Gå til innhold

Foto

Spørsmål om visum

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
38 svar til dette emnet

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 190 Innlegg:

Ja, nå etter 15 år har hun endelig fått send inn for norsk statsborger uten å tape sitt Thai pass.

Hun har alltid hatt rettigheter som vi Norske, men kan ikke stemme på stortingsvalg. Bare på kommunevalg.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 15 juni 2018 - 10:03

En gang var jeg på samme plass to ganger...

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

hehe det står jo også her , er du ein daunakke eller hva er det du ikke forstår ???

På visumet står det hvor mange ganger du kan reise ut og inn av Schengen (en, to eller flere ganger).

Daunakke jeg? Tilbakeståend du? Se hva jeg spør om i innlegg 5 og hva du svarer i innlegg 6 så bør det være lett å se hvem som må rette litt på brillene.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 370 Innlegg:

Daunakke jeg? Tilbakeståend du? Se hva jeg spør om i innlegg 5 og hva du svarer i innlegg 6 så bør det være lett å se hvem som må rette litt på brillene.

😎
Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 370 Innlegg:
Damå er filippinsk og jobber i abu dhabi ,
Kan hun søke turist visum 90 dager fra abu dhabi eller måååå hun helt ned til filippinene å søke ?
det blir vel mer rett og søke fra det landet hun har statsborgerskap i ??

Hadde spart mye med fly tid bare stikke inn til dubai og fly direkte opp til Oslo på 6 - 7 timer.

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 26 juni 2018 - 22:22

Livet seglar fort forbi

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 190 Innlegg:

Damå er filippinsk og jobber i abu dhabi ,
Kan hun søke turist visum 90 dager fra abu dhabi eller måååå hun helt ned til filippinene å søke ?
det blir vel mer rett og søke fra det landet hun har statsborgerskap i ??

Hadde spart mye med fly tid bare stikke inn til dubai og fly direkte opp til Oslo på 6 - 7 timer.

Er vel bare for henne å ta en tur dit og spør.

Royal Norwegian Embassy in Abu Dhabi

postal address: 
P.O. Box 47270, Abu Dhabi, UAE

visiting address: 
Etihad Towers 3, Level 11, West Corniche, Abu Dhabi, UAE

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 370 Innlegg:

Er vel bare for henne å ta en tur dit og spør.

Royal Norwegian Embassy in Abu Dhabi

postal address: 
P.O. Box 47270, Abu Dhabi, UAE

visiting address: 
Etihad Towers 3, Level 11, West Corniche, Abu Dhabi, UAE

takker ,

ja hun nevnte dette at hun skulle sjekke det opp med royal norwegian embassy i abu dhabi så da får vi c , greit og vite også om det er flere her inne som har prøvd det ut :)

Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 370 Innlegg:
Feil....

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 08 oktober 2018 - 19:46

Livet seglar fort forbi

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

Sendte dokumenter for svigersøsters shengenvisum rekomandert til Surin 24/5. Femdeles ikke kommet frem etter 15 dager. På posten sa de 3-8 dgr. På postens sporingstjeneste står det at brevet ble videredistrubiert fra Laksi 4/5, men etter det er det ingen spor. Ble nødt til å avbestille timen for å levere søknaden på ambasaden. Nete blir at vi må endre/kanselere flybilletten. Det er hennes 3 tur til Norge så vi er såpass trygge på svaret at vi har kjøpt billett til 20/6. Er det noe å gjøre for å få fatt i brevet. Navn og adresse er tross alt skrevet med latinske bokstaver. 

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:

24/5 Det er jo bare den 9/5 i dag. Tenker du mente 24/4 jeg

Mao

mao

mao

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 589 Innlegg:

Jeg har sendt rekomandet med posten til Thailand flere ganger postgang 8 dager, synd hvis brevet er blitt borte da. Jeg reiser 18 mai kunne jo tatt det med vi holder til 1time ifra Surin men tidsfristen som du har hadde vel ikke holdt allikevel.

Mao

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 819 Innlegg:

Sendte dokumenter for svigersøsters shengenvisum rekomandert til Surin 24/5. Femdeles ikke kommet frem etter 15 dager. På posten sa de 3-8 dgr. På postens sporingstjeneste står det at brevet ble videredistrubiert fra Laksi 4/5, men etter det er det ingen spor. Ble nødt til å avbestille timen for å levere søknaden på ambasaden. Nete blir at vi må endre/kanselere flybilletten. Det er hennes 3 tur til Norge så vi er såpass trygge på svaret at vi har kjøpt billett til 20/6. Er det noe å gjøre for å få fatt i brevet. Navn og adresse er tross alt skrevet med latinske bokstaver. 

Skal gi deg et godt råd.Jeg sendte all post til Surin som "poste restante"til Prasat postkontor.Tok bare 4-5 dager før de kunne hente posten jeg sendte.Lønnslippene jeg fikk fra DOF tok 2 mnd til dit jeg bodde da.Send heretter post som "poste restante"til postkontoret der hun bor med hennes navn,så skal du se at det går mye fortere.

bad weather at work.jpg

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

Kom frem i dag. Bedre sent enn aldri, dog en dag for sent til å rekke avtalen på ambassaden. Gikk lett å booke ny avtale på torsdag i neste uke. Tenker jeg prøver poste restante til nærmeste by neste gang slik stigar foreslår

Lucifer

Lucifer

Medlem

• Medlemmer
  • 1 385 Innlegg:
Har benyttet posten(bring) for å levere dokumenter til frøkna. Det koster 1000 kr men blir levert på døra. 3 dg.
Husker ikke akkurat hva det heter, muligens bring ekspress. Ikke alle postkontor har denne tjenesten, selv måtte jeg inn til byen, for her på det lokale postkontoret hadde de ikke den tjenesten.

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 819 Innlegg:

Posten norge kan kun følge brev til det ankommer thailand,deretter ingen sporing.

bad weather at work.jpg

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

Har benyttet posten(bring) for å levere dokumenter til frøkna. Det koster 1000 kr men blir levert på døra. 3 dg.
Husker ikke akkurat hva det heter, muligens bring ekspress. Ikke alle postkontor har denne tjenesten, selv måtte jeg inn til byen, for her på det lokale postkontoret hadde de ikke den tjenesten.

For en a4 konvolutt ble det nå 1200 kr og da slo cheepcharlie inn. Egentlig viste jeg at det ikke var spesielt lurt å ta sjangsen på å spare nesten 1000kr i frakten på de stakkars 8 arkene, men dette er jo en søknad som ikke er så veldig viktig. Har alltid benyttet meg av hurtig-leveranse tidligere og når jeg første gang hadde behov for å sende visumdokumenter til Thailand for 7 år siden kostet det 800kr, så det har vært en kraftig prisstigning. Svigersøster skal nå komme til oss for tredje gang. Første gang jeg søkte om visum til henne og sendte dokumenter med hurtigløsning la jeg 4000bath mellom arkene, men når konvolutten kom frem var pengene borte. Svigersøster har vært utrolig snill med oss. To ganger har ho kommet å vært her når vi har fått baby og hjulpet oss i 3 mnd med ungestelle på mørkeste vinteren. Denne gangen skal hun få se norge på sitt beste i juli agust og september, og skal avlaste oss slitne småbarnsforeldre som begge har en hard fysisk jobb og tre skrikerunger som skal ha stell og oppmerksomhet hver dag. Da blir det for første gang på flere år mulighet for å gå på kino, konsert og annet. 

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 417 Innlegg:

Da er allerede planleggingen av storimport av thailandsk mat igang. Hvor mange kofferter ekstra kan svigersøster ta med seg på Norwegianflyet? Foreløpig har jeg batalt for en ekstra koffert til Norge, men hvis det er lov å kjøpe to ekstra så gjør vi det. Det er 500kr ekstra for en vei, og det blir selvfølgelig bare en vei for det finnes ikke noe her til lands som tuppene i familien min kunne tenke seg å ta med tilbake til thailand. 60 kg fersk mat fra thailand er som en våt drøm for kona. Særlig nå som vi har blitt enige om å trappe ned radikalt på thailandsfartinga og vente til jula 2020/21.

Thaituristen

Thaituristen

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 177 Innlegg:

Har det blitt forandringer på visumreglene angående 60 dager turistvisum og/eller 90 dagers Non immigrasjon?

En kompis fikk alle papirene i retur når han søkte på 60 dagers turistvisum. De hadde sagt at man fikk bare 60 dager nå, selv om det var det han søkte om.

Jeg skal inn på ambassaden om 14 dager og søke om 90 dager. Ser ikke at det er noe forskjell på ambassadesiden, men vil helst være sikker før jeg kjører inn til Oslobyen

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 891 Innlegg:

Har det blitt forandringer på visumreglene angående 60 dager turistvisum og/eller 90 dagers Non immigrasjon?

En kompis fikk alle papirene i retur når han søkte på 60 dagers turistvisum. De hadde sagt at man fikk bare 60 dager nå, selv om det var det han søkte om.

Jeg skal inn på ambassaden om 14 dager og søke om 90 dager. Ser ikke at det er noe forskjell på ambassadesiden, men vil helst være sikker før jeg kjører inn til Oslobyen

Det er ingen endringer angående 90 dagers Non-Imm. visum. Du kan trygt søke :)

Jeg forstod ikke helt problemstillingen med kompisen din. Han søkte om et 60 dagers SETV (Single Entry Tourist Visa), fikk papirene i retur med beskjed om at de bare gir 60 dager? Que?

Han må ha manglet noen papirer da. De kan ha skjerpet inn kravene litt mht. flybilletter inn og utgående, og bekreftelse på et sted å bo (leie/hotell).

Bl.a har de skjerpet inn kravene for METV (Multi Entry Tourist Visa), der man før bare kunne reise ut og inn av landet samme dag for å aktivisere en ny 60 dagers periode. Nå krever man at man er ute av landet 2-3 dager, og viser til hotellbestilling etc. I hvert fall i følge personer som har fått avvist søknaden sin nylig med dette som grunn.

Dette innlegget har blitt redigert av Thaibreak: 09 oktober 2019 - 18:15

apekatt1

apekatt1

Medlem

• Medlemmer
  • 15 Innlegg:

Jeg fikk 90 dager non im o for en uke siden. Sendte pass og papirer i posten og fikk godkjent visum igjen på 10 dager. Vi skal være 110 dager i Thailand. Fruen skrev et brev på Thai at jeg skulle søke visum utvidelse på 60 dager på immigrasjon i Thailand.

Ingen problemer.

Mvh
🐵

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere