Gå til innhold

Foto

TransferWise en bedre måte å overføre penger.

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
23 svar til dette emnet

Birk72

Birk72

Nytt Medlem

• Medlemmer
  • 11 Innlegg:

Du må ikke regne med gebyrer når du holder på eller blir det bare rot, du må bare bruke kursen som er oppgitt.

Du trekker jo ikke fra gebyrene når du oppgir kursen i ThaiBanken regner jeg med :)

Hva hver enkelt betaler i gebyrer i Norge, Thailand eller hos TransferWise får du nesten holde utenfor.

Gebyrene er ikke like høye sier du når du overfører fra DNB til BB, da må jeg spørre deg om du vet eksakt hvor mye thaibanken din tar når du overfører penger?

Gebyrer må jo tas med i regnestykket.

Ser f.eks at gjensidige bank bare tar 30 kr for transaksjonen, kontra DnB snyter sine kunder med 70 kr.
Khrungthai bank vet jeg tar 0,25 %, minimum 250 baht og maks 500 baht for innskudd fra utlandet. Dvs 250 baht opp til mottak på 100000 og maks 500 baht for mer enn 200000 baht.

Det kunne vært interessant å sett hva andre thailandske banker opererer med.

Når det gjelder uttak med visakort er det som kjent begrensning på maxuttak atm på 20000 (og noen har 30') KTB bank tar 250 for hvert uttak, mens om man går inn til skranken og tar ut der er det bare 200 i gebyr og man kan ta ut det beløpet man egentlig kunne tenke seg. Og så er det selvsagt gebyret visa/MC opererer med.

Kontantveksling på f.eks flyplassen kan være gunstig. Så sist at alle vekslingsboder opererte med samme pris som super rich. Der var det ingen synlige gebyrer, mente at jeg kom bedre ut av det enn på de pengene jeg hadde overført til thai bank. (benyttet meg av Arilds oppdateringer på TT)

Sent fra min E5823 via Tapatalk

stigar

stigar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 924 Innlegg:

Jeg overfører via SNN i norge til krunghai og TMB..Overførte nylig 800.000 bath...krungthai har ei maxgrense på 500.000 bath så jeg måtte bruke til 2 banker..500.000 til krungthai og 300.000 til TMB...kostet meg 50 NOK i gebyr fra SNN. pr bank.Visst jeg skulle tatt ut disse pengene i thailand er visagebyret 7%...2 virkedager tar det...Har prøvd SNN hasteoverføring som tok ca 18 timer før pengene var inne på kto i thailand,men dette koster da 250 NOK.Bruker også norsk visakort i thailnd,men dette koster 220 bath + 35 NOK og visagebyret på ca 3.5 % så jeg tar aldri mindre enn 20.000 bath så jeg betaler kun gebyret 1 gang da.

Har også prøvd worldremit som tar kun få minutter før man kan ta ut pengene,men de gir dårlig kurs,så disse bruker jeg aldri mere.

bad weather at work.jpg

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 92 Innlegg:

Gebyrer må jo tas med i regnestykket.

Ser f.eks at gjensidige bank bare tar 30 kr for transaksjonen, kontra DnB snyter sine kunder med 70 kr.
Khrungthai bank vet jeg tar 0,25 %, minimum 250 baht og maks 500 baht for innskudd fra utlandet. Dvs 250 baht opp til mottak på 100000 og maks 500 baht for mer enn 200000 baht.

Det kunne vært interessant å sett hva andre thailandske banker opererer med.

Når det gjelder uttak med visakort er det som kjent begrensning på maxuttak atm på 20000 (og noen har 30') KTB bank tar 250 for hvert uttak, mens om man går inn til skranken og tar ut der er det bare 200 i gebyr og man kan ta ut det beløpet man egentlig kunne tenke seg. Og så er det selvsagt gebyret visa/MC opererer med.

Kontantveksling på f.eks flyplassen kan være gunstig. Så sist at alle vekslingsboder opererte med samme pris som super rich. Der var det ingen synlige gebyrer, mente at jeg kom bedre ut av det enn på de pengene jeg hadde overført til thai bank. (benyttet meg av Arilds oppdateringer på TT)

Sent fra min E5823 via Tapatalk

Ja gebyrene må med i regnestykket, mente bare at det må hver enkelt person regne ut selv.

Jeg har selv SCB og de tar 500 bath uansett beløp overført, BangkokBang tar samme som Krungthai 0,25% minimum 200 maks 500

Med Transferwise betaler jeg nå kun gebyr hos dem og jeg får alltid høyere kurs, før betalte jeg 60 kr i banken i Norge og 500 bath i Thailand for hver overføring

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 92 Innlegg:

Driver man U-Hjelp i Thailand :D er jo også muligheten for å kunne overføre et eksakt lite beløp enkelt.

Vedlagt fil  Skjermbilde (7).png   96,46K   4 Antall nedlastinger

Her får mottakeren eksakt 10 tusen THB inn på sin konto.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere