Gå til innhold

Foto

kong bhumibol begravelse

- - - - -

• Please log in to reply
32 replies to this topic

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 283 Innlegg:

http://www.thaitrave...0:IMG_3424.PNG]

Vedlagt(e) fil(er)

.olek

.olek

Medlem

• Medlemmer
  • 265 Innlegg:
Kronprins Haakon representerer Kongehuset når kong Bhumibol av Thailand bisettes 26. oktober.

Det melder kongehuset på sine nettsider.

Bisettelsen finner sted i Bangkok. Kong Bhumibol døde 13. oktober i fjor. I ti måneder har man forberedt en overdådig fem dager lang bisettelse.

Hundretusener av sortkledde sørgende ventes nær Grand Palace i Bangkok. Mange vil slå leir i gatene flere dager før seremonien, melder Straits Times.

78.000 politifolk er utkommandert for å holde orden i tiden fram til kremasjonen 26. oktober.

tv2.no

The One and only

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 483 Innlegg:

Kronprins Haakon representerer Kongehuset når kong Bhumibol av Thailand bisettes 26. oktober.

Det melder kongehuset på sine nettsider.

Bisettelsen finner sted i Bangkok. Kong Bhumibol døde 13. oktober i fjor. I ti måneder har man forberedt en overdådig fem dager lang bisettelse.

Hundretusener av sortkledde sørgende ventes nær Grand Palace i Bangkok. Mange vil slå leir i gatene flere dager før seremonien, melder Straits Times.

78.000 politifolk er utkommandert for å holde orden i tiden fram til kremasjonen 26. oktober.

tv2.no

Det var litt av noen byggverk som settes opp, og i så typisk og for mange vakre byggverk.

A.H.

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 283 Innlegg:

jeg personlig tror det er milioner av thaier som virklig vil felle tårer spesielt den 26,

landet vil stå stille.

hvor mange som vil trekke til gatene  ?

det vil bli en enorm oppslutning av sørgehøytiden.

kong rama 9 vil bli et helligt symbol i thaienes hjerter men  også for

mange mange utlenninger.

image-3134.jpg

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 141 Innlegg:

Bare å holde seg unna Bangkok sentrum når det pågår , med mindre man vil stå i kø overalt. 

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

En lettelse når alt dette er over!

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 031 Innlegg:

Bare å holde seg unna Bangkok sentrum når det pågår , med mindre man vil stå i kø overalt. 

Tror det blir "rikelig" med seremonier Thailand all over.

I Hua Hin, som jeg kjenner litt til, har forberedelsene pågått i mange måneder.

Acer

Acer

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 455 Innlegg:

eller holde seg unna thailand ?

Livet seglar fort forbi

Tomas

Tomas

Medlem

• Medlemmer
  • 298 Innlegg:

Det blir en spennende tid fremover som kan i verstefall ende i borgerkrig.

Vi booket flexi billetter denne gang da vi begge har en del baller i lufta nå, og det er ikke sikkert vi kan dra på de valgte datoene.

Men det var kanskje greit med flexi billett uansett med tanke på et worst case utfall ?

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 283 Innlegg:

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

I november starter sikkert en masse-promotering av Rama 10. Fem år fram i tid er kanskje han blitt like landsfaderlig som faren.

Bare se til NK der Kim Un Jung nå er omtrent opphøyet til Gud. For få år siden var det knapt noen som visste hvem denne unggutten var. Massiv PR fungerte for Rama 9 og Kim Un Jung og gjør det sikkert også for Rama 10.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

I november starter sikkert en masse-promotering av Rama 10. Fem år fram i tid er kanskje han blitt like landsfaderlig som faren.

Bare se til NK der Kim Un Jung nå er omtrent opphøyet til Gud. For få år siden var det knapt noen som visste hvem denne unggutten var. Massiv PR fungerte for Rama 9 og Kim Un Jung og gjør det sikkert også for Rama 10.

Det var da en infernalsk sammenlikning 

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 483 Innlegg:

At det blir mye fokus på den nye kongen er det vel ingen tvil om, men jeg vil ikke sammenligne med ledere i Nord Korea.  Kim har sørget for drap av folk i egen familie, tror ikke kongen i Thailand gjør det.

Det var da en infernalsk sammenlikning 

Ikke mye likhet mellom despotene i Nord Korea og Thailand.  Men om han blir like populær som sin far, det vil tiden vise og det må kongen selv arbeide for.

Husk det er to konger som står høyest hos thaiene, det er Rama 5 og den nå avdøde Rama 9. Det er også KUN de to kongene som er benevnt som Den Store. Det blir vel kanskje en ny helligdag i Thailand, og da på den avdøde kongens dødsdag slik som Rama 5 den 23 oktober.

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 13 oktober 2017 - 12:12

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 279 Innlegg:
Her I Hua Hin går det rolig for seg, og Thaiane viser respekt i stor grad med å kle seg i svart, men ikke alle. Selv så har vi gått med sort overdel idag. Lite traffikk i dag morges, men tok seg voldsomt opp i ettermiddag, så tydelig at det er langhelg her må, men fortsatt mye som holder åpent som normalt.

Jeg valgte å utsette hjemreisen en uke pga bisettelsen samme dag som opprinnelig plan var.
jeg har ingenting å tape, bare alt å vinne!

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 832 Innlegg:

Kan man bruke ordet " massesuggesjon" om dagens tilstand i landet ?

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 469 Innlegg:

Det passer nok bedre til Norge hva det angår islam, multikulturisme og mangfold hvor mye det beriker Norge..

I thailand er det kanskje selvsuggesjon..det er noe alle velger av fri vilje..og de gjør det..

Feks så kan man velge om man vil eller ei, med de gjør det av fri vilje..slik jeg har forstått det..hva det gjelder den nye kongen, blir en helt annen sak tenker jeg ,skal jeg tro mange thaier idag..

'

Akkurat som man kan velge å gå tog på 17 mai eller ikke..noe jeg sluttet med siden jeg følte at 17 mai var mer som en parole for noe jeg ikke sto for da jeg gikk på barneskolen..ei heller idag..enda i dag så ender parolen ved at LO og AP skal tale der alle møtes ved slutten av toget. I de siste årene har det vært sterkt innflytelse av utlendinger og multikulturisme.jeg kommer fra en AP kommune..så du kan tenke deg selv..og nå blir byen på kommunenes hjemmeside reklamert for multikulturisme..det er noe av det første man ser når man gå inn på hjemmesiden btw--

Ja, det ble litt mye..poenget tatt kanskje__?

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 14 oktober 2017 - 03:17

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 283 Innlegg:

helt feil!

det er en genuine sorg blandt de aller fleste i landet

rama 9 vil og framstår som en helgen!

i går var jeg ute med sykklen

tok på. meg svart tsjorte og caps for og vise

min respekt!

rett ovenfor prosekutor bygget i samutprakarn

der kommer politifolk og spiser lunch!

jammen ville de avfotograferes sammen med meg

politifolka hadde ikke våpen i hylstret

de ( voksene menn) vaiet og en felte tårer!

dette er nok det tristeste kapittlet i thaienes liv

ser sogsr asias største vare hus mega holder

stenkt den 26,

vi må for all del vise respekt og sympati for

folket og vertskapslandet, vi er så glade i😥😥

Vedlagt fil  265E8B1E-714E-45C6-BB32-A2E4EA98E3D7.jpeg   168,6K   4 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  17C43B88-341C-423D-9ED3-5096BB217D22.jpeg   430,91K   4 Antall nedlastinger

Dette innlegget har blitt redigert av SomJar: 14 oktober 2017 - 03:50

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Den mangeårige korrespondenten i Financial Times skrev for et par dager siden en kronikk i FT om akkurat dette (etter at han avsluttet sitt virke i Bangkok). Det er ikke noe poeng å dele den her da den befinner seg bak en betalingsmur, men det er nok mulig å google seg fram til den uten å måtte betale.

Kronikken heter Thailand’s monarchy: Where does love end and dread begin?

Men kanskje har du lest den, og kanskje var det derfor du spurte. :)

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 283 Innlegg:
landet bugner av gule blomsterVedlagt fil  039C57FB-E470-4142-8B7A-A9E39E3C08C8.jpeg   121,76K   4 Antall nedlastingerVedlagt fil  039C57FB-E470-4142-8B7A-A9E39E3C08C8.jpeg   121,76K   4 Antall nedlastinger

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

At det blir mye fokus på den nye kongen er det vel ingen tvil om, men jeg vil ikke sammenligne med ledere i Nord Korea.  Kim har sørget for drap av folk i egen familie, tror ikke kongen i Thailand gjør det.

Ikke mye likhet mellom despotene i Nord Korea og Thailand.  Men om han blir like populær som sin far, det vil tiden vise og det må kongen selv arbeide for.

Husk det er to konger som står høyest hos thaiene, det er Rama 5 og den nå avdøde Rama 9. Det er også KUN de to kongene som er benevnt som Den Store. Det blir vel kanskje en ny helligdag i Thailand, og da på den avdøde kongens dødsdag slik som Rama 5 den 23 oktober.

A.H.

Nå var ikke likhet mellom personer mitt poeng. Poenget mitt var hvordan effektiv PR kan endre folks oppfatning og forståelse av virkeligheten. Viktig å presisere dette!

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere