Gå til innhold

Foto

Drone

- - - - -

• Please log in to reply
24 replies to this topic

TJ

TJ

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 45 Innlegg:

En ting er selvfølgelig hva Thailanske myndigheter mener om disse dronene. Men hva sier fly selskapene om batteriene i disse dronene. Det selges egne poser for disse når det gjelder ladning og oppbevaring. Kan man bare ta med seg X antall batterier i bagasjen??

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 679 Innlegg:

En ting er selvfølgelig hva Thailanske myndigheter mener om disse dronene. Men hva sier fly selskapene om batteriene i disse dronene. Det selges egne poser for disse når det gjelder ladning og oppbevaring. Kan man bare ta med seg X antall batterier i bagasjen??

en fordel og ta det i handbagasjen,

jeg ville vurdert tatt m drona uten batterier bestilt slike i thailand og

hatt " ferie" batterier  :smile:, så en da ungår trøbbel i sikkerhets kontrollen,

og for sin egen sikkerhet.

https://www.phantomthailand.com/

https://www.phantomt...h-High-Capacity

Dette innlegget har blitt redigert av Riflefish: 11 august 2017 - 06:03

Pain is temporary, honor lasts forever.

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 835 Innlegg:

Ingen problem å ha batteriene i håndbagasjen, batterier til Phantom 4 pro koster i norge 17-1800,- hva de koster i Thailand vet jeg ikke men skal sjekke det ut, trenger flere batterier så kjøp i Thailand er jo ingen dum ide

Ser av linken at de koster 7200 baht så ikke billigere der, for meg dyrere da jeg får igjen mva i norge, mye styr hvis jeg skal tolle disse inn på hjemveien.

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 11 august 2017 - 06:03

joika

joika

Medlem

• Medlemmer
  • 1 927 Innlegg:

Har nettopp vært i kontakt med IF angående ansvarsforsikring på dronen, kommer på totalt 5800,- kr i året, gjelder ikke i utenom Norge så må nok ordne forsikring i Thailand når jeg er der. Denne forsikringen gjelder da bedrift og kun under fotografering av båt så kan altså ikke benyttes privat. Må sjekke en privat forsikring i Norge også.

Ja gjør det...for den lille dronen din. I alle år har man entusiaster utøvd hobbyen sin med fjernstyrte fly uten å måtte ha forsikring..

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 835 Innlegg:

Ved privat flyging av RO1 kan man bruke hjemforsikringen men komersielt som jeg skal bruke den til så er det litt vanskelig med norske forsikringselskap, de forlanger at jeg skal ha tabbeforsikring på firmaet i tillegg til droneforsikring. Har nå fått ansvarsforsikring world wide gjennom Berkley så har nå oversendt registreringspapirer og forsikringspapirer til CAAT i Thailand da jeg vil ha med denne nedover for rekreasjons flyging og fotografering.

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere