Gå til innhold

Foto

Ta toget i Thailand og Asia

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
26 svar til dette emnet

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

*
Populær

Tog er reise , fly er transport . En togreise langs bakken gjør nesten altid mer intrykk en ein

flytur , og ofte kan selve reisen reisen være like stor opplevelse som det å komme frem .

Vi kommer tettere på folk og folkeliv når vi reiser med tog og ikke bare tar Norwgian til

Bangkok og taxi til Pattaya . 

Litt bilder av togreisa i Thailand .

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Train travel guide- Singapore - Kuala Lumpur - Penang - Bangkok

Tog mellom Sørøst-Asia storbyer .

Tog fra Bangkok til Kuala Lumpur er en opplevelse , det er ingen direkte togforbindelse mellom de

to storbyer , men en kan stoppe i for eksempel Pehang og se seg om før en reiser videre .

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

*
Populær

Og reise med tog vil jeg anbefalle til alle som er i Thailand , Jeg er pensjonist og har god tid og  når 

jeg reiser med tog får jeg se mye fra tog vinduet og en bedre opplevelse en å sitta på en buss.

Her er litt bilder fra en tur til Maeklong Railway Markedet .  Turen går i to etapper , du må krysse en

elv og ta fergen over elven og så nytt tog på den andre siden av elven.

Maeklong Railway Markedet kalles på Thai /  Talad Rom Hoop som betyr Umbrella Pulldown Marked 

Kilde Bangkok Post .   Litt bilder fra turen .

Vedlagt(e) fil(er)

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Det går an å ta toget fra Bangkok til Pattaya 

I Bangkok tar du toget fra Hua Lamphong stasjon til Pattaya , reise tid ca. 3,5 timer .

Du for se mye på turen når du tar toget , så det er en stor opplevelse .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Hua Lamphong Railway Station  Bangkok

Vedlagt(e) fil(er)

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 167 Innlegg:
Lenge siden jeg har tatt tog nå ca.14 år siden.Turen gikk fra HatYai i sør til Lampang i nord , med en pittstopp på noen timer i Bangkok.
Som du sier mye å se.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Helt enig! Tog er reise. I Norge har vi ikke tog. Vi har Østlandsbanen med en avstikker nordover til Dovre og et par spor vestover....

hehe.

Tog i Thailand er en egen opplevelse. Masse å se. Avslappende og berikende. Og så er prisen for togbilletten i LOS meeeget tiltalende.

Jeg har sovet på gulvet mellom benker på tog i Thailand, men jeg er ingen boms av den grunn. Min thaifamilie forstår ikke dette. To netter på Dusit Thani i bkk til den nette sum av 10.000 nok for deretter ta toget østover på 3. klasse - det skjønner de ingen ting av.

Like greit.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Har tatt natt toget fra Ubon til Bangkok en gang sovekupe ikke mye å se på natta.

Føltes ut som eg var på Tog flere døgn etterpå kodonkedonk kodonkedonk kodonkedonk etc.

Men utvilsomt kan bli en god opplevelse på "dagen"

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 733 Innlegg:
Interessant tema:-)
Har drømt om ta toget fra bkk t singapore og retur fly.
Kunne tenje tilpasse slik at kun reise om dagen og så hoppe av toget om ettermiddagen for fortsettelse neste morgen.

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 04 april 2018 - 11:04

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Kina - Thailand Railway, Kunming - Bangkok Tog

Om ca 3,5 år går det hurtig tog frå Bangkok til China gjenom Vientiane Laos . Planlakt opning 2021 .

Og prisen skal vere nesten de halve en hva fly koster . Se Inlegg .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her må dei vera flinke i Isaan og få turister frå China til å feriera rundt i Isaan når jernbanen opna

frå China . Det er kort vei med lyntåg frå China til Udonthani   ca 4 timer , For jeg forstår det slik

att tåget skal gå gjennom  Vientiane Laos og Udonthani .

Vist dei vil ha turister i Isaan  ??  Det kan bli mye arbeid  til mange mann i Isaan .

Jeg var i Udonthani for noen månar siden og blei interjuva av lokalavisen der , fremfor flyplassen .

Og spørsmålet frå dei frå avisen , hva er det turister vil sjå når dei kommer til Isaan .

Og dei spørte og svarte for meg . Dei hadde ett bilde av en bekk eller liten elv som dei slepte

gule plast ender på , og de påstår dei turistane lika , jeg protesterte , men dei skreiv opp han er enig ,

Jeg sa att dere har så mye Buddha tempel som turistane vil sjå .

Og jeg  sa att i Europa som Spania - Portugal - Tyrkia og Hellas er det svert poppulert å visa kor

dei fattige bur , Og det var høye priser på slike  buss turer der du fikk komma inn og fotografera i

hjemmet deiras , og i Tyrkia var det att du fikk smaka på gamle matretter i hjemmet ,

Men dei var ikke enig med meg att turistane ville sjå kor dei fattige bur . så de skreiv dei ikke opp .

Vedlagt(e) fil(er)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 733 Innlegg:

Leker fremdeles med planen å reise med tog Bangkok-Singapore (eller omvendt).

Reist mellom ca kl 10 til kl 16 daglig (er lyst) og så gått av toget og overnattet.

Stoppet hvert fall Penang/Buttersworth og et par dager i Kuala Lumpur.

Er kjent med at Øst-asiaekspressen finnes men har forstått at etter hvert er det også bra standard på ordinære tog.

(Og sannsynligvis et annet prisnivå :-) )

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Leker fremdeles med planen å reise med tog Bangkok-Singapore (eller omvendt).

Reist mellom ca kl 10 til kl 16 daglig (er lyst) og så gått av toget og overnattet.

Stoppet hvert fall Penang/Buttersworth og et par dager i Kuala Lumpur.

Er kjent med at Øst-asiaekspressen finnes men har forstått at etter hvert er det også bra standard på ordinære tog.

(Og sannsynligvis et annet prisnivå :smile: )

Malaysia & Singapore Train Lines

Thai Railways ' Interantional Express' has Daily Overnight Service direct from Bangkok's Hualamphong Rail Station to Butterworth (Malaysia) using Thai Railways Southern Line. On most other Thai Railways International Services, passengers have to get out at Hat Yai Station and transfer to a Malaysian Railways Trains

http://www.thairailw....singapore.html

5857793170ed84625.900x600.jpg?timestamp=

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 20 mai 2018 - 09:49

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 733 Innlegg:
Ser at i malaysia er d i tillegg til linjen fra nord til sør langs vestkysten også en "jungellinje" fra sør gjennom midtre del av landet og opp t kotha bahru.
Så kansje buss t hat yai og tog eller fly t bangkok.
Så mulighet for en kyst hver veg:-)

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 362 Innlegg:

Jeg har tatt toget fra Bangkok til Chiang Mai noen ganger , det tar ca 11 timer. Ikke natt-toget da jeg ikke får sove uansett , så jeg tar morgentoget.  Vanlig 2. klasse billett koster ca 250 baht , så det er jo ingenting med tanke på avstanden . 

Som sagt mye å se underveis på hvert stopp. Spesielt ruten gjennom Lampang til CM viser frem naturen i Thailand på sitt beste, med noen bratte stigninger og et stopp i en nasjonalpark som et av høydepunktene. 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 20 mai 2018 - 21:15

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 987 Innlegg:

Jeg husker en togtur fra byen Lopburi til Nong Kai i 2000.  En toglinje som hadde rast ut mange steder, og det smalspora toget ristet og skalv i mer enn en time på veien oppover.  Min første kona var på toalettet da toget hugg inn bremsene, så hun fikk skikkelig tisset over hele seg og gikk med ett smell i veggen.  En togtur som jeg husker veldig godt.   :-o   :-o 

Har og tatt toget fra Bangkok til Chiang mai og tilbake igjen.  Tilbaketuren startet i Chiang Mai klokka 16:00, og var på togstasjonen ca. 07:00 dagen etter.  Mye bråk på toget og masse jenter som solgte sex på turen.  Også en togtur jeg husker på mange måter, og mange artige opplevelser på turen.   :smile: 

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 21 mai 2018 - 01:22

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 733 Innlegg:

Smarte damer- relativt få rømmingsmuligheter for en stakkars mann på et tog - samtidig som strekningen gir tid til å vurdere tilbudene :-)

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Smarte damer- relativt få rømmingsmuligheter for en stakkars mann på et tog - samtidig som strekningen gir tid til å vurdere tilbudene :smile:

Derfor jeg anbefaler fly på det sterkeste ;-)

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 987 Innlegg:

Derfor jeg anbefaler fly på det sterkeste ;-)

He he.  Disse gledeskvinnene kan være ganske pågående,  :-o  Husker en togtur det var ganske mange som maste om at vi skulle kjøpe dem for natta.   ;-) 

Mottoet er kanskje:  Ta fly slipp AIDS.

A.H.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 733 Innlegg:

Er d ikke noe som heter "10.000 metersklubben" - uten at jeg vet hva det dreier seg om :-) :-)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere