Gå til innhold

Foto

Vaffelkongen

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
34 svar til dette emnet

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

*
Populær

Hvis det er noen som overgår Atle Bratelid alias atlus37 eller kapmoa i sin tid som snakket rett fra leveren og var en stor bidragsyter i sin tid på Asiaforum, så er det bare å sende inn.

Atle var bare seg selv og viste oss alle at livet ikke alltid er noen dans på roser.

https://youtu.be/ZH99MjiwvlM?t=724

En gang var jeg på samme plass to ganger...

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Ja det ble et stort savn, neppe noen som kan overgå han.

Trist Han døde så tidlig kunne ha tenkt meg å hatt litt kontakt med han, Han bodde kun 6 mil fra der eg holder til.

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Ja det ble et stort savn, neppe noen som kan overgå han.

Trist Han døde så tidlig kunne ha tenkt meg å hatt litt kontakt med han, Han bodde kun 6 mil fra der eg holder til.

Ja, jeg vokste opp med han i kvernevik en mil uttforbi Stavanger. Bare 100 meter fra hans hjem.

Hadde et hus som jeg ikke brukte og sa til ham at han kunne bo der da han var i Surin etter han hadde flyttet vekk fra kona for en kort periode.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Ja, jeg vokste opp med han i kvernevik en mil uttforbi Stavanger. Bare 100 meter fra hans hjem.

Hadde et hus som jeg ikke brukte og sa til ham at han kunne bo der da han var i Surin etter han hadde flyttet vekk fra kona for en kort periode.

Husker den historien der :smile:

Og de daglige "utrolige" reportasjene. savner de, ingenting kan måles med det.

Besøkte han en gang uanmeldt, fikk adressen hans på Sykehuset i Yasothon han var kjendis der :-)

Dette innlegget har blitt redigert av pelle: 21 april 2018 - 21:03

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Husker den historien der :smile:

Og de daglige "utrolige" reportasjene. savner de, ingenting kan måles med det.

Besøkte han en gang uanmeldt, fikk adressen hans på Sykehuset i Yasothon han var kjendis der :smile:

En av videoene hans glemmer jeg aldri. Da ser du ham filmer seg selv etter han hadde våknet opp på en benk med (rennedredå) som han selv sa.

Ikke bare hadde han drede i bokså men det var rendt helt ned i skonå mine og nå må eg prøva å finna en plass så eg kan vaska meg.

Ein utrolige mann spør du meg

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 805 Innlegg:

Atle eller kappmoa levde ett anderledes liv enn alle andre nordmenn i Thailand.  Ingen trygd eller pensjon og solgte mest vafler for å overleve.  Litt krangel for kona solgtre til halv pris, og det ble noen artige historier ut av det.  Han fikk noen andre oppdrag/arbeider og hjelp fra andre nordmenn av og til.  

Atle hadde noe uoppgjort i Norge som han gjerne ville rydde opp i, men desverre så døde han før han fikk gjort det.

Atle sin tråd het Thai buisness på sitt beste, og det var i tråd med at hans kone tok halv pris for vaflene.  Atle fikk solgt sine for dobbelt pris noe hans kone synes var for dyrt.

Men her er tråden Thai buisiness på sitt beste, og det ble hele 338 sider i denne fine "serien".  Atle døde i november 2009, og ett liv med både slit, skuffelser og gleder var over.  Han var 100% rett frem og ærlig i sin fremstilling av hverdagen, og for dem som ikke har lest det han skrev og komentarene kan lese den i linken under.  

Her er det fra A til Å, og det startet med han synes kona var helt teit når det gjalt salg av vafler.

http://www.asiaforum...hl=vaffelkongen

A.H.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Atle eller kappmoa levde ett anderledes liv enn alle andre nordmenn i Thailand.  Ingen trygd eller pensjon og solgte mest vafler for å overleve.  Litt krangel for kona solgtre til halv pris, og det ble noen artige historier ut av det.  Han fikk noen andre oppdrag/arbeider og hjelp fra andre nordmenn av og til.  

Atle hadde noe uoppgjort i Norge som han gjerne ville rydde opp i, men desverre så døde han før han fikk gjort det.

Atle sin tråd het Thai buisness på sitt beste, og det var i tråd med at hans kone tok halv pris for vaflene.  Atle fikk solgt sine for dobbelt pris noe hans kone synes var for dyrt.

Men her er tråden Thai buisiness på sitt beste, og det ble hele 338 sider i denne fine "serien".  Atle døde i november 2009, og ett liv med både slit, skuffelser og gleder var over.  Han var 100% rett frem og ærlig i sin fremstilling av hverdagen, og for dem som ikke har lest det han skrev og komentarene kan lese den i linken under.  

Her er det fra A til Å, og det startet med han synes kona var helt teit når det gjalt salg av vafler.

http://www.asiaforum...hl=vaffelkongen

A.H.

Husker phitoo alti hadde et godt svar.

"Jeg kan ikke se noen annen utvei enn å få arrangert et innbrudd hvor vaffeljerna blir fjernet i nattens mulm og mørke,hvoretter de omsettes på fallangmarkedet,et godt hjerte for omverdenen er faktisk ikke forenelig med forretningslivet.

Kona mi har en annen oppfatning av businness,etter å ha vært 3.thaieier av en meget forsiktig og ubelastet brukt ergometersykkel som ble innkjøpt av meg for 500kr etter en opprivende skilsmisse hos ei vennine som så seg lei på å måtte betale mannen 2kr.pr kjørte kilometer når hun skulle på vaskeoppdrag,og hvor hun deretter ikke fikk plass til den på krisenteret .
Nå er sykkelen på nytt tilsalgs ,og nå for 1000kr grunnet plassmangel,samtidig som Europris nå har en enda flottere modell som koster kr 598,-,jeg tror endog den har mulighet til å ta tempen og har en liten hjelpemotor slik at man unngår at det kommer vann i pannen og under armene ved bruk,noe som fikk den første eieren til å kvitte seg med den etter kun å ha prøvd den 1.gangen.
Jeg har faktisk ymtet forsiktig bortpå etter samtaler med ivrige kjøpere som er bevisste på problemstillingen,men har nå funnet ut at det er best å holde kjeft og ikke legge meg borti salget da jeg visstnok ikke har greie på dette.

En annen liten artig sak er thaimassasjen på Hønefoss som har ukentlig annonse i lokalavisen med : TILBUD 300,-kr for en hel klokketime og også mulighet til å kjøpe gavekort til nevnte pris.
Gud for ei huskestue dette er, da det er "yu'a stupid husband " som har rykket inn annonsen for å hjelpe kona,kona hans derimot tar 600.-kr for 45min massasje ved oppmøte og gavekortene til 300.- har vist seg for mange bare å være klipping av nesehår og tånegler,samt utstrekking etter dette.
Mine opplevelser med thai har aldri vært noen økonomisk suksess,men gud hvor moro man har det"  :Norge 3:

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Hadde ikke han en tråd før Thai buisiness på sitt beste ?

Før kappmoa hadde han yasothon som bruker id.

Traff han bare en gang noen måneder før han døde og skulle eg ha stilt diagnose så hadde det vert mer grunnlag til uføre trygd en mange andre som har det.

Men det er jo slik at de som sliter mest sliter mest.

Skulle gjerne ha vert del i å sponse daglige rapporter fra et slikt liv videre.

Men selvsagt ønsket at livet hans hadde forbedret seg med mindre slit.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 314 Innlegg:

Spennende tid det der da vaffelkongen var aktiv, og veldig mange engasjerte mennesker som fulgte oppdateringene hans med video og litt tekst. Han var vel etter min mening alt for ærlig og åpen, men ut av det fikk han både økonomisk og mental støtte av leserene. Og han døde jo så og si på direkten på forumet, og jeg som nyere medlem som har lest tråden i ettertid vil jeg si at hadde jeg vært pårørende ville jeg hatt noen å klandre for dødsfallet.

På nesten samme tid skjedde jo et annet dødsfall i en av de større trådene, og i en annen populær tråd var det en forsvinning. Bare to av disse tre sakene fikk forumsleserene ta del i, men det er helt sikkert at alle tre hendelsene kunne blitt Agatha Christies beste kriminalromaner. Alle tre skribentene er nå borte fra forumet og aldri kommer den tiden tilbake heller. Det kan være noe å huske på når det klages over at forumet ikke er så interessant lenger. 

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 898 Innlegg:

Død og fordervelse er en del av menneskeslektens gang. Slik var, slik er det og slik blir det. 

Ingen av oss vil klare noe annet enn å utsette vårt endelikt litt til.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Døden er en del av Livet.

Forhåpentligvis lever "ånden" videre.

byebyenor

byebyenor

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 79 Innlegg:

Savner sterkt Atle og hans skriverier og åpenhet om hans liv I Yasothon, hans videoer var også noe å se frem til.

Stor takk til Atle - RIP

http://www.mamachildren.org/

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 338 Innlegg:

Jeg kjente han ikke. Ble han plutselig syk ? Det skrives i tråden at hjertet ikke orket mer? Ble det noensinne tatt obduksjon ?

Ikke godt å si hva som kan skje i Thailand. 

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 314 Innlegg:
Jeg mener det kommer frem at han fikk slag.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Jeg mener det kommer frem at han fikk slag.

Folk kan mene det de vil. Tror du tar feil her.

jern39

jern39

Medlem

• Medlemmer
  • 1 314 Innlegg:

Folk kan mene det de vil. Tror du tar feil her.

Jeg kan mene hva jeg vil og du kan tro hva du vil. Det beste hadde vært å vite. Hvis jeg finner sitatet om døsårsaken skal jeg si fra. Sjøl har jeg tenkt at muligens noen som hjalp han over til den andre siden. Men synes å huske at det stod noe om hjerneslag et eller annet sted i tråden hans når jeg leste igjennom den for en tid siden. Muligens var det i en nyhetsartikkel som stod om han i ettertid.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Jeg kan mene hva jeg vil og du kan tro hva du vil. Det beste hadde vært å vite. Hvis jeg finner sitatet om døsårsaken skal jeg si fra. Sjøl har jeg tenkt at muligens noen som hjalp han over til den andre siden. Men synes å huske at det stod noe om hjerneslag et eller annet sted i tråden hans når jeg leste igjennom den for en tid siden. Muligens var det i en nyhetsartikkel som stod om han i ettertid.

Mye rart.

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 11 mai 2018 - 09:32

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

En liten samling av Videoer:

https://www.youtube..../atlus37/videos

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 805 Innlegg:

Takk for den samlinga Tellus.  Skal sette meg ned å kikke på de videoene igjen.  Det er ganske mye stoff og anderledes enn det andre nordmenn har opplevd i livet.   :smile:   En rose til deg.   :rose: 

A.H.

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 089 Innlegg:

Takk for den samlinga Tellus.  Skal sette meg ned å kikke på de videoene igjen.  Det er ganske mye stoff og anderledes enn det andre nordmenn har opplevd i livet.   :smile:   En rose til deg.   :rose: 

A.H.

Ja, det er 415 videoer så det tar sin tid.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere