Gå til innhold

Foto

Melde 90 dager online (Guide)

* * * * * 1 Stemmer Thailand

• Please log in to reply
91 replies to this topic

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Ja nå kan jeg også logge meg inn fra Google chrome også .

Takk for oppfølgingen Piggen :smile:

I følge en kompis så virker ikke denne tjenesten lengre :-(

Det er ikke akkurat imponerende håndverk som kommer fra it Thailand. 

Northai

Northai

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 230 Innlegg:

Glad jeg ikke "bor" i TH lenger. Den tid jeg var der, var det OK uten noe slikt "tull" og kontroll.

Gjør at det er enda mindre aktuelt å flytte til og pensjonere seg der når den dagen kommer.

Ja, jeg har forandret TOTALT syn på TH de siste årene.

Og ja, jeg ønsker det kunne være "en drøm" å bo i Thailand (som alle bekjente tror det er, hvis man nevner slikt) når man blir pensjonist, men jeg har lært for mye de senere årene til at dette er helt uaktuelt for oss.

Liker maten, det herlige klimaet, kulturen (og damene, er lov å legge til) osv,...men dette er ikke gode nok grunner til å legge seg flat for landet med å rapportere hver 90ende dag, absolutt ingen rettigheter mm, ++. Alltid annenrangs og nesten som værre er, sett på som en mulig kriminell. Not for me.

Nå vet jeg ikke om Norge blir noen fremtid heller, det seg ganske mørkt ut egentlig da vi gir bort litt for mye av våre hardt opptjente midler til alle og enhver snart, fortjent eller ikke fortjent, MEN...det ser tross alt bedre ut en TH for oss "utlendinger der" fortsatt IMO :smile:

NT

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

I følge en kompis så virker ikke denne tjenesten lengre :sad:

Det er ikke akkurat imponerende håndverk som kommer fra it Thailand. 

Det er stadig folk som påstår tjenesten ikke virker men det er feil, tjenesten virker nå bedre en noen gang før!

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Tok å sjekka selv , brukte både explorer og chroome.Man kommer seg ikke videre etter å ha greid å legge inn personlige data,

etter mye problemer der også.Så kompisen min har nok rett her ja, Piggen.Sukk

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Tok å sjekka selv , brukte både explorer og chroome.Man kommer seg ikke videre etter å ha greid å legge inn personlige data,

etter mye problemer der også.Så kompisen min har nok rett her ja, Piggen.Sukk

Men det betyr jo ikke at tjenesten ikke virker, det eneste det betyr er at du sannsynligvis ikke kvalifiserer for å levere på nett.

Som jeg skrev i min første post: "En liten informasjon til slutt, det lar seg kun gjøre og levere 90 dager søknad på nett fra 2 uker før til 1 uke før den datoen hvor du må melde dine 90 dager."

Er nok garantert der feilen ligger. Har ihvertfall selv opplevd at jeg var for seint ute en gang og da kom jeg aldri videre med registreringen, det hadde vært fordel om man fikk en feilmelding men det får man dessverre ikke.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 06 september 2017 - 07:05

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 758 Innlegg:

Men må man ikke registrere seg på Immigrasjon først å si fra att man vil bruke online registrering? 

Og er alle Immigrasjon i Thailand tilknyttet denne ordningen? 

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Men det betyr jo ikke at tjenesten ikke virker, det eneste det betyr er at du sannsynligvis ikke kvalifiserer for å levere på nett.

Som jeg skrev i min første post: "En liten informasjon til slutt, det lar seg kun gjøre og levere 90 dager søknad på nett fra 2 uker før til 1 uke før den datoen hvor du må melde dine 90 dager."

Er nok garantert der feilen ligger. Har ihvertfall selv opplevd at jeg var for seint ute en gang og da kom jeg aldri videre med registreringen, det hadde vært fordel om man fikk en feilmelding men det får man dessverre ikke.

Nå er det 11 dager til 90 dager går ut, så feilen ligger ikke der. 

Vi er 3 stykker som har sjekket på forskjellige maskiner, siden virker rett å slett ikke !

Dette innlegget har blitt redigert av kleenex: 06 september 2017 - 14:14

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Nå er det 11 dager til 90 dager går ut, så feilen ligger ikke der. 

Vi er 3 stykker som har sjekket på forskjellige maskiner, siden virker rett å slett ikke !

Synd og høre at det ikke er like lett for alle å levere på nett, jeg har brukt dette siden 2015 og kan garantere at det virker.

Vedlagt fil  Skjermbilde (28)_LI.jpg   119,81K   4 Antall nedlastinger

Du kan prøve å skru av adblocker om du bruker det og antivirusprogramet ditt dersom du bruker noe annet en Windows Defender på din pc for å se om det hjelper.

Hvis du fremdeles ikke får det til kan jeg prøve å hjelpe deg med hurtighjelp i Windows for å se om du gjør noe feil under innsendingen av 90 dagers søknaden, send meg i så fall en PM

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 07 september 2017 - 04:16

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Men må man ikke registrere seg på Immigrasjon først å si fra att man vil bruke online registrering? 

Og er alle Immigrasjon i Thailand tilknyttet denne ordningen? 

Har aldri hørt om at man må registrere seg, jeg har ihvertfall ikke gjort noen registrering før jeg begynte å levere på nett.

Jeg vil tro alle kontorene er tilknyttet ja, men er man interessert i å levere på nett og ikke får det til kan man jo spørre på det kontoret man leverer 90 dager om de vet noe om dette.

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 758 Innlegg:

Men man må jo være registrert med sin adresse på sitt lokale immigrasjon. Kanskje de som har problemer er "nye" i Thailand? 

Men noen andre igjen har sikkert tekniske utfordringer med dette, er en del som ikke er så "datakyndige"  ;-)

kleenex

kleenex

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 1 326 Innlegg:

Men man må jo være registrert med sin adresse på sitt lokale immigrasjon. Kanskje de som har problemer er "nye" i Thailand? 

Men noen andre igjen har sikkert tekniske utfordringer med dette, er en del som ikke er så "datakyndige"  ;-)

Har da hatt hjemmekontor en god del år der datamaskinen var jobb verktøyet :-)

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Har da hatt hjemmekontor en god del år der datamaskinen var jobb verktøyet :smile:

Ja du får si ifra når du har klart å levere 90 dager på nett da :)

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere