Gå til innhold

Foto

Min hobby er å fotografere .

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
76 svar til dette emnet

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Nikons nya spegelfria system kommer 2019 - Fotosidan

Nikon nye speilfrie kammra system kommer våren 2019 , og Nikon mål er å ha det besta 

produktet på markedet 

Bedre en Leica q  ???

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Hasselblad X1D - Ljud & Bild

Hasselblad sitt nye speilfria kamra :  Dom ved test , Treg autofokus , låg bildehastighet .

Og pris , nesten  Skr.100.000 .  

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Hasselblad X1D - Ljud & Bild

Hasselblad sitt nye speilfria kamra :  Dom ved test , Treg autofokus , låg bildehastighet .

Og pris , nesten  Skr.100.000 .  

Denne koster en 10 del av den prisen.

https://youtu.be/xQZRsjpoJHI?t=420

Dette innlegget har blitt redigert av Tellus: 10 mai 2018 - 09:41

En gang var jeg på samme plass to ganger...

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Skolfotografering stoppas i Sundsvall - hänvisar till GDPR - Fotosidan

En ny lov om fotografering er kommen i EU landerna . Den gjelder ikke utfor EU 

Her er en skole i Sverige som stopper undervisningen på fotografera på grund av loven .

Den loven heiter  GDPR , og til dømes du kan ikke fotografera en muslim som gjør en straffbar 

handling og bruka de som bevis .

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Nikons nya spegelfria system kommer 2019 - Fotosidan

Nikon nye speilfrie kammra system kommer våren 2019 , og Nikon mål er å ha det besta 

produktet på markedet 

Bedre en Leica q  ???

Nikon har vært ekstremt treige med å oppdatere til speiløs systemkamera.  Det var ikke mye opplysninger vi fikk, så det blir spennende å se når kameraet kommer.

LeicaQ har jeg kikket litt på, og foreløpig er det beste kompaktkamera til gatefotografering. LeicaQ er ett kompaktkamera og er fullformat med 28 m.m. objektiv.  Passer veldig bra til gatefotografering med fast 28 m.m.  Det er og ett kamera som fokuserer lynraskt og er greit å bruke.

Nå sto det ikke det jeg så om det var ett speilfritt systemkamera eller speilfritt kompaktkamera.  Det har jo mye å si for hvilken brukergruppe Nikon satser på.

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 18 mai 2018 - 02:33

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 893 Innlegg:

heii folkens og kamera freaks  ;-) 

jeg har tenkt og gå til innkjøp av nytt kamera , jeg har hatt et vanntett kamera olympich thoug kamera i over 4 år helt til det ble ødelagt ved at jeg blåste inn i det da det lå litt vann inni og alt me tåkete og minnekortet klikket med 280 bilder.

så denne gangen trur jeg ikke det blir noe vanntett kamera enda og vil teste ut : panasonic tz90 

noen som har erfaring med dette kamera eller har noen bedre utvalg ?

tenkte også på speilreflekskamera men det blir for mye og dra med seg over alt.

på tester og videoer jeg har sitt ser panasonic tz90 kanon bra ut til en billig pænge.

type: 20 Mp kompaktkamera med 1/2,3’’ bildebrikke

Optikk: 24-720mm f3,3-6,4

Skjerm: 7,6 cm LCD, 1 Mp billedpunkter

Søker: 1,16 Mp elektronisk, 0,46 x forstørrelse

Høydepunkter: Wi-Fi, 4K-video, DFD-fokus, vippbar pekeskjerm, råfilopptak, 10 bilder/s, 30 x zoom, 380 bilder batteritid

http://www.lydogbild...onic-lumix-tz90

Dette innlegget har blitt redigert av Acer: 05 juni 2018 - 08:12

Livet seglar fort forbi

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Jeg er med i en Svensk fotoklubb " Fotosidan.se " og vi er 1600 medlemmer som sender in

bilder til vurdering , Og ca 15 -20 bilder blir tatt ut til vurdering hver uke , Og hver uke har jeg

gjenomsnittlig ca 3 bilder av mine blir plokka ut  til vurdering .

Her er eitt bilde som svenskane liker , og skrapet i fjera som gjør bilde , seier dei .

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Jeg bruker en del tid på å redigere og rette opp bilder da gjerne raske skudd.  Folk som har brukt Adobe er litt sure nå.  Før så kjøpte man det og bare oppdaterte det når det var oppdateringer.  Nå må man leie det år for år og det missliker veldig mange.  ;-)  ;-) 

Bilder bruker jeg mest som forklarende og utfyllende ved artikler og i forum, og da blir ofte å skarpe  bildene det viktigste da også med å trekke frem ting som er i skyggen.   :smile:  :smile: 

Rent fotomessig så er tia når det er mørkt og sola står opp, og det motsatte når sola går ned og mørket senker seg mest spennende.  Da er ikke raske skudd det som fungerer, men innstillinger og fokusering.  Mobiler er ubrukelig i slike tilfeller, med små brikker som ikke klarer å ta bilder i vanskelig lys og mørke.  Ser selv med mitt kompaktkamera Sony RX 100 som de sier er bra, så er også det alt for dårlig og liten brikke som slipper inn lite lys.

Men dog så er det kompaktkameraer som er bra i dårlig og vanskelig lys, men det erfullformat og prisen er ikke mye hyggelig.  Disse kameraene fokuserer lynraskt, og er kjempefine ved raske streetfotos.  Men som sagt, det er dette med prisen da og de koster det samme som 5G i pensjon.   :-o  ;-)  ;-) 

A.H.

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 167 Innlegg:

Har aldri vert noe spesielt foto inntresert , her noen bilder for 13.år tilbake i tid. Kamra som ble brukt var av typen engangs kjøpt på 7/11 av den nette sum av 90.Bht. Tror det kunne ta 10.bilder , leverte hele kamra inn på fotobutikk til framkalling. Både papir bilder og overført til CD.

Vedlagt(e) fil(er)

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 893 Innlegg:
Fine bilder og pen dame :)
Livet seglar fort forbi

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 179 Innlegg:

Kikket litt gjennom denne tråden... Navnet på tråden kunne like gjerne vært at hobbyen min er å knipse bilder og jeg gir beng i kvaliteten bare jeg kan poste de et sted... Kvaliteten på bildene er virkelig dårlige, jeg tror ikke jeg har sett dårligere kvalitet fra noen som har en hobby før...

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 893 Innlegg:

Kikket litt gjennom denne tråden... Navnet på tråden kunne like gjerne vært at hobbyen min er å knipse bilder og jeg gir beng i kvaliteten bare jeg kan poste de et sted... Kvaliteten på bildene er virkelig dårlige, jeg tror ikke jeg har sett dårligere kvalitet fra noen som har en hobby før...

Hva forventer du av en hobby bildekamera mann ?

Hadde bildene blitt tatt av joshua lott hadde jeg selv reagert men ikke til hobby bilder som disse :)
Livet seglar fort forbi

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Hadde bildene blitt tatt av joshua lott hadde jeg selv reagert men ikke til hobby bilder som disse :)

Det er jo og fotografering som hobby tråden er, så da blir det den vanlige bruker med ofte billige kameraer og smartmobiler. :smile: 

A.H.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 893 Innlegg:

Det er jo og fotografering som hobby tråden er, så da blir det den vanlige bruker med ofte billige kameraer og smartmobiler. :smile: 

A.H.

så klart og det forstår jeg , er jo det jeg sier at jeg syns bildene her inne er helt ok pga det er bare hobby fotoz etc :)

Livet seglar fort forbi

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 179 Innlegg:

Jeg forventer at kvaliteten blir bedre, enhver som har en hobby prøver å gjøre det litt bedre, i denne tråden virker det som om det er om å gjøre å knipse bilder for så å poste dem uten å bry seg om kvaliteten. Om kamera er billig eller dyrt er ikke poenget, en hobbyist prøver alltid å gjøre ting bedre. Å gå med kamera og knipse og så håpe på at noen av bildene blir bra er et dårlig utgangspunkt. Å ta bilder av folk og poste dem på nett uten at de vet om det er dårlig oppførsel og heller ikke i henhold etter norsk lov.

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 991 Innlegg:

Kan man slette bilder som man har lagt i fotoalbum her på forumet?

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 715 Innlegg:

Holdninger som dette er nettopp det som fører til at mange vordende hobbyfotografer lar det bli med hele hobbyen. Vil man stimulere til utvikling, så bør man være positiv i sine tilbakemeldinger. Peke på forbedringsmuligheter framfor å ta lysten fra andre.

Ellers må jeg si at nicket passer veldig godt på en person med slike holdninger, men skulle ønske han holdt seg vekk fra tråder som denne.

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere