Gå til innhold

Foto

Matguide til Bangkok: Fra gatemat til gastronomi

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
18 svar til dette emnet

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 980 Innlegg:

Bangkok er kjent som verdens gatemathovedstad. Fortauene er overfylt med boder som disker opp lokale spesialiteter til en slikk og ingenting. Vi guider deg gjennom det beste Bangkoks matfat har å by på !

Du bør dra til Bangkok med appetitten i behold, for her mangler det ikke på kulinariske fristelser. Alt fra saftige krabbeomeletter, spicy Tom Yum Goong-supper, Pad Thai og karri-retter i alle farger – det meste til en svært rimelig penge. I tillegg finner du en av verdens enkleste og mest kjente desserter her. Du bør i alle fall ikke forlate Thailands hovedstad uten å ha smakt en vellaget «mango sticky rice».

https://www.godt.no/...til gastronomi]

ramen_tei_bangkok_andershusa_2018_35.jpg

jay_fai_bangkok_andershusa_2018_10.jpg

Livet seglar fort forbi

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 896 Innlegg:

Du har helt rett- når det gjelder desserter topper sticky ris og mango pallen :-)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Når vi er i Bangkok så går det mye på street food , den er billig og god og jeg har aldrig vert syk av

gatemat i Bangkok 

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Frå Bangsaen til Bangkok er det bare 8 mil og tar vi bussen kl 5.00 på morgonen tar det bare i time

for då er det ingen trafikk . Og koster bare 80 Baht . Bussen kommer til Ekamai Bustasjon  litt over

6.00 . Og så tar vi Skyline til plassen vi skal til i Bangkok , og av og til Riverboat vist vi skal til

Khao san Road . Og klokka er over 7.00 på morgonen . Her tar vi oss en god frokost og mye

kaffi . Her i Bangkok finner du mange mysige kafer du kan få deg en frokost eller middag til

under Nkr 20.00 . så man blir ikke ruinert på en tur til Bangkok .

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Og så har dei godt öl i Bangkok , det smaker så godt kvelden i de riktige miljöen .

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her er vi i Bangkok på ein Restaurang og jeg får Muslor med rista bröd og hvitlök smör til 

kjerringen spiser noe Thai mat 

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her på Starbucks koffee , kjöpte vi kaffi og ei sjeva med hvitost , prisen var höy og dårlig kaffi .

Så nder går jeg ikke mer .

Vedlagt(e) fil(er)

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 440 Innlegg:

Her på Starbucks koffee , kjöpte vi kaffi og ei sjeva med hvitost , prisen var höy og dårlig kaffi .

Så nder går jeg ikke mer .

Aldri vært på Starbucks. Og enda mindre sannsynlig at jeg noensinne vil gjøre det etter denne nyttige forbrukeropplysningen. :)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Bangkok er ein av byane i Thailand jeg liker best . Her er rimlege priser på dei fleste Restauranger

En enkel matrett og en øl til under Nkr 50.00 , så jeg tenker slik : Hva får du for kr 50  i Norge .

Jeg og kjerringen reiser til Bangkok ca 1 til 2 ganger i månen , det er bare 1 time med buss.

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her er bilde frå en Restaurang i Khaosan Road i Bangkok . Det hender att jeg og kjerringen deler en Pizza og tar hver sin liten øl til . En Pizza til 150 Baht  og to øl 55 baht for stykk , Med øl og Pizza til

hver så kommer det på ca. Nkr 30,00 på hver . Hva får du i Norge for 30 kroner ??

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her er en riktig Thai kafe med god og billig mat , Ein middag 35 baht , og krydra som farang mat .

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 23 293 Innlegg:

Her er en riktig Thai kafe med god og billig mat , Ein middag 35 baht , og krydra som farang mat .

Tomt for likes, så det får komme senere.  :-o   

Nydelig mat til 8,88 norske kroner, og med en ekstremt svak kurs for krona.  Når krona var på det sterkeste så hadde denne gode maten kostet 5,30 norske kroner.  :-o 

Slike priser blir det med de ekstremt lave lønninger, for dem som lager og serverer maten i Bangkok hovedstaden i Thailand.  Tipper det koster ca. 15 ganger mer i Oslo.  Ikke sikkert det smaker like bra heller.  :smile: 

A.H.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 396 Innlegg:

Det er billig selvsagt men også litt avhengig av hvor glad man er i Thai mat når man bor i Bangkok. Jeg må lage meg "vestlige" middager hjemme , det er dårlig utvalg av det selv i millionbyen Bangkok, med mindre du drar på fancy michelin restauranter der du må ut med 1000 baht for en hovedrett .

Adskillig mere å velge mellom i turistbyene Pattaya og Hua Hin . 

Men gultrot og potet er billig , litt kylling filet og en god brun saus , litt pepper og salt så kan du lage deg en god middag hjemme for under 50 baht.  

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her er vi i Bangkok for 3 år siden og kjøper ei kjøtt suppe med mye kjøtt og grønsaker til 15 Baht

Og den var så god att vi kjøpte ein stor prosjon til med kjøttsuppe til 40 baht  på deling .

Dette var ein av dei beste middagene jeg har spist i Thailand , så det er ikke altid det er den dyraste som er best .  se foto .

Vedlagt(e) fil(er)

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 138 Innlegg:

Har sett en god del videoer fra denne karen fra Australia med meget god kvalitet og nye videoer hver onsdag.

Han beskriver smak og pris på alt han spiser og har mange gode videoer om mat i Thailand.

Se og nyt videoene hans.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 01 juni 2018 - 11:21

En gang var jeg på samme plass to ganger...

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 440 Innlegg:

Har sett en god del videoer fra denne karen fra Australia med meget god kvalitet og nye videoer hver onsdag.

Han beskriver smak og pris på alt han spiser og har mange gode videoer om mat i Thailand.

Se og nyt videoene hans.

Artig. Men ikke noe av det på bildet hadde jeg spist. Ikke f... ! Det kommer helt sikkert ut igjen i enda løsere form og i en voldsom fart. Og det står jeg glatt over. Vært tøff med maten i Thailand før. Slutt på det for lengst. :)

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 138 Innlegg:

Artig. Men ikke noe av det på bildet hadde jeg spist. Ikke f... ! Det kommer helt sikkert ut igjen i enda løsere form og i en voldsom fart. Og det står jeg glatt over. Vært tøff med maten i Thailand før. Slutt på det for lengst. :)

Han har mange videoer og alt fra street food til resturanter hvor han beskriver smaken av alt det han spiser. Noe er bare prøvesmaking.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 396 Innlegg:

Over 60 thai elever ble matforgiftet forrige uke et sted i Thailand , husker ikke hvor jeg fant artikkelen, men alle måtte på sykehus. Mulig det var i Bangkok. 

Så når selv Thaier som har magesekk til å tåle det meste blir forgiftet må det være ganske ille. 

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 980 Innlegg:

Over 60 thai elever ble matforgiftet forrige uke et sted i Thailand , husker ikke hvor jeg fant artikkelen, men alle måtte på sykehus. Mulig det var i Bangkok. 

Så når selv Thaier som har magesekk til å tåle det meste blir forgiftet må det være ganske ille. 

Some 70 pupils of a school in Chon Buri’s Bang Lamung district were rushed to a local hospital after suffering from food poisoning.

pupils had a soup and spicy-and-sour boiled eggs for lunch. Almost 100 of them fell sick, suffering from vomiting and diarrhoea in the afternoon.

http://www.nationmul...ngnews/30346847

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 04 juni 2018 - 11:10

Livet seglar fort forbi

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere