Gå til innhold

Foto

Fornying av pass

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
7 svar til dette emnet

Mordi

Mordi

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:

Ok så.. jeg er thailandsk 18 år, bor langt opp i nord, og lurer på om det går an å sende passet mitt i et brev via posten ned til thai ambassaden for å fornye passet. Min iranske venn gjør det på den måten og lurer på om det er der samme med Thailand. Og hvis jeg kan det hvordan gjør man det

Mordi

Mordi

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 2 Innlegg:
Ps mine thailandske foreldre bor skilt i Thailand, og jeg bor med min lillebror som er halv thai og hans far som også er skilt med min mor.

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 474 Innlegg:

Jeg tror det letteste for deg, er å sende en mail til den thailandske ambassaden å spørre de, for de er de eneste som kan gi deg et korrekt svar.

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Sist jeg var med på å få nye pass, møtte de opp på ambassaden personlig. Ser at info siden til ambassaden bekrefter at en må møte personlig.

To apply for Thai passport, an applicant is required to appear at the Royal Thai Embassy in person.
The processing time is approximately 4-6 weeks (pending on production process in Thailand)
Application fee is 300 NOK (280 NOK for passport + 20 NOK for relevant endorsement) and can only be paid in cash.

http://www.thaiembas...ai-passport-en/
Redigert signatur

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 794 Innlegg:
Det er i grunnen ganske rart at thai ambassaden kun aksepterer kontanter.
Er jo akkurat det samme med visumsøknader.
I Norge skal man jo ikke sende kontanter i ordinære brev om man skal holde seg til "boken".
I samfunnet ellers oppfordres jo til elektroniske overførsler og det burde jo være kurant å sjekke mot
kontoinnbetalinger.
Dersom ikke pengene da blir brukt til "gode formål" på ambassaden :smile:

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 128 Innlegg:

Ok så.. jeg er thailandsk 18 år, bor langt opp i nord, og lurer på om det går an å sende passet mitt i et brev via posten ned til thai ambassaden for å fornye passet. Min iranske venn gjør det på den måten og lurer på om det er der samme med Thailand. Og hvis jeg kan det hvordan gjør man det

Man må møte personlig.

Når det gjelder Norsk pass, så må man avlevere fingeravtrykk/ta bilder, så det sier seg selv. Når det gjelder visa til EU, møter man og passet blir retunert via posten.

Dette innlegget har blitt redigert av Donald Trump: 08 desember 2017 - 09:00

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Jeg vet med sikkerhet at man må hente det Thailanske passet personlig, men om man kan søke uten å møte først husker jeg ikke.

Når det gjelder Norsk pass, så må man avlevere fingeravtrykk/ta bilder, så det sier seg selv. Når det gjelder visa til EU, møter man og passet blir retunert via posten.

Du får lese informasjonen til ambassaden, så ser du at man må møte personelig, og kan få sendt passet hjem.
Redigert signatur

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
Application for Thai Passport

To apply for Thai passport, an applicant is required to appear at the Royal Thai Embassy in person.
The processing time is approximately 4-6 weeks (pending on production process in Thailand)
Application fee is 300 NOK (280 NOK for passport + 20 NOK for relevant endorsement) and can only be paid in cash.

An appointment is required for passport application at the Royal Thai Embassy. To make online appointment please click here
Those applicants who will not be able to collect the passport by themselves, the Embassy can send them via post. Please prepare a self-addressed air bubble envelope (size 20 x 27 cm) with 180 NOK postage stamp include track number from Posten.
Redigert signatur

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere