Gå til innhold

Foto

Stipend til videregående til Konemors Datter.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
2 svar til dette emnet

sandiman

sandiman

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 345 Innlegg:

Heisann.

Konemors datter har søkt stipend til videregående skole nå til høsten. Er det noen som har erfaringer her, og med tanke på at hun ikke er mitt barn, og ikke norsk statsborger, har hun krav på stipend etc..... Hun har vært i Norge nå i 15 år, men jeg har ikke adoptert henne. Blir inntekten kun til mor lagt til grunn da eller blir min også med i beregningen for om hun får stipend eller ikke, selv om hun ikke er mitt barn?
RKS

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 207 Innlegg:

Alle får utstyrsstipend.
Er mor eneforsørger og gift på nytt er inntektgrensen mors inntekt + 45 594 kroner.
https://www.lanekass...eller-og-belop/

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 386 Innlegg:

her har jeg klipt ut noe av det VetBest henviste til:Vi kan se bort fra inntekten til en av forsørgerne hvis det er dokumentert med vedtak fra NAV at forsørgeren ikke har bidragsevne. Vedtaket fra NAV må sendes inn til oss sammen med søknaden om støtte.

Jeg tolker det slik at det i ditt tilfelle, og likedann i mitt tilfelle er faren i thailand sammen med moren i norge som har forsørgeransvar. Og har du ordnet med bidragsforskudd fra nav pga manglende bidrag fra han skulle det være lett å få det stipendet. Altså spiller ikke din inntekt noen rolle.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: AF

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere