Gå til innhold

Foto

Det skal kuttes i trygdeytelser.

- - - - - Thailand

• Vennligst logg inn for å svare
251 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Av det som diskuteres i tråden her synes jeg ideene om hvem som burde få lov til å få barn er ekstreme. Det grenser til rasehygiene og anbefale folk som ikke har god økonomi å avstå fra å få barn. Av alle menneskelige instinkter er det å få avkom det sterkeste. Hvis det også skulle reguleres hadde jeg vært villig til å gå til krig for å stoppe det. Vi har jo et fryktet og sterkt barneværn her i Norge, det er vel noe alle har fått med seg. Tenker de som  har slike ideer at det er de da som skulle frata foreldre med dårlig økonomi barna. Jeg har hørt debatter om tema som at barn vokser opp i fattigdom, ikke fordi foreldrene ikke jobber, men fordi dr ikke får skikkelig betalt for jobbene de gjør. En enslig mor som er hjemmehjelp eller barnehageassisten kommer garantert ut som fattig ifølge enkeltes standard og da er det vel best å frata henne ungene da, er det ikke?

Om det var genetiske argumenter som lå bak, så har du rett i din påstand, men det er jo ikke det. Her er det utelukkende argumentert ut fra økonomi. Det er heller ingen som har ytret at noen skal fratas retten til å få barn, det har utelukkende vært snakk om økonomisk ansvarsfølelse fra de som setter barn til verden.

At mange ikke får skikkelig betalt for jobben de gjør er det sikkert mange som mener, men det er heller ikke noe poeng i saken. Vi alle kjenner år egen økonomiske situasjon, rettferdig eller ikke, uforskyldt eller ikke. Det er ut fra den vi gjør våre valg. At det å få barn er et sterkt ønske hos mange er helt korrekt, men er det slik at derfor gjelder ingen argumenter om økonomisk ansvarlighet?

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 502 Innlegg:

Av det som diskuteres i tråden her synes jeg ideene om hvem som burde få lov til å få barn er ekstreme. Det grenser til rasehygiene og anbefale folk som ikke har god økonomi å avstå fra å få barn. Av alle menneskelige instinkter er det å få avkom det sterkeste. Hvis det også skulle reguleres hadde jeg vært villig til å gå til krig for å stoppe det. Vi har jo et fryktet og sterkt barneværn her i Norge, det er vel noe alle har fått med seg. Tenker de som  har slike ideer at det er de da som skulle frata foreldre med dårlig økonomi barna. Jeg har hørt debatter om tema som at barn vokser opp i fattigdom, ikke fordi foreldrene ikke jobber, men fordi dr ikke får skikkelig betalt for jobbene de gjør. En enslig mor som er hjemmehjelp eller barnehageassisten kommer garantert ut som fattig ifølge enkeltes standard og da er det vel best å frata henne ungene da, er det ikke?

Det er et konstatert problem at naving (avhengighet av økonomisk støtte fra det offentlige) er smittsomt og dessuten har lei tendens til å gå i arv. 

Hva angår barns rettigheter, kan man spørre seg om hvordan det egentlig står til med det i landet vårt. Nylig var det en sak i mediene om en familie hvor barna ble grovt vanskjøttet. Barnevernet ble underrettet gang på gang uten å gjøre stort for å bedre forholdene for de arme små. Men familien hadde også en hund. Da grep Dyrebeskyttelsen (eller hvem det nå var)  inn og tok hunden ut av familien fordi de mente pelsdyret ikke kunne bo under slike uverdige kår. 

Men unga måtte altså bo der. 

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 371 Innlegg:

Ja, klart skal det kunne kalles rasehygiene må det være genetisk, men tanken om å utelukke folk fra å få barn minner om det. Opp i gjennom historien har denne teknikken vært benyttet mye, også i Norge mot samer. 

Siden formering er et sterkt instinkt hos de fleste vil det ikke fungere med frivillig barnløshet pga man har en dårlig betalt jobb eller fordi sykdom holder folk utenfor arbeidslivet. Slik at skal forslaget deres fungere må det bli ved hjelp av tvang evnt kastrasjon. Går ikke ann å hevde at man står på venstre siden for så å argumentere for synspunkter som hører hjemme ytterst på venstre brune fløy.

Hvis det hevdes at naving går i arv så hevdes det samtidig at naving er juks og bedrag. Det er vel i utgangspunktet en drøy påstand også mot medlemmer av Asiaforum, Det som derimot er sikkert er at både fysisk og psykisk sykdom kan gå i arv.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 371 Innlegg:

lett å få dobbelt innlegg når det lastes tregt

Dette innlegget har blitt redigert av jern39: 17 november 2018 - 05:59

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Ja, klart skal det kunne kalles rasehygiene må det være genetisk, men tanken om å utelukke folk fra å få barn minner om det. Opp i gjennom historien har denne teknikken vært benyttet mye, også i Norge mot samer. 

Siden formering er et sterkt instinkt hos de fleste vil det ikke fungere med frivillig barnløshet pga man har en dårlig betalt jobb eller fordi sykdom holder folk utenfor arbeidslivet. Slik at skal forslaget deres fungere må det bli ved hjelp av tvang evnt kastrasjon. Går ikke ann å hevde at man står på venstre siden for så å argumentere for synspunkter som hører hjemme ytterst på venstre brune fløy.

Hvis det hevdes at naving går i arv så hevdes det samtidig at naving er juks og bedrag. Det er vel i utgangspunktet en drøy påstand også mot medlemmer av Asiaforum, Det som derimot er sikkert er at både fysisk og psykisk sykdom kan gå i arv.

Unnskyld, men åpenbart leser du noe annet enn det som faktisk skrives. Hvem har foreslått at noen skal fratas retten til å få barn? Jeg har ikke gjort det og har ikke sett noen andre gjøre det heller. Det jeg har skrevet om er etterlysning av ansvarlighet fra de som velger å sette barn til verden. Helt åpenbart at mange er totalt blottet for ansvarlighet og har ingen skrupler med å overlate til fellesskapet det de selv ikke makter, slik er det bare. Derfor er det mange barn med foreldre uten økonomisk forsørgerevne og det vil også i framtiden være slike. Å etterlyse ansvarlighet er ikke det sammen som å frata noen noe som helst. Har du vansker med å forstå det?

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 983 Innlegg:
Litt som man ser her i thailand.
2 altfor unge får barn sammen og "gifter" seg.
Etter svangerskapet overtas barnet av hennes foreldre.
De unge drar til sentrale strøk for å jobbe og ser barnet Songkran og kansje nyttår.
De unge har bare grunnskole og foreldre ennå mindre.
Resultat er at besteforeldrene oppdrar barnebarn på samme måte som egne barn.
Grunnet lav egenutdannelse kan de heller ikke hjelpe/motivere barnebarnet til å komme lenger opp på samfunnstigen.
Hva er årsaken til at unge thaier ikke er i stand til praktisere en trygg prevensjon?
Damene klarer det jo som regel når de drar på "falangjakt"
Er det de unge thaiguttene som er så egoistiske/uopplyste/korttenkte at de gir f..når adrenalinet bruser?
Og jentene som er så forelsket at de mister evnen til tenke klart (om de noen gang har hatt den) og ikke forstår at det er dem som bli sittende med "svarteper"???
Men dette var laangt bort fra topic som er reduksjon i norske trygdeytelser :-)
Men helg er helg :-)

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 17 november 2018 - 10:17

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 371 Innlegg:

Unnskyld, men åpenbart leser du noe annet enn det som faktisk skrives. Hvem har foreslått at noen skal fratas retten til å få barn? Jeg har ikke gjort det og har ikke sett noen andre gjøre det heller. Det jeg har skrevet om er etterlysning av ansvarlighet fra de som velger å sette barn til verden. Helt åpenbart at mange er totalt blottet for ansvarlighet og har ingen skrupler med å overlate til fellesskapet det de selv ikke makter, slik er det bare. Derfor er det mange barn med foreldre uten økonomisk forsørgerevne og det vil også i framtiden være slike. Å etterlyse ansvarlighet er ikke det sammen som å frata noen noe som helst. Har du vansker med å forstå det?

Jeg har lest alle innleggene og har ikke vansker med å forstå. Hvis du ikke føler deg truffet så forstår jeg ikke hvorfor du blir  provosert?

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 832 Innlegg:

Jeg har lest alle innleggene og har ikke vansker med å forstå. Hvis du ikke føler deg truffet så forstår jeg ikke hvorfor du blir  provosert?

Jeg føler meg ikke truffet, men føler at du tillegger innleggene mine innhold som ikke finnes. Dette er dette som ender opp som fake news hvis det ikke korrigeres.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 371 Innlegg:

Skjønner det. Beklager. Det var vel bare tomas som var i nærheten.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 419 Innlegg:

Jeg ser at det står i det siste avsnittet at Danske Ambassade ikke kan garantere for det kommende år.
Hos meg på Norske Consulat/Ambassade garanteres det for månedlig lnntekt.
Synes og det er litt merkelig at det blir godtatt å vise til en bekreftelse fra banken av penger overført i året som er gått , er sikkert penger som stort sett er brukt.
Dersom Norge følger de andre så blir det å låse 400 000 på en høyrentekonto for 12.mnd.om gangen. Som alle vet må de som ikke er gift ha 800 000.

Men hvor mange nordmenn er det som fikk innvilget visum på bakgrunn av en bekreftelse fra ambassaden ?   Og hvor nøye er ambassaden med å ettersjekke opplysningene fra banken ? 

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 245 Innlegg:

Men hvor mange nordmenn er det som fikk innvilget visum på bakgrunn av en bekreftelse fra ambassaden ? Og hvor nøye er ambassaden med å ettersjekke opplysningene fra banken ?

Har selv ikke benyttet meg av dette. Regner med at det er thailandsk bank en må hente bekreftelse fra , hvor mye som er komet inn på konto i løpet av året.
Selv får jeg bekreftelse på Norske Konsulatet Jomtien. Leverer inn en kopi av siste månedlige pensjonsslipper , de tar kopi av pass og betale 1200 Bath og får en kvitering. Komme tilbake innen 2-3 dager for å avhente bekreftelsen.
Før jeg var pensjonist var det kopi av 3 siste lønnsslipper og kopi av siste ligning.

Dette innlegget har blitt redigert av sikry: 24 november 2018 - 11:48

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 553 Innlegg:

Men hvor mange nordmenn er det som fikk innvilget visum på bakgrunn av en bekreftelse fra ambassaden ?   Og hvor nøye er ambassaden med å ettersjekke opplysningene fra banken ? 

Norges Ambassade får jo utskrift av siste måneds utbetaling av tryg/pensjon, så den er ganske sikker.

Har selv ikke benyttet meg av dette. Regner med at det er thailandsk bank en må hente bekreftelse fra , hvor mye som er komet inn på konto i løpet av året.
Selv får jeg bekreftelse på Norske Konsulatet Jomtien. Leverer inn en kopi av siste månedlige pensjonsslipper , de tar kopi av pass og betale 1200 Bath og får en kvitering. Komme tilbake innen 2-3 dager for å avhente bekreftelsen.
Før jeg var pensjonist var det kopi av 3 siste lønnsslipper og kopi av siste ligning.

Jeg brukte hovedbanken til Bankok Bank som er i Bangkok, for det var i den tiden jeg måtte søke om 1-års Visa på Immigration Office i Bangkok.  Det fungerte greit og ble godtatt av Immigration i Bangkok som var veldig nøye.

A.H.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere