Gå til innhold

Foto

smartphona min 8nde sans

- - - - -

• Please log in to reply
11 replies to this topic

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

må si at smart telefona betyr mye

for tiden!

ringer venner world wide på messanger whatsapp og siri

men hva mangler smart telefon?

nå kan jeg sogar spore katt og hund

ha oppdatert gps

ja

hva betyr smart telefon for deg!?, :-)

hvilke apper liker du?

forslag?!,

Vedlagt fil  IMG_2640.PNG   200,91K   13 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  IMG_2641.PNG   202,3K   7 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  IMG_2642.PNG   181,54K   6 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  IMG_2643.PNG   178,14K   7 Antall nedlastinger

Vedlagt fil  IMG_2644.PNG   197,6K   6 Antall nedlastinger
Vedlagt fil  IMG_2645.PNG   185,86K   5 Antall nedlastinger

Pain is temporary, honor lasts forever.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:
har hatt flere back up batterier

men kjøpte denne på mega

hele 10000 ma betalte 2800 baht

Vedlagt fil  IMG_2646.PNG   741,37K   5 Antall nedlastinger

https://www.amazon.c...h/dp/B00GNLS1K6

.olek

.olek

Medlem

• Medlemmer
  • 269 Innlegg:

Har du en ordentlig drill kan du bruke batteriet som powerbank

https://www.bosch-pr...24-40238-ocs-p/

Vedlagt fil  Skjermbilde 2017-07-27 kl. 18.06.54.png   799,15K   4 Antall nedlastinger

USB-lader
  • Krefter i massevis! Strøm til, og lading av, smarttelefon og nettbrett med Bosch Professional-batterier
  • Adapter for oppvarmet jakke: Hold jakken din varm dobbelt så lenge!
  • Fleksibelt batterisystem: Utvid bruken av Bosch Professional 14,4 og 18 V batterier til smarttelefonen og nettbrettet
  • 2 høyhastighets-USB-ladeinnganger: Med hurtiglading med opptil 2,4 ampere
  • Belteklips i metall for praktisk oppbevaring og kveiling av ledningen
  • PÅ-knapp for aktivering, for å hindre dyputlading av batteriet

asianet.no

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 114 Innlegg:

Jeg var fryktelig negativ til "smart" telefoner fram til ca 2014. Jeg ville ha en enkel og grei telefon som ikke måtte laddes så ofte. Så begynte jeg med dette bok-salg prosjektet mitt. Og oppgraderte fra en enkel LG smarttelefon jeg handlet i 2014 til en Samsung S6 128GB modell i 2015 da jeg reiste på første tur til Thailand.

Denne telefonen har blitt mitt mobile kontor på godt og vondt. Har tilgang på alt via telefonen. Siste skudd på stammen var at jeg ikke lenger fikk til å bruke USB kort-leseren for å logge inn på Norsk Tipping sine sider for å levere lottoen :-) Så da fant jeg ut at jeg kunne legge inn Norsk Tipping sin App på telefonen og gjøre alt der. Fungerer strålende :-D

Bussbilletter kan jeg handle der om jeg tar buss. NSB togbilletter når jeg skal til Værnes. Postens sporing/varsel om pakker. Vipps for hurtig betaling av ting som selges eller kjøpes. DnB sin bankkonto app for oversikt til enhver tid. Den var faktisk gull da jeg var i Thailand og sto ved en minibank som gikk i svart hver gang jeg trykte på å få utbetalt penger. Da sjekket jeg saldo for å se om noe ble trukket. På andre minibanker viste det seg nemling at belastningen på konto skjedde umiddelbart. Var bare en teknisk feil ved minibanken der.

For meg har smart-telefonen blitt et viktig redskap. Men den hører IKKE hjemme på soverommet om kvelden. Når man handler med folk fra hele verden tikker det inn meldinger til alle døgnets tider. Så jeg må legge den bort så jeg slipper å våkne av pling om natta.

I tillegg er den et strålende kamera/video-opptaker til å forevige øyeblikk fra turer. Det eneste problemet er at Android ikke har noen god overføringsløsning via USB til PC. Så det ble løst med en 16 GB dual minnepinne som jeg kunne kopiere til fra mobilen og så plugge inn på PC og kopiere inn dit.

Det som kanskje ikke er så bra er jo personvern relaterte ting. De (appene) har jo stort sett tilgang til hvor man er og hva man gjør til enhver tid. Så for den som ikke liker "Storebror ser deg" syndromet nå til dags vil slite med slike telefoner. Personlig bryr det meg ikke så mye da de positive aspektene veier opp for det. Pluss jeg stort sett ikke gjør noe galt eller reiser steder jeg ikke bør være :-)

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 114 Innlegg:

Kjøpte forøvrig en stor 20.000 mAmp powerbank sist jeg var i Thailand. Fungerte stort sett bra men var litt problemer med tilkoblingen til Samsungen. Men tror det var pluggen som var problemet. Fungerte veldig bra med iPad og andre duppeditter.

Kjøpte også en 7500 (tror jeg det var) powerbank på Biltema som fungerer veldig greit og er ganske liten.

Telefonen min må stort sett laddes 1 gang i døgnet pga mye bruk.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:
har slutta og bruke pc nesten totalt

smartelefon har alt!

eneste fungsjon jeg ikke bruker( burde bruke)

er stemme gjenkjenning og bare snakke så skriver den

skriver mere feilfritt en meg

" siri er jo jævli kjekk da"

hun svarer på det meste

merklig svar om en spør om

vi skal ha sex :-)

jeg har 7+ og batteri tiden er mye forbedret

også kamra med to

linser!

redigering s programerklæring er enkel

også legge tekst på bilder eller

tegne!

også tegne på fotos!

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 21 613 Innlegg:

Smartmobil har jeg ikke.  Hvorfor skal jeg ha den 8 sans når jeg mangler de første 7??????

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 28 juli 2017 - 09:46

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Ja telefonen er jaggu blitt helt uunnværlig for meg. Bruker den til utrolig mye. Betaler regninger, bestiller billetter, booker rom, bruker den til å navigere med via offline GPS-kart. Sjekker været rundt omkring i verden, sjekker vekslingskurser, oversetter språk osv osv. Pluss alle andre vanlige online ting. Blir helt hjelpesløs uten telefonen, er skremmende å tenke på egentlig hvor avhengig en er blitt av denne dingsen...

Dette innlegget har blitt redigert av pidea: 29 juli 2017 - 01:07

Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 155 Innlegg:

Jeg synes smart-telefonene ble for små til å bruke det som et mobilt kontor. 

Så jeg er mere glad for nettbrettet mitt fra Samsung. Da får du stor nok skjerm til å lese og se på filmer osv, dessuten er den fortsatt liten nok til å putte den inn i en liten bag. Nettbrettet er jeg blitt helt avhengig av og bruker den mer enn laptopen. 

ProCase-Standing-Folio-Samsung-Galaxy-Ta

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 148 Innlegg:

Jeg bruker telefonen mye, hovedsakelig med apper som er synkronisert på tvers av enheter. Appen jeg bruker mest er Onenote fra Microsoft, den er genial... OneDrive for skylagring bruker jeg også mye, da har jeg alt mitt digitale innhold klar uansett hvor jeg er.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

Ja telefonen er jaggu blitt helt uunnværlig for meg. Bruker den til utrolig mye. Betaler regninger, bestiller billetter, booker rom, bruker den til å navigere med via offline GPS-kart. Sjekker været rundt omkring i verden, sjekker vekslingskurser, oversetter språk osv osv. Pluss alle andre vanlige online ting. Blir helt hjelpesløs uten telefonen, er skremmende å tenke på egentlig hvor avhengig en er blitt av denne dingsen...

til slutt, et oppslagsverk

fra stil å

også på film!

youtube!

VetBest

VetBest

Medlem

• Medlemmer
  • 1 148 Innlegg:

Jeg har ikke oppgradert bilradioen til dab, men har en tilkobling i bilen så jeg streemer radio hver gang jeg er ute å kjører. Kvaliteten er ikke topp, men det er ikke dab heller. For tiden bruker jeg ice.net her, de bruker Telias nett der de ikke selv har dekning. Jeg har enda ikke kjørt i områder hvor jeg har mistet dekningen utenom inne i noen av tunellene på E18- Dab er vel den største skandalen regjeringen har insistert på at de vet bedre enn alle oss andre.

Jeg har gått fra Windows 10 Mobile til Android, det er som å ha kvalitetsverktøy til å kjøpe alt verktøy på Biltema...

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere