Gå til innhold

Foto

Smart IPTV Fra alle Land overalt.

* * * * * 1 Stemmer Thailand

• Vennligst logg inn for å svare
46 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 064 Innlegg:

i følge det PanGei skriver så ser det slik ut , jeg selv har aldri vært borti og klart meg uten denne singnalforsterkeren.

Ja, jeg har moden/router i første etasje. der er også den ene LinkSys boksen tilkoblet modemet/Routeren (Linksys boksen er jo en router, men går fint å koble sammen med et modem som er kombinert moden/router. Da jeg gjorde det forsvant wifi som var satt opp på modem/router. Nå er det bare wifi fra Linksys som vises.)

Den andre boksen er plassert på soverom i andre etasje. Det er betong etasjeskiller. Ville nok hatt signal opp selv uten forsterker, men om det ville være sterkt nok til å streame video vet jeg ikke. På soverommet har jeg smart-TV og Amazon Fire TV, så der ser jeg både TV og film like bra som i stuen.

LinkSys finnes i flere utgaver. For større hus med store avstander anbefales en pakke med 2 forsterkere (3 bokser). Det er også en utgave beregnet på lav internett-hastighet og en annen utgave for høy hastighet. Jeg hadde plukket ut et sett, men da ekspeditøren hørte jeg hadde fiber-kabel til internett sa han jeg måtte bytte til en annen utgave av LinkSys.

Har ingen annen erfaring/kompetanse på område enn det jeg har beskrevet av eget bruk. At jeg valgte LinkSys var fordi Apple selv har kuttet ut egne routere og promoterer LinkSys som alternativ i sine butikker.

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 09 april 2019 - 14:45

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 219 Innlegg:
Akkurat, takk for utfyllende svar :-)
Jeg antar avstanden mellom modemet og tv boksen er maksimalt 6 meter.
Smart tv-et med you-tube og netflix virker bra, så i grunnnen rart tv boksen er dårligere.
Alternativet er å forbinde boksene med kabel, noe som er litt ekstra arbeide, hverfall om det også skal se noenlunde bra ut :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 064 Innlegg:

Akkurat, takk for utfyllende svar :smile:
Jeg antar avstanden mellom modemet og tv boksen er maksimalt 6 meter.
Smart tv-et med you-tube og netflix virker bra, så i grunnnen rart tv boksen er dårligere.
Alternativet er å forbinde boksene med kabel, noe som er litt ekstra arbeide, hverfall om det også skal se noenlunde bra ut :smile:

Høres mer ut som et problem med tv-boksen enn med wifi, men så er det jo slik at kabel skal være bedre enn wifi. Dog virker det rart at du ikke skal ha bra signal på så kort avstand. Den maskinen jeg nå skriver på står ca 6 meter fra router og benytter wifi. Aldri noe problem uansett hva jeg måtte streame. Selv ute i hagen går dette bra. Rimelig sikker på at det er boksen din som er problemet, men hva vet vel jeg? :)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 219 Innlegg:
Frister være enig men helt ny.
Selv om det ikke alltid har noen betydning :-)
Men antar en kabel på 10 m koster 3-400 thb, så kan i főrste omgang legge på golvet for å sjekke :-)

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 81 Innlegg:

Det er stor forskjell på IPTV leverandørene, noen folk selger bokser med tjenester som hakker nesten uansett hvor bra linje man har.

Så prøv før du kjøper, men det beste er å sette det opp selv da får man det mye billigere.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 219 Innlegg:
Forsøkte kabel men ble ikke bedre.
Kuttet ut, så nå wifi og varierende hakking gjennom kvelden.
Selger sa deb funket bra i norge og tok med for å prøve.
Filmene er ok men tv-kanalene funker ikke.
Visstnok forskjell på bølgelengder i norge og thailand som er årsaken :-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 064 Innlegg:

Forsøkte kabel men ble ikke bedre.
Kuttet ut, så nå wifi og varierende hakking gjennom kvelden.
Selger sa deb funket bra i norge og tok med for å prøve.
Filmene er ok men tv-kanalene funker ikke.
Visstnok forskjell på bølgelengder i norge og thailand som er årsaken :smile:

Jeg har en iptv-pakke som jeg betaler for. stort sett streamer den bra, men periodevis er det problemer med enkelte kanaler, dessverre har nrk vært en av de som har hatt tendens til å henge seg opp. 

Thailand har begrenset kapasitet har jeg forstått. Jeg klaget på streamingen fra Norge til 3BB. De sa da at de hadde dårlig kapasitet mot Europa. Jeg fikk tilbud om å betale ekstra for tilgang via server i Malaysia som 3BB kan bruke. Jeg hoppet på tilbudet og siden har streamingen gått stort sett greit, men ikke prikkfritt.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

3 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 3 gjester, 0 anonyme brukere