Gå til innhold

Foto

Sende barn alene med fly til Thailand

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

Moby

Moby

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Det finnes opplegg hos Thai (og andre) for dette.  Men Thai er nok den rette for denne turen.

På mine reiser så observere jeg iallefall barn i diverse alder som reiser "alene".  De er som regel utstyrt med ID rundt halsen og flyselskapet personale tar seg av dem fra at dere forlater dem i Oslo innsjekk/bording helt frem til noen vokse henter dem ved ankomst. Du må selvsagt booke gjennomgående billett via Thai som ikke har overnatting om den mindre årige skal helt fram til Khon Kaen. På Suvarnabhumi har Thai en egen vente lounge for handicappede og barn som blir følgt.

Du må ta kontakt med Thai airways i Oslo for dette - du kan ikke bestille dette online.

https://www.thaiairw...ied_Minors.page

THAI requires that parents or guardian be at the airport with a child and remain at the airport until the flight departs. Parents must complete check-in formalities for THAI to accept a child to travel.  Ground staff at the departure hall will transfer the child to cabin attendants for boarding, and the child will be well-taken care of during the entire flight.

Upon arrival at the destination, THAI’s ground staff will accompany the child from the aircraft through all the arrival procedures until they meet the appointed guardian, who must identify themselves in order to pick up the child. The security and well-being of a child is of the utmost importance, and THAI ensures that he/she will arrive safely and handed over appropriately

Takk for god informasjon :) Dette er nok det rette for en slik reise, som du skriver. Skal forhøre meg med Thai kontoret i Oslo. 

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 204 Innlegg:

Takk for god informasjon :) Dette er nok det rette for en slik reise, som du skriver. Skal forhøre meg med Thai kontoret i Oslo.

Så det var en luring som anbefalte gjennomgående billett med Thai Air til Khon Kaen tidligere i tråden. Men
god research fra LN FOC gjør jo unektelig det hele hakket mer overbevisende. :)

Moby

Moby

Medlem

• Medlemmer
  • 30 Innlegg:

Så det var en luring som anbefalte gjennomgående billett med Thai Air til Khon Kaen tidligere i tråden. Men
god research fra LN FOC gjør jo unektelig det hele hakket mer overbevisende. :)

Må vel ha vært et troll som anbefalte gjennomgående billett :D :D :D  ;)   men veldig bra research fra LN FOC :)

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 290 Innlegg:

Mange barn reiser alene med flyselskapene, de blir registrert og får en slags ID som de skal bære med seg under turen. Flypersonalet er informert og skal følge opp barnet under hele reisen og på flyplassen i Bangkok. 

Så det skal nok gå bra , det gjorde ihvertfall det i gamle dager. 

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere