Gå til innhold

Foto

Pensjonsbekreftelse for pensjonsvisum

• Please log in to reply
27 replies to this topic

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 155 Innlegg:

Hva med thailandsk selvangivelse dersom betalt skatt der?
Der står jo en brutto inntekt og burde jo være inntektdokumentasjon god som noen :-)

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 002 Innlegg:

Hva med thailandsk selvangivelse dersom betalt skatt der?
Der står jo en brutto inntekt og burde jo være inntektdokumentasjon god som noen :smile:

Ja, kanskje? Men selvangivelsen sannsynliggjør vel ikke at du har over minstekravet til livsopphold det kommende visum året? :smile:

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 27 Innlegg:

Ja, kanskje? Men selvangivelsen sannsynliggjør vel ikke at du har over minstekravet til livsopphold det kommende visum året? :smile:

Kan bli vanskelig og fordele betalingen av skatt mellom Norge og Thailand men kommer an på om hvor mye den enkelte skatter på av pensjonen her og hva som blir stående i "Thai selvangivelsen" Personlig tror jeg Immigration ikke vil godta det. Etter mange år med skattebetaling her er jo fortsatt Tax payment certificate og Certificate of residence ubrukelig til annet en dokumentasjon overfor skatteetaten i Norge.  :???: 

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 002 Innlegg:

Kan bli vanskelig og fordele betalingen av skatt mellom Norge og Thailand men kommer an på om hvor mye den enkelte skatter på av pensjonen her og hva som blir stående i "Thai selvangivelsen" Personlig tror jeg Immigration ikke vil godta det. Etter mange år med skattebetaling her er jo fortsatt Tax payment certificate og Certificate of residence ubrukelig til annet en dokumentasjon overfor skatteetaten i Norge.  :???:

Den første setningen forstår jeg ikke.

I Thailand leverer- og betaler en selvangivelsen samme dag. Da er jo den klar, og kunne slik sett blitt brukt som dokumentasjon ved søknad om visum. (At jeg ikke tror de vil godta den som dokumentasjon, er en annen sak.)

Dette innlegget har blitt redigert av Harald H: 20 juni 2017 - 09:56

Hansap

Hansap

Medlem

• Nye medlemmer
  • 27 Innlegg:

Den første setningen forstår jeg ikke.

I Thailand leverer- og betaler en selvangivelsen samme dag. Da er jo den klar, og kunne slik sett blitt brukt som dokumentasjon ved søknad om visum. (At jeg ikke tror de vil godta den som dokumentasjon, er en annen sak.)

Jeg mente at mange fordeler skatten mellom Thailand og Norge og hvis dokumentert sum som er overført til Thailand ikke er minst THB 800,000,- vil jo ikke dette fungere i forhold til Immigrasjonen.

Harald H

Harald H

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 002 Innlegg:

Jeg mente at mange fordeler skatten mellom Thailand og Norge og hvis dokumentert sum som er overført til Thailand ikke er minst THB 800,000,- vil jo ikke dette fungere i forhold til Immigrasjonen.

Enig i det. Antok at Olav Seglem la den forutsetningen til grunn.

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 155 Innlegg:

D gjorde jeg :-)

Men skal spør nå går Immigration Buriram ved månedskiftet.

Den som lever får se :-)

Olav Seglem

Olav Seglem

Medlem

• Medlemmer
  • 1 155 Innlegg:

Var på Buriram Immigration i går angående det automatiske månedsvisumet gikk mot slutten.

Spurte angående årsvisum men forsto det slik at kunne ikke endre dette automatisk.

(Min tanke var få et multiple entry årsvisum når turistvisumet gikk ut pr 13 juli 17.)

Forklarte ham at mitt behov var visum til 22 august og at vi reise "frem og tilbake" med tilnærmelsesvis 6 måneder hvert sted pr år..

Litt mer i Norge grunnet krav ang trygdesystemet. (Har ikke gjort dette 2 siste årene grunnet byggingen.)

Så han anbefalte da en forlengelse av mitt visum med 2 måneder og kalte det "passe på thaikone visum" pris thb 1.900,-

(Sa til ham jeg håpet at thaikone kunne passe på meg, ellers kunne det lett bli dyrt. Han svarte med et smil at da kunne jeg jo finne ny kone, noe som fikk Phen til å himle med øynene og si noe til ham på thai :smile:. Godt når offentlig ansatte har humoristisk sans.

Men min konklusjon er nå for egen del som følger:

Er aldri mer enn 90 dager i Thailand om gangen. Betaler med masterkort grunnet forsikringen.

Får 3 måneders visum fra Thailands Ambassade i Oslo i forkant. Single entry er rett under kr 500,-

Slipper alt "krøll". :smile:

(Ville nok spesielt gjort dette hadde jeg kunnet gå til ambassaden selv og levere pass og dokumentasjon)

Dette innlegget har blitt redigert av Olav Seglem: 07 juli 2017 - 03:50

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere