Gå til innhold

Foto

Norsk TV-apparat i Thailand?

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
13 svar til dette emnet

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

I forbindelse med litt tankespinning om jeg skal sende en container (om prisen ikke er for høy) til Thailand med diverse innbo jeg har, kom jeg til å tenke på om den store nyere flatskjermen kan benyttes i Thailand, eller blir det kræsj med sendesystemer?

Har en del saker det vil koste ganske mye å kjøpe tilsvarende nytt i Thailand, derfor denne vurderingen.

I don’t need sex, the Government fucks me everyday

.

Warning: This post may cause cancer in the state of California.

Kalmar

Kalmar

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 484 Innlegg:

Mest sansynlig bruker du en hdmi kabel for å se TV..så det går nok greit...hva det angår antenne kabel så tror jeg du må unngå eller få den skiftet ut kan det tenkes...

Dette innlegget har blitt redigert av Kolami: 19 juli 2017 - 01:22

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

Det eneste spørsmålstegnet er nok tuneren i TV'en. Men det løses som regel enkelt med en ekstern tuner for tv-signaler.

Alt ellers fungerer helt fint.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

I forbindelse med litt tankespinning om jeg skal sende en container (om prisen ikke er for høy) til Thailand med diverse innbo jeg har, kom jeg til å tenke på om den store nyere flatskjermen kan benyttes i Thailand, eller blir det kræsj med sendesystemer?
Har en del saker det vil koste ganske mye å kjøpe tilsvarende nytt i Thailand, derfor denne vurderingen.

har alltid fått råd om ikke og ta med elektronikk

det får tollera til og " steile"

selg heller tvn på finn

ogte da du tar en container og har

laget packing list og proforma invoice

så betaler du litt fee for tollbehandling

men de er sjelden inne i containern

om du skriver :

movieguide goods personal belognings

trenger du hjelp så veit jeg en som kan dette med import

eksport!

for prisene varierer enormt! er det et flytte byrå

er det rådyrt!

betaler firma ditt det koster

men da pakker de alt og pakker det ut!

du får contriner til addr i thailand

Pain is temporary, honor lasts forever.

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

Takk for alle svar  :-)

.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 767 Innlegg:

Det eneste spørsmålstegnet er nok tuneren i TV'en. Men det løses som regel enkelt med en ekstern tuner for tv-signaler.

Alt ellers fungerer helt fint.

Er nok få som bruker tuneren i TV i dag, man har som regel en eller annen digitalboks som signalene kommer i fra enten det er via kabel eller parabol....

RobertX

RobertX

Medlem

• Medlemmer
  • 1 212 Innlegg:

kom jeg til å tenke på om den store nyere flatskjermen kan benyttes i Thailand, eller blir det kræsj med sendesystemer?

Er nok få som bruker tuneren i TV i dag, man har som regel en eller annen digitalboks som signalene kommer i fra enten det er via kabel eller parabol....

Det er sant, men de fleste TV'er leveres med en innebygd tuner. Norge valgte vel en litt annen standard enn ellers i Europa så vidt jeg husker. Men slike problemer løses enkelt med ekstern dekoder og kobling via HDMI mellom dekoder og TV. Akkurat som med en parabol. Jeg kjenner ikke de forskjellige TV systemene de bruker i Thailand eller om/hva de har for en standard på sendingene. Men jeg husker foreldrene til kona hadde en "god gammel" rør-tv med kornete bilde og vanlig TV-antenne for mottak :-)

Tordy

Tordy

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 238 Innlegg:

Thailamd bruker PAL-systemet, det samme som Nprge og de fleste andre lamd i Europa. Når det gjelder HD er jeg neimen ikke sikker. For vanlig ganneldags TV skiller UK seg ut med en annen avstand mellome bilde- og lydbærebølgen enn resten av PAL-Europa.

Ved å Google HDTV kan du sikkert finne ut mer eom standarder.

balo

balo

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 450 Innlegg:

Samme systemet som i Norge så det er ikke noe å bekymre seg over. Men jeg ville aldri drasset med en TV hit, prisene er vel omtrent det samme som i Norge.

Don Muang

Don Muang

Medlem

• Medlemmer
  • 296 Innlegg:

Samme systemet som i Norge så det er ikke noe å bekymre seg over. Men jeg ville aldri drasset med en TV hit, prisene er vel omtrent det samme som i Norge.

Men når man har en nesten helt ny 60" og skal selge denne her, så er det jo ikke mulig å selge slikt uten å gå langt under halv-pris
Nordmenn kjøper ikke brukt, virker det som

Skal man selge alt  man har av innbo man kunne tenkt å ha med seg til Thailand, blir det nok et ganske stort tap.
Samtidig som kvalitetsvarer koster  en del i Thailand

.

dalene

dalene

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 456 Innlegg:

Men når man har en nesten helt ny 60" og skal selge denne her, så er det jo ikke mulig å selge slikt uten å gå langt under halv-pris

Skal man selge alt  man har av innbo man kunne tenkt å ha med seg til Thailand, blir det nok et ganske stort tap.
Samtidig som kvalitetsvarer koster  en del i Thailand

tv og elektronikk i thailand er mye dyrere enn i norge,norge er billig på eletronikk.ta tv med hvist du kan,gå og se i thai hvor mye samme tv ville kostet.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Skal man selge alt man har av innbo man kunne tenkt å ha med seg til Thailand, blir det nok et ganske stort tap.
Samtidig som kvalitetsvarer koster en del i Thailand

som jeg skriver prøv og unngå trøbbel

med tollera i thailand!

alle sier unngå og ta inn elektronisk gjenstander

jeg fikk først denne beskjemmet i 1995 da jeg hadde inn

min første container!

skal du flytte vel en container unngå trøbbel

så at en 55" borte på tesko lotus nå var for 28000

bath ikke da 2017 mod!

bare sjekk !

også sjekk på power buy

på priser!

tollfolka liker at alt er i orden

men begynner dem vel,

de kan være vansklige!

siden du spør

teknisk no problem!

ps jeg har forøvrig aldri hadd problem med shipment

fra norge ! de andre som har spurt har også sluppet

problem! men ingen

har hatt med el varer. ,

Dette innlegget har blitt redigert av Riflefish: 25 juli 2017 - 13:30

Pain is temporary, honor lasts forever.

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 930 Innlegg:

Flatskjermer som er på tilbud i norge er også på tilbud i Thailand (som regel) og som regel litt billigere i Thailand, det norge skårer høyt på er garanti, ikke mange land som har så god forbrukerbeskyttelse.

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Blir litt som å ha med seg fisk på fisketur, om du skjønner...

Noen av oss som reiser til Thailand har med fisk, men den blir fort sur og ubrukelig. Andre tar med kun fiskestang og  holder seg med fersk fisk. Om du skjønner. Selv har jeg en 55" og syns den er for stor for Thailand og har derfor valgt en mindre en der. Om du skjønner. Madammen var glad for det.

Lykke til med salget på finn.no

finn.no   (torget - gratis!)

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere