Gå til innhold

Foto

Statsborgerproven

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

Da invitere jeg dere til å prøve dere på om også dere kvalifisere dere til å være Norske.

https://enovate.no/v...tsborgerproven/

Etter 42 år i Norge kan jeg jeg røpe at jeg neppe bistår prøven.... :roll:

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 17 august 2018 - 16:16

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

:hoho:

Da invitere jeg dere til å prøve dere på om også dere kvalifisere dere til å være Norske.

https://enovate.no/v...tsborgerproven/

Etter 42 år i Norge kan jeg jeg røpe at jeg neppe bistår prøven.... :roll:

Jeg må nok flytte. 30 rett av 32 spm. Bommet litt på 11 0g 19. Utilgivelig!

Da går turen til Tailand!  :hoho:

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 396 Innlegg:

29/32 her, men jeg var usikker på minst 8 til. Gøy å få prøvd en slik test. For å være ærlig tror jeg nok ikke kona klarer en slik test. Ho snakker flytende norsk etter fem år, men leser sakte og følger overhode ikke med i nyhetsbilde. Som så mange andre thaier har hun heller INGEN utdannelse og dermed vanskelig for å tilegne seg de kunnskapene som skal til for å bestå en slik test. Vi får nok nøye oss med permanent oppholdstillatelse. Men jeg skal la ho prøve en slik test i løpet av helga så skal jeg legge ut resultatet her, og vil samtidig oppfordre andre til å gjøre det samme.

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 668 Innlegg:

Vilje og evne til integrering burde vært en avgjørende faktor for innvilgelse av norsk statsborgerskap. Men det er selvfølgelig umulig å måle. Men der hadde de fleste thailendere jeg kjenner scoret svært høyt. 

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

Vilje og evne til integrering burde vært en avgjørende faktor for innvilgelse av norsk statsborgerskap. Men det er selvfølgelig umulig å måle. Men der hadde de fleste thailendere jeg kjenner scoret svært høyt. 

Der traff du godt.

Det er vanskelig å måle integrering og således kan man spørre seg om en del av spørsmålene i testen er vesentlig som målestav for vurdere om personen er integrert. Feks, hvor % av Norge er dyrket mark. Hva er den lengste fjorden. Hvilken år fikk samene sitt eget sameting. Når er det internasjonal kvinnedagen. osv. Mange av spørsmålene ser ut som en prøve på statistikk og har fint lite med tilhørighet med Norge? 

Kanskje bedre å spørre litt om Henrik Wergeland & Edvard Munch?

Kan røpe at kona kan dette bedre enn meg...er nok ikke håp for denne Australske gubben som gikk på norsk grunnskole.

Derimot om de spurte om hvilken øl/bil merker som ble produsert i Norge og hvem Martin Schanche var så hadde det blitt topp score hos meg å... ;) Shit savner Martin på banen.

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 17 august 2018 - 20:38

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Veeldig bra svar!

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 183 Innlegg:
29/32- i min tid var grunnskolen 7 år og andelen barn som bodde sammen med foreldrene.
Samt 1 til :smile:

Men, hva er nødvendig antall rette svar for å slippe innlevere passet ? :smile:

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

29/32- i min tid var grunnskolen 7 år og andelen barn som bodde sammen med foreldrene.
Samt 1 til :smile:

Men, hva er nødvendig antall rette svar for å slippe innlevere passet ? :smile:

24 av 32.  Det er overkommelig.

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

https://www.nrk.no/t...skap-1.13929825

Én av tre stryker på statsborgerprøven..

Dette innlegget har blitt redigert av LN FOC: 18 august 2018 - 06:27

skippy

skippy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 488 Innlegg:
Jeg hadde fire feil, det var ikke bra... Det var vel omtrent det som kona hadde. Hun bestod både denne prøven og norskprøvene tidligere i år. Hun er thai og har vært 10 år i Norge. Så nå er det vel bare å få sendt av gårde søknaden om statsborgerskap.

goodwill

goodwill

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 775 Innlegg:

Bare så synd det er 10 mndr. ventetid !!!  Påstått årsak: Det er så mange andre som har ventet så lenge...…….

Udi og organisering; på trynet !!!!!

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

Bare så synd det er 10 mndr. ventetid !!!  Påstått årsak: Det er så mange andre som har ventet så lenge...…….

Udi og organisering; på trynet !!!!!

Snodig siden det nå kommer så få asyl søkere til Norge skulle man tro at UDI hadde kommet noenlunde ajour.

LN FOC

LN FOC

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 291 Innlegg:

Snodig siden det nå kommer så få asyl søkere til Norge skulle man tro at UDI hadde kommet noenlunde ajour.

Da vet vi grunnen:

Ved nyttår måtte UDI kvitte seg med rundt 200 ansatte. Alle som måtte gå var midlertidig ansatte, hvorav de fleste ble rekruttert i forbindelse med asylbølgen i 2015. 

Kun fire måneder senere må de nå hasteansette tidligere medarbeidere

https://www.abcnyhet...tne-og-oppgitte

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 153 Innlegg:

Hva med de som er Norske fra før, hva kan de.

https://www.vgtv.no/...-beach-deltager

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Norge

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere