Gå til innhold

Foto

Hoteller i Bangkok

- - - - -

• Please log in to reply
35 replies to this topic

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 547 Innlegg:

jeg legger ut et svar til meg selv hehe. Jeg fant svaret på nettet. Det kan jo være noe som er like lite bevandret i disse internasjonale flyplass kodene som meg.

Suvarnabhumi Airport erstattet Bangkok International Airport (Don Muang) i 2006, og tok da også over IATA-koden BKK. Derfor kalles Suvarnabhumi Airport iblant for New Bangkok International Airport. Suvarnabhumi uttales "su-wan-na-poom" og betyr “Det gylne landet”, et navn som flyplassen fikk av den thailandske kongen.

Suvarnabhumi ligger 30 km øst for Bangkok og betjener 41 millioner passasjerer i året. Flyplassen har verdens høyeste frittstående kontrolltorn, én terminal, som er verdens tredje største, og to rullebaner. Suvarnabhumi er base for Thai Airways International, Bangkok Airways, Orient Thai Airlines, PBair og Thai AirAsia.

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:

har jo fått flybiletten , Det sto bare at jeg lander på flyplassen BKK (bkk int). Er dette flyplassen Suwannabhumi eller ?

Begge flyplassene tar imot internasjonale flighter, men Don Muang tar bare i mot flighter fra naboland så som Kina, Vietnam, Malaysia, Indonesia osv. Så med mindre du ikke reiser via disse landene vil du lande på Suwannabhumi.

Hvilket flyselskap flyr du med forresten?
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 547 Innlegg:

Begge flyplassene tar imot internasjonale flighter, men Don Muang tar bare i mot flighter fra naboland så som Kina, Vietnam, Malaysia, Indonesia osv. Så med mindre du ikke reiser via disse landene vil du lande på Suwannabhumi.

jeg flyr med Emirates -flyr fra Dubai til bangkok. Vet ikke om det er et bra selskap. Er ikke så nøy på - hadde jo ikke flydd med klm før jeg gjorde det første gangen heller.

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
Hvilke flyselskaper som er bra eller mindre bra tror jeg ikke alltid det er enighet om. Men Emirates bruker Suwannabhumi.

Dette innlegget har blitt redigert av pidea: 12 juni 2017 - 22:27

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 368 Innlegg:

har jo fått flybiletten , Det sto bare at jeg lander på flyplassen BKK (bkk int). Er dette flyplassen Suwannabhumi eller ?

Ingen internasjonale flyginger lander på Don Muang (meg bekjent), så du lander da på Suvarnabhumi, som er Bangkok International Airport.

Edit: Ser du fant svaret selv. :)

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 805 Innlegg:

Ingen internasjonale flyginger lander på Don Muang (meg bekjent), så du lander da på Suvarnabhumi, som er Bangkok International Airport.

Edit: Ser du fant svaret selv. :)

Til info så har Don Muang to terminaler domestic og internasjonal, kan du fortelle meg hva de skal med en internasjonal terminal hvis de ikke har internasjonale flyvninger?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Helmax

Helmax

Moderator

• Moderatorer
  • 1 368 Innlegg:

Til info så har Don Muang to terminaler domestic og internasjonal, kan du fortelle meg hva de skal med en internasjonal terminal hvis de ikke har internasjonale flyvninger?

Sent from my E5823 using Tapatalk

Den var jo tidligere en internasjonal flyplass, og har vel ikke da gjort noen endringer på flyplassen da Suvarnabhumi ble opprettet. Men om den internasjonale delen ved Don Muang er i bruk vet jeg jo ikke da.

Kom arbeidslyst, og treng deg på. Her skal du motstand finne. ;-)

โชคดี

anmeno

anmeno

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 805 Innlegg:

Den var jo tidligere en internasjonal flyplass, og har vel ikke da gjort noen endringer på flyplassen da Suvarnabhumi ble opprettet. Men om den internasjonale delen ved Don Muang er i bruk vet jeg jo ikke da.

Don Muang er en internasjonal flyplass, Air Asia har f.eks alle sine flyginger fra denne flyplassen, men hvis man kommer fra Norge så er nok ikke sjansen veldig stor for å lande der.

lord

lord

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 404 Innlegg:

ja

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 547 Innlegg:

jeg tror jeg vil benytte meg av tjenesten som noen hoteller tilbyr -Customers who book room with transfer, please submit complete flight arrival details during reservation. If flight details are not specified the hotel will not be able to guarantee transfer. Once details are submitted guests will be met with a hotel representative holding the hotel sign.

Tror dette kan være lurt for meg som første reisende - og tar nok å booker hotellet gjennom agoda - har gjordt det før med dem. Da har jeg bare å passe på at jeg tar av fra bangkok til min neste destinasjon i thailand fra den samme flyplassen som jeg lander på. Det vil gjøre det enklere for meg. Selv om har en hel dag å gjøre meg kjent  i bangkok. Nå begynner jeg å bli mere konfortabel. Selv om jeg har vært i stor byer før - så er det jo en ny by. Har jo vært i manila flere ganger som en del av dere vet,

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 183 Innlegg:

jeg tror jeg vil benytte meg av tjenesten som noen hoteller tilbyr -Customers who book room with transfer, please submit complete flight arrival details during reservation. If flight details are not specified the hotel will not be able to guarantee transfer. Once details are submitted guests will be met with a hotel representative holding the hotel sign.

Tror dette kan være lurt for meg som første reisende - og tar nok å booker hotellet gjennom agoda - har gjordt det før med dem. Da har jeg bare å passe på at jeg tar av fra bangkok til min neste destinasjon i thailand fra den samme flyplassen som jeg lander på. Det vil gjøre det enklere for meg. Selv om har en hel dag å gjøre meg kjent  i bangkok. Nå begynner jeg å bli mere konfortabel. Selv om jeg har vært i stor byer før - så er det jo en ny by. Har jo vært i manila flere ganger som en del av dere vet,

Så lenge du forbereder deg mest mulig så går det meste greit selv om det skulle oppstå situasjoner.

wiking

wiking

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 547 Innlegg:

Så lenge du forbereder deg mest mulig så går det meste greit selv om det skulle oppstå situasjoner.

ja det er derfor jeg er innom her- for å være forberedt, har jo sett på en del sider her men synes det er litt rotet. burde tatt en opprydding slik at man kunn finn nyttig inf, er jo klar over at det er mange personer her som veit mye- det er derfor jeg har vært medlem her, Det var jo her jeg startet og fikk nyttig inf,  Da var det jo til phil jeg skulle- men ferdig med det. Nå skal jeg besøke en slektning som bor i thailand, jeg er jo medl i philguiden men har alltid vært medlem i asiaforum - og prøvd åsvare der når det trengs. Men tror nok det må taes en opprydding i asiaforum. Finnes nok mye inf der - men det er lite strukturert. Man burde f.eks ha en spalte om hva man kan komme ut - når man er fersk. - og ha den pinna,  ellers reisespalten synes jeg er tynn- burde vært større

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 670 Innlegg:

Så du er ferdig med Phil? Hva har skjedd? Eller er du bare ute etter en forsmak av hva Thailand kan by på?

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:
Han skal opp å gjøre Nutty Park og Day and Night utrygg nå..... :D

Kolami

Kolami

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 183 Innlegg:

Han skal opp å gjøre Nutty Park og Day and Night utrygg nå..... :D

Jeg troode du tullett angående Nutty Park..så så jeg at det lå i Udon Thani..så da ga jeg meg med det..hehe..selvfølgelig..

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 719 Innlegg:

Jeg troode du tullett angående Nutty Park..så så jeg at det lå i Udon Thani..så da ga jeg meg med det..hehe..selvfølgelig..

"Nutty Park" og "Day and Night" er de to hovedområdene for uteliv farangstyle i Udon.... ;-)

Ligger et par norskdrevne barer i Nutty Park forresten...eller lå i hvertfall sist jeg var der.

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere