Gå til innhold

Foto

Fra nord Thailand og i gjennom Laos.

- - - - -

• Please log in to reply
11 replies to this topic

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:

Hei jenter ,nei da...

Vurderer en tur opp til Chiang Mai og Chiang Rai i februar. Hjemover så jeg kanskje en mulighet å reise

I gjennom Laos. Altså in i Laos ved Huai xai og ut ved Vientiane. Vi har ikke egen transport.

Noen som har tips om mat, steder, transport bra hoteller i Laos?

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 141 Innlegg:

Kjenner bare Vientiane. masse hoteller der og god fransk mat , siden Laos var en fransk koloni i sin tid så er det franske bakerier og restauranter overalt i sentrum. Husker ikke hvilket hotell jeg havnet på men det er vel bare å bruke Tripadvisor så kan du lese hvilke steder som anbefales.  

Hvis du er glad i kaffe så anbefaler jeg å ta med noen poser med kaffebønner, laotisk kaffe er bedre enn den thailandske, spesielt de som dyrkes i vulkansk jord på Bolaven-platået. De har vunnet priser for den gode kaffen.

1200px-Coffee_Harvest_Laos.jpg 
coffee-growing-on-the-bolaven-plateau-in

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 06 oktober 2017 - 18:15

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 9 833 Innlegg:

Hei jenter ,nei da...

Vurderer en tur opp til Chiang Mai og Chiang Rai i februar. Hjemover så jeg kanskje en mulighet å reise
I gjennom Laos. Altså in i Laos ved Huai xai og ut ved Vientiane. Vi har ikke egen transport.
Noen som har tips om mat, steder, transport bra hoteller i Laos?

He-he ! Forumet er såpass mangfoldig at man her kan finne både jenter og kjerringer. Av begge kjønn.
Hi-hi ! :)

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:

Bra kaffe tips Balo ! Du nevner fransk mat. Er den fransk, eller en slags fusion ? Jeg kjenner til baguettene men har ikke smakt dem. De ser gode ut og passer veldig godt etter noen uker mat div thaimat.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 141 Innlegg:

Bra kaffe tips Balo ! Du nevner fransk mat. Er den fransk, eller en slags fusion ? Jeg kjenner til baguettene men har ikke smakt dem. De ser gode ut og passer veldig godt etter noen uker mat div thaimat.

Du finner vel begge deler vil jeg tro. Det bor en del franskmenn i Vientiane som vil ha ekte fransk så de restaurantene som Tripadvosor nevner er nok autentisk nok. 

tripadvisor.com/Restaurants-g293950-c20-Vientiane_Vientiane_Prefecture.html 

Dette innlegget har blitt redigert av balo: 08 oktober 2017 - 06:57

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 165 Innlegg:
Tilbake t kaffen.
Finnds d noe (bra:-) ) filterkaffe å få kjøpt i thailand?
lyst å pøve lg slipper ta med fra norge :-)

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 757 Innlegg:

Tilbake t kaffen.
Finnds d noe (bra:-) ) filterkaffe å få kjøpt i thailand?
lyst å pøve lg slipper ta med fra norge :smile:

Sjekk ut Bon Cafe, tror de har noe som er brukandes.

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 877 Innlegg:
Tenker på Arild Holtet som er kaffe-elsker og drikker pulverkaffe, hvor galt kan det bli? Kaffebønner og kvern og lage sin egen nytelse her i Thailand må jo være en av de små høydare i livet, sløse bort livet på pulverkaffe?

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Jeg maler mine egne (kjøpte) brunbrente bønner og stapper i min franske espresso kjele. Høytid og rus oppnås på samme tid.

Pulverkaffe går, men ikke i lengden. Thaikaffe er phy..

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 912 Innlegg:

*
Populær

Var I Laos/Vientian på et visarun for ca.10 år siden.Vi tok en 3.dagers ferie.Bestilte bil med sjåfør.Han tok oss med til forskjellige severdige steder og resturanger langs Mekong.Var en trivelig guide.

Leigde oss en husbåt for en 3 timers tur på elva.Bestilte mat fra resturangen før vi dro.Legger ved noen bilder fra båt tur og byporten.

Vedlagt(e) fil(er)

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:

Fine bilder. Nydelig jente.

hanto 24

hanto 24

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 92 Innlegg:

Er det så ille med Arild Holtet det viste jeg ikke, kaffekvernen gir nok best kaffe

men tiden da forstår det, skal man ha kontroll på kronekursen er pulverkaffe nok

en ok løsning det.

Hanto 24

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere