Gå til innhold

Foto

Vaffelkongen

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 70 Innlegg:

Den hele og full sannhet om bortgangen har jeg ikke sett skrevet noe sted og det kan godt ligge. "Hvil i fred" skal tross alt ha en mening. 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 987 Innlegg:

Ja, det er 415 videoer så det tar sin tid.

Det tar tid men det er verdt å se litt for litt.   :smile: 

A.H.

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 599 Innlegg:

Den hele og full sannhet om bortgangen har jeg ikke sett skrevet noe sted og det kan godt ligge. "Hvil i fred" skal tross alt ha en mening.

Alt står i tråden hans,er bare å lese seg opp. Kort fortalt så hadde han en blodpropp som løsnet. Han prater om det i en av hans siste videoer kan jeg huske.
Jeg hadde daglig kontakt Atle og vi pratet utenom AF, han hadde mange ganger problem med moderatorer og var inn og ute av forumet flere ganger. Aldri noe alvorligt galt han gjor men var bare litt for rett frem.

Homer

Homer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 599 Innlegg:

les fra innlegg 6324 i tråden til Atle,der står alt om hans siste tid. Tilogmed diagagnose . Varmer godt og kunne lese hvordan folk ville hjelpe han,det holdt bare ikke

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 70 Innlegg:

les fra innlegg 6324 i tråden til Atle,der står alt om hans siste tid. Tilogmed diagagnose . Varmer godt og kunne lese hvordan folk ville hjelpe han,det holdt bare ikke

Da sier vi det slik.

Thaibreak

Thaibreak

Medlem

• Medlemmer
  • 882 Innlegg:

Nå var ikke jeg aktiv i denne perioden, så jeg setter pris på denne henvisningen.

Har lest igjennom alt fra dette innlegget, og litt tidligere. Mange videoer som forteller om et ekte liv på bygda, og hvordan han slet seg igjennom dagliglivet. Kan godt forstå at tråden fikk mye oppmerksomhet, dette var en usminket versjon av et liv blandet med håp, hverdagslige problemer og hendelser og en stadig kamp for å overleve.

Selv om man kan tenke seg at ikke alt som ble utlevert var like gjennomtenkt, så synes jeg en slik tråd har svært stor verdi, ikke bare for Atle selv, men også for oss andre. Kan se for meg at han ble et bilde og et talerør for bygdelivet i Thailand, når pengene ikke helt strekker til. Svært interessant å følge.

Trist at det endte så plutselig, og selv om vi aldri får vite hva som skjedde de siste timene, så tyder vel mye på at blodproppen og sykdommen han hadde i forkant var medvirkende. Såvidt jeg leste, ble denne ikke behandlet med blodfortynnende medisin (mulig jeg tar feil), og det kan godt ha blitt hans bane. Et slag eller en siste blodpropp virker sannsynlig der han la seg for siste gang, tom for røyk og øl (som han melder i det siste innlegget sitt). Han levde kanskje et tøft liv i så måte, og organer tåler vel heller ikke all verden da.

Uansett, jeg setter pris på tråden du lagde for oss, Atle.

Håper du fikk fred.

Dette innlegget har blitt redigert av Thaibreak: 12 mai 2018 - 18:12

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 335 Innlegg:

Enig. La det ligge. La fyren få "hvile i fred".

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Siste video og Atle hadde ikke et liv på skinner. Sitat: Atle: (Skal tenke over det xxxxx, for her er det til tider texas.. Snakkes senere)

En gang var jeg på samme plass to ganger...

dalene

dalene

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 456 Innlegg:

nå var jeg ikontakt med atle og kona helt til han døde.kona ringte meg når han var død,og ettersom jeg forstod så var det et ben han hadde så vondt i når di kjørte han på sykehuset,så jeg forstod de sånn att de var blodpropp han døde av.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 324 Innlegg:

Takk skal du ha. Greit å få et svar på hvorfor han døde fra deg som hadde kontakt med han frem til han døde. Det er nå gått endel år siden, så det kan umulig være så galt å nøste litt opp i dette, og da fikk jeg altså avkreftet og bekreftet det jeg har skrevet og spekulert på mens jeg leste tråden. Altså var han langt ifra å bli medlem av "farrang balkony flying club" da kona hans stod ved han også siste gang de var innom sykehuset. Men dødsårsaken var ikke "noe med hjertet" som det ble hevdet tidligere.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Vi kan bruke tida til å se på videoer da Atle var hos oss.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 13 mai 2018 - 16:41

En gang var jeg på samme plass to ganger...

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 362 Innlegg:

Nok blodpropp det var da ja . 

Det finnes 2 typer blodpropp , en som følger blodbanen i de utvendige årene , og det starter gjerne i beina. Den andre typen som kan være dødelig er blodpropp i en av hovedårene , hvis blodproppen løsner fra beinet så kan den vandre opp til hjertet og videre til hjernen og det er livsfarlig . 

Jeg har selv hatt en liten blodpropp men det var ytterst i leggen og er ikke farlig, det gjør bare vondt når det står på.

Riktig kosthold og masse bevegelse er viktig når man blir eldre.   

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 200 Innlegg:

Atle's skriverier var underholdende og ga et godt innblikk i livet på landsbygda. Han var absolutt ingen A4 person og som andre sa ovenfor kunne han muligens hatt mulighet for uføretrygd. Men det var jo en kompleks situasjon for ham der han ikke bare kunne returnere til Norge og ordne noe slikt. Jeg tror nok det er mange som kanskje skulle hatt uføretrygd men ikke ønsker/kan gjenomføre det "løpet" man må igjenom med NAV. Psykiske problemer der man ikke ønsker et slikt fokus og å bli trødd igjenom systemet i NAV er heller ikke noe hyggelig.

RIP Atle!

Når det gjelder det å skrive "for personlig" så skal jeg være ærlig og si jeg reagerer litt på det for jeg har også fått slike kommentarer etter jeg begynte å skrive. Jeg mener det er helt feil å avgrense seg. For meg er det bedre å være åpen og utleverende om enn litt anonymt. Jeg vil heller være 100% ærlig med meg selv og det jeg skriver. Hva andre måtte mene om ting er jo strengt tatt uinteressant i forhold til ens egne meninger. Jeg satte stor pris på åpenheten til Atle. Det er etter min mening bedre at folk får "blåse ut" og være ærlige med seg selv samtidig. Selvransakelse er en del av en slik prosess.

Det er ingen som kan fylle Atle's sko, for Atle var Atle og ingen andre. Så man må sette pris på det han stod for og gav oss andre med sine epistler. All honør for initiativet for barnehjemmet også.

Så får vi håpe vi ser andre vokse fram i det norske Thailands miljøet som kan videreformidle livet utenfor A4 arket. Være seg her eller på mitt nye tilfluktssted på "det andre forumet" :-)

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Nok blodpropp det var da ja . 

Det finnes 2 typer blodpropp , en som følger blodbanen i de utvendige årene , og det starter gjerne i beina. Den andre typen som kan være dødelig er blodpropp i en av hovedårene , hvis blodproppen løsner fra beinet så kan den vandre opp til hjertet og videre til hjernen og det er livsfarlig . 

Jeg har selv hatt en liten blodpropp men det var ytterst i leggen og er ikke farlig, det gjør bare vondt når det står på.

Riktig kosthold og masse bevegelse er viktig når man blir eldre.   

@balo

Skal ikke mene noe om dødsårsaken.

Blodpropp skyldes vel koaguleringen i blodet ?

Mener kroppen er fantastisk og leger seg selv i utgangspunktet.

Men når kroppen er i ("krise") stress situasjoner reel eller innbilt, mobiliseres kroppens kjemp eller flykt frys responsen.

Blodet koagulerer for å stoppe eventuelle blødninger, kjemikalier produseres for å takle situasjonen etc, immunforsvaret, forbrenningen reduseres, alt for å mobilisere mest mulig "krefter for å takle situasjonen.

I dagens samfunn er vi vel ofte i "krise situasjoner" ?

Anerkjennelse (bli godtatt i laget) "ikke miste ansikt"

"Tap" av eiendeler.

Tap av inntekt. ("livsgrunnlag")

Har hørt når de la ned Aker mek i Oslo og delte ut oppsigelsene, var det 3 - 4 stykker som døde den dagen før arbeidsdagen var slutt.

Det er nok riktig det du sier : Riktig kosthold og masse bevegelse er viktig når man blir eldre.

Vil legge til å takle "stress" godt også og ikke minst slappe av og drive på med noe man liker det fører til økt livsglede.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 200 Innlegg:

Vær også obs på at en vanlig blodmutasjon blant nordmenn (og skandinaver forøvrig tror jeg) kalles Leiden mutasjon. Den kommer i 2 varianter alt ettersom om 1 eller begge av foreldrene har denne mutasjonen. Noe som kalles en 50% variant og en 100% variant. Selv har jeg 100% varianten.

Den gir en betydelig større risiko for blodpropp og noe som må hensyntas om man feks skal opereres. For oss i vår familie startet det med at ett av mine søskenbarn holdt på å dø under svangerskap pga blodpropp i lungen. Det ble da avdekket at hun hadde Leiden mutasjon, og resten av familien begynte å sjekke. Søsteren min har 50% varianten og jeg har 100% varianten, noe som tyder på at både min mor og far hadde samme mutasjon.

Vil anbefale folk å sjekke dette spesielt med tanke på operasjoner og om man har veldig stillesittende tilværelse.

https://www.lommeleg...edisin/69092982

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere