Gå til innhold

Foto

Motorsykkel nyheter/priser/forhandlere

- - - - -

• Please log in to reply
158 replies to this topic

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Jeg tror du har valgt rett sykkel. Kjempefin!

Hvor er den boksen som står i veien for kneet... iflg Phay?

Tips ang "givi-boks" eller lignende:

Svart plastboks genererer stekeovnstemp inni når solen steker... mal den hvit om du ikke finner en lys en :solvarme:

Matvarer blir kokt hvis du oppbevarer dem der - men fordelen er at middagen er ferdig når du kommer hjem :svett:

Dette innlegget har blitt redigert av Ampai Bortne: 29 september 2017 - 14:43

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:

Jeg tror du har valgt rett sykkel. Kjempefin!
Hvor er den boksen som står i veien for kneet... iflg Phay?

Tips ang "givi-boks" eller lignende:
Svart plastboks genererer stekeovnstemp inni når solen steker... mal den hvit om du ikke finner en lys en :solvarme:
Matvarer blir kokt hvis du oppbevarer dem der - men fordelen er at middagen er ferdig når du kommer hjem :svett:

Den boksen som er i veien for kneet finnes ikke på Nmax, han husket feil, det gjelder Yamaha aerox. Samme motor men er 10000,- baht billigere.
Tror absolutt jeg valgte riktig sykkel i forhold til Honda, ser at det går fler PCX enn Nmax men tror det henger sammen med at Honda er et mer populær sykkelmerke, Yamaha er ikke så annerkjent kanskje. Nå er jo disse 2 ganske like men både bremser og motor er mer nyvinning. Nmax har 4 ventiler mot Honda 2, Nmax er sprekere rett og slett, bedre akslerasjon fra 60kmt/ og oppover, 14,4Nm/ 6000 rpm og tøffere lyd hvis det kan være noe.Så hvis noen lurer på å kjøpe Honda så prøv Nmax først
http://www.yamaha-mo...tails.php?id=35

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 30 september 2017 - 12:42

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:
Glemte en ting som var viktig for meg, det er bedre plass til lange bein på Nmax,sykkelen er noe høyere og har lengre skrå i forkant slik at man kan strekke ut beina mer. Bedre tilpasset faranger med andre ord

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 30 september 2017 - 14:05

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Det samme har man mulighet til på pcx'en, med å flytte benene rett under seg, til å strekke de halveis ut forsn seg. Avhengig av lengden på føttene selvfølgelig. For meg som er 170, ga pcx en optimal sittestilling, og jeg kjørte 200 mil nestenpå den iløpet av tre uker med to på. Godt lastet da vi ikke var fjærvektere noen av oss.

Vedlagt fil  IMG_0967.JPG   157,37K   5 Antall nedlastinger
Redigert signatur

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Jeg er 178 og syns pcx er trangbodd. Må stadig forflytte vekt og posisjon og føler meg innestengt. Også den berømte kulen bak i (ræva) på salen er til plage. Ellers er det en grei kar...

Men bremser... de er der, men ift min Yamaha i Norge med tractrion control og abs så er pcx noe man må kjøre med en noe fintfølende høyrelabb. Våt veibane, sand... say no more.

Men jeg tar alltids mine forholdsregler. Safety flip-flops er standard.

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:
Jeg er 179, og ikke 170 :D
Fortsatt god plass
Redigert signatur

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

:thailand: :thailand:

Dette innlegget har blitt redigert av Ampai Bortne: 01 oktober 2017 - 04:22

Ampai Bortne

Ampai Bortne

Medlem

• Medlemmer
  • 817 Innlegg:

Da har du vokst med 9 cm på litt over fire timer.

Ring legen om du hører knaselyder :)

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:
Yamahaen er noe bedre å sitte på, den kulen bak på PCX synes jeg og var irriterende, er en slik på Nmax også men følte den ikke så mye der. Var og testet kraftig oppbremsing på en grusvei i dag og må si ABS virket veldig bra så det har helt klart noe forseg.

Dette innlegget har blitt redigert av combat: 01 oktober 2017 - 09:06

Phay

Phay

Medlem

• Medlemmer
  • 21 394 Innlegg:

Yamahaen er noe bedre å sitte på, den kulen bak på PCX synes jeg og var irriterende, er en slik på Nmax også men følte den ikke så mye der. Var og testet kraftig oppbremsing på en grusvei i dag og må si ABS virket veldig bra så det har helt klart noe forseg.

Vi kommer på besøk så fort du har tid :-) Tar med CBX'en
Redigert signatur

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:
Den er grei, bare å komme

SomJar

SomJar

Medlem

• Medlemmer
  • 1 299 Innlegg:

i går passerte  jeg honda motorsykkel training senter i ramkanheng rd

sikker  bra  om man  har en frue som en er glad i som  vil lære ortlig 

"ride"

https://c6ujjww.uteeni.com/th/

12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg

s1600-w800_extra.jpg

Dette innlegget har blitt redigert av SomJar: 02 oktober 2017 - 05:23

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 760 Innlegg:
Nyskjerrig på om noen her har erfaring med en slik.(kawasaki 650ER-N).
den har vært på markedet nå noen år. også mulig å få den i 900 kubikk.
for min del tror jeg det blir 650.
jeg tenker da på kjøring, kjøp/salg, service, forsikring og vedlikehold i thailand. da jeg kunne tenkt meg en slik der nede.(eller tilsvarende type sykkel).

Vedlagt(e) fil(er)

Dette innlegget har blitt redigert av Mr Jhols: 08 desember 2017 - 20:29

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:

Ser rå ut den, foreløpig holder jeg meg til Yamaha Nmax men tenker noe større etterhvert. Hadde tidligere en 1 sylindret Suzuki 600 Dakar uten selvstarter, elsket den og angrer på at jeg solgte, men men, er noen år siden og er vel bedre sykler i dag.

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 760 Innlegg:

Ser rå ut den, foreløpig holder jeg meg til Yamaha Nmax men tenker noe større etterhvert. Hadde tidligere en 1 sylindret Suzuki 600 Dakar uten selvstarter, elsket den og angrer på at jeg solgte, men men, er noen år siden og er vel bedre sykler i dag.

får håpe den var lettstartet da, eller trilla du den igang? hehe
er vi tilbake på 1980!tallet da?

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:

Ikke ille, den hadde dekompventil og starta alltid på første forsøk, uten den havna du på legevakt med brekt ankel, ja

Årsmodell husker ikke helt men tror det var 1987. herlig lyd på den sykkelen

giggen

giggen

Medlem

• Medlemmer
  • 158 Innlegg:

Større motorsykkel etterhvert som du blir eldre?`Jaujau..

combat

combat

Medlem

• Medlemmer
  • 893 Innlegg:

Ikke ille, den hadde dekompventil og starta alltid på første forsøk, uten den havna du på legevakt med brekt ankel, ja

Årsmodell husker ikke helt men tror det var 1987. herlig lyd på den sykkelen

Den var en stund verdens største 1 sylindrede motorsykkel, senere kom Susuki Dakar 800 BIG også med 1 sylinder, var helt rå, fikk aldri tak i den, søren og, skulle vært rått.

Mr Jhols

Mr Jhols

Medlem

• Medlemmer
  • 760 Innlegg:

ja, jeg husker bare honda sin utgave xl 600. var vel i samme gata. 1 sylindret med kick start( dekompvetil)
da, kjørte jeg enda moped og han kom forbi på bakhjulet med 600 sin..:)))

Also tagged with one or more of these keywords: Thailand

0 Bruker(e) leser dette emnet

0 medlemmer, 0 gjester, 0 anonyme brukere