Gå til innhold

Foto

Thai damene skall kurses

- - - - -

• Please log in to reply
42 replies to this topic

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 912 Innlegg:

Leser et innlegg i hegnar.no om at Thai damer skall på kurs.

http://www.hegnar.no...r-paa-kone-kurs

Rolf12

Rolf12

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 637 Innlegg:

De damene jeg har møtt fra Isaan er tøffere en toget! Det gjelder damer generelt fra thailand også mener jeg da... de lar seg ikke "pille på nesen" Synes myten om at damer fra Thailand er underdanige er så overdrevet og feil som det kan bli, Det er en kulturmisforståelse

Dette innlegget har blitt redigert av Rolf12: 01 september 2017 - 16:46

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 031 Innlegg:

Er det slik mener du at thailandske myndigheter og dette sannhetsvitnet, Ploynisa Duangdararungrueng, ikke har peiling?

PoMoat

PoMoat

Medlem

• Medlemmer
  • 22 792 Innlegg:
Duangdararungrueng har ikke peiling.
Problemet for utflyttede thailandske kvinner fra Isan har ingen verdens ting med underdanighet å gjøre. Derimot kan mangelfull utdannelse, svake språk-kunnskaper og ikke-eksisterende innsikt i kulturforskjeller gjøre ting litt strevsomt for dem. Det største problemet er likefullt at så mange velger å gifte seg med vestlige menn som det av ulike grunner ikke er mulig å finne kvinner på "hjemme-markedet" som vil gifte seg med. Og, for mange av de thailandske utenlands-brudene har en karriere som sex-arbeidere som utgangspunkt for å forstå vestlige menn. Men altså, underdanighet er ikke problemet.

Dette innlegget har blitt redigert av PoMoat: 01 september 2017 - 17:00

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 659 Innlegg:

De damene jeg har møtt fra Isaan er tøffere en toget! Det gjelder damer generelt fra thailand også mener jeg da... de lar seg ikke "pille på nesen" Synes myten om at damer fra Thailand er underdanige er så overdrevet og feil som det kan bli, Det er en kulturmisforståelse

Så i Thailand er Menner og Damer likestilt i "dine" øyne ?

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

- Pelle 

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Trodde tråden sa 'Thai damene skal knulles' - men må sørgelig konstatere at det nok engang er mine dyslektiske egenskaper som spiller meg et puss.

Rolf12

Rolf12

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 637 Innlegg:

Så i Thailand er Menner og Damer likestilt i "dine" øyne ?

Å være underdaning er et uverdig begrep, ingen oppegående damer fra thailand faller under den kategorien. De kan kanskje gå i honningkrukkefella og være redd for å miste ansiktet, men de er ikke underdanige. Thats it. Hva thaimenn gjør og mener har ingen ting å si.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 659 Innlegg:

Å være underdaning er et uverdig begrep, ingen oppegående damer fra thailand faller under den kategorien. De kan kanskje gå i honningkrukkefella og være redd for å miste ansiktet, men de er ikke underdanige. Thats it. Hva thaimenn gjør og mener har ingen ting å si.

underdanig :
underlegen, ydmyk, ærbødig
Kilde: no.wiktionary.org

Være redd for å miste ansikt ? er det å miste seg selv på en måte, i så tilfelle må det vel være et falskt selv ?

Er vel enig generelt di ikke lar seg "pille på nesen" i vertfall stort sett fra en utlending, men en Thai ?

- Pelle 

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 145 Innlegg:

Thailandske damer bør kurses av norske myndigheter om rettigheter og plikter i Norge, deres ektefeller bør kurses i ansvar og plikter! Norske menn bør gjøres økonomisk ansvarlig for damene de tar hit til landet inntil damene har reell mulighet til å klare seg selv, og/eller gjøres økonomisk ansvarlig for at damene å klarer seg selv i 3 år hvis samboerskap/ekteskap havarer før damen kan få varig opphold og må returnere til Thailand. 

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 469 Innlegg:

Thailandske damer bør kurses av norske myndigheter om rettigheter og plikter i Norge, deres ektefeller bør kurses i ansvar og plikter! Norske menn bør gjøres økonomisk ansvarlig for damene de tar hit til landet inntil damene har reell mulighet til å klare seg selv, og/eller gjøres økonomisk ansvarlig for at damene å klarer seg selv i 3 år hvis samboerskap/ekteskap havarer før damen kan få varig opphold og må returnere til Thailand. 

jeg vet ikke hvordan det er lenger..men jeg husker feks 15 år tilbake..når thaidama kom til Norge..første de gjorde var å dra på sosialen? jeg vet ikke hva slags rettigheter de fikk der eller no..men noe var det sikkert..men om det går idag vet jeg ikke..

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 469 Innlegg:

Trodde tråden sa 'Thai damene skal knulles' - men må sørgelig konstatere at det nok engang er mine dyslektiske egenskaper som spiller meg et puss.

Ja..du vet..man kan ikke være beskjeden i møte med farlangen ;) det inngår også i kurset..tross alt Isaan ;)

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 764 Innlegg:

Jeg tror et slikt kurs er unødvendig hos damene fra LOS. Der er autodidakt. :)

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

Med så mange tåper som reiser å plukker opp thaidamer bør det absolutt holdes kurs, noen burde også fratas passet.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 659 Innlegg:

Med så mange tåper som reiser å plukker opp thaidamer bør det absolutt holdes kurs, noen burde også fratas passet.

Liker den  :thumb:

- Pelle 

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 146 Innlegg:

Når en farang finner seg en Thai dame , så er det ikke alltid feilen ligger hos ferangen , dei har feiler

Thai damerne også . Her er en historie fra Sverige , som er ca . en måned gammel . Jeg har bodd i

Sverige i nesten 15 år i en by på ca. 14 tusen inbyggare , så nesten alle kjenner verandre . Og rundt 

Byen er det nesten 50 Thai damer som er gift med Svensker . Hvert år på sommeren kommer det

Thai damer frå Isaan til Sverige for att plokka blåber , Tyteber . og sopp som det er mye av i Sverige

Og som dei tjenar gode pengar på og selger på torget i byen her . Når alt er betalt som mat og reisa

kan dei ha ca. 60 tusen Svenska kroner netto . Men i sommer blei det ingen intekt , det var for kaldt .

Men det stora med turen for Isaan damerna er att finna seg en Svenske , alder og utsjåande spiller

ingen rolle , bare han har mye pengar .Det er ei Thai mor på ca. 55 år og som har bodd her i Sverige

i over 15 år og har hvert år mange familie medlemmer som kommer til Sverige for plokka blåber og 

finna en mann . I sommar hadde ho den eina dattra til Sverige , Som dei fann en rik bonde  , og har hvert onkar heile sitt liv .Ho flytta heim til han , og han prøvde å få henne med på lettare arbeid på gården , men de ville ho ikke . Han har en storgård der han har 3 andre damer som er ansatt .

Den nye Thai dama som flytta inn til bonden ligg i senga til kl. 12 om dagen , og klærne hennes

ligg over halve gulvet og ho rydda ikke i huset , og hennes klær er det bonden som må vaska .

Og når ho hadde spist nuddelsuppa si til frokost kl.12.00 måtte bonden kjøra ho til byen for ho skulle

treffa veninna , og det er nærmare 20 km til byen . Og der var ho til kl. 17 -18.00 og kom hjem med

Taxi enda det gjekk buss ca hver halv time . Og ho hadde eit stort pengeforbruk , og fikk raseriutbrud

når han spørte hva ho brukte pengane til . Så etter ein måned hadde bonden fått nokk , han fikk 

søstra og en veninna av henne til å hjelpa han med å hiva henne ut , som blei eitt svert spetakkel

Og moren til Thai dama trua bonden med att vist han ikke betalte han ett større pengebeløp så skulle dei polis anmelda han for mishandel av Thai dama . Men den samtalen tok han opp på telefonen sin , og nemte det for polisen , men ville ikke anmelda det .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 146 Innlegg:

Her er litt bilder frå Sverige og Thaidamerna som selger Blåbær og sopp . i alle år har det vert mye

blåber og tytæber , og sopp i Sverige , men i sommer var det så kakdt som det ikke har vert så 150 år

og ingen bær . så det er store problem med mange thailendare i Sverige , dei har tatt store Banklån

for å få familien frå Isaan til Sverige . For dei som har 4 familiemedlemmer til Sverige har lånt i Bank

nesten 60 tusen skr  og ingen blåber så dei kunne betala lånet ned , Så nå er det store problem i Sverige  Dei ringer til kjerringen og forteller alt som skjer i Sverige  Og jeg får mail frå svenskar til Thailand , så vi er informert hva som skjer i småbyen .

Vedlagt(e) fil(er)

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 279 Innlegg:
Regel nr en ,skyt ikke bjørnen, før skinnet er solgt!!!!!!'

Skal det være så vanskelig?
jeg har ingenting å tape, bare alt å vinne!

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

Når en farang finner seg en Thai dame , så er det ikke alltid feilen ligger hos ferangen , dei har feiler

Thai damerne også . Her er en historie fra Sverige , som er ca . en måned gammel . Jeg har bodd i

Sverige i nesten 15 år i en by på ca. 14 tusen inbyggare , så nesten alle kjenner verandre . Og rundt 

Byen er det nesten 50 Thai damer som er gift med Svensker . Hvert år på sommeren kommer det

Thai damer frå Isaan til Sverige for att plokka blåber , Tyteber . og sopp som det er mye av i Sverige

Og som dei tjenar gode pengar på og selger på torget i byen her . Når alt er betalt som mat og reisa

kan dei ha ca. 60 tusen Svenska kroner netto . Men i sommer blei det ingen intekt , det var for kaldt .

Men det stora med turen for Isaan damerna er att finna seg en Svenske , alder og utsjåande spiller

ingen rolle , bare han har mye pengar .Det er ei Thai mor på ca. 55 år og som har bodd her i Sverige

i over 15 år og har hvert år mange familie medlemmer som kommer til Sverige for plokka blåber og 

finna en mann . I sommar hadde ho den eina dattra til Sverige , Som dei fann en rik bonde  , og har hvert onkar heile sitt liv .Ho flytta heim til han , og han prøvde å få henne med på lettare arbeid på gården , men de ville ho ikke . Han har en storgård der han har 3 andre damer som er ansatt .

Den nye Thai dama som flytta inn til bonden ligg i senga til kl. 12 om dagen , og klærne hennes

ligg over halve gulvet og ho rydda ikke i huset , og hennes klær er det bonden som må vaska .

Og når ho hadde spist nuddelsuppa si til frokost kl.12.00 måtte bonden kjøra ho til byen for ho skulle

treffa veninna , og det er nærmare 20 km til byen . Og der var ho til kl. 17 -18.00 og kom hjem med

Taxi enda det gjekk buss ca hver halv time . Og ho hadde eit stort pengeforbruk , og fikk raseriutbrud

når han spørte hva ho brukte pengane til . Så etter ein måned hadde bonden fått nokk , han fikk 

søstra og en veninna av henne til å hjelpa han med å hiva henne ut , som blei eitt svert spetakkel

Og moren til Thai dama trua bonden med att vist han ikke betalte han ett større pengebeløp så skulle dei polis anmelda han for mishandel av Thai dama . Men den samtalen tok han opp på telefonen sin , og nemte det for polisen , men ville ikke anmelda det .

Men hvordan er det mulig å bli overrasket? Vi lever i en del av verden der kunnskapen er et klikk unna. Vi læres opp til kritisk tenking fra vi er barn og det skrives sanger om å tenke sjæl.

For sier egentlig dette noe om vanskelige thaidamer? 

Eller sier det noe om menn som mot bedre vitende henter seg en kvinne de er nødt til å vite at er der av en årsak, og hadde det ikke vært for denne ene årsaken alene hadde hun aldri vært i forholdet?

Selvfølgelig mistrives noen av disse kvinnene. Like selvfølgelig er det at mistrivsel og et tøft liv kan resultere i depresjon, som å sove til 12 hver dag og la huset forfalle. Selvfølgelig kan et liv der mannen i enkelte tilfeller ser ut til å tro han har fått seg en moderne slave, generere raseriutbrudd mot både Herren og tilfeldige møbler, uansett om han er god bunnen og egentlig bare ensom.

At kvinnen frivillig flytta til Sverige forandrer ikke på det. Beatles' Can't buy me love er nok ikke helt på bærtur. 

Og hvor overrasket er det egentlig mulig å bli over at en kvinne som sannsynligvis har minimalt med følelser for sin nye eier, forsøke å svindle ham for så mye som mulig så lenge hun er der?

Noen ser ut til å tro asiatiske kvinner er fornøyde så lenge de får mat, vann, tak over hodet, noen baht til utgifter hjemme og jevnlige klapp på skulderen, men kanskje disse folka egentlig burde vurdere å skaffe seg hund.

Kvinner vet de i hvert fall ikke en dritt om.

For tiden blir jeg for øvrig bombardert av barmfagre kvinner som sender meg venneforespørsler på Facebook, og for moroskyld sjekker jeg noen ganger vennene deres. Det er tydelig at disse kvinnene har ålreit draget på menn som utifra profilbildene deres driver med et eller annet innen landbruk, men det er vel ingen med vettet i behold som vil skylde på de falske profilene når enkelt menn er så lettlurte at de faktisk tror på at aldeles nydelige Adella Almedia drømmer om å ha sex med akkurat dem.

Så hvorfor har mange så lett for å dele skyld når mannen går på noe som er for godt til å være sant med asiatiske kvinner?

Det er helt åpenbart at kursing er på sin plass, men sannsynligvis er det mannen som trenger kurset. Kvinnen burde kurses i både språk og rettigheter så fort de kommer til Norge, og uavhengig av om kvinnen som hentes for ekteskap kommer fra Thailand eller Pakistan, bør hun kanskje utstyres med en eller annen fadderperson eller noe i starten. En som kan forsikre seg om at kvinnen integreres i samfunnet, uavhengig av mannen, men det er det en del som ikke vil - for skulle det skje kunne hun jo ende opp med å bli som "vestlige kvinner", noe enkelte patriarkalske menn fra Norge og Somalia har til felles at de ikke synes særlig om.

Dette innlegget har blitt redigert av TomYumNoodle: 03 september 2017 - 07:23

Jolly J. d.e

Jolly J. d.e

Medlem

• Utestengte brukere
  • 19 668 Innlegg:

det som gikk veldig galt var jo at de truet med falsk anmeldelse, ja det er sikkert også mannens feil, fordi det må forventes av thaidamer.

TomYumNoodle

TomYumNoodle

Medlem

• Medlemmer
  • 1 009 Innlegg:

det som gikk veldig galt var jo at de truet med falsk anmeldelse, ja det er sikkert også mannens feil, fordi det må forventes av thaidamer.

Nei, det må ikke forventes av thaikvinner.

Men det bør ikke overraske noen at mennesker som er i forholdet utelukkende som følge av pengene, er kapable til svindel.

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere