Gå til innhold

Foto

Smart IPTV Fra alle Land overalt.

- - - - - Thailand

• Vennligst logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 054 Innlegg:

Smart IP ser greit ut, lastet det inn på samsung smarttv, tizen. Veldig enkelt

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 054 Innlegg:

Tullpreik, du har jo audio ut på tven du kan koble til surround-anlegget.

Stemmer, jeg har lydplanke koblet til optisk ut på tven

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 134 Innlegg:

Bruker selv Hdmi kontakter på alt som er koblet til TV. + optisk kabel. har surround og en JVC med surround koblet til.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 12 august 2018 - 14:17

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 67 Innlegg:

Smart IP ser greit ut, lastet det inn på samsung smarttv, tizen. Veldig enkelt

Kunne ikke vært mer enig, har prøvd flere løsninger med Android boxer og MAG men å legge det rett i TVen er helt klart det enkleste og derfor anbefaler jeg alle den løsningen. :)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Tullpreik, du har jo audio ut på tven du kan koble til surround-anlegget.

Tullpreik!? Jeg bruker ARC og derfor ikke egen audio ut fra TV. Det ville i så fall vært tull!

Så fortsett gjerne å kommenter, men avstå fra kraftuttrykkene, de bare skaper konflikter. Spesielt når de er brukt på sviktende grunnlag!

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Stemmer, jeg har lydplanke koblet til optisk ut på tven

Lydplanke og AVR (Audio/Video Receiver) er to helt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes! Du kobler ikke bokser/BR/DVD/SAT til en lydplanke, det gjør du derimot til en AVR. 

En TV kobles til en AVR via HDMI. Tidligere (for lenge siden) måtte en i tillegg koble audio også til AVR med egen kabel, men det er avlegs etter innføring av ARC. HDMI-kontakten merket ARC ordner både lyd og bilde.

Det jeg skrev opprinnelig holder fortsatt :).

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Bruker selv Hdmi kontakter på alt som er koblet til TV. + optisk kabel. har surround og en JVC med surround koblet til.

Mangler JVC HDMI-kontakter? Hvorfor kobler du enhetene direkte til TV og ikke til JVC? 

Min TV har 4 HDMI-kontakter - 3 etter at AVR er koblet, men jeg har 5 enheter som må kobles og som krever HDMI. 

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 13 august 2018 - 11:04

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 054 Innlegg:

Lydplanke og AVR (Audio/Video Receiver) er to helt forskjellige ting og kan ikke sammenlignes! Du kobler ikke bokser/BR/DVD/SAT til en lydplanke, det gjør du derimot til en AVR. 

En TV kobles til en AVR via HDMI. Tidligere (for lenge siden) måtte en i tillegg koble audio også til AVR med egen kabel, men det er avlegs etter innføring av ARC. HDMI-kontakten merket ARC ordner både lyd og bilde.

er ikke bare lydplanker som har optisk tilkobling, om man har bokser tilkoblet så justerer man lyden kun på tv :)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

er ikke bare lydplanker som har optisk tilkobling, om man har bokser tilkoblet så justerer man lyden kun på tv :)

Jeg vet jo det, men det er overflødig når du bruker ARC.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 134 Innlegg:

Satellitt, kabel TV eller IPTV: Dersom du har TV-mottak fra satellitt, kabel TV eller IPTV, vil du i 5.1 modus motta 5.1 lyd når programmet inneholder dette. Når programmet inneholder stereo lyd, vil du høre vanlig stereo (Dolby 2.0). Avhengig av hvordan flerkanalsforsterkeren er satt opp, vil denne normalt levere lyden i alle høyttalerne.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

jing

jing

Medlem

• Medlemmer
  • 20 054 Innlegg:

Tver i dag har hdmi arc, og når alt skjer i tven så burde vel det bli vel så bra?

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 67 Innlegg:

Tullpreik!? Jeg bruker ARC og derfor ikke egen audio ut fra TV. Det ville i så fall vært tull!

Så fortsett gjerne å kommenter, men avstå fra kraftuttrykkene, de bare skaper konflikter. Spesielt når de er brukt på sviktende grunnlag!

Tullpreik betyr ikke annet enn at du snakker tull og er ikke ment som noe kraftuttrykk.

HDMI ARC kan brukes både til audio inn og audio ut. Så da kan du bruke den til og få lyd til surroundannlegget ditt når du bruker SMART IPTV appen på tv, om du ikke klarer det får du ta fram bruksanvisningen til tven din og lese der hvordan det gjøres.

Men nå er dette en tråd om IPTV og ikke lyd utganger, så fint om du holder deg til emnet eller lager en egen tråd om ARC

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 14 august 2018 - 03:00

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 745 Innlegg:

Tullpreik betyr ikke annet enn at du snakker tull og er ikke ment som noe kraftuttrykk.

HDMI ARC kan brukes både til audio inn og audio ut. Så da kan du bruke den til og få lyd til surroundannlegget ditt når du bruker SMART IPTV appen på tv, om du ikke klarer det får du ta fram bruksanvisningen til tven din og lese der hvordan det gjøres.

Men nå er dette en tråd om IPTV og ikke lyd utganger, så fint om du holder deg til emnet eller lager en egen tråd om ARC

Vel, da lever jeg godt med det. Det som er tull for deg make sense for meg, og det er det eneste som gjelder :). Skal ikke skrive mer verken om IPTV, TV eller øvrige anlegg selv om også jeg bruker alt dette. Blir fornærmet når noen beskylder meg for å skrive tull, så slike tråder skal jeg da holde meg vekk fra.

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 67 Innlegg:

Vel, da lever jeg godt med det. Det som er tull for deg make sense for meg, og det er det eneste som gjelder :). Skal ikke skrive mer verken om IPTV, TV eller øvrige anlegg selv om også jeg bruker alt dette. Blir fornærmet når noen beskylder meg for å skrive tull, så slike tråder skal jeg da holde meg vekk fra.

Jeg blir også rimelig irritert når du slenger ut bombastiske påstander om at dersom man man har surround anlegg så må man ta til takke med å bruke tv lyden hvis man bruker Smart IPTV appen.

En påstand som er helt feil, å få tv lyd til surround anlegget er jo normalt noe alle klarer å sette opp.

"Lyd ut via HDMI

På mange av dagens TV-er har du også muligheten til å ta lyd ut digitalt via en av HDMI-inngangene. Hvis du for eksempel har en hjemmekinoreceiver og TV som støtter «ARC» (Audio Return Channel), trenger du kun den ene HDMI-kabelen koblet mellom TV-en og hjemmekinoreceiveren. Lyd og bilde går opp gjennom kabelen til TV-en, og lyd kan også gå i retur ned til receiveren for avspilling når du ser på TV."

Hentet herfra:

https://www.tek.no/a...en-din/114642/2

Linken viser også flere alternative måter for hvordan det kan gjøres.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 15 august 2018 - 02:41

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 67 Innlegg:

Vedlagt fil  mi-box-3_5a3ac1166866b.jpeg   99,42K   5 Antall nedlastinger

Da har jeg handlet inn en liten billig Android TV Box, det er en Xiaomi MiBox3 som jeg har lagt inn Smart IPTV appen på og den fungerer helt fortreffelig.

Du kan få den fra Lazada Thailand for 2500,- THB

I tillegg til å kunne kjøre apper har den også innebygd Chromecast.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere