Gå til innhold

Foto

Thai damene skall kurses

- - - - -

• Please log in to reply
42 replies to this topic

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Nei, det må ikke forventes av thaikvinner.

Men det bør ikke overraske noen at mennesker som er i forholdet utelukkende som følge av pengene, er kapable til svindel.

og grove lovbrudd?

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

og grove lovbrudd?

Det er nøyaktig like lite overraskende som at svindlere fra Nigeria og Russland eller hvor nå disse folka gjerne kommer fra, svindler naive menn.

Ergo sammenligningen i innlegget på forrige side.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Det er nøyaktig like lite overraskende som at svindlere fra Nigeria og Russland eller hvor nå disse folka gjerne kommer fra, svindler naive menn.

Ergo sammenligningen i innlegget på forrige side.

En thaidame som har bodd i norge i 15 år som er med på grove lovbrudd, ta nå heller å kall det hva det er, svindel som du liker å kalle det når thai sender hjem penger kan ikke sammenlignes med slike lovbrudd.

Skyldspørsmålet i denne saken er helt opplagt

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

En thaidame som har bodd i norge i 15 år som er med på grove lovbrudd, ta nå heller å kall det hva det er, svindel som du liker å kalle det når thai sender hjem penger kan ikke sammenlignes med slike lovbrudd.

Skyldspørsmålet i denne saken er helt opplagt

Jeg aner ikke hva du snakker om. Jeg skriver generelt, men med innlegget om bonden på siden bak som utgangspunkt.

At kvinner som svelger såpass med kameler at de tar til takke med hva som helst (det var utgangspunktet til han på siden bak, og innlegget jeg kommenterte), er ute etter å maksimere profitten, er altså det jeg mener ikke bør komme som noen overraskelse på noen.

Jeg tror vel egentlig at de aller fleste her inne er i stand til å tenke seg at det å tilbringe deler av sitt liv i parforhold med et menneske de ikke har særlige følelser for (og i eksempelet bak noe som ser ut som forakt for bonden) for noen må være et helvete, uansett om det sørger for at familien i Isaan har det godt økonomisk.

Og skjønner man ikke det mener jeg altså at man er jævla naiv.

Dette innlegget har blitt redigert av TomYumNoodle: 03 september 2017 - 07:56

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Jeg aner ikke hva du snakker om. Jeg skriver generelt, men med innlegget om bonden på siden bak som utgangspunkt.

At kvinner som svelger såpass med kameler at de tar til takke med hva som helst (det var utgangspunktet til han på siden bak, og innlegget jeg kommenterte), er ute etter å maksimere profitten, er altså det jeg mener ikke bør komme som noen overraskelse på noen.

Jeg tror vel egentlig at de aller fleste her inne er i stand til å tenke seg at det å tilbringe deler av sitt liv i parforhold med et menneske de ikke har særlige følelser for (og i eksempelet bak noe som ser ut som forakt for bonden) må være et helvete, uansett om det sørger for at familien i Isaan har det godt økonomisk.

Og skjønner man ikke det mener jeg altså at man er jævla naiv.

Hva som helst kan faktisk være det beste, det er det ingen som vet, heller ikke du

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Hva som helst kan faktisk være det beste, det er det ingen som vet, heller ikke du

Jeg sier ikke at jeg vet, jeg sier heller ikke at det ikke finnes en million nyanser innenfor det jeg skriver - det gjør det selvsagt, og mens den foraktfulle svindleren som truer med anmeldelse sannsynligvis er i kraftig mindretall, er det nok ganske mange som drømmer om et forhold basert på kjærlighet, slik de aller fleste mennesker har behov for, og helst hadde ønsket et annet liv enn livet de av ulike årsaker har endt opp med i vesten.

At det kommer som en overraskelse på enkelte menn at kvinnene som ikke er der av kjærlighet oppfører seg som om penger betyr mye for dem og som om kjærligheten til mannen ikke er der, mener jeg er like forbanna idiotisk som å la seg lure av barmfagre blondiner på Facebook.

Alle vet dette. Kjør på - det er opp til hver og en, men ikke begynn å snakk om "vanskelige kvinner" når det de burde visst fra starten viser seg.

Dette innlegget har blitt redigert av TomYumNoodle: 03 september 2017 - 08:12

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Jeg sier ikke at jeg vet, jeg sier heller ikke at det ikke finnes en million nyanser innenfor det jeg skriver - det gjør det selvsagt, og mens den foraktfulle svindleren som truer med anmeldelse sannsynligvis er i kraftig mindretall, er det nok ganske mange som drømmer om et forhold basert på kjærlighet, slik de aller fleste mennesker har behov for, og helst hadde ønsket et annet liv enn livet de av ulike årsaker har endt opp med i vesten.

At det kommer som en overraskelse på enkelte menn at kvinnene som ikke er der av kjærlighet oppfører seg som om penger betyr mye for dem, mener jeg er like forbanna idiotisk som å la seg lure av barmfagre blondiner på Facebook.

Alle vet dette. Kjør på - det er opp til hver og en, men ikke sutr over kyniske kvinner når det de burde visst fra starten viser seg.

Han bonden ville skilles, flere skiller seg, noen fordi de har giftet seg på feil premisser, fordi ting endrer seg, vi lever i ett fritt samfunn, bortsett fra feks thaidamene må holde ut i 3 år for å bli fri, men det viser seg at de skiller seg ikke noe oftere enn andre.

Det er også noen som virrer rundt å venter på den sanne kjærlighet som aldri kommer, fordi de har vanskelig for å ha relasjoner.

Da blir det å være hyper på nettet fordi det fins svindlere bare veldig kleint

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Han bonden ville skilles, flere skiller seg, noen fordi de har giftet seg på feil premisser, fordi ting endrer seg, vi lever i ett fritt samfunn, bortsett fra feks thaidamene må holde ut i 3 år for å bli fri, men det viser seg at de skiller seg ikke noe oftere enn andre.

Det er også noen som virrer rundt å venter på den sanne kjærlighet som aldri kommer, fordi de har vanskelig for å ha relasjoner.

Da blir det å være hyper på nettet fordi det fins svindlere bare veldig kleint

Ja, du finner alle typer, men at ikke thaier skiller seg oftere enn andre (hvis det stemmer? Ante ikke at det fantes statistikk over sånt), kan også ha med at de i motsetning til norske kvinner har vanskelig for å skille seg fordi de oftere enn norske kvinner har lavinntektsjobber, noe som gjør det økonomisk vanskelig å skille seg. Ofte er det ikke bare dyrt å bo alene i Norge, men det vil være spesielt vanskelig for en som i tillegg sender penger til Thailand.

Det er heller ikke bare å ta unger ut av skolen og f.eks. flytte tilbake.

Angående tall er det i hvert fall klare tall som viser at asiatiske kvinner er overrepresentert på krisesentre. Det sier vel kanskje noe om hva som fort kan skje når det fra kvinnens side ikke stilles særlige krav til mannen, eller paret av ulike årsaker ikke kjenner hverandre spesielt godt når kvinnen flytter til f.eks. Norge.

Dette innlegget har blitt redigert av TomYumNoodle: 03 september 2017 - 08:26

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 279 Innlegg:
Popcorn ved siden av meg og 3briller på :D

Det her ser ut til å bli en interessant tråd.

Tungt fagpanel i debatten, og med statistisk materiale for å understøtte påstander, med egenerfarte opplevelser og synsing.
jeg har ingenting å tape, bare alt å vinne!

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Ja, du finner alle typer, men at ikke thaier skiller seg oftere enn andre, kan også ha med at de i motsetning til norske kvinner har vanskelig for å skille seg fordi de oftere enn norske kvinner har lavinntektsjobber, noe som gjør det økonomisk vanskelig å skille seg. Ofte er det ikke bare dyrt å bo alene i Norge, men det vil være spesielt vanskelig for en som i tillegg sender penger til Thailand.

Det er heller ikke bare å ta unger ut av skolen og f.eks. flytte tilbake.

Angående tall er det i hvert fall klare tall som viser at asiatiske kvinner er overrepresentert på krisesentre. Det sier vel kanskje noe om hva som fort kan skje når det ikke stilles særlige krav til mannen, eller paret av ulike årsaker ikke kjenner hverandre spesielt godt når kvinnen flytter til f.eks. Norge.

Det er mange variabler, men at å skille seg i norge i dag tror jeg ingenting på, da er det heller manipulerende mennesker som har ett psykisk grep på den andre part som gjør at noen lider i ekteskapet.

At krisesenterne er overreprensentert av asiat er nok riktig, også fra muslimske land, og noen er der kanskje fordi mannen ikke tok opptaket av trusselen.

Etter 3 år trenger de ikke å flytte tilbake....

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Plutselig ble det forresten litt vanskelig å se hva det er du reagerer på av det jeg skriver når du selv skrev dette før jeg begynte å blande meg inn. Tror kanskje ikke vi er så uenige likevel.

Med så mange tåper som reiser å plukker opp thaidamer bør det absolutt holdes kurs, noen burde også fratas passet.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Popcorn ved siden av meg og 3briller på :D

Det her ser ut til å bli en interessant tråd.

Tungt fagpanel i debatten, og med statistisk materiale for å understøtte påstander, med egenerfarte opplevelser og synsing.

Stadig på tokt ser jeg, blir det oppsummering i huahin forumtreff?

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Plutselig ble det forresten litt vanskelig å se hva det er du reagerer på av det jeg skriver når du selv skrev dette før jeg begynte å blande meg inn. Tror kanskje ikke vi er så uenige likevel.

Det er bare min mening, men tåper kan sikkert være ålreite

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Det er bare min mening, men tåper kan sikkert være ålreite

Vel, nå har jeg ikke påstått at tåpene ikke kan våre ålreite, jeg har dog påstått at de du kaller tåper oppfører seg ganske tåpelig hvis de blir overraska over at kvinnen hadde økonomiske motiver, og angående meninger er selvsagt dette mine meninger, ingen andres. Det gjelder det meste jeg skriver på Asiaforum.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Vel, nå har jeg ikke påstått at tåpene ikke kan våre ålreite, jeg har dog påstått at de du kaller tåper oppfører seg ganske tåpelig hvis de blir overraska over at kvinnen hadde økonomiske motiver, og angående meninger er selvsagt dette mine meninger, ingen andres. Det gjelder det meste jeg skriver på Asiaforum.

Jeg tror kanskje at det er andre trekk som kan være verre enn tåpelig.

Å være tåpelig kan også være sjarmerende, alt etter hva du legger i det.

At det er tåper som blir lurt eller fordi de blr lurt,  har jeg egentlig ikke tenkt så mye på, så tror ikke du skal legge særlig vekt på mitt innlegg, altså ingen endring. :).

Dette innlegget har blitt redigert av Jolly J. d.e: 03 september 2017 - 08:49

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 9 833 Innlegg:
Syns det høres ut som et bra tiltak. Og velment nok. Om det har noe for seg, vil tiden vise. Sånn sett kan det minne om tiltak iverksatt av norske myndigheter.

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

På filippinene er ett slikt kurs ett krav for å flytte ut av landet

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 792 Innlegg:
Lysbakken ville ha trillegrupper for norske menn.
Politikere med tanker om kurs finnes visst over hele kloden. Og som alltid, så er det med et fromt ønske om at om bare alle gjør som jeg sier, så blir alt mye bedre. Bare tull, selvsagt. Den politiske utvikling og det lovdrevne samfunn stagnerte etter tilblivelsen av Kardemommeloven til salige Torbjørn Egner.

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 03 september 2017 - 15:45

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

De har jo sammfunnsfag , og det er ett krav for permanent opphold, kanskje det skule vært ett krav til første fornyelse, eller passer ikke dette inn i stupide mannfolks liberale drømmeverden.

Dette innlegget har blitt redigert av Jolly J. d.e: 03 september 2017 - 15:58

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 141 Innlegg:

Å finne seg ei Isaan dame kan være fugl eller fisk . Og denne bonden i Sverige var nok litt for godtroende også.  Det er STORE forskjeller på Norsk og Thailandsk kultur og selvsagt så er kursing ikke noe dumt forslag men om det hjelper er en annen sak .

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere