Gå til innhold

Foto

Duterte: Rydd Boracay

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
25 svar til dette emnet

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:

Snart stenger paradisstranden.

To millioner mennesker besøkte strendene på øya Boracay på Filippinene i fjor. Nå er det snart slutt. I hvert fall for en stund.

Jeg kan virkelig ikke forstå problemet med forsøpling, for når jeg kikker rundt meg, ser jeg en av de reneste strendene jeg har sett i mitt liv. Det sier den australske turisten Tim Malone til AP.

Daglig kommer rundt 20.000 turister til øya, ifølge Frederick Alegre, som jobber for turist-departementet. Det er egentlig ikke kapasitet til flere enn 30.000 mennesker på øya til enhver tid, men det er alltid mer enn det dobbelte der.

Avløpssystemet er rett og slett ikke bygget for å håndtere så mange mennesker, noe som har ført til at mye kloakk har gått urenset ut i havet.

Under halvparten av virksomhetene på øya er koblet til det offentlige avløpsnettet. Nå skal avløpssystemet bygges ut, og målet er å gjenåpne øya for turistene innen det har gått et halvt år.

https://www.nrk.no/u...nden-1.14022675
Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:

DENR finds 33 pipes illegally discharging water along Boracay beachfront.

At least 33 pipelines that illegally discharge water beneath the White Beach here were discovered by the government, Environment Secretary Roy Cimatu said Friday.

Of the 33 pipelines, 3 tested positive of wastewater discharges, Cimatu told reporters here.

The Mines and Geosciences Bureau used its Ground Penetrating Radar (GPR) to locate the pipelines, the Environment chief added without disclosing the locations of the underground pipes.

Livet seglar fort forbi

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 471 Innlegg:

De får forsøke "plugge " dem. Da dukker nok eierne opp etter hvert :-)

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:

Gov’t likely to ban single use of plastic items in Boracay.

According to DENR, Boracay generates an estimated 90 to 115 tons of garbage a day, but only 30 to 40 tons are hauled out to mainland Malay, Aklan.

It added that a large portion of Boracay’s trash is composed of single-use plastic products, such as grocery bags, toothbrush, bottled water, sachets of shampoo and condiments, and soap wrappers, among others.

https://news.mb.com....ems-in-boracay/

Livet seglar fort forbi

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 574 Innlegg:
Noen gode nyheter kommer det ut av denne oppryddingen.

Boracay Water investing P1.15B in new sewerage facilities.

Boracay Island Water Co., a unit of Ayala-led Manila Water Co. Inc., is investing around P1.15 billion to put up a third sewerage treatment plant and a sewer network in the island.

The company will construct the sewerage treatment plant with a capacity of 5 million liters per day in Barangay Yapak, general manager and chief operating officer Joseph Michael Santos said Friday.

http://www.gmanetwor...cilities/story/
Livet seglar fort forbi

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 471 Innlegg:

En god ting med diktatur er at det gir en mulighet til å få ting gjort- hurtig uten årelange utredninger og høringer :-)

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Filippinene

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere