre. De fungerer bare via ditt medlemskap på Amazon. Kjøper du norske bøker så kan du velge om du vil laste ned direkte og bruke den norske løsningen, eller du kan sende boken til din konto på Amazon. Da blir den automatisk lastet ned på din Kindle og eit dine Kindle-apper på iPad/PC/Mac/Telefon.
Altså trenger en ikke en Kindle for å kjøpe ebøker fra Amazon, men baklyset på Kindle er den store forskjellen som gir deg samme leseopplevelse som når du leser fra papir.

apekatt1

apekatt1

Medlem

• Medlemmer
  • 15 Innlegg:

Jeg låner e-bøker på biblioteket. Man må ha et bibliotek kort for e-bøker og et passord, det får man på biblioteket. Så laster man bare ned eBokBib appen til et nettbrett eller en mobil og finner en e-bok. Man låner boken i 3 uker, så sletter den seg selv. Jeg har brukt den mange ganger i Thailand, funker fint.

http://ebokbib.no/

Usikker på om man må ha adresse i Norge for å få bibliotek kort...

:-)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 249 Innlegg:

Jeg låner e-bøker på biblioteket.

http://ebokbib.no/

Usikker på om man må ha adresse i Norge for å få bibliotek kort...

:smile:

Skulle nesten tro det ikke skulle være noe problem.

Det er jo ikke fysiste bøker de må reise til Thailand og kreve tilbakelevert.

De sletter seg jo selv, som du nevner :-)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere