Gå til innhold

Foto

Indonesia i dag

- - - - -

• Vennligst logg inn for å svare
69 svar til dette emnet

Kjempe-Kar

Kjempe-Kar

Medlem

• Utestengte brukere
  • 347 Innlegg:

Går vanskelig an å forstå dette

Indonesia today

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:
Jeg forventet noe riktig ille men den der daskinga over ryggen var jo nesten komisk lett - HELDIGVIS får en si. Omtrent samme straffen en får for å kaste søppel på gata eller tagge i Singapore. Straffene er riktignok ganske så barbarisk og de såkalte "forbrytelsene" latterlige, så alt i alt er det selvsagt ille men det kunne vært verre enn som så.
Free Jatupat Boonpattararaksa!!!

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:
En kunne jo blitt halshogd i Saudi, mens hengt i grabben i Iran. Eller hogd henda eller andre lemmer i Afrika. Mennesker er flokkdyr, og lette å lede til kilden av ondskap, under parolen det er riktig å gjøre. Ydmykelsen er nok en av de værste straffer menneskene kan bli utsatt for, selv om mer bestialske straffemetoder kan virke og er mer grusomme. Vi skal være glade for at gapestokken er så og si fjernet fra det norske samfunnet. Er vel bare menn i sin beste alder som reiser til Thailand igjen.
Redigert signatur

River_rat

River_rat

Medlem

• Medlemmer
  • 151 Innlegg:

Vanskelig å promotere turer til et slikt land.

River_

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 24 745 Innlegg:

Går vanskelig an å forstå dette

Indonesia today [/size]

heldivis ligger vinlotteri fram i tiden

men ikke mange år siden st homoe

i norge satt i skapet!

forferdlig at slikt pågår

men stjeler man i saudi hugger de av handa

og usa @ " dealer" med slike regimer

forspvit norge også

børge brende i vårt demokrati

vil ikke utmed hva vi stemte i fn

da saudi ble valgt inni det derre kvinne styret

norge burde bokotte saudi!

for barbaderiet!

dette er ikke religion men kultur

ja ja! ,,

vi skinnhellige nordmenn!

greit og gjøra penger intitalitære regimer

eller..

fandens oldemor

Pain is temporary, honor lasts forever.

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Vanskelig å promotere turer til et slikt land.

River_

Norske og utenlandske kvinner som blir voldtatt i Dubai og går til politiet med saken blir jo fratatt passet og fengslet på ubestemt tid. Men det reklameres da fremdeles for reiser dit.

Og til Thailand - et land styrt av en militærjunta som fengsler personer for flere år som trykker "liker" på facebookbilder av kongens hund - det reklameres jo i hytt og pine for å reise dit også....

Men for all del - jeg forsvarer IKKE offentlig pisking av homofile i Indonesia. Jeg har surra rundt i 3,5 månder på Indonesias mange øyer og avsidesliggene avkroker - og jeg har aldri blitt så godt mottatt. Bodde gratis hjemme hos folk, ble invitert på mat massevis av ganger og fikk IKKE lov å betale noe selv. Toppen av kransekaka var da jeg ble invitert på barbequeparty hos det lokale politikorpset hvorpå de senere eskorterte meg til et ganske fint hotell - som POLITIET betalte for meg..... :D

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Norske og utenlandske kvinner som blir voldtatt i Dubai og går til politiet med saken blir jo fratatt passet og fengslet på ubestemt tid. Men det reklameres da fremdeles for reiser dit.
Og til Thailand - et land styrt av en militærjunta som fengsler personer for flere år som trykker "liker" på facebookbilder av kongens hund - det reklameres jo i hytt og pine for å reise dit også....
Men for all del - jeg forsvarer IKKE offentlig pisking av homofile i Indonesia. Jeg har surra rundt i 3,5 månder på Indonesias mange øyer og avsidesliggene avkroker - og jeg har aldri blitt så godt mottatt. Bodde gratis hjemme hos folk, ble invitert på mat massevis av ganger og fikk IKKE lov å betale noe selv. Toppen av kransekaka var da jeg ble invitert på barbequeparty hos det lokale politikorpset hvorpå de senere eskorterte meg til et ganske fint hotell - som POLITIET betalte for meg..... :D

Den første fallskjermboogien oppvisningen for kongen i 1987, så kom gutta tilbake og fortalte om politi eskorte igjennom gatene i Bangkok, og overlevert mariuana av politiet med fritt leide. Så det er forskjell på folk.
Redigert signatur

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Den første fallskjermboogien oppvisningen for kongen i 1987, så kom gutta tilbake og fortalte om politi eskorte igjennom gatene i Bangkok, og overlevert mariuana av politiet med fritt leide. Så det er forskjell på folk.

Nå er vi sannsynligvis langt utafor trådens tema men siden jeg har sagt A så må jeg vel si B også. Fakta er at politiet i Marisa på nordlige delen av Sulawesi faktisk betalte to hotellovernattinger for meg. Dagen etter første politibetale overnatting reiste jeg videre til neste by. Fant et rom for natta og betalte og sjekka inn. La meg på senga og texta politimannen som betalte rommet mitt forrige natt og sa tusen takk atter en gang for hjelp og gjestfrihet. Hvorpå han svarte: "Where are you now"? Jeg svarte tilbake jeg er i Gorontalo (neste by) Han texta meg igjen og spurte hvor jeg bodde, og jeg svarte med navnet på guesthouset der jeg hadde tatt inn for kvelden. Det gikk så 15-20
minutter så banka det på døra mi. Jeg åpne litt forfjamset og det viste seg at det var resepsjonisten. Han sa at politikompisen min hadde ringt og at betalinga av rommet mitt var "taken care of" Hæh?! sa jeg, ja her er penga dine tilbake for rommet. Du trenger ikke betale for politikompisen din har ordnet opp i det sa resepsjonisten og betalte meg tilbake de pengene jeg nylig hadde betalt for rommet.

Noe med det kuleste og mest gjestfrie jeg noengang har opplevd ever ute på tur.

Kjempe-Kar

Kjempe-Kar

Medlem

• Utestengte brukere
  • 347 Innlegg:

Nå er vi sannsynligvis langt utafor trådens tema men siden jeg har sagt A så må jeg vel si B også. Fakta er at politiet i Marisa på nordlige delen av Sulawesi faktisk betalte to hotellovernattinger for meg. Dagen etter første politibetale overnatting reiste jeg videre til neste by. Fant et rom for natta og betalte og sjekka inn. La meg på senga og texta politimannen som betalte rommet mitt forrige natt og sa tusen takk atter en gang for hjelp og gjestfrihet. Hvorpå han svarte: "Where are you now"? Jeg svarte tilbake jeg er i Gorontalo (neste by) Han texta meg igjen og spurte hvor jeg bodde, og jeg svarte med navnet på guesthouset der jeg hadde tatt inn for kvelden. Det gikk så 15-20
minutter så banka det på døra mi. Jeg åpne litt forfjamset og det viste seg at det var resepsjonisten. Han sa at politikompisen min hadde ringt og at betalinga av rommet mitt var "taken care of" Hæh?! sa jeg, ja her er penga dine tilbake for rommet. Du trenger ikke betale for politikompisen din har ordnet opp i det sa resepsjonisten og betalte meg tilbake de pengene jeg nylig hadde betalt for rommet.

Enig med deg når det gjelder befolkningen, kanskje den aller beste i Asia! Utrolig gjestfrie og fine mennesker.

pali

pali

Medlem

• Medlemmer
  • 1 836 Innlegg:

Helt sikkert en fin befolkning.

Problemet oppstår i mine øyne, når befolkningen skal ledes etter pisken.

Dette er et show fra lokalmyndighetene, en skal være sterk i troen for å tro at homofili ikke forekommer i denne befolkningen også.

Intervjuene av folk i forsamlingen virker falsk. Med sånne tilstander som her så er det ingen som står frem og fordømmer dette.

At ikke religionen blir brukt mer positiv i dagens opplyste samfunn er for meg en gåte.

De store massene virker enkle å dirigere i ønsket retning

Kjempe-Kar

Kjempe-Kar

Medlem

• Utestengte brukere
  • 347 Innlegg:

Det er et enormt land, og svært store forskjeller fra sted til sted. I Jakarta går muslimske jenter på bar, drikker drinker, røyker Marlboro, og de har på seg åletrange jeans og sko med høye hæler. Slik religion er det lett å bli glad i  ;-)

Mens andre regioner er styrt av lokale myndigheter, og regjeringen har lite å bidra med, samme som på Bali, en stat i staten.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 460 Innlegg:

Den gjestfriheten gikk jo på bekostningen av gjestehus eieren selvfølgelig, da politimannen brukte sin makt, til å gi deg gratis overnatting. Fallskjermhopperene ble også geleidet rundt på gratis shopping runde i Bkk, og på gratis mat, noe politiet høyest sannsynelig aldri betalte noe for, annet enn en vag beskyttelse mot å bli robbet mer, eller buret inne.
Redigert signatur

tom74

tom74

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 2 314 Innlegg:

Sjekk ut dokumentaren " Indionesias tause fortid". En utrolig sterk og lærerik dokumentar ...Fikk ikke lagt ut lenke her, men tror man finner den på nrk.no....

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Helt sikkert en fin befolkning.
Problemet oppstår i mine øyne, når befolkningen skal ledes etter pisken.
Dette er et show fra lokalmyndighetene, en skal være sterk i troen for å tro at homofili ikke forekommer i denne befolkningen også.
Intervjuene av folk i forsamlingen virker falsk. Med sånne tilstander som her så er det ingen som står frem og fordømmer dette.
At ikke religionen blir brukt mer positiv i dagens opplyste samfunn er for meg en gåte.
De store massene virker enkle å dirigere i ønsket retning

Selvfølgelig er dette ille og spesielt ille når det er religionsutløst og folkemengden står og jubler. Men som nevnt overfor - Indonesia er stort og dette var i Banda Aceh, i Jakarta er det totalt annerledes.
"Caning" brukes også som straffemetode i langt mere moderene og sekulære Singapore, og den eneste reaksjonen jeg har lest om det var en nordmann som bejublet det og sa det burde vært slikt mange andre steder også...

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Sjekk ut dokumentaren " Indionesias tause fortid". En utrolig sterk og lærerik dokumentar ...Fikk ikke lagt ut lenke her, men tror man finner den på nrk.no....

Indonesia har en mørk fortid, ingen tvil om det. Mange som fikk øynene opp for det etter at filmen "The act of killing" kom for noen få år siden. Og det verste er i grunnen at det aldri har vært tatt et oppgjør med det som skjedde. Fordi det som skjedde ble for det meste utført av paramilitære styrker som hadde en stilltiende aksept for det som skjedde både fra myndigheter og langt på vei i befolkningen også.

På den annen side har jo mange land i SØ Asia en mørk fortid når det gjelder de samme ting som Indonesia. I Kambodsja ble det drept enorme mengder mennesker i Røde Khmers regi - og i Kambodsja har FN og andre internasjonale organisasjoner vært inne med veldig store mengder midler brukt og er fremdeles inne der. Tiltross for dette er veldig få Røde Khmer ledere straffet for sine ugjerninger. Og den tidligere Røde Khmer offiseren Hun Sen sitter fremdeles som statsminister i et meget korrupt regime som han styrer med jernhånd og som han styrer med sin private hær som består av mange tusen mann.

Så her snakker vi om meget konpleks materie.....

River_rat

River_rat

Medlem

• Medlemmer
  • 151 Innlegg:

APA KABAR?

Du, jeg har vært i Indonesia 11 ganger ... Ja jeg har familie der, ja jeg kommer til å reise mange ganger tilbake. Jeg har også vært i Banda Ache. Indonesia sliter med at de mangler turister, da snakker man ikke om Bali og små øyene rundt. Men holdningen som styresmakten og de ulikeprovinsene står for. Det er vanskelig å promotere ett slikt land mener du at det er feil ??  Hva har det med Dubai å gjøre?  

Aku Cinta IND - 1 - SIA  ;-)

River_

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

APA KABAR?

Du, jeg har vært i Indonesia 11 ganger ... Ja jeg har familie der, ja jeg kommer til å reise mange ganger tilbake. Jeg har også vært i Banda Ache. Indonesia sliter med at de mangler turister, da snakker man ikke om Bali og små øyene rundt. Men holdningen som styresmakten og de ulikeprovinsene står for. Det er vanskelig å promotere ett slikt land mener du at det er feil ??  Hva har det med Dubai å gjøre?  

Aku Cinta IND - 1 - SIA  ;-)

River_

Hvorvidt det er vanskelig å promotere Indonesia for turister tror jeg vi skal overlate til promotørene å avgjøre, eller hva? Var jo heller ikke turister som ble straffet - slik som en feks kan finne mange tildeller av i Singapore og Dubai. Forøvrig har jeg ikke hørt eller lest at Indonesia mangler turister. Hvor har du det fra? At de fleste land som i større eller mindre grad lever av turisme sikkert kunne ønsket seg flere turister er det sikkert hold i å si, men "mangler turister"??? Indonesia er svært som du sikkert vært der så mange ganger som du sier og kommunikasjon og infrastruktur er ikke akkurat av høy standard og de fleste plasser neppe klar for noe storinnrykk av turister - så igjen - "mangler turister"???

Det må da være høyst saklig og berettiget å nevne andre steder med tvilsomme straffepraksis for å få et visst perspektiv og større bilde av eventuelle problemer så som feks Dubai og Singapore.

River_rat

River_rat

Medlem

• Medlemmer
  • 151 Innlegg:

Hvorvidt det er vanskelig å promotere Indonesia for turister tror jeg vi skal overlate til promotørene å avgjøre, eller hva? Var jo heller ikke turister som ble straffet - slik som en feks kan finne mange tildeller av i Singapore og Dubai. Forøvrig har jeg ikke hørt eller lest at Indonesia mangler turister. Hvor har du det fra?

Svar: Bl.a. den indonesiske ambassaden i Oslo !!!   

NB! Nå kjenner jeg svært godt norske og utlandske promotører  ;-)

River_

pidea

pidea

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 1 887 Innlegg:

Svar: Bl.a. den indonesiske ambassaden i Oslo !!!

NB! Nå kjenner jeg svært godt norske og utlandske promotører ;-)

River_

Så kan du nevne noen konkrete eksempler på at den indonesiske ambassaden i Oslo har uttalt at de "mangler turister"???

Og det kunne jo vært interessant å vite hvilke norske og utenlandske Indonesia-promotører du kjenner til som har sagt det samme.....

Dette innlegget har blitt redigert av pidea: 24 mai 2017 - 20:16

River_rat

River_rat

Medlem

• Medlemmer
  • 151 Innlegg:

Så kan du nevne noen konkrete eksempler på at den indonesiske ambassaden i Oslo har uttalt at de "mangler turister"???

Og det kunne jo vært interessant å vite hvilke norske og utenlandske Indonesia-promotører du kjenner til som har sagt det samme.....

Du nå er vi langt nede i grøfta.

Hva vet folk flest om Indonesia?  Svar: Bali (Det er hit ca 95% av turistene reiser). Ambassader ønsker å få flere turister til å åpne øynene for å reise andre steder som bl.a. Sumbawa, Kalimantan og Sumatra. Når det kommer negative ting som episoner ved nordre del av Sumatra, skaper det negativitet, selv om det ikke var turister som ble rammet, men lokalbefolkningen. Jeg skryter mye av hvor bra folkeslagene, kulturen og stedene er i Indonesia. Det hjelper lite når det er gapestokk og piskeslag på torget. Sånt skremmer vekk turismen. De jeg kjenner som promoterer Indonesia, mener å tro at mange ønsker å boikote og får avsmak å reise til dette landet pga slike ting. Jeg påstår at jeg også ser den tanken.

Jeg kjenner ikke deg så hvorfor skal jeg utlevere andre personer ? 

Ta deg en tur på reiselivsmessa 2 helga i Januar 2018 så kan du spørre ambassaden selv. 

River_ 

0 bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere