Gå til innhold

Foto

Program for OL 2018 med thai tid

* * * * * 1 Stemmer Thailand

• Vennligst logg inn for å svare
39 svar til dette emnet

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Har laget et pdf-dokument som viser tidspunkter for utvalgte konkurranser under OL 2018.

Angitte tidspunkt er thai tid (Sør-Korea ligger 2 timer foran thai tid og 8 timer foran norsk tid).

De utvalgte idretter er begrenset til hva jeg selv vil følge:

Alpint

Curling (norsk deltakelse)

Hopp

Ishockey (norsk deltakelse)

Kombinert

Langrenn

Skiskyting

Skøyter

NorskTV-overføring skjer via TVNorge og Eurosport Norge (samt Eurosport Player)

Gammel lenke er fjernet da filen er oppdatert. Se ny nedlasting nedenfor.

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 07 februar 2018 - 16:21

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 2 265 Innlegg:
Evig heder skal du ha :-)

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 55 Innlegg:

Tillater meg og spørre hvordan får Dere inn dette (OL) I Thailand? :???:

Hansap.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Tillater meg og spørre hvordan får Dere inn dette (OL) I Thailand? :???:

Hansap.

Det er flere muligheter til det. Noen har kjøpt såkalte "Kodi-bokser" som har lagt inn lenker til diverse TV-kanaler. Disse manipulerte boksene er forøvrig ikke lovlige, men det er en annen sak.

En annen, lovlig løsning, er å tegne et abonnement hos http://www.ntv.mx/in...dex.php?c=3&a=1

En tredje løsning er å registrere deg hos TVNorge: https://www.dplay.no/registrering

De har og en Eurosport Player som også skal vise OL. Registrering i Dplay og du kan velge gratis (med reklame) eller kr 79,00 pr mnd (uten reklame).

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 06 februar 2018 - 18:16

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Europlayer funker ikke selv med vpn, da de har stedsregistrering i appen. Altså du må gi appen rett til å bruke geografisk sted i gps før du får taden ibruk. Men D-play funker så langt :-)
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Vedlagt fil  73DA8B40-C06F-4199-B23E-3322A339135A.png   84,72K   3 Antall nedlastinger
Redigert signatur

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 377 Innlegg:

Europlayer funker ikke selv med vpn, da de har stedsregistrering i appen. Altså du må gi appen rett til å bruke geografisk sted i gps før du får taden ibruk. Men D-play funker så langt :smile:

Det funker her og i går instalerte jeg express vpn + registrert d-play.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Europlayer fungere fint her fra Thailand, pga at OL ikke vises på NRK så abonnerte jeg 1 måned på norske Eurosport player som skal vise alt av øvelser.  

Jeg bruker VPN som heter NordVPN , kan anbefales, og jeg betalte med visakortet . Fikk ingen feilmeldinger og ser nå i HD-kvalitet på Eurosport, veldig fornøyd!! 

Så vidt jeg har skjønt vil de to Eurosport kanalene vise alle øvelser med norske utøvere , mens TV Norge fokuserer seg mere på OL-studio og sender ellers mye av det samme som Eurosport. 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 07 februar 2018 - 13:24

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Jeg vil samtidig benytte anledningen til å takke PanGei for å lage en fin PDF-oversikt som jeg nå har printet ut på papir og hengt opp over TVen .  :yourock:

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Europlayer fungere fint her fra Thailand, pga at OL ikke vises på NRK så abonnerte jeg 1 måned på norske Eurosport player som skal vise alt av øvelser.  
Jeg bruker VPN som heter NordVPN , kan anbefales, og jeg betalte med visakortet . Fikk ingen feilmeldinger og ser nå i HD-kvalitet på Eurosport, veldig fornøyd!! 

Så vidt jeg har skjønt vil de to Eurosport kanalene vise alle øvelser med norske utøvere , mens TV Norge fokuserer seg mere på OL-studio og sender ellers mye av det samme som Eurosport. 

Så hvorfor får du det til med Nord VPN, og ikke jeg?

Vedlagt fil  5F717029-568C-4CCD-92F7-1AE7AB5A353E.png   331,13K   2 Antall nedlastinger
Redigert signatur

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Slettet du alle cookies før du koblet deg til ?  Viktig å ha en ren PC før du kobler deg til . 

En annen ting når det gjelder NordVPN : Det er svørt viktig at du alltid sjekker at du faktisk har norsk ip-adresse når du har koblet deg til den norske serveren,  Da bruker du denne siden : ipleak.net 

Jeg har opplevd noen ganger å få Nederlandsk IP og da tok jeg kontakt med livesupporten og de jeg måtte restarte VPN + PC. Så hvis du får opp nederlandsk IP hos ipleak.net må du avslutte klienten og restarte.

Det kan også være at browseren du bruker har hengt seg opp . Må legge til at jeg er på en Windows 8.1 PC , mulig det er forskjeller med hvilken enhet du kobler deg til . 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 07 februar 2018 - 14:07

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Dette er IP-adressene du ønsker å se før du kobler deg til Europlayer 

Capture.jpg

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 07 februar 2018 - 14:14

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Jeg fikk gratis 30 dagers prøveabonnement.  Som blir automatisk fornyet hvis jeg fortsetter, 

Capture.jpg

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jeg fikk gratis 30 dagers prøveabonnement.  Som blir automatisk fornyet hvis jeg fortsetter, 

Capture.jpg

Samme her, men hva gjør du med den geografiske posisjonen din? Den er jo uavhengig av ip adressen. Jeg har osx operativ system.
Redigert signatur

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Aftenposten hadde i dag en oversikt over hvilke kanaler som sender hva under OL. Jeg har oppdatert pdf-dokumentet med denne informasjonen.

Vedlagt fil  Program OL 2018.pdf   187,78K   13 Antall nedlastinger

Ellers glemte jeg jo dette med VPN. Bruker du disse "Kodi-boksene" så BØR du bruke vpn for å sikre deg mot lokalisering selv om risikoen i Thailand kanskje ikke er like stor som f.eks. i Norge.

Bruker du Dplay eller Eurosport Play så MÅ du bruke vpn og vpn må være knyttet til en NORSK server!

Har ikke prøvd Eorusport Play, men har testet Dplay og den fungerer godt for meg. Siden det aller meste overføres via TVNorge, så holder Dplay for meg. Er noen sendinger som går på Eurosport Norge og Eurosport 1. For disse må en sikkert ha Eurosport Play. Eurosport Play vil dessuten også vise alle OL-øvelser som sendes på TVNorge.

Selv har jeg valgt å betale for 1 måned på Dplay rett og slett fordi jeg er allergisk mot TV-reklame. Ser du noe i opptak på Dplay og er betalt kunde, så slipper du reklame. Derimot får du samme reklamen som andre når du ser sendinger direkte.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Jeg har osx operativ system.

Der har du vel problemet ditt tenker jeg. 

Geolocation er ikke noe problem her , med Google Chrome browseren . Kjenner ikke OSX , annet enn at de kan være litt sære på apper og standardprogrammer. 

Nå vet jeg at det finnes geolocation apps som skjuler din lokale ip-adresse som kan installeres i browseren . 

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 55 Innlegg:

Okay hvis jeg nå tegner abonnement med NTV og ønsker og se Eurosport 1 NO under OL. Hvor lang bindingstid er det og  hva trenger jeg av teknisk utstyr, må jeg ha Vpn,etc.?

Hansap

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Okay hvis jeg nå tegner abonnement med NTV og ønsker og se Eurosport 1 NO under OL. Hvor lang bindingstid er det og  hva trenger jeg av teknisk utstyr, må jeg ha Vpn,etc.?

Hansap

Abonnement på NTV krever ingen VPN. Du bestemmer selv hvor lenge du vil abonnere, jo lengre tid, jo lavere pris pr dag. Betalingsintervaller du kan velge er 30 dager eller 180 dager. Det skjer ingen automatisk fornyelse. Om du ikke tegner nytt, så stopper abonnementet når betalt periode utløper.

Har du en HDMI-kabel og PC og TV med HDMI-kontakter, så kan du koble PC til TV og få større bilde, samt lyd fra TV.

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 55 Innlegg:

:idea:Takk for svar, og da skal jeg for en gangs (OL) skyld pøve meg på noe teknisk.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 5 130 Innlegg:

Innser at interessene for sport er ulikt fordelt. Noen liker mer enn hva jeg har listet opp i første dokumentet på 2 sider.

Har nå laget en utvidet versjon på 4 sider som også har med Snowboard, Freestyle, Kortbaneløp, Kunstløp, Curling, mixed dobbel samt sluttspill ishockey.

Dokumentet henter du her:

Vedlagt fil  TV-Program OL 2018.pdf   494,57K   4 Antall nedlastinger

Dette innlegget har blitt redigert av PanGei: 08 februar 2018 - 22:05

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere