Gå til innhold

Foto

Melde 90 dager online (Guide)

* * * * * 1 Stemmer Thailand

• Please log in to reply
91 replies to this topic

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

*
Populær

Jeg har skjønt at det er mange der ute som har har problemer med å levere 90 dager på internet så i den anledning har jeg laget en liten guide til hvordan man kan få det til.

1. Start opp Internet Explorer (Det kan muligens virke i andre nettlesere men vil man være sikker må man bruke Internet Explorer fra Microsoft, og ja den finnes fremdeles i Windows 10 bare skriv Internet Explorer i søkefeltet så dukker den opp med en gang.

2. Når du har startet Internet Explorer går du til denne adressen: https://extranet.imm...7/TM47Action.do

3. De fleste får da en feilmelding som sier at Dette område er ikke sikkert og mange gir da opp å prøve mer.

Vedlagt fil  Skjermbilde (2)_LI.jpg   47,6K   7 Antall nedlastinger

Det man nå må gjøre for å komme videre er å trykke på detaljer i bildet over, da kommer man videre til et nytt vindu:

Vedlagt fil  Skjermbilde (3)_LI.jpg   57,03K   7 Antall nedlastinger

Her velger man gå videre til nettsiden.

4. Når man er ferdig med trinnene over skal man ha kommet til denne siden:

Vedlagt fil  Skjermbilde (4)_LI.jpg   125,29K   7 Antall nedlastinger

Her må man rulle het ned til bunnen for å finne "I have read and fully understand.............."

Vedlagt fil  Skjermbilde (5)_LI.jpg   116,35K   7 Antall nedlastinger

Nå er det bare å hake av i den lille ruten nederst til venstre og så til slutt trykke Accept knappen og så er man klar for å levere 90 dager på nett.

Vedlagt fil  Skjermbilde (1).png   339,92K   7 Antall nedlastinger

Da har man den blå som er for å levere 90 dager på nett, grønn for å sjekke status på søknaden og gul om man vil kanslere en søknad.

En liten informasjon til slutt, det lar seg kun gjøre og levere 90 dager søknad på nett fra 2 uker før til 1 uke før den datoen hvor du må melde dine 90 dager.

Og du må ha tilgang til en printer for å skrive ut dokumentet som du skal ha med deg i passet. Det tar vanligvis 2-3 dager før den er ferdig behandlet og det sjekker man lett på nett med referansenummeret eller med passnummer og fødselsdato.

LYKKE TIL

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

Gjelder dette samtlige immigrasjonskontorer i landet, eller er det bare noen utvalgte?

Kanskje jeg bør spørre på mitt kontor før jeg benytter metoden.

Ellers flott instruksjon!

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Gjelder dette samtlige immigrasjonskontorer i landet, eller er det bare noen utvalgte?

Kanskje jeg bør spørre på mitt kontor før jeg benytter metoden.

Ellers flott instruksjon!

Ja dette er et system som skal virke for hele Thailand.

Du trenger ikke spørre før du begynner å bruke dette systemet, du må som skrevet i guiden levere på nett 2 uker før men ikke senere en 1 uke før den datoen du har fått for å melde dine 90 dager hos immigrasjonen, så er det bare å følge med på nett, om den ikke har blitt behandlet på nett innen den datoen du skulle ha meldt 90 dager så får man heller reise til immigrasjonskontoret å gjøre det der, men jeg har brukt denne løsningen siden Juli 2015 og det har fungert ganske greit, løsningen var nede noen måneder i årskifte 2016/2017 men virker fint igjen nå.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 19 april 2017 - 11:35

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:
tydlig at emigration selv har trøbbel med og logge på

for vi spurte og da sa de at det ikke var oppe og gå

og en ikke fikk kvittering

men her over erjo oppskriften

forsøkte linken på iphona men

kom ikke inn!,

med safari og ikke firefox artig om dette går

sist jeg var på 90 dager var det nytt alt der

alle satt med dataskermer så dette høres lovende ut

fint om flere forsøker!?

og legger igjen kommentarer

her går en halv dag til 90 dagern

framskritt!

Pain is temporary, honor lasts forever.

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

fint om flere forsøker!?

og legger igjen kommentarer

Jeg leverte selv nå på Mandag den 17 men har ikke fått noe svar enda, men det kan jo være de er litt på etterskudd nå rett etter Songkran, men skal poste med en gang jeg har fått søknaden behandlet.

Jeg har kommet inn med andre nettlesere også men for å være på den sikre siden bør man bruke Internet Explorer, i hvert fall når man leverer søknaden på nett.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 19 april 2017 - 11:50

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

Jeg leverte selv nå på Mandag den 17 men har ikke fått noe svar enda, men det kan jo være de er litt på etterskudd nå rett etter Songkran, men skal poste med en gang jeg har fått søknaden behandlet.

Jeg har kommet inn med andre nettlesere også men for å være på den sikre siden bør man bruke Internet Explorer, i hvert fall når man leverer søknaden på nett.

leser at systemet ble implementert

i april i 2016

sikkert vert litt " snag"

i opstarten

for meg har dette bare tatt noen minutter

men en må jo orne papirer reise til og

fra! dette høres jo meget brukbart ut

,-).

mao en bør gjøre dette ca 14 dager

før expire så da vente på

bekreftelse ?!,!

det er nok derfor de nå alle

har fått seg pc så de er online

?!,

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

leser at systemet ble implementert

i april i 2016

mao en bør gjøre dette ca 14 dager

før expire så da vente på

bekreftelse ?!,!

Den første jeg fikk godkjent på nett var den 13 Juli 2015. (alle gamle søknader ligger under check the status of your application)

Jeg leverer alltid 14 dager før datoen for fornyelse.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 19 april 2017 - 12:08

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

Den første jeg fikk godkjent på nett var den 13 Juli 2015. (alle gamle søknader ligger under check the status of your application)

Jeg leverer alltid 14 dager før datoen for fornyelse.

koreeksjon det var april 2015 det står

topp " giggen" du fotjener 1/4 kilo ali kaffe:-)

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

Jeg kommer inn på siden med Google Chrome, men får samme varsler som deg.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:
kommer inn nå med " opera" fra iphone

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

kommer inn nå med " opera" fra iphone

Problemet er ikke å komme inn på websidene med andre nettlesere, men det er når man fyller ut søknads skjema og skal levere det på nett man kan få problemer om man bruker en annen nettleser en Internet Explorer.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 23 april 2017 - 03:24

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 877 Innlegg:

Hvis jeg bodde i Thailand hadde jeg vært skeptisk til å logge meg på den sida, Kan godt hende at den "tracker" alt du gjør i Thailand, følger med på alt av sider du besøker o.s.v.

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 23 april 2017 - 08:21

Travellingman

Travellingman

En by ett lag

• Medlemmer
  • 4 757 Innlegg:

Hvis jeg bodde i Thailand hadde jeg vært skeptisk til å logge meg på den sida, Kan godt hende at den "tracker" alt du gjør i Thailand, følger med på alt av sider du besøker o.s.v.

Overdreven skepsis Greengrass, de fastboende skal være kjempeglad om de har mulighet for denne form for adressebekreftelse.

PanGei

PanGei

Registrert Medlem

• Medlemmer
  • 4 365 Innlegg:

Har du angst for overvåkning er det bare å benytte vpn. Da vil de ikke kunne spore deg.

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 877 Innlegg:

Angst for overvåking? Har aldri hørt om personvern i Thailand så at diktaturet bruker alle de mulgheter som er tlikgjengelig for å spore utlendiger er jeg ganske så overbevist om.

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Angst for overvåking? Har aldri hørt om personvern i Thailand så at diktaturet bruker alle de mulgheter som er tlikgjengelig for å spore utlendiger er jeg ganske så overbevist om.

Denne tråden heter "Melde 90 dager online (Guide)" Hadde satt pris på om du kunne diskutere ditt paranoide sinn i en egen tråd. Men ønsker du å være trygg mot sporing/overvåking på nett må du bruke en VPN tjeneste, det gjelder i alle land ikke bare Thailand.

Dette innlegget har blitt redigert av Piggen: 24 april 2017 - 00:43

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

st myndighetenes etterretning følger

med også i thailand i visse miljøer er soleklart

men de har ikke resussjer til og følge 20-30 milioner

turister! ei heller de milioner fastboende utlenninger.

og de som kjenner litt til

etjenester også i norge veit st det foregår

slikt i norge også på arbeidsplasser spesielt

olje installasjoner !

etjenester trengs virklig i dagens samfunn

godt vi har hemmlige tjenester

jeg tror nok etjenester er mere utbredt i norge

en i thailand!

sikkert flere her på fora som har vert med på

dette! og er med!..

https://snl.no/de_hemmelige_tjenester

Påstander om ulovlig avlytting (telefon- eller romavlytting) førte til at Stortinget i 1994 satte ned en kommisjon som avgav sin rapport i 1996. Granskingen omfattet Politiets overvåkingstjeneste, Forsvarets sikkerhetstjeneste og Forsvarets etterretningstjeneste i etterkrigstiden. Kommisjonen konkluderte med at det har vært drevet en utstrakt overvåking av norske borgere, til dels i strid med regelverket

vil tilføye det foregår avlytting framdeles !
og det er bra!

Dette innlegget har blitt redigert av Riflefish: 24 april 2017 - 00:50

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

st myndighetenes etterretning følger

med også i thailand i visse miljøer er soleklart

men de har ikke resussjer til og følge 20-30 milioner

turister! ei heller de milioner fastboende utlenninger.

og de som kjenner litt til

etjenester også i norge veit st det foregår

slikt i norge også på arbeidsplasser spesielt

olje installasjoner !

etjenester trengs virklig i dagens samfunn

godt vi har hemmlige tjenester

jeg tror nok etjenester er mere utbredt i norge

en i thailand!

sikkert flere her på fora som har vert med på

dette! og er med!..

https://snl.no/de_hemmelige_tjenester

Denne tråden heter "Melde 90 dager online (Guide)" Hadde satt pris på om du kunne holde deg til emnet.

Riflefish

Riflefish

Registrert Medlem

• Utestengte brukere
  • 24 745 Innlegg:

Denne tråden heter "Melde 90 dager online (Guide)" Hadde satt pris på om du kunne holde deg til emnet.

helt korrekt! men måtte bare kommentere

combat s påstand!

Piggen

Piggen

Medlem

• Medlemmer
  • 49 Innlegg:

Da kan jeg informere om at søknaden min endelig er ferdig behandlet så da tok det nesten 8 arbeidsdager fra jeg leverte søknaden på nett til den ble behandlet, og det var faktisk etter datoen for å melde 90 dager, så man må tydeligvis ha litt is i magen, men man kan jo vente til 7 dager etter før man får bot heldigvis. Hadde tenkt å dratt på immigrasjonen på Fredag om den ikke ble behandlet men alt godt for den som venter heldigvis.

Jeg sa tidligere i tråden at jeg hadde levert 14 dager før tiden men ser i etterkant at det faktisk bare var 1 uke før jeg leverte søknaden.

Vedlagt fil  Skjermbilde (1)_LI.jpg   92,2K   3 Antall nedlastinger

Da håper jeg noen flere prøver å levere 90 dager på nett, om noen trenger hjelp med å logge inn eller søknaden får dere bare spørre så skal jeg hjelpe så godt jeg kan.

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere