Gå til innhold

Foto

Mitt paradis i Thailand Bangsaen

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
837 svar til dette emnet

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

Det skal så lite til for en "gammel" kropp, bare litt bøy og tøy og strekk :-)

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

sikry

sikry

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 167 Innlegg:

Det skal så lite til for en "gammel" kropp, bare litt bøy og tøy og strekk :smile:

Jeg husker godt da disse gikk på NRK , bøy , tøy og strekk.

https://tv.nrk.no/serie/boey-og-toey

http://www.beater.no...trim-for-eldre/

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Noe som forundrer meg litt.  Jeg har ikke sett en eneste skole eller universitet i Thailand som har gymsal.

A.H.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

En gumsal i Thailand , de er vel ikke de beste for klimaet her , Dei har store areal her i Bangsaen .

Jeg trur det er over 20 mål - eller ( 20 tusen km2  som dei har som idrettsplass på Universitetet

Her er fotbalbaner - bedmington- handball . m,m med tak over og ingen vegger .

Og en løpebane på flere km  og masse trimapperat , Her kan alle gå inn på området og bruka 

trimutstyret i sammen med elevane på Universitetet .

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

En gumsal i Thailand , de er vel ikke de beste for klimaet her , Dei har store areal her i Bangsaen .

Jeg trur det er over 20 mål - eller ( 20 tusen km2  som dei har som idrettsplass på Universitetet

Og en løpebane på flere km  og masse trimapperat , Her kan alle gå inn på området og bruka 

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Hvorfor skal ikke helse og kroppslære være i skolene selv om det er ett varmt klima?

A.H.

Dette innlegget har blitt redigert av Arild Holtet: 26 juni 2018 - 11:36

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 901 Innlegg:

Hvorfor skal ikke helse og kroppslære være i skolene selv om det er ett varmt klima?

A.H.

Muligens fordi det vil kreve store AC-maskiner med tilsvarende strømregninger for å holde tempen lav nok til at folk kan overleve.

Jeg tror åpne løsninger er det thaien foretrekker.

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Muligens fordi det vil kreve store AC-maskiner med tilsvarende strømregninger for å holde tempen lav nok til at folk kan overleve.

Jeg tror åpne løsninger er det thaien foretrekker.

Gode vifter hadde løst dette både enkelt og billig.  Men det var dette med å ha penger til en stor gymsal da.  De lærer forøvrig lik NULL om helse på skolene, og organisert trening med system har de ikke på skolene.  Men det er storeforballbaner på alle skolene, men ikke noen systematisk fotballtrening eller annen trening.  Skoler, klima og kulturen er ikke mye lik det vi er vant med.

A.H.

magareta

magareta

Medlem

• Medlemmer
  • 814 Innlegg:

Her er vi kl.5.30 på morgonen og kjøper Street Food og blomster til Bhudda og så får dei sin

velsignelse . I dag er det en spesiel dag , den 27 juni  en stor bhudda dødde den dagen .

Vedlagt(e) fil(er)

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Her er vi kl.5.30 på morgonen og kjøper Street Food og blomster til Bhudda og så får dei sin

velsignelse . I dag er det en spesiel dag , den 27 juni  en stor bhudda dødde den dagen .

Her var jeg ikke helt med magareta:

En stor Buddha som døde 27 juni !  Regner med det var en stor, repektert og kjent munk.  

For Buddha var det bare en av, og han het Siddharta Gautama og var fra India som alle vet.  Han døde for 2501 år siden og ble 80 år.  Etter sin død fikk han ærestitteln Buddha, som betyr "den oppvåknede" på språket sanskrit ett av de eldste språkene (klassisk kulturspråk) man kjenner til.

Men munkene som får mat og velsigner folk, det er jo hyggelige bilder på morgenene i Thailand.  Ett fast "bilde" av hverdagen over alt i Thailand.

A.H.

pelle

pelle

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 118 Innlegg:

^ Og Siddharta har heller aldri vært Buddhist ;-) 

"Det er kjekkere å logre med halen en å gå rundt å bjeffe!"

Greit å bjeffe litt av og til også - Pelle 

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 335 Innlegg:

^ Og Siddharta har heller aldri vært Buddhist ;-)

Er ikke Siddharta en bok av Herman Hesse ? :)

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Ifølge buddhistiske fortellinger førsøkte Mara(døden) å friste Siddharta på ulike vis, men ved soloppgang den fjerde natten så Siddharta i et glimt hvordan alt i tilværelsen henger sammen. I samme stund ble han Buddha " Jeg har funnet den fulkommende frihet," tenkte han, og visste at han hadde nådd fram til et han hadde søkt i alle disse årene.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

Kongen av Pattaya

Kongen av Pattaya

Medlem

• Nye medlemmer
  • 70 Innlegg:

Greide dere å mobbe vekk han her også?

Tellus

Tellus

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 116 Innlegg:

Greide dere å mobbe vekk han her også?

Ikke med mobbing, da må det være fakta som er årsaken.

En gang var jeg på samme plass to ganger...

SomLak

SomLak

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 10 335 Innlegg:
Enig i at det ikke har vært snakk om mobbing. Hvert fall ikke det jeg har sett. Men det har derimot vært tilfeller av saklig uenighet. Og det er selvsagt innenfor. Men mulig registeret hans var oppbrukt. Eller at han bare tar en pause og kommer grusomt tilbake.

janet

janet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 3 433 Innlegg:

Er ikke Siddharta en bok av Herman Hesse ? :)

rudolf hess?

Arild Holtet

Arild Holtet

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 22 990 Innlegg:

Det ser ut for att vår forumsvenn som fant paradiset i Thailand er borte fra Asiaforum.  Men dere finner han på hans egen Facebook side og andre facebook sider om Thailand.  Han er som før og det gir jo mange artige diskusjoner om ting han skriver om.

Artig mann og humør det har han.

A.H.

Også merket med et eller flere av disse nøkkelordene: Thailand

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere